نقد فیلم سنگینی تحمل ناپذیر یک استعداد عظیم | بازی باورنکردنی نیکلاس کیج

نقد فیلم سنگینی تحمل ناپذیر یک استعداد عظیم | بازی باورنکردنی نیکلاس کیج


14 تیر 1401 . زمان مطالعه: 6 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
نقد فیلم سنگینی تحمل ناپذیر یک استعداد عظیم | بازی باورنکردنی نیکلاس کیج

فیلم سنگینی تحمل ناپذیر یک استعداد عظیم (The Unbearable Weight of Massive Talent) کمدی پر از اکشن با بازی «نیکلاس کیج» در نقش نیک کیج، ستاره سابق سینماست که شخصیت‌های نمادین خود را، در حالی‌که بین یک ابرطرفدار (با بازی پدرو پاسکال) و یک مامور CIA (با بازی تیفانی هدیش) گیر کرده است، به نمایش می‌گذارد. برای خواندن خلاصه، نقد و بررسی فیلم کمدی-اکشن The Unbearable Weight of Massive Talent، با بازی نیکلاس کیج، با سرویس هنر و سینما در مجله کوروش همراه باشید.

 

 

مشخصات فیلم The Unbearable Weight of Massive Talent

 

مشخصات فیلم The Unbearable Weight of Massive Talent

 

ژانر: اکشن، کمدی، جنایی

کارگردان: تام گورمیکن

نویسندگان: تام گورمیکن، کوین ایتن

بازیگران: نیکلاس کیج، پدرو پاسکال، تیفانی هدیش

محصول کشور: ایالات متحده آمریکا

زبان: انگلیسی

اکران: ۲۲ آوریل ۲۰۲۲

مدت زمان فیلم: ۱۰۷ دقیقه

توزیع‌کننده: Lionsgate

امتیاز آی ام دی بی: ۷.۱ از ۱۰

امتیاز راتن تومیتوز: ۸۶ از ۱۰۰

امتیاز متاکریتیک: ۶۸ از ۱۰۰

 

خلاصه داستان فیلم سنگینی تحمل ناپذیر یک استعداد عظیم

 

خلاصه داستان فیلم سنگینی تحمل ناپذیر یک استعداد عظیم

 

در فیلم وزن تحمل‌ناپذیر استعداد عظیم، نیکلاس کیج نقش «نیک کیج» را بازی می‌کند، بازیگری که رکود حرفه‌ای را تحمل می‌کند و مجبور می‌شود برای پرداخت بدهی‌های خود، در ازای پیشنهاد یک میلیون دلاری، در جشن تولد یک ابرطرفدار ثروتمندش به نام هاوی (با بازی پدرو پاسکال)، حضور پیدا کند.

در ادامه‌ی داستان هنگامی‌که «کیج» برای جشن تولد، به مهمانیِ «هاوی» می‌رود، مشخص می‌شود که او رئیس مافیای مواد مخدر است. پس از آن کیج باید با ماموران CIA همکاری کند و ارتباط خود را با «هاوی» حفظ کند تا بتواند از او جاسوسی کند و برای نجات گروگانی که دختر یکی از سیاستمداران است، به آنها کمک کند.

«هاوی» فیلمنامه‌ای دارد که می‌خواهد آن را با کمک کیج بسازد و به مرور مشخص می‌شود که اساس فیلمنامه درحقیقت بر  پایه‌ی اتفاقات فیلم است. از طرفی، «کیج» توسط سرویس‌های مخفی ایالات متحده برای جاسوسی از «هاوی» استخدام شده است و از طرفی دیگر خود را در حال همکاری با مظنون در فیلمنامه‌ای دیالوگ محور و شخصیت محور می‌بیند.

حتما بخوانید  نقد و بررسی فیلم ماتریکس 4 (The Matrix Resurrections)

 

نیکلاس کیج در نقش نیکلاس کیج!

 

 

نیکلاس کیج، بازیگر و فیلم‌ساز آمریکایی برنده‌ی جوایز اسکار و گلدن گلوب، که زمانی همچون ستاره‌ای درخشان در فیلم‌های پرفروش ظاهر می‌شد، سال‌ها پیش در اثر انبوهی از سوء‌مدیریت‌های مالی و انتخاب‌های شغلی ضعیف، سقوط محسوسی را در حرفه‌اش تجربه کرد. اما او این‌ روزها دوباره با حضوری پررنگ برگشته است و با بازی فوق‌العاده‌اش در فیلم کمدی-اکشن وزن تحمل‌ناپذیر یک استعداد عظیم به کارگردانی تام گورمیکن، شانس این را داشته است تا مجدد بر سر زبان‌ها باشد.

کیج برای بازی در فیلم The Unbearable Weight of Massive Talent بیش از هر نقش دیگری که در یک دهه اخیر بازی کرده است، مورد توجه قرار گرفت و علت آن هم متفاوت بودن این نقش است. هنگامی‌ که بازیگران برای اجرای یک نقش‌، موفق عمل می‌کنند تحت تأثیر قرار می‌گیریم، اما زمانی این تأثیر به اوج خود می‌رسد که آنها نقش خودشان را بازی کنند.

روند فیلم در این کمدی-اکشنِ درجه یک، تا حدودی قابل پیش‌بینی است و اتفاق عجیب یا غافل‌گیری خاصی برای بیننده ندارد، اما موفقیت فیلم به این علت است که ترکیبی تماشایی از واقعیت با یک داستان خیالی را ارائه می‌دهد.

نیکلاس کیج اینجا باید در نقش چندین شخصیت کلاسیک خود را که همگی از شخصیت‌های واقعی کیج هستند، فرو برود، زیرا او نقش خود واقعی‌اش را بازی می‌کند. علاوه بر این، «کیج» همچنین ایفای نقش «نیکی» را برعهده دارد، شخصیتی که حاصل تخیل خودش و یادآور نیکلاسِ جوان و موفق است.

از دلایل موفقیت این فیلم تماشایی، علاوه بر برقراری تعادل میان بخش‌های کمدی و اکشن، می‌‌توان به بازیِ فوق‌العاده‌ نیکلاس کیج در نقش «نیک کیج» اشاره کرد. فیلم سنگینی تحمل‌ناپذیر یک استعداد عظیم، کیج را با مخاطبانی که مدت‌هاست او را ترک کرده‌اند، دوباره پیوند می‌دهد. او در این کمدی درخشان می‌گوید: «من این هستم، این کاری است که من می‌توانم انجام دهم، به همین دلیل عاشق من شدی».

حتما بخوانید  نقد و خلاصه سریال «جوکر» ایرانی + داستان سریال جوکر چیست؟

علاوه بر نیکلاس کیج، نباید از بازیِ بی‌نظیر «پدرو پاسکال» در نقش «هاوی»، که گاهی همچون ستاره اصلی فیلم می‌درخشد، غافل شد. «پاسکال» که پیش از این هم در سریال پرطرفدار بازی تاج و تخت و مجموعه تلویزیونی «نارکس» به ایفای نقش پرداخته بود، این بار در کنار کیج، موفقیت دیگری را از آن خود کرده است. این دو ستاره در کنار یکدیگر ترکیب تکرار نشدنی‌ای را ساخته‌اند که مخاطب را کاملا راضی نگه می‌دارد.

 

نظرات منتقدین درباره فیلم سنگینی تحمل‌ناپذیر یک استعداد عظیم

 

«Sebastian Zavala Kahn» از Me guesta el cine: «حتی اگر شما بزرگ‌ترین طرفدار نیک کیج نیستید، ارزش آن را دارد. مطمئنم با تماشای آن لحظات خوبی را سپری خواهید کرد و حتی به تماشای برخی از فیلم‌های کلاسیک کیج تشویق خواهید شد.»


«Ruben Peralta Rigaud» از Cocalecas: «بین صحنه‌های کمدی و اکشنِ جاسوسی، همه چیز به خوبی متعادل است و هرگز شما را خسته نمی‌کند.»

«Robert Roten» از Laramie Movie Scope: «این فیلم تعادل ظریف بین رئالیسم و ​​فانتزی را حفظ می‌کند و یک طنز تأثیرگذار هالیوودی ایجاد می‌کند. هالیوود هر سال کمدی‌های بد زیادی و کمدی‌های خوب بسیار کمی را تولید می‌کند. باید ارزش این تعداد اندک را دانست. این یکی از آن بهترینهاست.»

«Aldo Javier Martinez» از Cine Premiere: «نیکلاس کیج بیش از هر زمان دیگری، امروزی است و آماده است تا توسط یک نسل جدید کشف شود.»

«Doug Walker» از Channel Awesome: «علیرغم یک فیلمنامه قابل پیش‌بینی و نمایشی خسته‌کننده، بازی‌های کیج و پاسکال که با برخی ویرایش‌های هوشمندانه ترکیب شده‌، این فیلم را به یک کمدی رضایت‌بخش تبدیل کرده‌ است.»

 

منبع: گاردین

 

کالابرگ الکترونیک