آموزش ساخت ۸ مدل تاپر ولنتاینی تزیین کیک با وسایل مختلف

آموزش ساخت ۸ مدل تاپر ولنتاینی تزیین کیک با وسایل مختلف


4 بهمن 1402 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
آموزش ساخت ۸ مدل تاپر ولنتاینی تزیین کیک با وسایل مختلف

تزیین انواع کیک مخصوص ولنتاین با یک تاپر ولنتاینی می‌تواند آن را به یک کادوی ولنتاینی جذاب تبدیل کند. برای تهیه تاپر ولنتاینی روش‌های مختلفی وجود دارد. در این مقاله از سرویس سبک زندگی در مجله کوروش آموزش ساخت انواع تاپر ولنتاینی را برای شما آماده کرده‌ایم.

 

انواع مدل‌های تاپر ولنتاینی برای تزیین کیک

درست کردن تاپر ولنتاینی در خانه بسیار راحت است، تنها لازم است کمی حوصله و سلیقه به خرج دهید و کیک مخملی ولنتاین یا چیز کیک ردولوت یخچالی ولنتاین را با دست سازه‌های خودتان و دقیقا همان طوری که دوست دارید تزیین کنید. برای درست کردن تاپر ولنتاین می‌توانید از مقوا، کاغذ، خمیر فوندانت، عکس همسرتان، بادکنک یا هر چیز دیگری که در دسترس دارید استفاده کنید. در ادامه روش درست کردن چند مدل تاپر ولنتاینی را دنبال کنید.

۱- آموزش تاپر فوندانتی

آموزش تاپر فوندانتی

استفاده از خمیر فوندانت یک روش ساده برای تهیه تاپر ولنتاینی است. برای پیاده کردن این ایده باید از خمیر فوندانت آماده استفاده کنید یا خودتان در خانه خمیر فوندانت درست کنید (طرز تهیه خمیر فوندانت). شما می‌توانید خمیر فوندانت را به صورت بسته‌بندی از فروشگاه‌ها لوازم قنادی تهیه کنید. این خمیرها با رنگ‌های مختلف در فروشگاه‌ها به فروش می‌رسند.

در ادامه با این خمیر یک مجسمه جذاب عاشقانه، قلب‌های رنگی یا هر طرحی را که دوست دارید آماده کنید. برای چسباندن بخش‌های مختلف خمیر می‌توانید از کمی آب استفاده کنید. در نهایت این تاپر جذاب و منحصر‌به‌فرد را روی کیکی که برای ولنتاین آماده کرده‌اید قرار دهید.

برای مثال در روش تهیه تاپر «خرس تدی» باید از فوندانت قهوه‌ای، کرم و قرمز استفاده کنید. سپس ابتدا بدنه و بعد سر خرس را آماده کنید. بعد با کمی آب قسمت‌های مختلف خمیر را به بچسبانید. برای جذاب‌تر شدن این تدی ولنتاینی می‌توانید یک قلب قرمز نیز بین دو دست او قرار دهید. در نهایت این خرس جذاب را روی کیکی که خودتان درست کرده‌اید قرار دهید.

۲- طرز تهیه تاپر ولنتاینی با شکلات

ایده بعدی برای ساخت تاپر ولنتاینی استفاده از «شکلات» است. به جرات می‌توان گفت که این روش ساده‌ترین کار برای تزیین کیک ولنتاین در خانه است و برای درست کردن آن تنها به مقداری شکلات تخته‌ای و یک قالب تاپر نیاز دارد.

برای تهیه تاپر شکلاتی ابتدا باید شکلات تخته‌ای را خرد کنید و در ظرف شیشه‌ای بریزید و روی بخار کتری قرار دهید تا به روش بن ماری با بخار آب ذوب شود. زمانی که شکلات کاملا آب شده، آن را در قالب مخصوص تاپر بریزید و چند دقیقه صبر کنید تا شکلات سفت شود. حالا می‌توانید شکلات را به آرامی از قالب خارج کنید و روی کیک قرار دهید.

حتما بخوانید  5 چک لیست نظافت منزل برای تمیز کردن روزانه، هفتگی و ماهانه

روش بعدی برای تهیه تاپر ولنتاین با شکلات این است که شکلات آب شده را در قیف پلاستیکی بریزید. بعد با شکلات طرح قلب را روی کاغذ روغنی بکشید. چند دقیقه صبر کنید تا شکلات کاملا سفت شود. سپس می‌توانید تاپر شکلاتی را از روی کاغذ روغنی بردارید و روی کیک یا دسر ولنتاینی خود قرار دهید.

شما می‌توانید انواع شکلات را به صورت اینترنتی و حضوری از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

۳- آموزش ساخت تاپر کیک با مقوا

ساخت تاپر کیک با مقوا

برای تهیه تاپر ولنتاینی به جز شکلات و فوندانت روش‌های ساده‌تری نیز وجود دارد. شما می‌توانید یک تاپر دست ساز با مقوا درست کنید. برای این کار تنها به چند رنگ مقوا، چند عدد سیخ چوبی و چسب نیاز دارید. برای شروع باید طرح مورد نظرتان را روی مقوا بکشید. به عنوان مثال می‌توانید طرح قلب‌های کوچک و بزرگ را روی مقوای قرمز و مشکی به صورت قرینه بکشید و بعد آن‌ها را با قیچی ببرید.

بهتر است از هر طرح ۲ عدد ببرید. حالا سیخ چوبی را با چسب روی بخش میانی قلب بچسبانید و بعد تکه قرینه را نیز روی آن بچسبانید. همه قلب‌ها را به همین روش آماده کنید و بعد از آن‌ها برای تزیین کیک ولنتاین استفاده کنید.

تخفیف شوینده های افق کوروش

بیشتر بخوانید: طرز تهیه چیز کیک ردولوت ولنتاین در فر با پایه کیک

ساخت تاپر کیک با مقوا برای ولنتاین

برای جذاب‌تر شدن این ایده می‌توانید از مقواهای اکلیلی یا رنگارنگ نیز استفاده کنید. درست کردن آدمک‌های مقوای و ایموجی‌های عاشقانه نیز می‌تواند ایده فوق‌العاده‌ای برای درست کردن تاپر مقوایی برای ولنتاین باشد.

۴- آموزش تاپر ولنتاینی با لیزر

طرز تهیه تاپر ولنتاینی با لیزر

یکی از ساده‌ترین روش‌هایی که البته جلوه فوق‌العاده جذابی به کیک ولنتاینی شما می‌بخشد، استفاده از «تاپرهای لیزر شده» است. احتمالا انواع تاپرهای طلایی رنگ موجود در شیرینی فروشی‌ها و لوازم قنادی‌ها را دیده‌اید. شما می‌توانید به جای استفاده از تاپرهای ولنتاینی لیزر شده تکراری، خودتان طرح مورد نظرتان را طراحی کنید و آن را به مراکز لیزر ببرید تا طرح موردنظرتان را به صورت اختصاصی برای شما آماده کنند.

با این روش ساده می‌توانید یک جلوه بی‌نظیر به کیک و دسر ولنتاینی خود ببخشید. اگر خودتان نمی‌تواند طرح مورد نظرتان را طراحی کنید، می‌توانید طرح مورد نظر را به یک طراح توضیح دهید تا آن را برایتان پیاده کند.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه انواع کادو دست ساز برای ولنتاین

۵- آموزش ساخت تاپر کیک با پاستیل و مارشمالو

آموزش ساخت تاپر کیک با پاستیل و مارشمالو

یک ایده راحت و جذاب دیگر برای تهیه تاپر ولنتاینی استفاده از «پاستیل» و «مارشمالو» است. برای این کار باید پاستیل‌ها و مارشمالوهای رنگی و سایز بزرگ تهیه کنید. برای تهیه تاپر مارشمالو بهتر است چند عدد از مارشمالوهایی که به صورت پیچی و بلند هستند را خریداری کنید. بعد می‌توانید مارشمالو را به صورت حلزونی بپیچانید و آن را در یک سیخ چوبی فرو و برای تزیین کیک استفاده کنید.

حتما بخوانید  ۲ طرز تهیه کوکو سیب زمینی و فلفل دلمه‌ ای ساده و پیتزایی

برای تهیه تاپر ولنتاینی با پاستیل نیز می‌توانید چند عدد پاستیل را داخل سیخ چوبی فرو کنید و بعد آن را روی کیک یا دسر خود قرار دهید. راهکار بعدی برای تهیه تاپر ولنتاینی با مارشمالو این است که مارشمالوها را داخل سیخ چوبی فرو کنید و بعد آن‌ها را با شکلات آب شده و انواع ترافل‌های رنگی تزیین کنید و سپس روی کیک قرار دهید.

انواع پاستیل و مارشمالو را می‌توانید به روش‌های حضوری و اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

۶- ساخت تاپر ولنتاینی با عکس کودکی همسرتان

ساخت تاپر ولنتاینی با عکس کودکی همسرتان

درست کردن این مدل تاپر ولنتاینی برای تزیین کیک و دسر بسیار راحت است، اما مطمئن باشید همسرتان با دیدن این تاپر بسیار هیجان زده می‌شود. برای این کار باید عکس کودکی یا عکس فعلی همسرتان را روی کاغذ پرینت کنید. سپس دور صورت را با قیچی ببرید. حالا با یک کاغذ یا مقوا به اندازه آن یک مثلت به عنوان کلاه برش دهید. کلاه را مطابق عکس روی قسمت پیشانی بچسبانید. یک سیخ چوبی پشت عکس بچسبانید و آن را روی کیک ولنتاین‌تان قرار دهید.

۷- آموزش ساخت تاپرهای تزیین کیک با بادکنک

آموزش ساخت تاپرهای تزیین کیک با بادکنک

ساخت تاپرهای تزیین کیک با بادکنک

ساخت تاپرهای تزیین کیک با بادکنک

ایده بعدی برای ساخت تاپر ولنتاین استفاده از «بادکنک‌های رنگی» است. در این روش باید چند عدد بادکنک رنگی سایز کوچک تهیه کنید. آن‌ها را به صورت نیمه باد کنید. حالا می‌توانید یک نی رنگی به قسمت زیر بادکنک‌ها وصل کنید و از این تاپرها برای تزیین کیک استفاده کنید. به جای قرار دادن چند عدد بادکنک رنگی روی کیک می‌توانید از یک عدد بادکنک قلبی نیز استفاده کنید.

۸- آموزش ساخت تاپر کاغذی بادبزنی

آموزش ساخت تاپر کاغذی بادبزنی

یکی دیگر از روش‌های ساخت تاپر ولنتاینی در خانه استفاده از «کاغذ رنگی» برای درست کردن تاپر بادبزنی است. برای تهیه تاپر بادبزنی ابتدا باید یک کاغذ رنگی را به شکل قلبی برش دهید. سپس آن را به صورت بادبزنی و یکی در میان، یکی از زیر و یکی از رو تا کنید. در انتها قسمت انتهای بادبزن را با چسب حرارتی و چسب نوار به سیخ چوبی بچسبانید.

می‌توانید برای تهیه این تاپر از کاغذ سفید استفاده کنید و بعد آن را با رنگ پودری طلایی و نقره‌ای نیز رنگ کنید و از آن برای تزیین روی کیک ولنتاین استفاده کنید.

سوالات متداول درباره روش ساخت تاپر ولنتاینی

سوالات متداول در مورد طرز تهیه تاپر ولنتاینی

تاپر کیک چیست؟

به عروسک، طرح خاص و نوشته‌ای (مثل تولدت مبارک یا دوستت دارم) که روی کیک یا کنار کیک‌های مناسبتی مثل کیک تولد و ولنتاین و … می‌گذارند تاپر گفته می‌شود.

جنس تاپر کیک از چه موادی است؟

برای درست کردن تاپر از فوندانت، شکلات، کاغذ، مقوا و حتی عکس همسرتان می‌توانید استفاده کنید.

آیا می‌توان با مقوا تاپر ولنتاینی درست کرد؟

برای تهیه تاپر ولنتاینی با مقوا می‌توانید طرح مورد نظرتان را روی مقوا بکشید و بعد آن را برش دهید و روی سیخ چوبی بچسبانید. سپس از آن برای تزیین کیک استفاده کنید.

 

کالابرگ الکترونیک