۲ طرز تهیه خمیر فوندانت خانگی ساده و رنگی برای تزیین کیک

۲ طرز تهیه خمیر فوندانت خانگی ساده و رنگی برای تزیین کیک


26 دی 1402 . زمان مطالعه: 11 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
۲ طرز تهیه خمیر فوندانت خانگی ساده و رنگی برای تزیین کیک
فهرست محتوا پنهان

طرز تهیه فوندانت خانگی کار سختی نیست. استفاده از خمیر فوندانت یکی از بهترین روش‌ها برای تزیین انواع کیک و کاپ کیک است که معمولا از آن به جای خامه استفاده می‌شود. خمیر فوندانت قیمت بالایی دارد، اما شما می‌توانید این خمیر رنگی و جذاب را در خانه درست کنید و از آن برای تزیین کیک‌های خانگی استفاده کنید. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش طرز تهیه فوندانت خانگی با گلیسیرین و گلوکز و به روشی دیگر بدون گلوکز و گلیسرین با نشاسته ذرت و همه فوت و فن‌های درست کردن فوندانت سفید ساده و فوندانت رنگی را به شما آموزش می‌دهیم.

مواد لازم برای تهیه خمیر فوندانت خانگی با گلیسیرین و گلوکز (روش اول)

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
پودر شکر ۹۰۰ گرم
گلوکز نصف لیوان فرانسوی دسته‌دار
پودر ژلاتین ۱ و نیم قاشق غذاخوری
آب ۱/۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار
گلیسیرین خوراکی ۱ قاشق غذاخوری
کره ۳۰ گرم
اسانس مایع چند قطره

 

مراحل طرز تهیه خمیر فوندانت ساده با پودر ژله

مراحل طرز تهیه خمیر فوندانت با پودر ژله

خمیر فوندانت یک جایگزین فوق العاده برای خامه است که در رایج‌ترین روش تهیه آن معمولا از گلیسیرین و گلوکز استفاده می‌شود. در ادامه می‌توانید با مراحل طرز تهیه فوندانت خانگی آشنا شوید.

مرحله اول؛ پودر شکر را الک کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه فوندانت ساده خانگی باید پودر شکر را الک کنید. اگر به پودر شکر دسترسی ندارید، می‌توانید شکر را در آسیاب بریزید و خوب پودر کنید و بعد آن را الک کنید.

در صورت تمایل می‌توانید شکر را به صورت اینترنتی و حضوری از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

مرحله دوم؛ پودر ژلاتین را آماده کنید

در این مرحله باید پودر ژلاتین را با ۱/۴ لیوان آب ترکیب کنید. حدود ۵ دقیقه صبر کنید تا ژلاتین حالت اسفنجی پیدا کند و بعد آن را روی حرارت کتری قرار دهید تا ژلاتین به طور کامل در آب حل شود.

می‌توانید انواع پودر ژلاتین را به صورت اینترنتی و حضوری از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

مرحله سوم؛ گلوکز و کره را با ژلاتین ترکیب کنید

برای تهه فوندانت گلوکز و کره را با ژلاتین ترکیب کنید

بعد از این که ژلاتین کاملا در آب حل شد، باید گلوکز را به آن اضافه کنید مواد را روی حرارت کتری هم بزنید و در ادامه کره را اضافه کنید و باز هم به هم زدن ادامه دهید.

می‌توانید کره را به صورت اینترنتی و حضوری از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

مرحله چهارم؛ گلیسیرین و اسانس را به سایر مواد اضافه کنید

بعد از این که کره با سایر مواد ترکیب شد، آن را از روی حرارت بردارید و گلیسیرین و اسانس مورد نظرتان را به سایر مواد فوندانت اضافه کنید.

مرحله پنجم؛ مواد فوندانت را با پودر شکر ترکیب کنید

در این مرحله از طرز تهیه فوندانت سفید خانگی باید ترکیبی که آماده کرده‌اید را به پودر شکر اضافه کنید. در این مرحله ترکیب ژلاتین و آب و کره باید کمی گرم باشد، در غیر این صورت مواد به خوبی ترکیب نمی‌شوند و خمیر رشته رشته می‌شود. به خاطر داشته باشید که همه مواد را به صورت یکباره با هم ترکیب کنید.

حتما بخوانید  3 طرز تهیه نوشیدنی لاته با طعم های مختلف

مرحله ششم، مواد خمیر فوندانت را ترکیب کنید

مواد خمیر فوندانت را ترکیب کنید

بعد از ترکیب کردن مواد فوندانت با هم باید با یک قاشق چوبی مواد را هم بزنید تا منسجم شوند. زمانی که مواد به خورد هم رفتند، دستتان را چرب کنید و با نوک انگشت شروع به ورز دادن خمیر کنید. برای ورز دادن این خمیر به هیچ عنوان نباید از کف دست استفاده کنید، زیرا حرارت کف دست زیاد است و موجب می‌شود خمیر فوندانت حالت خود را از دست بدهد.

مرحله هفتم؛ خمیر فوندانت را آماده کنید

بعد از ترکیب کردن همه مواد خمیر فوندانت خانگی بررسی کنید و اگر خمیر هنوز حالت چسبناک دارد، مقدار کمی پودر شکر را الک کنید و به آن اضافه کنید. دوباره خمیر را ورز دهید تا خمیر کاملا منسجم شود. به خاطر داشته باشید که نباید بیش از حد به این خمیر پودر شکر اضافه شود، زیرا در این صورت خمیر شما خشک و انعطاف‌ناپذیر می‌شود. در انتها روی سطح کار مقداری پودر شکر بریزید و خمیر را ورز دهید و از آن برای تزیین کیک استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه خامه فرم گرفته قنادی در خانه

طرز تهیه خمیر فوندانت بدون گلیسیرین و گلوکز (با نشاسته ذرت) (روش دوم)

طرز تهیه خمیر فوندانت با نشاسته ذرت

در یکی دیگر از روش‌های درست کردن خمیر فوندانت می‌توانید از نشاسته ذرت و آرد به جای گلیسیرین و گلوکز استفاده کنید. در طرز تهیه خمیر فوندانت بدون گلیسیرین و گلوکز باید ۲ قاشق غذاخوری آرد سه صفر شیرینی‌پزی را با ۳ قاشق پودر نشاسته ذرت، ۲ قاشق غذاخوری روغن، ۳ قاشق پودر شکر و ۱۰ قاشق آب سرد ترکیب کنید و سپس به اندازه نوک قاشق وانیل به آن اضافه کنید.

مواد فوندانت را روی شعله متوسط قرار دهید و تند تند هم بزنید تا خمیر وسط ظرف جمع شود. در این مرحله تنها باید خمیر را برای چند دقیقه کوتاه روی حرارت قرار دهید تا آب اضافه آن جمع شود. در غیر این صورت خمیر فوندانت شما سفت می‌شود و انسجام خود را از دست می‌دهند.

بعد از آماده شدن خمیر فوندانت باید شعله گاز را خاموش کنید و خمیر را با مقداری رنگ خوراکی ژله‌ای رنگ کنید. سپس برای چند دقیقه خمیر را ورز دهید تا آماده شود. به خاطر داشته باشید که برای ترکیب کردن خمیر باید از نوک انگشتان استفاده کنید. بعد از این که خمیر آماده شد، مقداری نشاسته ذرت روی سطح کار بریزید و خمیر را با وردنه صاف کنید و برای تزیین کیک استفاده کنید.

می‌توانید نشاسته ذرت، آرد شیرینی پزی و روغن را به صورت اینترنتی و حضوری از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

روش تهیه خمیر فوندانت بدون گلوکز و پودر ژلاتین

روش تهیه خمیر فوندانت بدون گلوکز و پودر ژلاتین

استفاده از گلوکز و ژلاتین برای تهیه خمیر فوندانت بسیار رایج است، اما شما می‌توانید این خمیر را بدون گلوکز و ژلاتین نیز تهیه کنید. برای درست کردن خمیر فوندانت خانگی بدون گلوکز و ژلاتین روش‌های مختلفی وجود دارد.

برای تهیه خمیر فوندانت بدون گلوکز و ژلاتین به آرد، پودر نشاسته ذرت و شکر نیاز دارید. یک روش دیگر هم استفاده از عسل و نشاسته ذرت برای درست کردن خمیر فوندانت بدون گلوگز و پودر ژلاتین است. برای مشاهده طرز تهیه خمیر فوندانت بدون گلوکز و ژلاتین روی لینک مطلب آن کیک کنید.

روش تهیه خمیر فوندانت با مارشمالو

روش تهیه خمیر فوندانت با مارشمالو

یکی از راحت‌ترین انواع فوندانت خمیری، فوندانت با مارشمالو یا فوندانت مارشمالو است که با مواد ساده و در زمان کمی می‌توان آن را تهیه کرد. روش تهیه فوندانت مارشمالو جزو ساده‌ترین روش‌های تهیه فوندانت خمیری است. برای مطالعه طرز تهیه فوندانت مارشمالو روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

روش تهیه انواع خمیر فوندانت رنگی

چطور فوندانت سفید و ساده را رنگی کنیم؟

حتما بخوانید  ۲ طرز تهیه کیسل انار مجلسی لایه ای و ساده به روش روسی

طرز تهیه فوندانت قرمز

برای تهیه فوندانت قرمز می‌توانید بعد از آماده شدن خمیر فوندانت مقداری آب لبو یا رنگ ژله‌ای قرمز خوراکی به آن اضافه کنید. سپس یک دستکش به دست کنید و خمیر را خوب ورز دهید تا خمیر خوب رنگ بگیرد. فراموش نکنید که برای تهیه فوندانت قرمز تنها به چند قطره رنگ خوراکی ژله‌ای قرمز نیاز دارد.

طرز تهیه فوندانت سبز

برای تهیه فوندانت سبز باید از رنگ خوراکی ژله‌ای سبز رنگ استفاده کنید. اگر به رنگ سبز دسترسی ندارید، می‌توانید از چند قطره رنگ ژله‌ای زرد با ۱ تا ۲ قطره رنگ خوراکی آبی استفاده کنید. رنگ‌ها را خوب با هم ترکیب کنید و بعد به خمیر سفید فوندانت استفاده کنید. در ادامه خمیر را با نوک انگشت ورز دهید تا به خوبی رنگ بگیرد.

طرز تهیه فوندانت صورتی

برای تهیه فوندانت صورتی می‌توانید مقداری رنگ ژله‌ای خوراکی قرمز به خمیر اضافه کنید یا رنگ سفید را با کمی رنگ قرمز خوراکی ترکیب کنید و بعد آن را به خمیر اضافه کنید. هر چقدر میزان رنگ قرمزی که به خمیر اضافه می‌کنید، بیشتر باشد رنگ صورتی شما تیره‌تر می‌شود.

طرز تهیه رنگ فوندانت سفید

خمیر فوندانت ساده که طرز تهیه آن را در بالا توضیح دادیم، سفید رنگ است و از همین رو برای تهیه کیک سفید مناسب است، اما اگر دوست دارید رنگ سفید خمیر کمی روشن‌تر و شفاف‌تر باشد، می‌توانید مقداری رنگ خوراکی سفید به خمیر اضافه کنید. این کار موجب روشن‌تر شدن رنگ خمیر فوندانت سفید می‌شود.

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه خمیر فوندانت خانگی

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه خمیر فوندانت خانگی

  • برای نگهداری خمیر فوندانت باید آن را در سلفون بپیچید و در یک ظرف در بسته و در فضای خنک آشپزخانه بیرون از یخچال قرار دهید.
  • برای تزیین انواع کیک بهتر است خمیر فوندانت را از یک روز قبل آماده کنید.
  • در طرز تهیه فوندانت خانگی سفید و ساده باید از اسانس بدون رنگ استفاده کنید تا خمیر رنگی نشود.
  • خمیر فوندانت به هیچ عنوان نباید گرم شود، گرم شدن این خمیر موجب خراب شدن آن می‌شود.
  • خمیر فوندانت را نباید در یخچال بگذارید زیر سفت و شکننده می‌شود.
  • برای باز کردن خمیر فوندانت حتما روی سطح کار و دست‌هایتان کمی پودر شکر و نشاسته ذرت بریزید تا خمیر چسبناک نشود.
  • در طرز تهیه فوندانت خانگی رنگی می‌توانید در زمان استفاده از خمیر چند قطره رنگ خوراکی ژله‌ای به آن اضافه کنید. سپس یک دستکش به دست کنید و خمیر را خوب ورز دهید تا خمیر شما کاملا رنگی شود. به خاطر داشته باشید که برای ورز دادن خمیر حتما از دستکش استفاده کنید تا دستتان رنگی نشود.
  • در طرز تهیه خمیر فوندانت خانگی می‌توانید به جای پودر شکر از پودر قند نیز استفاده کنید.
  • برای تهیه فوندانت قرمز یا فوندانت صورتی می‌توانید از مقداری آب لبو به جای رنگ قرمز ژله‌ای استفاده کنید.
  • برای درست کردن فوندانت سبز باید از مقداری رنگ سبز خوراکی یا ترکیب رنگ آبی و زرد خوراکی استفاده کنید.
  • برای رنگی کردن خمیر فوندانت با مواد طبیعی می‌توانید از مقداری پودر کاکائو، زردچوبه، زعفران یا آب لبو نیز استفاده کنید.

سوالات متداول

چه زمانی رنگ خوراکی را به خمیر فوندانت اضافه کنیم؟

بعد از این که خمیر فوندانت را آماده کردید، می‌توانید چند قطره رنگ خوراکی به آن اضافه کنید. سپس دستکش به دست کنید و خمیر را خوب ورز دهید تا کاملا رنگی شود.

تخفیفات لبنیات افق کوروش

روش نگهداری خمیر فوندانت چگونه است؟

برای نگهداری خمیر فوندانت باید آن را در سلفون بپیچید و در یک ظرف در بسته قرار دهید. قرار دادن خمیر فوندانت در یخچال موجب سفت شدن آن می‌شود، بنابراین این خمیر را در فضای خنک آشپزخانه قرار دهید.

علت نرم و چسبناک شدن خمیر فوندانت چیست؟

اگر خمیر فوندانت را در معرض گرما قرار دهید و یا آن را با کف دست ورز دهید، ممکن است نرم شود و انسجام خود را از دست بدهد.

 

کالابرگ الکترونیک