طرز تهیه جیب تاجر سبزیجات به ۲ روش با سیب زمینی و بادمجان

طرز تهیه جیب تاجر سبزیجات به ۲ روش با سیب زمینی و بادمجان


16 آبان 1402 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه جیب تاجر سبزیجات به ۲ روش با سیب زمینی و بادمجان

جیب تاجر سبزیجات یک فینگرفود عالی و خوشمزه برای مهمانی و تولد است. انواع مختلف جیب تاجر وجود دارند از جیب تاجر مرغ گرفته تا جیب تاجر گوشت ولی کم‌ریسک‌ترین آنها، جیب تاجر سبزیجات است که همه افراد، به ویژه گیاهخواران را سر ذوق می‌آورد. در این غذای اصالتا عربی، از نان تست و سبزیجات و ادویه‌های دلخواه استفاده می‌شود و می‌توانید به راحتی در خانه تهیه کنید. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش، ۲ مدل طرز تهیه جیب تاجر سبزیجات را به شما آموزش می‌دهیم.

مواد لازم برای تهیه جیب تاجر سبزیجات با سیب زمینی و پنیر (برای ۴ نفر)

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
نان تست ۱ بسته
سیب زمینی ۳ عدد بزرگ
جعفری و ریحان ساطوری خرد شده ۵ قاشق غذاخوری
خیارشور نگینی خرد شده ۲/۳ لیوان فرانسوی دسته‌دار
ذرت پخته ۲ قاشق غذاخوری
هویج پخته ۲ قاشق غذاخوری
تخم مرغ ۲ عدد
شیر ۳ قاشق غذاخوری
پودر سوخاری به مقدار لازم
روغن سرخ کردنی به مقدار لازم
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
پنیر پارمسان یا لبنه به مقدار دلخواه
سس با طعم دلخواه به مقدار دلخواه

 

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۳۰ دقیقه
مدت زمان مورد نیاز برای پخت جیب تاجر سبزیجات: ۳۰ دقیقه

مراحل طرز تهیه جیب تاجر سبزیجات پنیری با سیب زمینی

مراحل طرز تهیه جیب تاجر سبزیجات پنیری با سیب زمینی
برای تهیه جیب تاجر سبزیجات با ترکیب پنیر و سیب زمینی، می‌توانید از سبزی‌های دیگر مثل اسفناج پخته، فلفل دلمه‌ای و قارچ سرخ شده هم با دلخواه استفاده کنید. در ادامه، مراحل تهیه این فینگرفود مجلسی را برای شما توضیح می‌دهیم.

مرحله اول: مواد جیب تاجر سبزیجات را آماده کنید

در اولین قدم برای طرز تهیه جیب تاجر سبزیجات پنیری، سیب زمینی‌ها را بشویید و در یک قابلمه آبپز کنید. سبزی‌های تازه شامل ریحان و جعفری (یا سبزیجات دلخواه دیگر مثل اسفناج) را بشویید و بعد از اینکه آب خود را از دست دادند، آنها را به صورت ریز و ساطوری خرد کنید. خیاشور را هم به صورت مکعبی ریز خرد کنید. هویج نگینی خرد شده و ذرت را هم، آبپز و سپس آبکشی کنید. می‌توانید از کنسرو سبزیجات هم استفاده کنید.

برای خرید خیارشور و کنسرو سبزیجات مخلوط که شامل ذرت و هویج است را می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های تلفنی، حضوری یا اینترنتی اقدام کنید.

حتما بخوانید  ۲ طرز تهیه کوکوی نخود فرنگی با گوشت و بدون گوشت + فیلم آموزش

مرحله دوم: مواد مایه وسط جیب تاجر را مخلوط کنید

بعد از اینکه سیب زمینی‌ها آبپز شدند، زیر آب سرد بگیرید تا دمای آنها پایین بیاید. سپس پوست سیب زمینی‌ها را بگیرید و با چنگال یا گوشت کوب، پوره یا له کنید. سیب زمینی‌های آبپز را در یک کاسه بریزید. ذرت، هویج پخته شده و ریحان و جعفری خرد شده را به کاسه اضافه کنید. به اندازه دلخواه نمک و فلفل سیاه اضافه کرده و همه مواد را با هم ترکیب کنید تا یکدست شود. روی ظرف را بپوشانید و کنار بگذارید.

در صورت تمایل می‌توانید نمک و فلفل سیاه را از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های تلفنی، حضوری یا اینترنتی خریداری کنید.

مرحله سوم: نان جیب تاجر را آماده کنید

در این مرحله از طرز تهیه جیب تاجر سبزیجات با سیب زمینی و پنیر نان‌های تست را روی یک سطح بگذارید. دو نان تست را روی هم بگذارید و با وردنه روی آنها بکشید تا باز شوند و هر دو نان تست روی هم بچسبند. از هر دو نان تست، یک لایه نان نازک دربیاورید.

نان تست را از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به روش‌های تلفنی، حضوری یا اینترنتی می‌توانید خریداری کنید.

مرحله چهارم: نان‌های تست را به صورت گرد برش بزنید

نان‌های تست را به صورت گرد برش بزنید

یک کاسه یا لیوان با دهانه گرد، روی نان‌های تست نازک شده بگذارید و با چاقوی تیز، اطراف کاسه را برش بزنید. باید نان‌های دایره‌ای دو لایه داشته باشید. نان‌ها را کنار بگذارید.

مرحله پنجم: مایه شیر و تخم مرغ را آماده کنید

تخم مرغ‌ها را در یک کاسه بشکنید و شیر را به آن اضافه کنید. مخلوط شیر و تخم مرغ را بزنید تا کاملا یکدست شود. پودر سوخاری را در یک سینی بریزید و کنار بگذارید.

برای خرید شیر، تخم مرغ و پودر سوخاری می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های خرید تلفنی، حضوری و اینترنتی اقدام کنید.

مرحله ششم: نان‌های تست را سرخ کنید

در این مرحله هر دو طرف نان‌های تست گرد شده را در مخلوط تخم مرغ و شیر بزنید و بعد روی آرد سوخاری بغلتانید. همه نان‌ها را به همین شکل آماده کنید. در یک تابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت قرار دهید تا داغ شود. سپس نان‌ها را در تابه سرخ کنید. هر دو طرف نان‌ها را سرخ کنید. نان‌ها بعد از سرخ شدن، پف می‌کنند و وسط آنها از هم باز می‌شود ولی گوشه‌ها به هم می‌چسبند. همه نان‌ها را به همین صورت آماده کنید.

در صورت تمایل روغن مایع سرخ کردنی را به روش‌های تلفنی، حضوری یا اینترنتی می‌توانید خریداری کنید.

مرحله هفتم: مواد جیب تاجر را در نان‌ها بریزید

نان‌های سوخاری سرخ شده را از وسط یا چاقو نصف کنید. باید دو نیم دایره سوخاری داشته باشید. مواد داخلی جیب تاجر سبزیجات را به آرامی با قاشق داخل نان‌ها بریزید. همه نان‌ها را با مواد پر کنید. روی مواد مقداری پنیر رنده شده پارمزان یا پنیر لبنه خرد شده بریزید. جیب تاجر را در ظرف مخصوص قرار دهید و همراه با سس دلخواه مثل مایونز، سس خردل یا سس ساندویچ آن را سرو کنید.

حتما بخوانید  طرز تهیه انواع حلیم خوشمزه شهرهای مختلف با تمام فوت و فن ها

انواع سس مثل سس مایونز، سس ساندویچ و سس خردل و انواع پنیر مثل پارمسان و پنیر لبنه را می‌توانید به روش‌های خرید تلفنی، حضوری یا اینترنتی از افق کوروش خریداری کنید.

روش تهیه جیب تاجر سبزیجات با بادمجان (برای ۴ نفر)

مراحل طرز تهیه جیب تاجر سبزیجات پنیری با سیب زمینی
برای تهیه جیب تاجر سبزیجات با بادمجان، به جای سیب زمینی از بادمجان استفاده کنید. ۳ عدد بادمجان را پوست بگیرید و به صورت حلقه‌ای خرد کنید. حلقه‌های بادمجان را سرخ کنید و بعد از سرخ شدن له کنید. بادمجان‌های له شده را با نصف قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی و کمی نمک و فلفل سیاه مخلوط کرده و تفت دهید. می‌توانید ۱۰ عدد قارچ و یک فلفل دلمه‌ای خرد شده را هم سرخ کنید و به مخلوط بادمجان بیفزایید.

سپس نان‌های سوخاری را به روش بالا، آماده و سرخ کنید. در آخر، این مخلوط بادمجان را داخل نان‌ها بریزید و روی آنها مقداری جعفری و پیازچه خرد شده یا پنیر پارمسان بریزید. این مدل جیب تاجر سبزیجات را با سس کچاپ سرو کنید. 

در صورت تمایل رب گوجه فرنگی، قارچ و سس کچاپ را از فروشگاه‌های افق کوروش به روش تلفنی، حضوری یا اینترنتی خریداری کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه شاورما مرغ با طعم عالی

فوت و فن‌های طرز تهیه جیب تاجر سبزیجات

فوت و فن‌های طرز تهیه جیب تاجر سبزیجات

  • در مواد جیب تاجر سبزیجات، می‌توانید از انواع حبوبات پخته هم استفاده کنید. برای تهیه انواع حبوبات می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های خرید تلفنی، حضوری یا اینترنتی اقدام کنید.
  • سبزیجات معطر تازه مثل نعناع، ریحان، جعفری و … می‌توانند طعم جیب تاجر را بسیار خوشمزه‌تر کنند.
  • در هنگام سرخ کردن نان یا خمیر جیب تاجر، تابه را در حدی از روغن انباشته کنید که خمیرها روی روغن شناور باشند. برای اینکه روغن اضافی خمیر‌ها را بعد از سرخ شدن بگیرید، خمیر‌های سرخ شده را روی دستمال حوله‌ای بگذارید تا روغن خود را پس بدهند.
  • جیب تاجر سبزیجات را با نان پیتا هم می‌توانید درست کنید.

سوالات متداول

از چه پنیری برای تهیه جیب تاجر پنیری با سبزیجات استفاده کنیم؟

برای انتخاب پنیر در طرز تهیه جیب تاجر سبزیجات پنیری، دستتان باز است که از پنیر پیتزا، پنیر چدار، پنیر موزارلا، پنیر پارمسان و حتی پنیر‌های لبنه هم استفاده کنید. اگر از پنیر پیتزا یا پنیر چدار یا موزارلا استفاده می‌کنید، چون بافت این پنیرها کشدار است، قبل از اضافه کردن به خمیر یا نان جیب تاجر، آنها را به روش بن ماری ذوب کنید تا برای ۱ دقیقه در مایکروفر بگذارید تا حالت کشسانی پیدا کرده و سپس به جیب تاجر اضافه کنید.

بهترین سبزیجات برای استفاده در جیب تاجر چیست؟

در جیب تاجر سبزیجات می‌توانید هم از سیب زمینی، کدو، بادمجان، هویج، نخود فرنگی، ذرت و … و هم از اسفناج، جعفری و ریحان تازه استفاده کنید. این سبزیجات را قبل از استفاده در جیبت تاجر، آبپز کنید تا نرم شوند. فقط سبزی‌هایی مثل ریحان و جعفری را می‌توانید به صورت خرد و ساطوری شده و خام به کار ببرید.

 

 

کالابرگ الکترونیک