طرز تهیه جیب تاجر مرغ با نان تست مرحله به مرحله به روش ساده

طرز تهیه جیب تاجر مرغ با نان تست مرحله به مرحله به روش ساده


13 آبان 1402 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه جیب تاجر مرغ با نان تست مرحله به مرحله به روش ساده

جیب تاجر مرغ یا «مرغ جیب دار»، یکی از فینگر فودهای مجلسی و شیک برای مهمانی‌ها، جشن تولد و دورهمی‌های دوستانه است. برای درست کردن این غذای نونی با مرغ، باید نان تست داشته باشید و موادی که می‌خواهید نان را با آن پر کنید، به صورت جداگانه آماده کنید و در جیب تاجر بریزید. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش طرز تهیه جیب تاجر مرغ و فوت و فن‌های پخت و تهیه آن را به شما آموزش خواهیم داد.

مواد لازم برای تهیه جیب تاجر مرغ (برای ۴ نفر)

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
سینه یا فیله مرغ بدون استخوان ۱ عدد متوسط
پیاز ۱ عدد بزرگ
سیر ۲ حبه
تخم مرغ ۲ عدد
قارچ ۱۰ عدد
فلفل دلمه‌ای ۱ عدد
سس مایونز یا سس بشامل ۳ قاشق غذاخوری
جعفری تازه و ساطوری خرد شده ۴ قاشق غذاخوری
زردچوبه، نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
خیارشور ۵ عدد
ذرت پخته ۴ قاشق غذاخوری
شیر ۳ قاشق غذاخوری
آبلیمو ۱ قاشق غذاخوری
نان تست به تعداد لازم
پودر سوخاری به مقدار لازم
روغن مایع سرخ کردنی به مقدار لازم

 

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۱۵ دقیقه

مدت زمان مورد نیاز برای پخت جیب تاجر مرغ: ۴۰ دقیقه

مراحل طرز تهیه جیب تاجر مرغ

مراحل طرز تهیه جیب تاجر مرغ

در طرز تهیه جیب تاجر مرغ، می‌توانید بنا به طبع و سلیقه خود، انواع سبزیجات مختلف، ادویه‌ها و چاشنی‌های متنوع را به کار ببرید. این فینگر فود به عنوان یک میان وعده برای مدرسه بچه‌ها هم گزینه خوبی است. برای تهیه این غذای نونی با مرغ، مراحل زیر را دنبال کنید.

مرحله اول: مرغ را آماده کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه جیب تاجر مرغ، پیاز را پوست بگیرید و به چهار قسمت خرد کنید. سیر را پوست بگیرید و ریز خرد کنید. پیاز و سیر را در یک قابلمه بریزید و مرغ را به آن اضافه کنید. زردچوبه، نمک، روغن و فلفل سیاه را اضافه کنید و اجازه دهید مرغ کمی آب بیندازد و طعم مواد را بگیرد.

انواع ادویه‌های دلخواه مثل زردچوبه، نمک و فلفل سیاه، روغن سرخ کردنی و گوشت مرغ را از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های خرید تلفنی، حضوری یا اینترنتی می‌توانید تهیه کنید.

مرحله دوم: مرغ را بپزید

برای پختن مرغ، بعد از ۱۰ دقیقه، به اندازه یک لیوان دسته‌دار فرانسوی، آب جوش به قابلمه اضافه کنید. درب قابلمه را بگذارید و اجازه دهید مرغ به مدت ۳۰ دقیقه بپزد.

حتما بخوانید  فواید رژیم زیتون و انجیر برای لاغری و درمان بیماری ها + دستور رژیم

مرحله سوم: قارچ و فلفل دلمه‌ای را آماده کنید

سپس فلفل دلمه‌ای و قارچ‌ها را بشویید. فلفل دلمه‌ای را به صورت نگینی خرد کنید و دانه‌های آن را دور بریزید. قارچ‌ها را هم اسلایسی خرد کنید. جعفری را بشویید و آبکش کنید. بعد از اینکه آب خود را از دست داد، با چاقوی تیز، ساطوری خرد کنید.

در صورت تمایل قارچ را به روش‌های خرید تلفنی، حضوری یا اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش می‌توانید تهیه کنید.

مرحله چهارم: مواد میانی جیب تاجر مرغ را آماده کنید

در این مرحله از طرز تهیه جیب تاجر مرغ، در یک تابه مقداری روغن بریزید و بعد از داغ شدن، قارچ‌ها را اضافه کنید. قارچ‌ها را روی حرارت متوسط به بالا تفت دهید تا سرخ شده و آب آن کشیده شود. برای جلوگیری از سیاه شدن قارچ‌ها، می‌توانید ۱ یا ۲ قاشق غذاخوری آبلیموی تازه اضافه کنید. سپس فلفل‌ دلمه‌ای را اضافه کنید و کمی تفت دهید. فلفل‌ها را زیاد سرخ نکنید چون تلخ می‌شود. حرارت را قطع کنید و مواد را کنار بگذارید.

برای خرید آبلیمو می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های خرید تلفنی، حضوری یا اینترنتی اقدام کنید.

مرحله پنجم: مواد میانی جیب تاجر را مخلوط کنید

در یک کاسه مناسب، قارچ و فلفل دلمه‌ای سرخ شده را بریزید. مرغ‌‌های پخته شده را هم ریش ریش کنید. می‌توانید مکعبی هم خرد کنید. ذرت پخته شده را اضافه کنید و خیارشور را هم نگینی کنید و به کاسه بیفزایید. در آخر جعفری خرد شده  و سس مایونز را اضافه کنید. مقداری نمک و فلفل سیاه یا ادویه‌های دلخواه به مخلوط مایه میانی جیب تاجر مرغ اضافه کنید تا طعم دلخواهتان را بگیرد.

در صورت تمایل می‌توانید خیارشور، کنسرو ذرت و سس مایونز را از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به روش‌های خرید تلفنی، حضوری یا اینترنتی تهیه کنید.

مرحله ششم: نان‌های تست را آماده کنید

بعد از درست کردن مواد میانی، روی ظرف را بپوشانید و در یخچال بگذارید. سپس نان‌های تست را روی یک سطح بگذارید. دو نان تست را روی هم بگذارید و با وردنه روی آنها بکشید تا باز شوند و هر دو نان تست روی هم بچسبند. از هر دو نان تست روی هم، یک لایه نان نازک دربیاورید.

نان تست را از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به روش‌های تلفنی، حضوری یا اینترنتی می‌توانید خریداری کنید.

مرحله هفتم: نان‌ها را با وردنه باز کنید

در این مرحله از طرز تهیه جیب تاجر مرغ، یک کاسه یا لیوان که دهانه گردی دارد، روی نان‌های تست نازک شده بگذارید و با چاقوی تیز، اطراف کاسه را برش بزنید. باید نان‌های دایره‌ای دو لایه داشته باشید. این نان‌ها را کنار بگذارید. تخم مرغ‌ها را در یک کاسه بشکنید و شیر را به آن اضافه کنید. مخلوط شیر و تخم مرغ را بزنید تا کاملا یکدست شود. پودر سوخاری را در یک سینی بریزید و کنار بگذارید.

برای خرید شیر، تخم مرغ و پودر سوخاری می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های خرید تلفنی، حضوری و اینترنتی اقدام کنید.

حتما بخوانید  خواص دارویی و درمانی و عوارض و مضرات سیاه دانه

مرحله هشتم: نان‌های تست را سرخ کنید

سپس هر دو طرف نان‌های گرد تست را در مخلوط تخم مرغ و شیر بزنید و بعد روی آرد سوخاری بغلتانید. همه نان‌ها را به همین شکل آماده کنید. در یک تابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت قرار دهید تا داغ شود. سپس نان‌ها را در تابه سرخ کنید. هر دو طرف نان‌ها را سرخ کنید. نان‌ها بعد از سرخ شدن، پف می‌کنند و وسط آنها از هم باز می‌شود ولی گوشه‌ها به هم می‌چسبند. همه نان‌ها را به همین شکل آماده کنید.

مرحله آخر: مواد میانی جیب تاجر مرغ را در نان‌ها بریزید

جیب تاجر مرغ، یک فینگرفود خوشمزه با مرغ

نان‌های سوخاری سرخ شده را از وسط یا چاقو نصف کنید. باید دو نیم دایره با نان داشته باشید. مواد داخلی جیب تاجر را به آرامی داخل نان‌ها بریزید. همه نان‌ها را با مواد پر کنید. جیب تاجر مرغ را در ظرف مخصوص سرو قرار دهید و آن را سرو کنید.

بیشتر بخوانید: کیک مرغ فینگرفودی برای تولد و مهمانی

فوت و فن‌های طرز تهیه جیب تاجر مرغ

فوت و فن‌های طرز تهیه جیب تاجر مرغ

  • به جای سس مایونز در طرز تهیه جیب تاجر می‌توانید از سس بشامل یا انواع پنیرهای پخت و پز استفاده کنید. برای درست کردن سس بشامل، مقداری آرد را با کره تفت دهید و کمی شیر اضافه کنید. سپس اجازه دهید سس روی حرارت غلیظ شود. انواع پنیر پخت و پز، آرد و کره برای آشپزی را می‌توانید از فروشگاه‌‌های افق کوروش به روش‌های خرید تلفنی، حضوری و اینترنتی خریداری کنید.
  • اگر می‌خواهید جیب تاجر مرغ رژیمی باشد، به جای سس مایونز از ماست کم چرب یا مخلوط ماست و سس مایونز کم چربی استفاده کنید. ماست را می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به صورت خرید تلفنی، حضوری و اینترنتی تهیه کنید.
  • برای درست کردن جیب تاجر مرغ، می‌توانید نان‌های جیب تاجر را از قبل آماده و سرخ کنید. سپس در ظروف در بسته و در فریزر نگه دارید. در زمان سرو، مایه میانی جیب تاجر را آماده کنید. نان‌ها را در مایکروفر دیفراست کنید و بعد مایه میانی را در نان‌ها بریزید و سرو کنید.
  • برای درست کردن جیب تاجر مرغ به جای نان تست از نان پیتا هم می‌توانید استفاده کنید که روش پختی شبیه تاکو مکزیکی دارد.
  • طرز تهیه جیب تاجر گوشت هم مشابه درست کردن ساندویچ جیب تاجر مرغ است.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه شاورما مرغ به روش لبنانی

سوالات متداول

سس مخصوص جیب تاجر مرغ چیست؟

معمولا خود جیب تاجر با سس مایونز یا سس بشامل درست می‌شود ولی می‌توانید از سس، داخل مواد میانی استفاده نکنید و کنار جیب تاجر با سس‌هایی مثل سس فلفل تند، سس کچاپ، سس خردل و دیپ‌های متنوع سرو کنید. 

جیب تاجر مرغ چند روز ماندگاری دارد؟

اگر به مایه جیب تاجر مرغ، سس مایونز اضافه نکنید، می‌توانید این غذا را به مدت ۳ روز در یخچال و در ظروف در بسته بدون تغییر طعم، سرو کنید.

 

کالابرگ الکترونیک