طرز تهیه جیب تاجر گوشت مجلسی با گوشت چرخ کرده یا تکه ای

طرز تهیه جیب تاجر گوشت مجلسی با گوشت چرخ کرده یا تکه ای


15 آبان 1402 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه جیب تاجر گوشت مجلسی با گوشت چرخ کرده یا تکه ای

جیب تاجر گوشت یا نان جیب دار در اصل یک ساندویچ یا فینگر فود اصالتا عربی است که در مهمانی‌ها و عروسی‌های محلی سرو می‌شود و برای منوی ناهار هم یک غذای عالی است. به خاطر مجلسی بودن و در عین حال تنوعی که این غذا دارد، جیب تاجر گوشت محبوبیت زیادی پیدا کرده است. علاوه بر جیب تاجر گوشت، ساندویچ جیب تاجر را با طعم‌های متفاوت و مواد متنوع می‌توانید به راحتی در خانه درست کنید. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش، طرز تهیه جیب تاجر گوشت را به شما آموزش می‌دهیم.

مواد لازم برای تهیه جیب تاجر گوشت (برای ۸ نفر)

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
گوشت بدون استخوان یا چرخ کرده ۴۰۰ گرم
پیاز ۱ عدد درشت
رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذاخوری
سس کچاپ ۱ قاشق غذاخوری
پودر گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری
فلفل دلمه‌ای ۱ عدد
قارچ ۱۰ عدد
جعفری تازه و ساطوری خرد شده ۵ قاشق غذاخوری
شیر ۳ قاشق غذاخوری
تخم مرغ ۲ عدد
آبلیمو ۱ قاشق غذاخوری
پودر سوخاری به مقدار لازم
نان تست به مقدار لازم
نمک، زردچوبه، فلفل سیاه و فلفل قرمز به مقدار دلخواه
پودر سیر، پودر دارچین، پاپریکا و آویشن به مقدار دلخواه
روغن سرخ کردنی به مقدار لازم
پنیر پیتزا یا پنیر پارمسان (اختیاری) به مقدار دلخواه

 

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۳۰ دقیقه

مدت زمان مورد نیاز برای پخت جیب تاجر گوشت: ۳۰ دقیقه

مراحل طرز تهیه ساندویچ جیب تاجر (نان جیب دار)

مراحل طرز تهیه ساندویچ جیب تاجر با گوشت چرخ کرده و قارچ

برای تهیه جیب تاجر گوشت، هم از گوشت چرخ کرده و هم از گوشت تکه‌ای گوساله می‌توانید استفاده کنید. اگر از گوشت قرمز تکه‌ای برای درست کردن جیب تاجر استفاده می‌کنید، بهتر است گوشت گوساله بدون چربی به کار ببرید. مثل طرز تهیه ساندویچ رست بیف، گوشت را بعد از پخت، بهتر است ریش ریش کنید و بعد در نان‌های تست بریزید. در ادامه جزییات روش تهیه جیب تاجر گوشت با گوشت چرخ کرده را به شما آموزش خواهیم داد.

مرحله اول: نان‌های تست را آماده کنید

روش درست کردن نان تست برای جیب تاجر گوشت

نان یا خمیر جیب تاجر گوشت چیست؟

هم می‌توانید ابتدا برای تهیه جیب تاجر گوشت، نان را آماده کنید و کنار بگذارید و هم می‌توانید اول مایه گوشتی را درست کنید و کنار بگذارید، سپس سر وقت نان‌ها بروید. برای تهیه نان‌های تست، دو عدد نان تست را روی هم بگذارید. با وردنه روی آنها بکشید و محکم فشار دهید تا نان‌ها به هم بچسبند. همه نان‌ها را به همین ترتیب دو تا، یکی کنید تا نان‌ها تمام شوند.

حتما بخوانید  ۲ طرز تهیه کباب کاسه ای یا کاسه کباب اردبیل کبابی و در فر

نان تست را به روش‌های خرید تلفنی، حضوری و اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش می‌توانید خریداری کنید.

مرحله دوم: نان‌ جیب تاجر را برش بزنید

روی خمیرهایی که آماده کرده‌اید، یک کاسه بگذارید و دور تا دور خمیر نان را با کاتر برش بزنید. انگشت اشاره و شست خود را خیس کنید و دور تا دور برش را فشار دهید تا خمیرها به هم بچسبند. همه خمیرهای نان را به همین شکل آماده کنید و دایره‌های نان را کنار بگذارید.

مرحله سوم: مایه تخم مرغ و پودر سوخاری را آماده کنید

در این مرحله تخم مرغ‌ها را در یک کاسه بشکنید و هم بزنید تا از لختگی خارج شوند. سپس شیر را اضافه کنید. بعد نوبت به افزودن فلفل سیاه، فلفل قرمز، پودر فلفل پاپریکا و نمک است. همه مواد را دوباره هم بزنید تا کاملا یکدست شوند. پودر سوخاری را هم در یک سینی یا ظرف پهن بریزید. نان‌ها را در مایه تخم مرغ بزنید و هر دو طرف نان‌ها را با مایه تخم مرغ آغشته کنید.

در صورت تمایل می‌توانید پودر سوخاری، تخم مرغ، شیر و انواع ادویه‌های معطر مثل فلفل سیاه، فلفل قرمز، فلفل پاپریکا و نمک را از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های تلفنی، حضوری و اینترنتی خریداری کنید.

مرحله چهارم: نان‌های جیب تاجر را سرخ کنید

سرخ کردن نان تست برای درست کردن فینگرفود جیب تاجر

سپس نان‌ها را داخل پودر سوخاری بغلتانید. به همین ترتیب همه نان‌ها را سوخاری کنید. همه نان‌ها را که آماده کردید، در یک تابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت بگذارید تا داغ شود. نان‌های آغشته به آرد سوخاری را در تابه بیندازید و  اجازه دهید سرخ شوند. هر دو طرف نان‌ها را سرخ کنید و کنار بگذارید تا روغن اضافی آنها خارج شود.

برای خرید پودر سوخاری و روغن مایع سرخ کردنی، می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به صورت تلفنی، حضوری یا اینترنتی اقدام کنید.

مرحله پنجم: مایه گوشت جیب تاجر را آماده کنید

بعد از آماده کردن نان‌ها، در این مرحله از طرز تهیه جیب تاجر گوشت، یک پیاز را پوست بگیرید و به صورت نگینی ریز خرد کنید. سپس در یک تابه مقداری روغن بریزید و پیازها را در آن سرخ کنید تا طلایی و سبک شوند. گوشت چرخ کرده را اضافه کنید و حرارت را پایین بیاورید. گوشت را با پیاز تفت دهید و اجازه دهید گوشت تغییر رنگ بدهد.

گوشت چرخ کرده و پیاز داغ منجمد را می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های خرید تلفنی، حضوری و اینترنتی خریداری کنید.

مرحله ششم: صبر کنید تا مایه گوشت جا بیفتد

در این مرحله از طرز تهیه جیب تاجر گوشت، مقداری نمک، زردچوبه، پودر دارچین، پودر سیر، پودر آویشن، فلفل سیاه و فلفل قرمز را اضافه کنید و هم بزنید تا طعم ادویه‌ها به خورد گوشت برود. رب گوجه فرنگی را به همراه پودر گوجه و سس کچاپ به مواد داخل تابه بیفزایید. همه مواد را هم بزنید و درب تابه را روی آن بگذارید. حرارت را کم کنید تا به مدت ۱۵ دقیقه گوشت چرخ کرده به آرامی بپزد و جا بیفتد.

حتما بخوانید  ۴ طرز تهیه بستنی انار با ثعلب، بدون ثعلب و یخی با طعم بازاری

سس کچاپ، رب گوجه فرنگی، زردچوبه، دارچین، پودر سیر و پودر آویشن را به صورت خرید تلفنی، حضوری یا اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش می‌توانید خریداری کنید.

مرحله هفتم: بقیه مواد جیب تاجر را آماده کنید

در حین پختن مایه گوشت، قارچ‌ها و فلفل دلمه‌ای را بشویید و خرد کنید. در یک تابه روغن بریزید و وقتی داغ شد، قارچ‌ها را در آن سرخ کنید. حرارت را بالا ببرید تا قارچ‌ها آب نیندازند. آبلیمو را هم اضافه کنید تا رنگ قارچ‌ها تیره نشود. سپس فلفل دلمه‌ای‌ها را برای چند ثانیه با قارچ‌ها تفت دهید و بعد مخلوط قارچ و فلفل دلمه‌ای را به مخلوط گوشت اضافه کنید و با هم تفت دهید.

در آخرین مرحله از تهیه مایه گوشت، جعفری‌های تازه را بشویید و ساطوری کنید. جعفری‌ها را به مایه گوشت اضافه کنید.  نمک و طعم غذا را بچشید و ادویه‌ها و نمک را اندازه کنید. اجازه دهید مواد گوشتی کمی از دما بیفتد.

قارچ و آبلیمو را می‌توانید به صورت خرید تلفنی، حضوری و اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

مرحله هشتم: جیب تاجر را با گوشت پر کنید

در پایان درست مثل طرز تهیه جیب تاجر مرغ، نان‌های سرخ شده را از وسط نصف کنید تا دو نیم دایره داشته باشید. با یک قاشق غذاخوری، مایه گوشت را داخل نان‌های سرخ شده بریزید و نان را پر کنید. در صورت دلخواه مقداری پنیر پارمسان یا پنیر پیتزای آب کرده به روش بن ماری را روی جیب تاجر گوشت بریزید و آن را سرو کنید. در کنار این فینگرفود، می‌توانید دیپ‌های دلخواه یا انواع سس‌ مثل سس خردل، سس مایونز، سس کچاپ، سس فلفل تند و … را سرو کنید. نوش جان!

انواع پنیر پخت و پز مثل پنیر پارمسان، پنیر پیتزا و انواع سس را به روش‌های خرید تلفنی، حضوری و اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

سوالات متداول

جیب تاجر غذای کجاست؟

جیب تاجر غذای کجاست؟

جیب تاجر یک فینگر فود معمول در مناسبت‌های محلی در عربستان است. اصالت این غذا به عربستان و کشورهای عربی می‌رسد.

نان یا خمیر جیب تاجر چیست؟

برای درست کردن جیب تاجر از خمیر نان تست استفاده می‌شود. هر چند برخی افراد، از نان پیتا هم برای تهیه آن استفاده می‌کنند که در نهایت شبیه تاکوی مکزیکی می‌شود.

چه کار کنیم که جیب تاجر بعد از سرخ شدن از هم باز نشود؟

اگر خمیر نان‌های تست را به خوبی وردنه‌‌کشی کرده باشید، در زمان سرخ شدن، باز نمی‌شوند. ولی برای اطمینان بیشتر، می‌توانید بعد از وردنه‌ کردن آنها، انگشت شست و اشاره خود را خیس کنید و دور تا دور خمیر را بین انگشت‌های خود فشار دهید. با این کار خمیر‌ها بیشتر می‌چسبند.

 

کالابرگ الکترونیک