۱۰ خاصیت و طرز استفاده سرم ویتامین سی برای جوانسازی پوست

۱۰ خاصیت و طرز استفاده سرم ویتامین سی برای جوانسازی پوست


22 شهریور 1400 . زمان مطالعه: 7 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
۱۰ خاصیت سرم ویتامین سی برای جوانسازی پوست صورت و طرز استفاده آن

احتمالاً این روزها در مورد اهمیت استفاده از سرم ویتامین سی برای صورت چیزهایی شنیده‌اید. اگر اهل فضای مجازی و گشت و گذار در وب‌سایت‌های زیبایی باشید می‌بینید هر کسی که از روتین پوستی و مراقبت از پوست صحبت می‌کند، جمله‌ای نیز از فواید سرم ویتامین سی بیان می‌کند. اما واقعاً این سرم چه تأثیراتی بر پوست صورت دارد؟ آیا استفاده از این سرم برای همه انواع پوست‌ها مناسب است؟ در این مقاله از سرویس سلامت مجله کوروش می‌توانید، با همه خواص سرم ویتامین سی و طرز استفاده از سرم ویتامین سی آشنا شوید.

 

 

سرم ویتامین سی چیست؟

 

سرم ویتامین سی چیست؟

 

سرم ویتامین سی یکی از بهترین روش‌ها برای مبارزه با پیری پوست و صاف و یکدست کردن پوست صورت است. شاید تصور کنید که در رژیم غذایی شما مقدار زیادی ویتامین سی وجود دارد، اما باید بدانید که هیچ تضمینی برای رسیدن این ویتامین به پوست شما وجود ندارد. از همین رو استفاده از ویتامین سی به صورت موضعی یک راهکار فوق العاده برای بهره مندی از فواید این ویتامین ضروری برای پوست است.

 

 

بیشتر بدانید: بهترین روغن های گیاهی برای جوانسازی و سفت شدن پوست

 

 

فواید و خواص سرم ویتامین سی

 

سرم ویتامین سی فواید زیادی برای پوست دارد و معمولاً با همه انواع پوست‌ها هماهنگ است. در ادامه می‌توانید با مهم‌ترین فواید سرم ویتامین سی برای پوست آشنا شوید.

 

 

۱- آبرسانی پوست

 

آبرسانی پوست با سرم ویتامین سی

 

منیزیم اسکوربیل فسفات یکی از اصلی‌تری مشتقات ویتامین سی است که موجب آبرسانی و هیدارته کردن پوست شما می‌شود. استفاده از سرم ویتامین سی برای صورت موجب کاهش از دست دادن آب زیر پوست می‌شود و به پوست شما کمک می‌کند تا رطوبت طبیعی خود را حفظ کند.

حتما بخوانید  تکنیک های اصلی و مخصوص تی کشیدن کف زمین

 

 

۲- روشن کردن پوست

 

روشن کردن پوست با سرم ویتامین سی

 

ویتامین سی موجب از بین رفتن رنگدانه‌ها می‌‌شود و تیرگی و لکه‌های پوستی را از بین می‌برد. به علاوه استفاده از سرم ویتامین سی موجب می‌شود تا پوست شما به صورت یک دست روشن‌تر شود و درخشان‌تر به نظر برسد.

 

 

۳- کاهش قرمزی پوست

 

کاهش قرمزی پوست با سرم ویتامین سی

 

ویتامین ث یک راهکار فوق العاده برای کاهش التهابات پوستی است. شما با استفاده از سرم ویتامین C می‌توانید قرمزی و التهاب پوست خود را به حداقل برسانید و پوستی یکدست و زیبا داشته باشید.

 

 

بیشتر بخوانید: ۸ درمان طبیعی و خانگی التهاب و قرمزی پوست

 

 

۴- بهبود جای زخم و آکنه

 

بهبود جای زخم و آکنه با سرم ویتامین سی

 

اگر روی پوست صورت شما جای زخم و آکنه وجود دارد، هیچ چیز به اندازه سرم ویتامین سی نمی‌تواند به کم رنگ شدن این لکه‌ها به شما کمک کند. به طور کلی فواید سرم ویتامین سی برای از بین بردن انواع لکه و جای زخم به اثبات رسیده است و از هر ماده دیگری نیز مؤثرتر خواهد بود.

 

 

۵- کاهش سیاهی دور چشم

 

ویتامین سی علاوه بر کم رنگ کردن لکه و قرمزی روی پوست، می‌تواند به کم رنگ کردن سیاهی دور چشم شما نیز کمک کند. شما با استفاده مداوم از سرم ویتامین سی برای صورت می‌توانید سیاهی دور چشم خود را تا حدود زیادی درمان کنید.

 

 

بیشتر بخوانید: ۱۱ ماده فوق‌العاده موثر در درمان سیاهی

 

 

۶- از بین بردن چین و چروک‌های پوستی

 

از بین بردن چین و چروک‌های پوستی با سرم ویتامین سی

 

از دیگر فواید سرم ویتامین سی، کمک به افزایش تولید کلاژن است. کلاژن یک پروتئین طبیعی است که کاهش آن موجب ایجاد چین و چروک روی صورت می‌شود. استفاده از سرم ویتامین سی روی صورت موجب افزایش کلاژن سازی پوست و جوانسازی پوست و از بین رفتن چین و چروک پوست می‌گردد.

 

 

۷- جلوگیری از افتادگی پوست

 

همان‌طور که گفته شد از خواص سرم ویتامین سی برای صورت می‌توان به افزایش کلاژن سازی اشاره کرد. زمانی که سطح کلاژن پوست کم شود، پوست شروع به آویزان شدن و افتادگی می‌کند. از همین رو مصرف سرم ویتامین سی می‌تواند به سفت شدن پوست شما کم زیادی کند.

حتما بخوانید  ۱۵ راهکار ساده و موثر از بین بردن بوی ماهی از دست

 

 

۸- محافظت از آفتاب سوختگی

 

محافظت از آفتاب سوختگی با سرم ویتامین سی

 

نور خورشید موجب ایجاد رادیکال‌های آزاد و آسیب جدی به پوست می‌شود. بهترین سرم ویتامین سی سرمی است که بتواند با مقادیر بالای ویتامین سی این رادیکال‌های آزاد را از بین ببرد. ویتامین سی سرشار از آنتی اکسیدان است و این آنتی اکسیدان‌ها با دادن الکترون‌ها به رادیکال‌های آزاد از سلول‌های سالم پوست محافظت می‌کنند.

 

 

بیشتر بخوانید: راهنمای ۷ مرحله‌ای روتین مراقبت پوست روز و شب

 

 

۹- درمان آفتاب سوختگی

 

اگر پوست شما به هر دلیلی آفتاب سوخته شده، ویتامین سی یک راهکار فوق العاده برای به حداقل رساندن قرمزی پوست و ترمیم سلول‌های آسیب دیده است. ویتامین سی علاوه بر ترمیم بافت‌های آسیب دیده پوست، سلول‌های جدید سالم را جایگزین آن می‌کند و کمک می‌کند تا پوست شما سریع‌تر درمان شود.

 

 

۱۰- درمان زخم با سرم ویتامین سی

 

استفاده از سرم ویتامین سی به تسریع بهبود زخم های پوست صورت و بدن کمک زیادی می‌کند. از طرف دیگر استفاده از بهترین سرم ویتامین سی به پوست شما کمک می‌کند تا دچار عفونت و التهاب نشود و زودتر درمان شود.

 

 

بیشتر بخوانید: شایع‌ترین انواع بیماری های پوست

 

 

طرز استفاده از سرم ویتامین سی برای صورت

 

طرز استفاده از سرم ویتامین سی برای صورت

 

قبل از هر چیزی به منظور استفاده از سرم ویتامین سی برای صورت بهتر است آن را در یک گوشه از آرنج یا زیر چانه امتحان کنید و مطمئن شوید که به مواد تشکیل دهنده آن آلرژی ندارید. سپس ۲۴ ساعت صبر کنید و در صورتی که مشکلی مشاهده نشد از آن برای کل صورتتان استفاده کنید. برخی افراد با مصرف سرم ویتامین سی دچار کهیر، جوش صورتو قرمزی می‌شوند.

 

طرز استفاده از سرم ویتامین سی به این ترتیب است: به طور معمول بهتر است از سرم ویتامین سی ۲ تا ۳ بار در روز استفاده کنید. برای این کار بهتر است ابتدا پوست خود را بشویید. سپس از تونر مناسب استفاده کنید. سپس ویتامین سی به پوست خود بزنید و کمی صبر کنید و بعد از یک کرم مرطوب کننده مناسب استفاده کنید.

 

 

منبع: healthline

 

کالابرگ الکترونیک