راهکارهای ساده بهبود مهارت ارتباط با مشتری در کسب و کار

راهکارهای ساده بهبود مهارت ارتباط با مشتری در کسب و کار


23 فروردین 1400 . زمان مطالعه: 10 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
مهارت ارتباط با مشتری

یکی از راه های موفقیت در کسب و کار، بهبود مهارت های ارتباط با مشتری است. موفقیت شما علاوه بر بیزینس، در زندگی نیز مستلزم توانایی در درک و تعامل با اطرافیان است. مهم نیست که شما از چه میزان فناوری و تکنولوژی جدید برای رونق کسب و کار خود استفاده کرده اید. مهم نحوه تعامل شما با مشتریان و مردم است. اگر نتوانید با مشتریان خود به درستی ارتباط برقرار کنید کسب و کار شما به سادگی دچار بحران خواهد شد. در این مقاله از مجله کوروش، نگاهی به راهکارهای ساده برای بهبود مهارت های ارتباطی با مشتری انداخته ایم.

 

مهارت شنیدن و گفتگو با مشتری

 

مهارت شنیدن و گفتگو با مشتری

 

در مورد آنچه که مشتریان می خواهند بشنوند با آن ها صحبت کنید. گاهی مردم فقط نیاز دارند شنیده شوند. توانایی شنیدن از جمله مهارت های مهم در ارتباط با جذب مشتری است. با شنیدن صحبت دیگران می توانید در مورد اهداف و ایده های خود تجدید نظر کنید چرا که از علایق و تجربیات مشتریان با خبر خواهید شد. گاهی شنیدن، کمک شایانی به آرام شدن مشتریان در شرایط بحرانی می کند. ارتباط خوب منجر به موفقیت بیشتر شما خواهد شد.

 

 

بیشتر بخوانید » ترندهای تجربه مشتری در بازاریابی «

 

 

قدردانی و مهارت ارتباط با مشتری

 

قدردانی و مهارت ارتباط با مشتری

 

این عادت را در خود پر رنگ کنید که از دیگران برای حمایت از بیزینس‌تان قدردانی کنید. یک تشکر ساده که از اصول اصلی مهارت ارتباط با مشتری محسوب می شود باعث تغییرات و تاثیرات شگرفی خواهد شد. شما در دیگران تجربه خرید با رضایت ایجاد خواهید کرد. باعث می شوید دیگران رفتار شما را به خاطر بسپارند. گاهی با همین قدردانی می توانید به طور ناخودآگاه برای خود بازاریابی کنید؛ یک بازاریابی بدون هزینه و بسیار تاثیرگذار. مشتریان با تبلیغات دهان به دهان از رفتار مناسب شما تعریف خواهند کرد.

تشکر و قدردانی از کارکنان در محیط کار نیز در رشد بیزینس شما بسیار تاثیرگذار است. شما با این کار محیط آرام تر، پویاتر و راحت تری را برای کار ایجاد خواهید کرد. کارکنان از اینکه در محیط کار درک شوند و از آنها قدردانی شود بسیار خوشحال خواهند شد. آن ها متوجه می شوند که زحماتشان نادیده گرفته نمی شود، بنابراین با حس و انرژی بیشتری کار خواهند کرد. تشکر از کارمندان می تواند در قالب پاداش مالی هم صورت بگیرد.

 

 

بررسی اهمیت سیستم ارتباط با مشتری CRM

 

 

یک دوره آموزشی مهارت ارتباط با مشتری بگذرانید

 

یک دوره آموزشی مهارت ارتباط با مشتری بگذرانید

 

گذراندن دوره آموزشی برای یادگیری مهارت ارتباط با مشتری یکی از ملزومات فعالیت در یک کسب و کار محسوب می شود. علاوه بر مدیران کارکنان نیز بهتر است در کارگاه های مهارت ارتباط با مشتری شرکت کنند. یادگیری نحوه برقراری ارتباط موثر با افراد در موفقیت شما بسیار تاثیرگذار است. این دوره ها علاوه بر مفید بودن برای تجارت در زندگی شخصی شما نیز بسیار موثر هستند. پر درآمدترین و موفق ترین افراد بر روی کره زمین معمولا از مهارت های ارتباطی قوی برخوردار هستند. آن ها یاد گرفته اند که چگونه در چالش بر انگیزترین شرایط کنترل خود را حفظ کنند. آن ها می دانند چگونه دیگران را درک کرده و با استراتژی های ارتباطی مناسب روابط موثر برقرار کنند. ارتباط خوب با مشتریان منجر به موفقیت بیزینس شما خواهد شد.

 

 

تعریف های صادقانه در ارتباط با مشتری و اطرافیان

 

تعریف های صادقانه در ارتباط با مشتری و اطرافیان

 

یاد بگیرید تا ویژگی های مثبت افراد را ببینید و آن ها را بر زبان بیاورید. این موضوع یکی از مهارت های ارتباط درست با اطرافیان است. وقتی در مورد ویژگی های مثبت مشتری ها و مخاطبان خود صحبت می کنید، حس شناخت و ارزش را به آن ها القا کرده اید. هر چه توجه بیشتری به مشتریان داشته باشید میزان اهمیت آن ها را از دید برند تجاری خود بسیار پر رنگ تر کرده اید. آن ها این موضوع را به خوبی درک می کنند. تعاریف کوچک و انتقال جملات مثبت به استحکام روابط میان مشتری و برند تجاری شما بسیار کمک خواهد کرد.

 

 

بیشتر بدانید » معیارهای سنجش خدمات مشتری در خرده فروشی « 

 

 

احترام و حفظ عزت مشتری از اصول مهارت های ارتباط

 

احترام و حفظ عزت مشتری از اصول مهارت های ارتباط

 

همیشه کار درست را انجام دهید، حتی وقتی کسی نظاره گر فعالیت شما نیست. همین موضوع به معنای حفظ عزت و اعتبار مشتری در کسب و کار شما است. حفظ احترام مشتری یکی از مهارت های اصلی ارتباط محسوب می شود. اعتبار خریدنی نیست، بلکه کسب شدنی است. بنابراین سعی نکنید تا اعتبار خود را با عملکرد های اشتباه از دست بدهید. به مشتریان حس احترام و عزت را به گونه ای القا کنید که تجربه مثبتی از خرید از برند تجاری شما در ذهن آن ها شکل بگیرد. اینکه چقدر به آن ها اهمیت می دهید باعث بازگشت دوباره آن ها به سمت شما خواهد شد. بنابراین برای این کار مراقب نگرش ها، افکار، سخنان و عملکرد خود باشید، چرا که مخاطبان مدام این موضوعات را در روابط مد نظر قرار می دهند.

 

 

عوامل موثر بر رضایت مشتری خرده فروشی

 

 

تعریف ارزش های اصلی شخصی

 

تعریف ارزش های اصلی شخصی برای ارتباط با مشتری

 

شفاف سازی ارزش های اخلاقی و کاری شما یکی از مهارت های ارتباط با مشتری در کسب و کار محسوب می شود. آنچه برایتان ارزشمند است برجسته سازی کنید. ارزش های اصلی شخصی شما نشان دهنده منحصر به فرد بودن شما و سبک شخصی تان است. پر رنگ کردن این ارزش ها و شناساندن آن به اطرافیان، باعث می شود تا کدهای رفتاری شخصی تان برای آن ها مشخص شود. بنابراین به طور مستقیم برای آن ها مشخص کرده اید به ارزش های اصلی شما در کار و تجارت احترام بگذارند. اگر چنین کاری را انجام ندهید، دچار دغدغه های حاشیه ای زیادی در کسب و کار خود خواهید شد. به عنوان مثال اگر یکی از ارزش های اصلی شما ارایه خدمات با کیفیت بالا به مشتری است، باید این ارزش به کارکنان شما منتقل شود چرا که کارکنان که مسئول ارتباط با مشتری هستند باید بر مبنای چنین هدفی رفتار کنند. تیم شما با شناسایی با افکار و ارزش هایتان، بیزینس شما را در مسیر این ارزش ها پیش خواهد برد.

 

 

رعایت اخلاق خوب تجاری در ارتباط با مشتری

 

رعایت اخلاق خوب تجاری در ارتباط با مشتری

 

موفقیت زمانی حاصل می شود که شما به ارزش های اخلاقی وفادار باشید. قضاوت درباره برند تجاری شما بسیار وابسته به ارزش های اخلاقی در سازمان شما است. اگر صادقانه و راحت رفتار کنید، قطعا به موفقیت دست خواهید یافت. صداقت از اصول اصلی اخلاقی در کسب و کار محسوب می شود. این صداقت می تواند در پشتیبانی محصولات، ارایه خدمات و رفتار منصفانه شما خود را نمایش دهد. فقدان رعایت اخلاق تجاری موفقیت آینده بیزینس شما را به خطر می اندازد. در کنار در تمام این ها اعتبار شما نیز زیر سوال خواهد رفت. اگر به کارما اعتقاد دارید، باید بپذیرید که عدم رعایت اصول اخلاقی در مهارت ارتباط با مشتری، نتایج مشابهی برای شما به همراه خواهد داشت.

 

 

اعتماد به نفس یکی از مهارت های اصلی ارتباط با مشتری

 

اعتماد به نفس یکی از مهارت های اصلی ارتباط قوی با مشتری

 

اعتماد به نفس باعث ایجاد حس احترام به برند تجاری شما خواهد شد. بنابراین می توان آن را یکی از مهارت های مهم در ارتباط با مشتری نامید. اعتماد به نفس از طریق بسیاری از روش ها از جمله طرز رفتار، ظاهر، نحوه صحبت کردن، راه رفتن و گوش دادن به افراد منتقل می شود. سعی کنید تا در این ویژگی ها مهارت زیادی کسب کنید. باید بپذیرید تا افراد شما را همان طور که هستید قبول دارند. شما در نوع خود بی نظیر هستید. پذیرش خود و نقایص تان در این امر بسیار تاثیرگذار است.

 

نباید ضعف های شما باعث ایجاد درگیری درونی در شما شود. با داشتن اعتماد به نفس و پذیرش همه عوامل بیرونی و خارج از کنترل می توانید کسب و کار موفقی داشته و نام خود و برند تجاری تان را در ذهن مشتریان حک کنید. افراد با اعتماد به نفس قاطعانه صحبت می کنند و از مواضع خود مطمئن هستند. اعتماد به نفس به شما اجازه می دهد تا در تجارت سخت گیر باشید اما به خاطر داشته باشید که این سختی به معنای این نیست که نمی توانید با کارکنان خود روابط دوستانه و نزدیک برقرار کنید.

 

 

راهکارهای ساده نحوه ارائه خدمات به مشتری خرده فروشی

 

 

مثبت اندیش باشید

 

مثبت اندیش باشید

 

مثبت اندیشی به شما این امکان را می دهد تا قضاوت نکنید و مشکلات را راحت تر حل و فصل کنید. نگرش ذهنی مثبت در مهارت های ارتباط با مشتری به شما این امکان را می دهد تا نقاط قوت خود را بهتر دیده و تقویت کنید. در عین حال بتوانید به راحتی نقاط ضعف را پشت سر بگذارید و این نوع نگاه به شما کمک می کند درک کنید که برای اهداف بزرگی به دنیا آمده ایدو قدرت تحقق رویاهای خود را دارید.

 

منبع: entrepreneur

 

کالابرگ الکترونیک