۵ روش موثر برای تبلیغ از طریق خبرنامه ایمیلی در بازاریابی

۵ روش موثر برای تبلیغ از طریق خبرنامه ایمیلی در بازاریابی


7 مهر 1400 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
5 روش موثر برای تبلیغ از طریق خبرنامه ایمیلی

استفاده از تاکتیک های تبلیغاتی به ویژه روش استفاده از تبلیغ خبرنامه ایمیلی تاثیر زیادی در جلب توجه مشتریان دارد. در عین حال مشتریان ترغیب به ثبت نام در پلتفرم تجارت الکترونیک و استفاده از خدمات شما می شوند. بازاریابان در مورد روش تبلیغ در خبرنامه های ایمیلی به استفاده از محتوای مناسب اهمیت ویژه ای می دهند. یک جمله رایج بین آن ها وجود دارد: «برای محتوای خبرنامه ایمیلی خود به اندازه تولید محتوای عادی در وب سایت وقت بگذارید.» این موضوع تاثیر زیادی در جلب توجه مشتریان دارد. در این مقاله از سرویس علم و تکنولوژی مجله کوروش به بررسی روش های موثر برای تبلیغ خبرنامه ایمیلی در بازاریابی پرداخته ایم.

 

 

روش تبلیغ خبرنامه ایمیلی به عنوان یک نوع بازاریابی محتوا

 

روش تبلیغ خبرنامه ایمیلی به عنوان یک نوع بازاریابی محتوا

 

۸۱ درصد از بازاریابان معتقد هستند خبرنامه های ایمیلی نوعی از بازاریابی محتوا هستند. اگر بخواهیم کمی عمیق تر به اهمیت استفاده از روش تبلیغ از طریق خبرنامه ایمیلی نگاه کنیم، باید گفت که هر فرد به طور معمول ۵ ساعت را صرف بررسی ایمیل ها می کند. بنابراین این گفته که خبرنامه ایمیلی نوعی بازاریابی محتوا محسوب می شود، کاملا منطقی به نظر می رسد. ایمیل به عنوان یک کانال تجاری برتر محسوب می شود. با این حال نوشتن ایمیل برای رسیدن به نتیجه دلخواه به تنهایی کافی نیست. اگر هدف شما افزایش آگاهی از نام تجاری و بازگشت سرمایه است باید از طریق خبرنامه های ایمیلی و روش تبلیغ با آن ها مشتریان را مطلع کنید.

 

 

بیشتر بخوانید: بازاریابی از طریق ایمیل مارکتینگ در صنعت خرده فروشی

 

 

روش ثبت نام و تبلیغ خبرنامه ایمیلی در وب سایت

 

روش ثبت نام و تبلیغ خبرنامه ایمیلی در وب سایت

 

گذاشتن فرم ثبت نام در وب سایت شما ضروری است اما به نظر کافی نمی رسد. به وب سایت های دیگر توجه کنید. بسیاری از آن ها دارای یک فرم تبلیغ در قالب خبرنامه ایمیلی هستند. زمانی که افراد قصد جستجو در وب سایت را دارند، از آن ها خواسته می شود تا در خبرنامه ثبت نام کنند. فرم ثبت نام در خبرنامه به عنوان یک روش متداول در وب سایت های حرفه ای تجارت الکترونیک در چندین نقطه متفاوت و در زمان های مختلف گشت و گذار مشتری در وب سایت پیش روی او ظاهر می شود. برخی می گویند پنجره های باز آزار دهنده هستند. این در حالی است که بر اساس گزارش «اِی وِبر»، این پنجره ها باعث افزایش ثبت نام در خبرنامه های ایمیلی خواهد شد.

 

 

بیشتر بخوانید: فاکتورهای مهم تصمیم گیری در انتخاب ایمیل مارکتینگ و بازاریابی مستقیم

 

 

خبرنامه ایمیلی را در رسانه‌های اجتماعی تبلیغ کنید

 

حتما بخوانید  بازاریابی تبدیلی (Conversion Marketing) چیست؟

خبرنامه ایمیلی را در رسانه‌های اجتماعی تبلیغ کنید

 

یکی از راه‌های موثر در تبلیغ خبرنامه ایمیلی استفاده از رسانه‌ های اجتماعی است. طبیعتاً شما با یک لیست بلندبالایی از افراد در رسانه های اجتماعی روبرو هستید. از این طریق می توانید مخاطبان بسیار زیادی را جذب خبرنامه ایمیلی خود کنید. وقتی آن ها به طور شخصی مشترک خبرنامه شما شوند، ایمیل های شما مستقیم برایشان ارسال خواهد شد. اما باید از بهترین روش ها برای تبلیغ خبرنامه در رسانه های اجتماعی خود استفاده کنید. سعی کنید تا دنبال کنندگان رسانه های اجتماعی خود را در مسیر ساده عضویت و اشتراک در برای خبرنامه قرار دهید. شما می توانید به راحتی از فضاهای مناسبی چون توییتر و اینستاگرام برای ارسال پیوند فرم ثبت نام ایمیل خود استفاده کنید. همچنین خوب است تا از پست های دوره‌ ای تبلیغات خبرنامه به تقویم رسانه های اجتماعی خود اضافه استفاده کنید. محتوای ایمیل قطعا باید عمیق تر از چیزی باشد که در رسانه های اجتماعی برای مخاطب منتشر می‌کنید. شما باید سعی کنید مخاطب را متوجه این موضوع کنید. اگر آن ها از محتوای خبرنامه ایمیلی شما خوششان بیاید قطعاً به مشترک ثابت شما تبدیل خواهند شد.

 

 

بیشتر بخوانید: مارتک یا تکنولوژی مارکتینگ چیست؟

 

 

هنگام مصاحبه ها به خبرنامه ایمیلی خود اشاره کنید

 

هنگام مصاحبه ها به خبرنامه ایمیلی خود اشاره کنید

 

یکی از روش های تبلیغ خبرنامه ایمیلی اشاره مدام به آن از سوی روابط عمومی و یا مدیران است. روابط عمومی می تواند تغییر دهنده بازی باشد. اگر درست بازی کنید، می توانید پوشش خبرنامه  خود را به حداکثر برسانید. زمانی که در معرض رسانه‌ ها قرار می گیرید امکان این را دارید تا نام تجاری خود را با دید مثبت به مخاطب گسترده معرفی کنید. در مصاحبه های خبری بهتر است از خبرنامه ایمیلی خود صحبت کنید و مخاطبان را برای اشتراک و عضویت در آن ترغیب کنید.

 

 

استراتژی های متفاوت برای تبلیغ خبرنامه ایمیلی

 

استراتژی های متفاوت برای تبلیغ خبرنامه ایمیلی

 

در زمان مصاحبه‌ یک زاویه متفاوت پیدا کنید تا بتوانید در آن از خبرنامه ایمیلی صحبت کنید. اگر مهمان پادکست یا وبیناری هستید این کار بسیار آسان است. اما اگر در یک رسانه چاپی مصاحبه می‌کنید، استراتژی بیشتری نیاز است تا بتوان اشاره ویژه به خبرنامه ایمیلی کرد. با این حال باید بدانید که مصاحبه ها فرصتی هستند تا از طریق آن ها  بتوانید از جنبه های مختلف کسب و کار خود بیشتر صحبت کنید.  اگر چیزی هست که در حال حاضر در کسب و کار خود بر روی آن تمرکز کرده اید می توانید با ارائه محتوای مناسبآن را در خبرنامه بسط داده و مخاطب را ترغیب به دانستن بیشتر در مورد آن کنید.

 

 

اطلاعات مربوط به خبرنامه ایمیلی را به هر کجا که می توانید ارسال کنید

 

اطلاعات مربوط به خبرنامه ایمیلی را به هر کجا که می توانید ارسال کنید

 

یک روش تبلیغ خبرنامه ایمیلی، توزیع اطلاعات مربوط به آن در فضاهای مختلف است. اگر یک فروشگاه  فیزیکی دارید، راه های زیادی برای تبلیغ خبرنامه وجود دارد. در هر کجا که وب سایت یا شماره تلفن شما ذکر شده، یک فضای ثبت نام در خبرنامه را قرار دهید. روش های زیادی وجود دارند. هنگام ارائه فاکتور می توانید آدرس خبرنامه را بر روی کاغذ فاکتور درج کنید. می توانید بر روی برچسب های مختلف آدرس خبرنامه خود را وارد کنید. زمانی که می خواهید اطلاعات مشتری را ثبت کنید می توانید ایمیل او را دریافت کده و خبرنامه خود را برای او ارسال کنید. سعی کنید از هر فضایی که به نظرتان می‌رسد، استفاده کنید. همچنین فراموش نکنید هر آدرس ایمیلی که به لیست خود اضافه می کنید باید اصل و درست باشد. مطمئن شوید که آدرس فرد واقعی است. بسیاری از افراد آدرس ایمیل خود را اشتباه وارد کرده و ایمیلی دریافت نمی‌ کنند.

حتما بخوانید  ابزارهای مارکتینگ تکنولوژی (مارتک) در تعامل با مشتری

 

 

بیشتر بخوانید: نسل Z از خرده فروشی چه می خواهد؟

 

 

از مخاطبان و خوانندگان خود برای تبلیغ خبرنامه ایمیلی استفاده کنید

 

از مخاطبان و خوانندگان خود برای تبلیغ خبرنامه ایمیلی استفاده کنید

 

مخاطبان خبرنامه ایمیلی شما دارایی ارزشمندی برای شما محسوب می شوند. بنابراین سعی کنید تا از آن ها به عنوان یک روش تبلیغ برای خبرنامه ایمیلی خود استفاده کنید. سعی کنید تا محتوای ایده آل و جذابی را در خبرنامه خود قرار دهید. حتی گاهی می توانید از اتفاقات جدیدی که در در کسب و کار شما افتاده است، به عنوان محتوای جذاب استفاده کنید. مدام مخاطبان را از طریق خبرها در جریان اتفاقات و حتی تخفیف های هیجان انگیز کسب و کار خود قرار دهید. شما از این طریق می توانید میزان وفاداری و وابستگی مخاطب را به شدت بالا ببرید.

 

 

استفاده از جملات جذاب

 

در انتهای خبرنامه می توانید از جملات متفاوت و جذابی استفاده کنید و مخاطب خود را ترغیب کنید تا آن محتوا را برای اطرافیان خود ارسال کند. مثلاً می توانید از جملاتی چون «اگر از این شماره خبرنامه لذت بردید آن را برای دوستانتان ارسال کنید» استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که مشترکین شما یکی از بزرگترین متحدان شما در تبلیغ خبرنامه هستند.  آن ها اگر محتوای جذابی ببینند قطعا خبرنامه را برای اطرافیان خود ارسال می کنند. موفق ترین خبرنامه های ایمیلی آن هایی هستند که دارای تفکر و محتوای خوبی هستن. باید بهترین محتوا را در هر شماره از خبرنامه ایمیلی خود ارائه دهید. محتوایی که ارزش وقت مردم را داشته باشد و شایسته تبلیغات و ارسال برای دیگران باشد.

 

 

سخن پایانی

 

استفاده از روش تبلیغ خبرنامه ایمیلی می تواند تاثیر زیادی در جذب مخاطب کسب و کار شما داشته باشد. نحوه توزیع خبرنامه ایمیلی و محتوای درون آن بسیار تاثیرگذار هستند. شما باید یک تیم مناسب محتوا برای خبرنامه ایمیلی خود اختصاص دهید.  همچنین باید بازاریابی مناسبی برای توزیع آن داشته باشید. بسیاری از مردم خبرنامه های ایمیلی جذاب را به دیگران توصیه می کند. بنابراین اگر در این مسیر درست قدم بردارید، مخاطبان خود نیز می توانند به عنوان بازاریابان برند تجاری شما وارد عمل شوند. بسیاری از کسب و کار ها تاثیر خبرنامه های ایمیلی را نادیده می گیرند و آن را به عنوان یک بخش حذف شده در بازاریابی خود لحاظ می کنند. این در حالیست که این روش تبلیغاتی یکی از تاثیر گذارترین راه ها در جذب مخاطب محسوب می شود.

 

 

منبع: entrepreneur

 

کالابرگ الکترونیک