بهترین سایت های دانلود رایگان کتاب ایرانی و خارجی

بهترین سایت های دانلود رایگان کتاب ایرانی و خارجی


14 تیر 1400 . زمان مطالعه: 14 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
بهترین سایت های دانلود رایگان کتاب ایرانی و خارجی

اگر عاشق کتاب خواندن هستید و دنبال سایت های دانلود رایگان کتاب می گردید، جای درستی آمدید. با ما در سرویس کتاب و ادبیات مجله کوروش همراه باشید تا بهترین سایت های دانلود رایگان کتاب ایرانی و خارجی را به شما معرفی کنیم.

 

اگر چه بسیاری از کتاب خوان ها همچنان کتاب های کاغذی را به کتاب های الکترونیکی ترجیح می دهند، ولی کتاب های الکترونیکی مزیت های زیادی دارند که باعث می شود، روز به روز به طرفداران آن افزوده شود. کتاب های الکترونیکی این مزیت را دارند که بتوانید آنها را هر کجا که می روید همراه خود ببرید. علاوه بر این، روش های مختلفی برای تهیه کتاب های الکترونیکی رایگان به صورت کاملا قانونی وجود دارد. با این حال، یافتن سایت های دانلود کتاب رایگان در اینترنت کمی دشوار یا گاهی هم بسیار وقت گیر است. اگر به دنبال سایت های دانلود کتاب رایگان هستید، حتما تا پایان این مقاله همراه ما باشید. در ادامه برخی از بهترین سایت های دانلود رایگان کتاب های ایرانی و خارجی را فهرست کرده ایم.

 

بیشتر بخوانید » کتاب الکترونیک چیست «

 

 

«فیدیبو» از بهترین برنامه ها و سایت های دانلود رایگان کتاب

 

«فیدیبو» از بهترین برنامه ها و سایت های دانلود رایگان کتاب

 

فیدیبو یکی از بهترین سایت های دانلود رایگان کتاب ایرانی است. فیدیبو آرشیو بسیار خوبی شامل بیش از هزاران کتاب الکترونیکی و صوتی از ناشران مختلف کشور را دارد. برای پیدا کردن کتاب مورد نظر خود تنها کافی است در بخش جستجو نام کتاب، ناشر، نویسنده یا مترجم را وارد کنید. همچنین در صورتی که کتاب مورد نظر شما در فیدیبو موجود نبود می توانید نسبت به درخواست کتاب اقدام کنید.

اگر هم کتاب خاصی در ذهن ندارید، می توانید در میان عناوین مختلف کتاب های موجود در آرشیو فیدیبو جستجو کنید و پس از خواندن خلاصه و توضیحات از بین کتاب های موجود انتخاب خود را انجام دهید. هر چند اکثر کتاب های فیدیبو را باید خریداری کنید، ولی برخی از کتاب های موجود در برنامه فیدیبو به صورت رایگان در دسترس کاربران قرار گرفته اند. برای استفاده از برنامه فیدیبو باید نسخه اندروید، iOS و ویندوز این برنامه را نصب کنید. اگر هم اهل شنیدن کتاب های صوتی هستید، آرشیو کتاب های صوتی فیدیبو هم تنوع زیادی دارد.

 

 

بیشتر بخوانید » پرفروش ترین کتاب های صوتی بازار ایران «

 

 

«کتابخانه دیجیتال بین المللی کودکان» برای دانلود کتاب رایگان کودک و نوجوان

 

«کتابخانه دیجیتال بین المللی کودکان» از سایت های دانلود رایگان کتاب کودک و نوجوان

 

اگر در خانه کودکی کتابخوانی دارید، احتمالا تا به حال با خریداری کتاب های کودک هزینه ای زیادی را دوش شما بوده است. مگر اینکه واقعا بتوانید به منبع معتبری برای دانلود رایگان کتاب های کودک و نوجوان دسترسی پیدا کنید. «کتابخانه دیجیتال بین المللی کودکان (ICDL)» واقعا موهبتی برای والدین است که می تواند هر کوچولوی کتابخوانی را شاد کند. در کتابخانه دیجیتال بین المللی کودکان عناوین مختلف کتاب ها بر اساس حجم و سطح دشواری خواندن دسته بندی شدند. همچنین حتی کتاب ها بر اساس رنگ روی جلد هم دسته بندی شدند، خصوصیتی که کودکان در انتخاب کتاب ها به آن توجه خاصی دارند.

علاوه بر این اگر کتاب خاصی را مدنظر داشته باشید، می توانید در بخش جستجوی آسان از بین هزاران عنوان کتاب رایگان سایت جستجو کنید. بیشترین کتاب های کتابخانه دیجیتال بین المللی کودکان به زبان های فارسی، انگلیسی و آلمانی هستند. کتاب های فارسی کتابخانه دیجیتال بین المللی کودکان را بیش از ۴۰۰ عنوان کتاب برای گروه های سنی مختلف تشکیل می دهند.

 

 

Free-eBooks.net از سایت های دانلود رایگان کتاب خارجی

 

Free-eBooks.net از سایت های دانلود رایگان کتاب خارجی

 

سایت Free-Ebooks.net از بهترین سایت های دانلود کتاب رایگان است که می توانید در آن هزاران عنوان کتاب رایگان را پیدا کنید. کتاب های Free-Ebooks.net از سایت های دانلود کتاب رایگان به طور کلی به ۶ دسته آثار داستانی، غیرداستانی، رمان های عاشقانه، علمی تخیلی، خودآموزی و تجارت تقسیم می شوند. برای اینکه بتوانید کتاب های الکترونیکی رایگان را از Free-Ebooks.net دانلود کند، باید حتما در این سایت ثبت نام کنید. پس از ثبت نام هم می توانید ماهانه ۵ کتاب رایگان را از سایت Free-Ebooks.net دانلود کنید. اگرچه اکثر کتاب های این سایت به زبان انگلیسی هستند، اما کتاب هایی به بیش از ۱۰ زبان دیگر نیز در کتابخانه دیجیتال Free-Ebooks.net موجود است.

حتما بخوانید  معرفی و خلاصه کتاب «10 اشتباه نابخشودنی در بازاریابی» اثر فیلیپ کاتلر

 

 

بهترین اپلیکیشن های کتابخوانی برای اندروید و iOS 

 

 

«کتاب سبز» از بهترین سایت های دانلود کتاب رایگان

 

«کتاب سبز» از بهترین سایت های دانلود کتاب رایگان

 

«کتاب سبز» یکی از بهترین برنامه های دانلود کتاب رایگان است که دسترسی به بیش از ۱۰ هزار عنوان کتاب الکترونیکی و صوتی با موضوعات مختلف از جمله روانشناسی، ادبی، تاریخی و دانشگاهی را برای کاربران خود فراهم می کند. کتاب سبز به عنوان یکی از پربازدیدترین سایت های دانلود کتاب رایگان امکان بارگذاری کتاب از سوی کاربران را نیز فراهم کرده و از برنامه های کتابخوان بسیار مفید است. این برنامه دارای دسته بندی های موضوعی مختلف از جمله دسته «تازه ها«، «داغ ترین ها» و «پربازدید ها» است که یافتن کتاب ها را برای کاربران بسیار راحت می کند.

 

 

«طاقچه» از بهترین برنامه های کتابخوان و دانلود کتاب رایگان

 

«طاقچه» از بهترین برنامه های کتابخوان و دانلود کتاب رایگان

 

«طاقچه» یکی دیگر از برنامه ها و سایت های دانلود رایگان کتاب ایرانی است. در طاقچه می توانید به کتاب های الکترونیکی و صوتی زیادی دسترسی پیدا کنید. کتاب های صوتی طاقچه به وسیله گوینده های حرفه ای خوانده شده و دارای کیفیت بسیار بالایی هستند. مزیت کتاب صوتی این است که می توانید در هر جایی و حتی در زمان انجام کارهای دیگر از قبیل رانندگی، دوچرخه سواری، پیاده روی، ورزش یا آشپزی به آنها گوش کنید.

طاقچه همچنین برای رفاه کاربران خارج از کشور امکان پرداخت ارزی را نیز فراهم کرده است. با این حال، همچون بسیاری از برنامه های ایرانی به دلیل تحریم اپ استور، نمی توانید آن را از اپ استور دانلود کنید. برنامه کتابخوان طاقچه کتاب های فارسی را با فرمت های مختلف ارائه می دهد. در حالی که اکثر عناوین کتاب های الکترونیکی و صوتی برنامه طاقچه نیاز به خریداری دارند، ولی تمامی روزنامه ها و همچنین برخی از کتاب های الکترونیکی و صوتی آن رایگان هستند که می توانید در برنامه طاقچه از آنها استفاده کنید.

 

 

«پروژه گوتنبرگ» قدیمی ترین کتابخانه دیجیتال جهان

 

«پروژه گوتنبرگ» قدیمی ترین کتابخانه دیجیتال جهان

 

سایت «پروژه گوتنبرگ» حاصل بینش خارق العاده بنیانگذار خود مایکل اس هارت است که در دهه ۱۹۷۰، زمانی که هنوز اینترنت اولین گام های خود را بر می داشت راه اندازی شد. بنیانگذار پروژه گوتنبرگ هدف خود را فراهم کردن گنجینه ای بی نظیر از کتاب های الکترونیکی رایگان برای بالا بردن دانش مردم عنوان کرده است. در حالی که در سال ۱۹۹۷ تنها ۳۰۰ عنوان کتاب در پروژه گوتنبرگ در دسترس بود، حالا شمار عناوین کتاب های الکترونیکی این سایت محبوب و قدیمی به بالای ۶۰ هزار کتاب می رسد. از آنجایی که اکثر عناوین کتاب های سایت پروژه گوتنبرگ دارای مالکیت عمومی هستند،‌ تمام کتاب ها به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار گرفته اند. فرمت کتاب های این سایت هم به جز EPUB و MOBI به صورت فرمت آنلاین HTML نیز قابل خواندن هستند.

می توانید کتابخانه دیجیتال پروژه گوتنبرگ را بر اساس دسته بندی های موضوعی، محبوب ترین کتاب های بارگذاری شده و جدیدترین عناوین کتاب ها و همینطور به صورت تصادفی جستجو کنید. اگرچه اکثر کتاب های سایت پروژه گوتنبرگ به زبان انگلیسی هستند، ولی می توانید کتاب هایی به زبان های آلمانی، اسپانیایی و ایتالیایی و سایر زبان ها را نیز در این سایت دانلود کتاب رایگان پیدا کنید.

 

 

«کتاب راه» از بهترین سایت های دانلود رایگان کتاب

 

«کتاب راه» از بهترین سایت های دانلود رایگان کتاب

 

«کتاب راه» هم یکی از بهترین سایت های دانلود کتاب رایگان است. کتاب راه با داشتن یک آرشیو بزرگ  و بسیار غنی از کتاب به همراه دسته بندی های مناسب، کتاب های رایگان و اپلیکیشن موبایل برای پلتفرم های اندروید، آی او اس و دسکتاپ از بهترین برنامه های کتابخوان ایرانی است. کتابراه علاوه بر گردآوری آرشیو موضوعی کتاب های مختلف ادبی، تاریخی، روانشناسی، مدیریت، کامپیوتر و همچنین برخی عناوین کتاب های درسی، مجلات و ماهنامه های پرطرفدار را نیز در دسترس کاربران خود قرار داده است.

اطلاعات و توضیحات کافی که در مورد هر کتاب در اختیار کاربران قرار می گیرد به همراه امتیاز سایر خوانندگان به آن کتاب، به خوبی کاربران را در انتخاب کتاب ها راهنمایی می کند. حجم کتاب ها در برنامه کتاب راه پایین است و می توانید به راحتی حساب کاربری خود را در دستگاه های مختلف، اندروید، آی او اس و ویندوز همگام سازی کنید. به این ترتیب، می توانید از هر کجا و با هر دستگاهی که همراه دارید به کتاب های خود با فرمت های مختلف دسترسی داشته باشید.

حتما بخوانید  معرفی و خلاصه کتاب «هفت عادت مردمان موثر» اثر استفان کاوی

 

 

Open Library، گنجینه ای از کتاب های دیجیتال متشکل از ۱،۵ میلیون کتاب رایگان

 

Open Library، گنجینه ای از کتاب های دیجیتال متشکل از ۱،۵ میلیون کتاب رایگان

 

سایت Open Library از بهترین سایت های دانلود کتاب رایگان است. در سایت Open Library می توانید فهرستی از کلیه کتاب های الکترونیکی رایگانی که در بایگانی های اینترنت موجودند را پیدا کنید. هم اکنون تعداد کل کتاب های کتابخانه سایت Open Library به بیش از ۱،۵ میلیون عنوان کتاب می رسد. در صفحه اصلی سایت Open Library می توانید با استفاده از دسته بندی موضوعی جذاب سایت کتاب های محبوب خود را به راحتی پیدا کنید. برخی از محبوب ترین دسته بندی کتاب های سایت شامل کتاب های داستانی، کتاب های کودک و نوجوان و تاریخی است. حتی می توانید برخی کتاب های درسی را نیز در این سایت دانلود کتاب رایگان پیدا کنید.

 

 

بیشتر بخوانید » نقد و بررسی کتاب بیست زخم کاری/ محمود حسینی زاد «

 

 

«کتابخانه تاریخ ما» از بهترین سایت های دانلود کتاب رایگان

 

«کتابخانه تاریخ ما» از بهترین سایت های دانلود کتاب رایگان

 

«کتابخانه تاریخ ما» همانطور که از نام آن نیز پیداست، از بهترین سایت های دانلود کتاب رایگان است که تمرکز خود را بیشتر روی کتاب هایی با موضوعات تاریخی، فلسفی و ادبی گذاشته است. کتابخانه تاریخ ما همچنین برای سهولت دوستداران کتاب امکان دانلود کتاب ها به صورت رایگان بدون نیاز به ثبت نام را فراهم کرده است. بانک کتاب کتابخانه تاریخ ما علاوه بر کتاب های الکترونیکی و پی دی اف دارای کتاب های صوتی نیز هست. دسته بندی بسیار جذاب کتاب های تاریخی به دوره های تاریخی مختلف کار دوستداران کتاب را بسیار راحت کرده است. در بخش جستجوی کتابخانه تاریخ ما نیز می توانید تنها با جستجوی نام، نویسنده یا مترجم به راحتی کتاب مورد نظر خود را پیدا کنید.

 

 

«تک بوک» از سایت های دانلود رایگان کتاب

 

«تک بوک» از سایت های دانلود رایگان کتاب

 

«تک بوک» از جمله سایت های معتبر دانلود کتاب های ایرانی است. تک بوک با دارا بودن یک آرشیو کتاب بسیار بزرگ و متنوع طیف گسترده ای از کتاب ها را در اختیار کاربران خود قرار می دهد. از جمله کتاب های ادبی، تاریخی، روانشناسی و همینطور برخی از کتاب های درسی و دانشگاهی که کاربران می توانید به راحتی از سایت تک بوک دانلود کنند. سایت تک بوک حجم زیادی از کتاب های خود را به صورت رایگان ارائه می دهد.

 

 

Scribd از بهترین سایت های دانلود کتاب رایگان خارجی

 

Scribd از بهترین سایت های دانلود رایگان کتاب خارجی

 

سایت Scribd یک سایت معتبر دیگر دانلود رایگان کتاب است. این سایت مجموعه جذابی متشکل از انواع مختلف کتاب از کتاب های الکترونیکی و صوتی، نت های موسیقی، مجلات و غیره را به صورت رایگان در اختیار کاربران خود قرار می دهد. سایت Scribd از بهترین سایت های دانلود کتاب رایگان خارجی است که ماهانه میلیون ها کتاب و مجله در آن منتشر می شود. برای استفاده از امکانات سایت Scribd باید در این سایت ثبت نام کنید. همچنین به یاد داشته باشید که استفاده از امکانات این سایت تنها در ۳۰ روز اول رایگان است و پس از آن باید ماهیانه هزینه ای را پرداخت کنید.

 

 

«کتابناک» آرشیو بزرگی از کتاب ‌های الکترونیکی رایگان

 

«کتابناک» آرشیو بزرگی از کتاب ‌های الکترونیکی رایگان

 

هر کتاب خوانی حداقل چند باری گذرش به سایت «کتابناک» خورده است. کتابناک که یکی از قدیمی ترین سایت های دانلود کتاب رایگان است، بستری را فراهم کرده تا کاربران کتاب های الکترونیکی رایگان را در اینترنت بارگذاری کنند. به این جهت، بسیاری از کتاب های آرشیو عظیم کتابناک کتاب های مالکیت عمومی و رایگانی هستند که در اختیار کاربران قرار گرفته اند. کتابناک دارای یک سیستم امتیازدهی جالب است که کاربران با فعالیت های مختلف خود می توانند به تعداد امتیازهای خود اضافه کنند و از این طریق حق دانلود رایگان را داشته باشند.

با این حال، می توانید با خریداری یکی از طرح های ۱ ماهه، ۳ ماهه و ۶ ماهه کتابناک به هزاران عنوان کتاب رایگان سایت دسترسی پیدا کنید. کتابناک به کاربران خود امکان دانلود روزانه ۱۰ عنوان کتاب رایگان را داده است. در کتابناک علاوه بر دسترسی به آرشیو عظیمی متشکل از ده ها هزار کتاب به آرشیوی بسیار غنی از مجلات، روزنامه ها و فصلنامه های قدیمی نیز دسترسی خواهید داشت که به خصوص برای محققان و دانشگاهیان ویژگی بسیار مفیدی است.

 

 

منبع: makeuseof، lifewire

 

 

کالابرگ الکترونیک