نقد و خلاصه سریال ما سقوط کردیم (we crashed) | سقوط یک امپراطوری

نقد و خلاصه سریال ما سقوط کردیم (we crashed) | سقوط یک امپراطوری


18 اردیبهشت 1401 . زمان مطالعه: 5 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
نقد و خلاصه سریال ما سقوط کردیم (we crashed) | سقوط یک امپراطوری

سریال ما سقوط کردیم (we crashed) با بازی «آن هاتاوی» و «جرد لتو» به دلیل جذابیت قصه عشق و شکستی که در محیط‌های استارتاپی شکل می‌گیرد جزو محبوب‌ترین سریال‌های خارجی ۲۰۲۲ است. این سریال بر اساس پادکست «ظهور و سقوط استارتاپ «WeWork» که در اوایل سال ۲۰۲۰ منتشر شد ساخته شده است. این مینی‌سریال دیدنی در هشت قسمت ساخته و منتشر شده است. فراز و نشیب‌های یک استارتاپ میلیاردی به نام «WeWork» که زمانی یکی از با ارزش‌ترین شرکت‌ها و استارتاپ‌های جهان بود در این سریال نمایش داده شده است. در این فیلم این استارتاپ میلیاردی به دلیل بی‌نظمی و عشق پر از هرج و مرجی که بنیان‌گذاران را درگیر خود می‌کند سقوط می‌کند. نقد و بررسی سریال ما سقوط کردیم را در سرویس هنر و سینما در مجله کوروش بخوانید.

 

 

مشخصات سریال ما سقوط کردیم (we crashed)

مشخصات سریال ما سقوط کردیم (we crashed)

 

  • ژانر: بیوگرافی، درام
  • کارگردان و نویسنده: جان ریکووا، گلن فیکارا
  • بازیگران: جرد لتو، آن‌ هاتاوی، کیل ماروین
  • موسیقی: کریستوفر نیکلاس
  • محصول کشور: آمریکا
  • اکران: ۱۸ مارس ۲۰۲۲
  • زبان: انگلیسی-آمریکایی
  • امتیاز آی ام دی بی: ۷.۱ از ۱۰
  • امتیاز راتن تومیتوز: ۶۵ از ۱۰۰
  • امتیاز متاکریتیک: ۶۵ از ۱۰۰
  • توزیع‌کننده: اپل تی وی

 

نگاهی به سریال ما سقوط کردیم با بازی آن هاتوی

 

خلاصه داستان سریال «ما سقوط کردیم»

 

 سریال «ما سقوط کردیم» که در مارس سال جاری میلادی از مؤسسه اپل تی وی پخش شد حول و حوش ظهور و سقوط استارتاپ فوق‌العاده ثروتمند و معروف «WeWork» می‌چرخد. داستان سریال we crashed از نقطه‌ای شروع می‌شود که همه تلاش‌های انجام شده برای رسیدن به موفقیت به ثمر نشسته و شرکت استارتاپی «Wework» با موفقیت و قدرت در حال فعالیت است.

حتما بخوانید  ۸ ماده غذایی مهم و اصلی برای جوان نگه داشتن پوست و مو

فشار کاری که در این فیلم نشان داده می‌شود قصد نمایش دادن بلایی را دارد که بر سر «آدام نیومن» و همسرش «ربکا» می‌آید. قبل از دیدن نقطه صفر پروژه، صحنه‌هایی نشان داده می‌شوند که باعث استعفای «آدام نیومن» از شرکتی می‌شود که آن را تأسیس کرده است. «آدام» این شرکت را همچون فرزند خود می‌داند و آن را بزرگ کرده است.

«آدام» به دنبال ایده‌ای ناب برای راه‌اندازی استارتاپ و شرکت خودش است و در این راه مسیرهای مختلف و ایده‌های متفاوت را امتحان کرده و به دنبال جذب سرمایه است. در همین مسیر با «ربکا» آشنا می‌شود. این دو نفر در کار‌های قبلی خود به موفقیتی نرسیده بودند و این آشنایی نقطه عطفی در زندگی آن‌ها شده است. آشنایی که به اتفاقات و موفقیت‌های بسیار بزرگی ختم می‌شود.

«ربکا» و آگاه کردن «آدام» از اینکه باید برای موفقیت ایده‌ای را از صمیم قلب خواست تلنگر بزرگی برای شروع موفقیت‌های آن‌ها در استارتاپ «Wework» می‌شود.

 

نقد و بررسی شخصیت «آدام نیومن» در سریال «ما سقوط کردیم»

 

مشکل «آدام» در واقع این است که تنها به دنبال ایده، هر ایده‌ای بود، اما در واقع کلید موفقیت که «ربکا» به او داد این بود که موفقیت در انتخاب ایده‌ای است که قلباً به آن علاقه و باور داشته باشیم. این موضوع باعث شد تا «آدام» به ایده‌های بزرگتری فکر کند.

این ایده‌ها ذهن خلاق و هویت فوق‌العاده‌اش را به نمایش می‌گذارد. «آدام» ابتدا برندی با نام «Green Desk» تأسیس کرده ولی بعد از مدتی آن را فروخته و استارتاپ «WeWork» را مجدداً در همان حیطه فضای کار اشتراکی راه‌اندازی می‌کند. حرص و طمع زیادی در شخصیت «آدام» وجود دارد و بازیگر توانسته نقش او را به خوبی بازی کند. نکات جالبی در روش‌های جلب نظر سرمایه‌گذار توسط «آدام» در این سریال نشان داده می‌شود.

حتما بخوانید  طرز تهیه پاپ کورن خانگی خوشمزه در طعم های مختلف

«آدام نیومن» در این سریال شخصیتی را نشان می‌دهد که با وجود نداشتن هیچ سرمایه‌ای به نحوی وانمود می‌کند که انگار مکان مناسبی برای تأسیس شرکت دارد و برند‌های بزرگ حاضر به سرمایه‌گذاری در استارتاپ او هستند. «آدام» طوری رفتار می‌کند که گویا برگ برنده‌های بسیاری در دست دارد اما در واقعیت چنین نیست.

این اعتماد به نفس باعث اعتماد افراد و شرکت‌های بزرگ به او می‌شود. البته این موضوع در استارتاپ‌های زیادی وجود دارد و در سریال‌های مختلفی نیز از این موضوع استفاده شده است. در واقع سریال «ما سقوط کردیم» به مخاطب نشان می‌دهد چیز‌هایی که ما می‌بینیم در واقع همه آن چیزی نیست که وجود دارد.

 

نقد و بررسی سریال we crashed

 

تمجید منتقدان از بازی «‌هاتوی» و «لتو» در سریال We Crashed

 

‌«آن هاتوی» برنده اسکار بهترین بازیگر مکمل زن در فیلم «بینوایان» محصول سال ۲۰۱۲ بوده و «لتو» توانسته جایزه بهترین بازیگر مکمل مرد را برای فیلم «باشگاه خریداران دالاس» محصول سال ۲۰۱۳ دریافت کند. در سریال «ما سقوط کردیم» هر دو با عنوان تهیه‌کننده اجرایی‌ حضور دارند.

بازی خوب «لتو» از‌ ترکیب بازی با شخصیت فیلمنامه یعنی «آدام» شخصیت خوشیفته، حریض و غالباً جذابی را برای مخاطب به نمایش می‌گذارد. بازی‌ها در این فیلم خوب است؛ حتی منتقدانی که نظر منفی نسبت به این فیلم داشته‌اند از نقش‌آفرینی بازیگران این سریال تمجید کرده‌اند.

 

 

منبع: Apple

 

کالابرگ الکترونیک