۳ مدل طرز تهیه دسر ماست و خرما خوشمزه و مقوی

۳ مدل طرز تهیه دسر ماست و خرما خوشمزه و مقوی


13 خرداد 1402 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه دسر با ماست و خرما
فهرست محتوا نمایش

آیا تا حالا با ماست و خرما، دسر درست کرده‌اید؟ این دو ماده ساده و در دسترس، علاوه بر خواص زیادی که برای سلامتی دارند، می‌توانند در ترکیبات یک دسر عالی هم به کار بروند. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش طرز تهیه ۳ مدل دسر ماست و خرما را به شما آموزش می‌دهیم.

 

طرز تهیه دسر ماست و خرما ساده (روش اول)

 

دسر ماست و خرما ساده

 

زمان آماده‌سازی مواد: ۳۰ دقیقه

زمان آماده‌سازی دسر ماست و خرما: ۵ تا ۶ ساعت

مواد لازم برای تهیه دسر ماست و خرما

• خرما: ۲۰۰ گرم

• ماست: ۳۰۰ گرم

• خامه: ۲۵۰ گرم

• پودر ژلاتین: ۲ قاشق سوپ‌خوری

• گردو خرد شده: ۲ قاشق سوپ‌خوری

• آب: ۱ لیوان دسته‌دار فرانسوی

مراحل طرز تهیه دسر با ماست و خرما و خامه

برای درست کردن این دسر خوشمزه با خرما و ماست، کافی است مواد دسر را آماده کنید و آن را در قالب بریزید و در یخچال بگذارید تا ببندد و سفت شود. سپس آن را تزیین کرده و سرو کنید. این دسر برای مهمانی‌ها هم بسیار مناسب است. در ادامه مراحل تهیه دسر با ماست و خرما را بخوانید.

مرحله اول: ژلاتین را آماده کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه دسر با ماست و خرما، ژلاتین را آماده کنید. در یک کاسه یا لیوان پودر ژلاتین را با نصف لیوان آب جوش مخلوط کنید و روی حرارت بخار آب، بن ماری کنید. حدود ۵ تا ۷ دقیقه صبر کنید تا محلول، شفاف و ژله‌ای شود. بعد محلول ژلاتین را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید محلول‌تان خنک شود. پودر ژلاتین را می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش حضوری، اینترنتی یا تلفنی، خریداری کنید.

مرحله دوم: ماست و خرما را آماده کنید

پوست خرماها را بگیرید. هسته خرماها را هم جدا کنید. حتما از خرماهای تازه و نرم استفاده کنید و اگر خرمایتان کمی سفت شده، آن‌ها را در مقداری آب بخیسانید. خرماها را همراه با ماست، در مخلوطکن بریزید و مواد را بزنید تا یکدست شود. انواع خرما و انواع ماست را می‌توانید از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به روش حضوری، اینترنتی یا تلفنی خریداری کنید.

مرحله سوم: خامه را اضافه کنید

خامه را در این مرحله از طرز تهیه دسر، به مواد اضافه کنید و گردوهای خرد شده را هم داخل مخلوط‌کن بریزید. در آخر، ژلاتین آماده و سرد شده را به مواد بیفزایید. برای خرید انواع خامه  و انواع مغز آجیل، مثل مغز گردو می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به‌ روش حضوری، تلفنی یا اینترنتی، اقدام کنید.

حتما بخوانید  طرز تهیه کرم پنیر خامه ای (کرم چیز فراستینگ) در ۱۵ دقیقه

مرحله چهارم: مواد دسر ماست و خرما را در قالب بریزید

در آخرین مرحله، بعد از اینکه دسر ماست و خرما را آماده کردید، آن را در قالب‌های تک نفره یا قالب سیلیکونی بریزید و به مدت ۴ تا ۵ ساعت در یخچال بگذارید تا خودش را بگیرد و ببندد. بعد از آماده شدن دسر، آن را با مواد دلخواه مثل پودر دارچین، پودر هل، گل محمدی یا پودر مغز پسته، تزیین و سرو کنید.

دارچین و هل را می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به‌ روش اینترنتی، تلفنی یا حضوری، خریداری کنید.

طرز تهیه دسر با خرما و ماست (روش دوم)

 

دسر ماست و خرما با طعم وانیل

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۱ ساعت

مدت زمان آماده‌سازی دسر ماست و خرما: ۱۰ دقیقه

مواد لازم برای تهیه دسر با خرما و ماست

• آرد: ۸ قاشق غذاخوری

• خمیر مایه فوری: ۱ قاشق غذاخوری

• خرما: ۱ لیوان دسته‌دار فرانسوی (یا به میزان دلخواه)

• ماست: ۵ قاشق غذاخوری

• شکر: ۲ قاشق غذاخوری

• گلاب: ۲ قاشق غذاخوری

• وانیل: نوک قاشق غذاخوری

• گردو: به میزان دلخواه

مراحل طرز تهیه دسر ماست و خرما

برای درست کردن این مدل دسر ماست و خرما، باید مایه آرد را تهیه کنید و بعد خرماهای هسته گرفته را در آن بغلتانید و در آخر آنها را در روغن سرخ کنید. این دسر جذاب را می‌توانید به روش زیر تهیه و سرو کنید.

مرحله اول: مواد خمیر را آماده کنید

در ابتدا برای تهیه دسر خرما و ماست، آرد را ۲ بار الک کنید و در یک کاسه بریزید. خمیر مایه فوری، ماست، شکر، گلاب و وانیل را هم به مواد اضافه کنید. باید یک خمیر، کمی سفت‌تر از خمیر کیک داشته باشید. اگر خمیر زیادی سفت است، می‌توانید کمی آب سرد به آن اضافه کنید. خمیر را بپوشانید و ۳۰ دقیقه صبر کنید تا ور بیاید.

برای خرید شکر،‌ عرقیات گیاهی مثل گلاب و وانیل می‌توانید از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به روش تلفنی، حضوری یا اینترنتی اقدام کنید.

مرحله دوم: خرماها را آماده کنید

در فاصله‌ای که خمیر در حال آماده شدن و ور آمدن است، هسته خرماها را بگیرید و به جای هسته، تکه‌ای از مغز گردو بگذارید. همه خرماها را با گردو پر کنید.

مرحله سوم: خرماها را در خمیر بغلتانید

خرماهای آماده شده را در خمیری که ور آمده است، بغلتانید تا سطح روی خرما، کاملا با خمیر پوشانده شود. همه خرماها را به همین شکل، آماده کنید و در یک ظرف بگذارید. در یک تابه روغن بریزید و روی حرارت قرار دهید. وقتی روغن داغ شد، خرماهای آغشته به خمیر را در آن بیندازید تا سرخ شود. همه قسمت‌های خرما که سرخ و طلایی شد، آنها را از روغن دربیاورید و روی یک دستمال قرار دهید تا روغن آن گرفته شود. دسر را با مواد دلخواه، تزیین و آن را سرو کنید.

روغن را می‌توانید از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به روش تلفنی، حضوری یا اینترنتی خریداری کنید.

طرز تهیه دسر ماست و خرما (روش سوم)

 

تخفیفات لبنیات افق کوروش

طرز تهیه دسر پارفه ماست و خرما

 

زمان آماده‌سازی مواد: ۱۰ دقیقه

زمان آماده‌سازی دسر ماست و خرما: ۱۰ دقیقه

مواد لازم برای تهیه دسر ماست و خرما

• پرتقال: ۱ عدد متوسط

• پوست پرتقال رنده شده: به اندازه ۱/۲ پوست پرتقال کامل

• گردو خرد شده: ۱/۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی

• ماست یونانی: ۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی

• شربت افرا یا بیدمشک: ۱ قاشق غذاخوری

• عصاره وانیل: ۲ قاشق چای‌خوری

• خرمای تازه و نرم: ۱ لیوان دسته‌دار فرانسوی

حتما بخوانید  4 روش طرز تهیه شربت آلبالو خوشرنگ با آلبالو و آب آلبالو

مراحل طرز تهیه دسر پارفه ماست و خرما

این دسر با ماست و خرما، نه تنها با مواد ساده‌ای درست می‌شود بلکه برای سرو کردن هم نیاز به زمان زیادی ندارد و بعد از آماده شدن به راحتی می‌توانید آن را میل کنید. برای تهیه دسر ساده با ماست و خرما، روش زیر را انجام دهید.

مرحله اول: مواد دسر را آماده کنید

برای درست کردن این دسر خوشمزه و راحت، پوست پرتقال را بگیرید و نصف پوست پرتقال (فقط قسمت نارنجی پوست) را با رنده ریز، رنده کنید. آب پرتقال را بگیرید و در یک کاسه بریزید. سپس شربت افرا، ماست و عصاره وانیل را به آن اضافه کنید. مواد را با هم مخلوط کنید تا یکدست شود. برای خرید انواع میوه‌ تازه و انواع شربت می‌توانید از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به روش حضوری، اینترنتی یا تلفنی، اقدام کنید.

مرحله دوم: مواد دسر را لایه لایه بچینید

خرماها را هسته‌گیری کنید و آنها را با چاقو خرد کنید یا در مخلوط‌کن پوره کنید تا نرم شود. کف ۴ لیوان جدا، خرماهای خرد شده را بریزید. به اندازه نصف خرماها را به عنوان لایه اول استفاده کنید و نصف دیگر را برای لایه‌ سوم دسر کنار بگذارید. روی لایه اول خرما، نصف لایه دسر را بریزید.

مرحله سوم: لایه‌های دسر را تکرار کنید

به عنوان لایه سوم، دوباره خرما بریزید و دوباره مایه دسر را بریزید. همه مواد را لایه‌لایه در لیوان بریزید تا تمام شوند. در آخر روی دسر را با گردوهای خرد شده یا دیگر آجیل‌ها تزیین و آن را سرو کنید. برای بهتر شدن نتیجه کار می‌توانید لیوان‌ها را یک تا دو ساعت در یخچال بگذارید و بعد آن را میل کنید. نوش جان!

سوالات متداول

 

با ماست و خرما چه دسری درست کنم؟

 

با ماست و خرما چه دسری درست کنم؟

انواع دسر را می‌توانید با ماست و خرما درست کنید، از دسرهای یخچالی تا پودینگ‌ها، دسرهای خوشمزه با ماست و خرما هستند. می‌توانید از دستور‌های بالا برای تهیه کمک بگیرید و با موادی که در دسترس دارید، دسر را دلخواه خود را درست کنید.

از چه ماستی برای تهیه دسر ماست و خرما استفاده کنیم؟

از انواع ماست‌ها برای تهیه دسر می‌توانید استفاده کنید ولی ماست یونانی و ماست‌های غلیظ و خامه‌ای بافت بهتر و طعم قوی‌تری به دسر شما می‌دهند.

 

منبع: shahzadidevje

محصولات مرتبط