۳ طرز تهیه دسر ماست و انار یخچالی و خوشمزه به روش کافی شاپ

۳ طرز تهیه دسر ماست و انار یخچالی و خوشمزه به روش کافی شاپ


17 مهر 1402 . زمان مطالعه: 8 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
3 طرز تهیه دسر ماست و انار یخچالی و خوشمزه به روش کافی شاپ

دسر ماست و انار از دسرهای ساده‌های یخچالی است که در زمان کوتاه و با مواد ساده و در دسترس تهیه می‌شود. این دسر، هم برای مهمانی‌ها مناسب است و هم مطابق میل و سلیقه‌ بچه‌ها است. مواد اصلی به کار رفته در این دسر یخچالی، دانه‌های انار و انواع ماست غلیظ و ترجیحا شیرین هستند و با انواع مغز آجیل، بیسکویت، عسل و سایر مواد دلخواه می‌توانید دسر خودتان را درست کنید. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش ۳ مدل طرز تهیه دسر ماست و انار ساده و یخچالی را به شما آموزش می‌دهیم.

مواد لازم برای تهیه دسر ماست انار به روش ساده (۴ نفر)

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
ماست چکیده یا یونانی ۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار
انار ۱ عدد درشت و ترجیحا قرمز
نعناع و گل محمدی خشک به میزان دلخواه
نمک و فلفل سیاه به مقدار دلخواه

 

مدت زمان آماده‌سازی دسر ماست و انار ساده: ۱۵ دقیقه

مراحل طرز تهیه دسر ماست و انار ساده

مراحل طرز تهیه دسر ماست و انار ساده

این مدل دسر ماست و انار ساده را می‌توانید در کنار وعده‌های اصلی شام یا ناهار سرو کنید و درست کردن آن بسیار راحت است. برای آموزش روش تهیه این دسر یخچالی، دستورالعمل زیر را دنبال کنید.

مرحله اول: مواد دسر را آماده کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه دسر ماست و انار، انار را بشویید و پوست بگیرید. میوه انار را دانه کنید و دانه‌های انار را در یک ظرف بریزید. سپس ماست چکیده یا یونانی را به انارها اضافه کنید. به ظرف ماست و انار، مقداری نمک و فلفل بزنید و همه مواد را با هم مخلوط کنید تا به طور یکدست، دانه‌های انار با ماست ترکیب شوند.

برای خرید انواع ماست از جمله ماست چکیده و ماست یونانی و ادویه‌هایی مثل فلفل سیاه و نمک می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های خرید تلفنی، حضوری یا اینترنتی اقدام کنید.

مرحله دوم: دسر ماست و انار را سرو کنید

دسر ماست و انار را در ظرف مناسب سرو بریزید و روی آن را با کمی نعناع خشک و برگ گل محمدی خشک تزیین کنید. بهتر است ظرف‌های دسر را به مدت ۱۰ دقیقه در یخچال بگذارید و بعد از اینکه خودش را گرفت، میل کنید.

حتما بخوانید  بهترین روش تغذیه سحری و افطاری در ماه رمضان برای تقویت سیستم ایمنی بدن

در صورت تمایل سبزی خشک نعناع را می‌توانید به صورت تلفنی، حضوری یا اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

مواد لازم برای تهیه دسر ماست و انار با عسل (۴ نفر)

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
ماست یونانی ۴۰۰ میلی‌لیتر
انار ۱ عدد
عسل ۲ قاشق غذاخوری
مغز گردوی خرد شده یا سایر مغزها ۳۰ گرم یا به دلخواه بیشتر

 

میزان کالری در هر بار سرو دسر ماست و انار با عسل: ۱۰۰ کیلوکالری

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۵ دقیقه

مدت زمان آماده‌سازی دسر ماست و انار عسلی: ۱۰ دقیقه

مراحل طرز تهیه دسر ماست با انار و عسل

طرز تهیه دسر ماست و انار با عسل

برای طعم دادن به این دسر، به جای نمک و فلفل سیاه از عسل استفاده می‌شود و بنابراین مزه آن به شیرینی می‌زند، پس بهتر است خودتان هم از ماست شیرین استفاده کنید. برای آموزش طرز تهیه این دسر خوشمزه و یخچالی با ماست و انار، مراحل زیر را دنبال کنید.

مرحله اول: عسل و ماست را مخلوط کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه دسر ماست و انار، ماست یونانی را در یک ظرف بزرگ‌ بریزید و عسل را به آن اضافه کنید. ماست و عسل را با هم مخلوط کنید و آن را بچشید. اگر می‌خواهید دسرتان طعم شیرین‌تری داشته باشد، عسل بیشتری اضافه کنید.

در صورت تمایل عسل را می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های خرید تلفنی، حضوری یا اینترنتی تهیه کنید.

مرحله دوم: دسر ماست و انار را سرو کنید

انار را بشویید و پوست آن را بگیرید. انار را دانه‌ کنید و نصف دانه‌های انار را در ۲ لیوان‌ شفاف بریزید. لیوان‌ها نباید زیاد بلند باشند. روی انارهای داخل لیوان‌، به اندازه مساوی، نصف مخلوط ماست و عسل بریزید. دوباره یک لایه دانه انار و روی آن را از ماست و عسل باقی‌مانده، بریزید. در آخر، روی ماست، مغز گردو یا مغز سایر آجیل‌های خرد شده بریزید. لیوان‌ها را در یخچال به مدت ۱۰ دقیقه قرار دهید و سپس آن را سرو کنید.

مغز گردو و سایر مغز آجیل را می‌توانید به روش‌های تلفنی، حضوری یا اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

مواد لازم برای تهیه دسر پارفه انار با ماست و عسل

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
بیسکویت پتی بور یا ساقه طلایی ۱۰ عدد
ماست چکیده یا یونانی ۱ و نیم لیون فرانسوی دسته‌دار
شیر عسلی ۱/۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار
انار دانه شده ۱ عدد درشت

 

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۱۵ دقیقه

مدت زمان آماده‌سازی دسر پارفه انار با ماست: ۱۵ دقیقه

مراحل طرز تهیه دسر پارفه انار با بیسکویت و ماست

طرز تهیه دسر پارفه انار با ماست

یکی از دسرهای محبوب و معروف با ماست، دسر پارفه ماست و انار است. مدل آمریکایی دسر پارفه، با ماست و لایه‌های مختلف مواد دیگر درست می‌شود که در این دسر از لایه انار در کنار ماست استفاده شده است. برای تهیه دسر پارفه ماست و انار، مراحل زیر را دنبال کنید.

مرحله اول: بیسکویت را خرد کنید

برای تهیه دسر پارفه انار با بیسکویت و ماست، از بیسکویت‌های مختلف می‌توانید استفاده کنید. بیسکویت پتی بور، ساقه طلایی، بیسکویت مادر و بیسکویت اورئو از بیسکویت‌های مناسب برای درست کردن این دسر با ماست و انار هستند. بیسکویت‌ها را در مخلوط‌کن بریزید و آنها را پوره کنید. اگر می‌خواهید بافت قسمت بیسکویتی درشت‌تر باشد، بیسکویت را در یک نایلون زیپ کیپ بریزید و با گوشت‌کوب آن را خرد کنید تا به اندازه دلخواه‌تان له شود.

حتما بخوانید  طرز تهیه سوپ فلفل دلمه ای به ۲ روش رژیمی و مجلسی

انواع بیسکویت را در صورت تمایل می‌توانید از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به روش‌های خرید تلفنی، حضوری یا اینترنتی تهیه کنید.

مرحله دوم: ماست و شیر عسل را مخلوط کنید

در این مرحله، ماست را در یک کاسه بریزید و شیر عسلی را به آن اضافه کنید. بهتر است از ماست شیرین‌ استفاده کنید تا طعم آن با شیر عسل، ترکیب خوبی ایجاد کند. اگر می‌خواهید لایه ماست شیرین‌تر باشد، مقداری شکر یا عسل هم می‌توانید اضافه کنید.

در صورت تمایل انواع شیر طعم دار از جمله شیر عسلی را می‌توانید از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به روش‌های خرید تلفنی، حضوری یا اینترنتی تهیه کنید.

مرحله سوم: مایه دسر ماست و انار را در لیوان بریزید

در این مرحله، لیوان‌های شفاف کوتاه را انتخاب کنید و لایه اول را بیسکویت خرد شده بریزید. با دست کمی بیسکویت‌ها را بفشارید تا منسجم و کمی سفت شوند. سپس ترکیب ماست و شیر عسل را اضافه کنید. دوباره مقداری بیسکویت پودر شده و بعد مخلوط ماست و شیر عسل بریزید. لایه‌ها را تکرار کنید تا بیسکویت و مخلوط ماست و شیر عسل تمام شود. البته می‌توانید بین این لایه‌ها، مقداری دانه انار هم اضافه کنید یا دانه‌های انار را فقط روی دسر و به عنوان لایه آخر استفاده کنید.

مرحله چهارم: دسر پارفه انار را سرو کنید

در آخرین مرحله دانه‌های انار را روی مواد دسر داخل لیوان بریزید. بهتر است انارها رنگ قرمز داشته باشند تا رنگ دسرتان جذاب شود. دسر را در یخچال بگذارید تا به مدت حداقل ۱۵ دقیقه، دسر پارفه انار خودش را بگیرد. بعد از خنک شدن دسر، آن را سرو کنید. نوش جان

سوالات متداول

دسر پارفه انار چیست؟

دسر پارفه در دو نسخه آمریکایی و فرانسوی قابل تهیه است. پارفه فرانسوی با تخم مرغ و خامه و پارفه آمریکایی ترکیبی از ماست و لایه‌های مختلف مثل (دانه انار) یا میوه‌های دیگر است. معمولا این دسر به صورت تک نفره و شاتی سرو می‌شود چون خوردن آن آسان‌تر است. لیوان‌های مورد استفاده در سرو دسر پارفه، معمولا باید شفاف و کوتاه قد باشند تا لایه‌های دسر قابل رویت باشد. روی دسر پارفه انار، به طور معمول با دانه‌های انار تزیین می‌شود.

از چه ماستی در طرز تهیه دسر با ماست و انار استفاده کنیم؟

انواع ماست را می‌توانید برای تهیه دسر به کار ببرید ولی هر چه ماست، غلیظ‌تر باشد بهتر است. ماست چکیده، ماست یونانی و ماست همزده بهترین گزینه‌ها هستند. این ماست‌ها به مرور آب نمی‌اندازند و اگر در یخچال بمانند، سفت‌تر هم می‌شوند.

 

منبع: insimoneskitchen

تخفیفات لبنیات افق کوروش
کالابرگ الکترونیک