معرفی و خلاصه کتاب «تو کله خر هستی» اثر «جین سینسرو»

معرفی و خلاصه کتاب «تو کله خر هستی» اثر «جین سینسرو»


7 تیر 1400 . زمان مطالعه: 14 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
درباره کتاب تو کله خر هستی اثر «جین سینسرو»

کتاب تو کله خر هستی اثر «جین سینسرو» از آن دسته کتاب‌ هایی است که با لحنی طنز آمیز راهکارهای اساسی برای تغییر در زندگی را پیش روی مخاطب قرار داده است. این کتاب شگفت انگیز توصیه های تغییر دهنده ای به شما می کند. تکنیک های جدید و روش های مناسب خودآزمایی در کتاب ذهن خواننده را به شدت درگیر می کند. کتاب تو کله خر هستی همانطور که از نامش پیداست به خواننده جرات می دهد تا بدون ترس از مواجه  پیش برود و در لحظه زندگی کند. در این مقاله از مجله کوروش نگاهی به خلاصه کتاب تو کله خر هستی انداخته ایم.

 

 

درباره نویسنده کتاب تو کله خر هستی پیش برو موفق میشی

 

درباره نویسنده کتاب تو کله خر هستی پیش برو موفق میشی

 

جین سینسرو متولد نیویورک نویسنده کتاب تو کله خر هستی فارغ التحصیل رشته زبان انگلیسی است. او بعد از فارغ التحصیلی وارد بازار کار شد و مبالغ زیادی را صرف گذراندن دوره های کسب و کار آنلاین کرد. سینسرو در بخشی از کتاب می گوید از نظر خود گاهی اوقات فرد احمقی به نظر می رسید. او می گوید احساس می کردم سر دیگران کلاه می گذارم. راه اندازی کسب و کار اینترنتی باعث شد تا میزان زیادی ضرر کنم. اما این ضرر به خاطر بی اطلاعی من از کسب و کارهای اینترنتی بود. بعدها دریافتم که می توان نگاه خود را تغییر داد و شکل دیگری به زندگی نگریست. نویسنده می گوید دنیای بیرونی شما بازتاب دنیای درونی شماست. سینسرو در این کتاب به شیوه‌ ای طنزگونه به خواننده کمک می‌ کند تا قدرت درونی اش را کشف کند. او می گوید با کله خر بودن می‌ توان به اهداف دست یافت.

 

 

بیشتر بخوانید » معرفی و خلاصه کتاب دختر تحصیلکرده «

 

 

سخنران انگیزشی آمریکایی

 

سخنران انگیزشی آمریکایی

 

اگر قصد دارید تا زندگی رویایی داشته باشید باید کارهایی را انجام بدهید تا به حال نکرده اید. در مسیری قرار بگیرید که تا کنون از قرار گرفتند در آن ترس داشته اید و یا منحرف شده اید. جین سینسرو سخنران  انگیزشی آمریکایی است که کتاب‌ هایش جز پرفروش‌ترین های نیویورک تایمز بوده و با استقبال زیادی در جهان روبرو شده است. کتاب ها، سمینارها و سخنرانی های او الهام بخش بسیاری از افراد در مسیر موفقیت بوده است. بیشتر کتاب های منتشر شده از سینسرو بالای ۳ میلیون نسخه داشتند. او دارای لحن شوخ طبعانه و نثر روان در کتاب ها و نوشته هایش است. سینسرو در مورد زندگی اش می گوید مجبور بودم با تغییراتی خود را از بخش باثبات زندگی به بخش ترسناک و مهم زندگی ام برسانم.  تغییرات زیادی در زندگی ایجاد کردم. تغییراتی که گاهی باعث ضرر برای من شد. اما چیزهای زیادی یاد گرفتم.

 

 

بیشتر بخوانید » درباره سایمون سینک الهام بخش ترین سخنران دنیا «

 

 

حرکت از زندگی آرام به سمت خودسازی

 

جین سینسرو از خانواده ای سالم برخوردار بود. نویسنده ای بود که کتاب‌ هایش چاپ شده بود و دوستان مناسبی برای گشت و گذار داشت. با این حال او مدام سرگردان بود. از خود سوال می‌کرد آیا بهترین کاری که می تواند انجام دهد همین است. این سوال برای او بسیار آزاردهنده بود. همین باعث شد تا مسیر خود سازی پربار را آغاز کند. تمام کتاب ها و دوره های کمک به شناخت و توسعه فردی را تا حد ممکن سپری کرد. سرانجام موفق شد. تصمیم گرفت تا در این مسیر کتاب تو کله خر هستی را بنویسد و داده‌ها و اندیشه‌ های خود را در این مسیر با لحن طنز گونه به اشتراک بگذارد.

 

 

درباره کتاب تو کله خر هستی

 

درباره کتاب تو کله خر هستی

 

محتوای کتاب تو کله خر هستی در کل به پنج بخش یا مرحله مهم تقسیم‌بندی می‌ شود.  نخست اینکه چگونه قدم در مسیر تغییر بگذاریم. مرحله بعد باید یاد بگیریم که چطور کله شقی درونی خود را در آغوش بگیریم. بخش سوم نویسنده کتاب سخن از اعتقاد و ایمان به میان می آورد. ایمانی که موتور حرکت ما به سمت جلو است. نویسنده معتقد است در مسیر تغییر نباید ایمان به خدا را از یاد برد. گاهی نیاز است تا توکل کنید. بخش چهارم کتاب را می‌توان به روش‌های پشت سر گذاشتن اتفاقات بده پیشین اختصاص داد. در بخش پایانی سینسرو از لگد زدن به الاغ ها در زندگی شخصی می گوید. اینکه چطور باید از شر برخی چیزها رها شد. نویسنده در طول کتاب به خواننده می آموزد که دست از تردید و ترس هایش بر دارد. اینکه با پشتکار و ایمان در مسیر اهداف و رویاهایش قدم بردارد. کتاب راهکارهایی ارائه می دهد تا افراد بتوانند تردید هایشان را کنار گذاشته و تغییرات اساسی در زندگی خود ایجاد کند.

حتما بخوانید  معرفی و خلاصه کتاب «آن ها می پرسند، شما پاسخ دهید» اثر مارکوس شریدن

 

 

درس اول کتاب تو کله خر هستی: چگونه در مسیر تغییر قرار بگیریم

 

درس اول کتاب تو کله خر هستی: چگونه در مسیر تغییر قرار بگیریم

 

نویسنده در بخش از کتاب تو کله خر هستی معتقد است باور های عمیقی که مانع شما شده اند. او می گوید در مغز دو قسمت اصلی وجود دارد. بخشی که مرتبط با هوشیاری شما است. آن چیزی که کاملا  کنترل آن را بر عهده دارید.یا حداقل باید داشته باشید. بخش دیگر مربوط به ناخودآگاه است. نویسنده می‌گوید ناخودآگاه جایی است که بیشتر عقب‌ ماندگی‌ های زندگی در آنجا شکل می‌ گیرد. تردیدها، نا امنی‌ ها، تصویر منفی از خود و حتی نفرت بالقوه از خود تمامی در ناخودآگاه شکل می گیرد.

 

 

ناخودآگاه را به چالش بکشید

 

ناخودآگاه همان جایی است که باعث ایجاد تفکراتی می شود که شب ها شما را بیدار نگه می دارد. او معتقد است باید ناخودآگاه را به چالش بکشید. باید برخی از موانع را از بین ببرید. باید برخی موضوعات ناخودآگاه را به خودآگاه آورده و از آن آگاه شوید. نویسنده می گوید سپس تصمیم بگیرید تا در لحظه زندگی کنید. بیش از حد به گذشته و آینده فکر نکنید. او می گوید اتصال به یک انرژی بالاتر درجهان و هر آنچه که شما را در این مسیر قرار داده، می تواند درک کلی به شما دهد. درکی برای اینکه در مسیر مناسب قرار بگیرید.

 

 

درس دوم کتاب تو کله خر هستی: چطور کله شقی درونی خود را در آغوش بگیریم

 

درس دوم کتاب تو کله خر هستی: چطور کله شقی درونی خود را در آغوش بگیریم

 

نویسنده در کتاب تو کله خر هستی معتقد است باید تلاش کنید تا به بهترین نوع خود تبدیل شوید. برای این کار باید نا امنی ها را رها کنید. باید ابتدا خود را بپذیرید. این موضوع آسان به نظر می‌ رسد اما یکی از سخت ترین کارهایی است که می توانید انجام دهید. آزادی یعنی زندگی غنی و اصیل داشته باشید. سینسرو  می گوید با درک این که چقدر بی نظیر هستید شروع کنید. این که میلیاردها نفر قبل از شما زندگی کردند و حداقل تعداد زیادی بعد از شما زندگی خواهند کرد. اما مانند شما نخواهند بود. منحصر به فرد فکر کنید.

 

 

ترس از قضاوت را دور بریزید

 

منحصر به فردی خود را به عنوان هدیه زندگی در آن هستید در نظر بگیرید. با این تفکر به جلو حرکت کنید. علاوه بر این بی توجهی به آنچه دیگران فکر می‌ کنند را به مسیر خود اضافه کنید. ترس از قضاوت شدن مضر است. این که مورد قبول واقع شوید باعث می شود تا راحت تصمیم نگیرید. برای جدا شدن از ترس ها می‌توانید قدرتمندترین خود باشید. نویسنده در کتاب تو کله خر هستی می‌ گوید این کار آسان نیست. درک می کنم. اما روش هایی برای انجام آن وجود دارد. شما نباید گرفتار انتقاد ها شوید. زیادی به تحسین ها اهمیت ندهید. شما باید آنچه را که دوست دارید، بشوید. خارج از نظر هر کسی چه خوب و چه بد. افراد گاهی درست فکر نمی کنند. لزومی ندارد مطابق میل آن ها باشید.

 

 

درس سوم کتاب تو کله خر هستی: ایمان به خدا

 

درس سوم کتاب تو کله خر هستی: ایمان به خدا 

 

نویسنده در کتاب تو کله خر هستی در مورد انرژی منبع و مادر زمین می گوید. او می گوید این انرژی منبع است. برخی آن را جهان و برخی مادر زمین می‌نامند. این انرژی از جانب پروردگار است  اما اصلا مهم نیست نامش را چه می گذارید. انرژی نامرئی فراوانی در اطراف شما وجود دارد. نویسنده می گوید آن انرژی منبع است. بیایید با جنبه عملی تری به آن بپردازیم. انرژی منبع باعث آگاهی می شود.

 

 

بیشتر بخوانید » معرفی و خلاصه کتاب در سوم / آلکس بنایان «

 

 

مراقبه کنید

 

باید سعی کنید با این انرژی از ضمیر ناخودآگاه وارد خودآگاه شوید. افکار خود را کنترل کنید و به طور کلی ذهن خود را راحت کنید. می توانید مراقبه کنید. اگر قبلا از این کار را کرده اید، ادامه دهید. اگر امتحان نکرده‌ اید سعی کنید یاد بگیرید. نویسنده در کتاب از روش های مراقبه برای آرامش ذهن و اتصال به خدا به عنوان انرژی منبع صحبت می‌ کند. تاکتیک هایی را پیشنهاد می دهد. او می‌گوید افکار شما واقعیت شما را دیکته می کنند. بنابراین سعی کنید به جای  موانع به سمت هدف خود حرکت کنید.

حتما بخوانید  معرفی ۷ کتاب صوتی پرفروش و محبوب در بازار ایران

 

 

شکرگزاری کنید

 

شکرگزاری کنید

 

جین سینسرو تکنیک هایی را آموزش می دهد. او می گوید فکر کنید شخص فراموش شده ای هستید که از هیچ چیز نمی ترسید . اهداف و آرزوهای بزرگی دارید. سعی کنید قدردانی کنید. نیروی بخشش را در خود شکل دهید. از کینه دست بردارید و روی خود تمرکز کنید.  افکار منفی با بخشش ذوب می شوند. به جای آن بر روی سپاسگزاری تمرکز کنید و سعی کنید هر روز ده مورد از مواردی را که باید شکرگزار باشید مرور کنید. اگر می خواهید انرژی خوبی جذب کنید انرژی مثبتی به افراد ارسال کنید. مسیر خوبی انتخاب کنید. وقت و پول خود را در اهداف مثبت صرف کنید. لبخند بزنید. از مردم تعریف کنید. آن ها را بخندانید و به جلو پیش بروید. شما این انرژی را از خدا می گیرید.

 

 

درس چهارم کتاب تو کله خر هستی: چطور از موانع و مشکلات عبور کنیم

 

درس چهارم کتاب تو کله خر هستی: چطور از موانع و مشکلات عبور کنیم

 

چین سینسرو نویسنده کتاب تو کله خر هستی معتقد است همه ما درگیر از موانع و مشکلات در زندگی هستیم.او در بخش چهارم راهنمایی های خود در کتاب می گوید باید داستان های قدیمی را رها کرد. تمرکز کردن بر روی موضوعات منفی و محدود کننده متوقف کنید. نویسنده می گوید در عین حال باید تعلل را کنار بگذارید. در نهایت بدانید چه کاری را می خواهید انجام دهید و پیش بروید. به تعویق انداختن موضوعات باعث خرابکاری می شود. به جای اینکه انرژی کم خود را بهانه کنید. اینکه نمی‌توان یک تنه کار را کرد، این انرژی را در کار به کار ببرید. بهانه های عمومی مانند وقت کافی نیست، کارهای زیادی وجود دارد و من خسته شده ام را کنار بگذارید.  انرژی خود رامدیریت کنید و  آن را در راه سازنده به کار ببرید.

 

 

بیشتر بخوانید » کتاب خون بد/ کلاهبرداری یک شرکت استارتاپی «

 

 

درس پنجم کتاب تو کله خر هستی: چگونه برخی الاغ ها را لگد بزنیم

 

درس پنجم کتاب تو کله خر هستی: چگونه برخی الاغ ها را لگد بزنیم

 

نویسنده کتاب تو کله خر هستی اشاره می کند که در این مرحله شما کاملاً در شرایط بدی هستید. باید اجازه بدهید تا خود را به سطح دیگری برسانید. بنابراین بهتر است با تصمیم گیری شروع کنید. تصمیم بگیرید برای رسیدن به اهداف خود اولین قدم را گوش دادن قرار دهید. به بهانه های خود گوش بدهید. تصمیم بگیرید عادت های خود را تغییر دهید. یاد بگیرید که در این مسیر اعتدال و تداوم را رعایت کنید. تصمیم بگیرید رابطه خود را با پول تغییر دهید. بسیاری از افراد رابطه کاملا منفی با پول دارند. اما شما نباید اینگونه باشید. شاید بهتر است بگوییم اگر اینگونه باشید جلو نمی روید. روی فراوانی تمرکز کنید و خود را در بهترین شکل برای تفکر به پول قرار دهید.

 

 

ایمان واقعی به باورها و اهداف برای کله خر شدن

 

بعضی اوقات وقتی خیلی چیزی را می خواهید برای آن به صورت خستگی ناپذیر کار می کنید. ممکن است همه چیز خوب پیش نرود. یا اینکه حداقل با سرعت لازم که در ذهن شما است پیش نرود. نویسنده می گوید در این شرایط نباید تسلیم شوید. در بخشی از کتاب تو کله خر هستی آمده است بگذارید جهان یا هر قدرت بالاتری که به آن اعتقاد دارید کار خود را انجام دهد. باید ایمانی واقعی به باورها و اهداف خود داشته باشید. اگر می بینید افرادی کاملا موفق هستند بخشی از آن مربوط به ایمان قوی آن هاست. نویسنده می گوید تنها راه برای تبدیل شدن به کله خر متوقف کردن شک و تردید است. نباید بدبین باشید

 

 

سخن پایانی نویسنده در کتاب تو که خر هستی

 

سخن پایانی نویسنده در کتاب تو که خر هستی

 

حالا نوبت شماست. نویسنده در کتاب تو کله خر هستی می گوید زندگی خود را به مرحله بعدی هدایت کنید. سینسرو توصیه های بسیار خوبی ارائه می دهد. توصیه هایی که غرق شدن در آن بسیار آسان است. او می گوید اگر این تکنیک‌ ها را رعایت کنید زندگی شما به طور باورنکردنی تغییر می کند. ایده اصلی کتاب خودباوری و تاکتیک است. تاکتیک در هدف گذاری، مراقبه، خودباوری، رابطه با پول و در عین حال سپاسگزاری. نویسنده در کتاب می گوید زندگی شما این است. باید بپذیرید. هدف گذاری کنید و پیش بروید. ممکن است کمی طول بکشد، اما صبور باشید.

 

 

منابع: fourminutebooks, medium

 

کالابرگ الکترونیک