چگونه خریدی رضایت‌بخش داشته باشیم؟

چگونه خریدی رضایت‌بخش داشته باشیم؟


26 فروردین 1397 . زمان مطالعه: 6 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
خرید رضایت‌بخش

تصور کنید که به یک فروشگاه رفته‌اید، فکر می‌کنید تا کالاهایی که نیاز دارید را به خاطر آورید. دوست دارید خریدی رضایت بخش داشته باشید چند مورد را به یاد می­ آورید و خیلی فوری برای انتخاب و خرید آنها اقدام می‌کنید. انتخاب که هیچ، آن‌قدر عجله دارید که گاه به قیمت، تاریخ انقضا و حتی کیفیت و بسته‌بندی محصولات هم نگاهی نمی‌اندازید. پس از پرداخت هنگامی‌که در ماشین، مترو یا اتوبوس نشسته‌اید تازه یادتان می‌افتد که چند مورد ضروری را از قلم انداخته‌اید. خسته از این حواس‌پرتی به خانه بازمی‌گردید و تازه آنجا متوجه اجناس تاریخ گذشته و خراب و معیوب می‌شوید.

این مشکل بخش زیادی از انسان­ ها است. خرید از اندک کارهایی است که بسیاری از ما همواره آن را انجام می‌دهیم. اما این خرید تا چه اندازه سودمند است؟ آیا صرفاً نیاز روزمره ما را برطرف می‌کند یا افزون بر آن، جنبه‌های دیگر اقتصادی و اجتماعی را هم پوشش می‌دهد؟

با نگاهی به پیرامون خود درمی‌یابیم که ما معمولاً بسیاری از خریدهای روزانه خود را تنها با هدف رفع یک نیاز انجام می‌دهیم. دراین‌بین مقولاتی مانند کیفیت، قیمت، میزان نیاز، طول عمر محصولات و زمان خرید یا دیده نمی‌شوند یا از اهمیت کمی برخوردارند. درنتیجه همواره مقداری از مواد غذایی را بدون آنکه مصرف کرده­باشیم دور می‌اندازیم و زمان زیادی را صرف خرید می‌کنیم. آیا راه بهتری برای خرید وجود ندارد؟

 

صرفه‌جویی در خرید

 

صرفه‌جویی در خرید

 

با خواندن این عنوان به چه چیز فکر می‌کنید؟ پول و هزینه؟ یک خرید بهینه تنها به‌صرفه‌جویی در هزینه خلاصه نمی‌شود. گاه کاهش هزینه به قیمت صرف زمان و خستگی زیاد است. پس خریدی تنها با هدف کاهش هزینه اگرچه مفید است اما مطلوب نیست. اینکه شما ساعت‌ها در خیابان پرسه بزنید، دائماً به دنبال پارکینگ بگردید، با دست پر به مغازه‌های مختلف سرک بکشید، قیمت‌ها و کیفیت اجناس این مغازه را با دیگری مقایسه کنید چه لذتی دارد؟

حال جایی را تصور کنید که می‌توانید با هزینه‌ای کمتر تمام ویژگی­های از یاد رفته فوق را برآورده کنید. فروشگاه‌های زنجیره‌ای مانند افق کوروش از روز نخست با همین هدف پایه‌گذاری شدند. همه‌چیز در یکجا، در یک زمان واحد با تعدد و تنوع فراوان و حمل آسان بر روی یک چرخ بزرگ و البته در فضایی آرام و دلنشین! به گونه­ای که عمدتاً مراجعه‌کنندگان به فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش را گاهی تا چند ساعت جذب خود می‌کند.

در فروشگاه‌های زنجیره‌ای نظیر افق کوروش به‌راحتی می‌توانید قیمت‌ها را با یکدیگر مقایسه کنید. دسته‌بندی محصولات آن‌قدر منظم است که به‌آسانی اجناس خود را پیدا می‌کنید. وجود چنین فروشگاه‌های در مناطق مختلف شهر مدت زمان خرید هم بسیار کاهش می‌دهد. از همه دل‌چسب‌تر تخفیف‌های ویژه‌ای است که همواره در چنین فروشگاه‌هایی به مشتریان ارائه می­شود. مجموع تمام این شاخصه‌ها سبب می‌شود تا حتی برای خرید مایحتاج روزانه منزل نیز این فروشگاه‌ها را انتخاب کنیم.

 

خریدی بهتر با دور ریز کمتر

 

 

خریدی بهتر با دور ریز کمتر

 

تخفیف شوینده های افق کوروش

دور ریز اقلام خریداری‌شده به‌ویژه پس از خرید محصولات غذایی به امری عادی بدل شده است! محصولاتی که یا اصلاً و یا بخش قابل‌توجهی از آنها را استفاده نکردیم. چیزی که موجب هدر رفت هزینه خریدار و زحمات تولیدکننده می‌شود. یکی از فایده‌های بزرگ فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش تاثیر مستقیم بر کاهش دور ریز مواد غذایی است. افراد معمولاً پیش از مراجعه به چنین اماکنی یک لیست بالا بلند از مایحتاج روزانه خود تهیه می‌کنند. سیاهه‌ای که معمولاً برای خرید از مغازه‌ها و بازارهای آشفته محلی تهیه نمی‌کنیم. این لیست به آنها کمک می‌کند تا دقیقا آنچه که نیاز دارند را خریداری کنند، افزون بر آن، تنوع بالای اجناس این فروشگاه زنجیره‌ای موجب می‌شود تا نیازی به خرید کالاهای مشابه و ناشناس نداشته باشید.

از دیگر ویژگی‌هایی فروشگاه‌های افق کوروش تازه بودن اقلام و اجناس عرضه‌شده است. درنتیجه با خرید از آنها عملاً مدت زمان بیشتری را برای مصرف مواد غذایی و بهداشتی در اختیار داریم. پس به‌طور غیرمستقیم دور ریز این‌گونه مواد به میزان زیادی کاهش می‌یابد.

 

هوشمندانه خرید کنید

 

هوشمندانه خرید کنید

 

تعریف دقیقی از خریدی هوشمندانه در دست نیست؛ اما شاید بتوان این‌گونه گفت که افراد با توجه به نوع محصولاتی که خریداری می‌کنند باید وجوه مختلف آن را در نظر گیرند.  بهترین خرید آن است که موجب رضایت شما شود. خرید از بازار روز با همان حالت سنتی هنگامی‌که اقلام محدود و مشخصی در نظر دارید قطعاً لذت‌بخش است؛ اما برای یک خرید ماهیانه مراجعه به چنین بازارهایی جز آشفتگی‌های ذهنی چیزی در بر ندارد. در این‌گونه بازارها امکان مقایسه محصولات به‌ندرت امکان‌پذیر است، جابجایی به‌سختی صورت می‌گیرد و فروشندگان قادر به پاسخگویی دائمی به مشتریان نیستند. افزون بر آن، گاه نظارتی دقیق هم بر اجناس این‌گونه بازارها نمی‌شود. حال آنکه در فروشگاه زنجیره‌ای افق کوروش مجموعه‌ای از عوامل مثبت را مشاهده می‌کنیم. در این فروشگاه‌ها به‌راحتی می‌توانید کالاها را با یکدیگر مقایسه کنید، رفت‌وآمد آسان و بی‌دردسر است، وقت کافی وجود دارد، با خیال آسوده ظاهر و بسته‌بندی کالاها و حتی نوشته‌های روی آنها موردتوجه قرار می‌گیرد، نیروهای خدماتی این فروشگاه به‌طور دائم پاسخگوی سؤالات شما هستند، حتی هنگامی‌که چیزی را پیدا نمی‌کنید با خوش‌رویی به شما کمک می‌کنند و از همه مهم‌تر پرداخت پول اجناس یک‌باره انجام می‌شود. یک خرید هوشمندانه خریدی است که از هر جنبه برای شما آسایش و راحتی را فراهم کند.

درمجموع می‌توان گفت فروشگاه‌های زنجیره‌ای از آغاز تاکنون به شیوه‌های مختلف هدفی یکسان را دنبال کرده‌اند و آن ایجاد حس رضایت از خرید برای مشتریان است. رضایتی ناشی از قیمت‌های مناسب، کیفیت‌های بالا و احترام به مشتری! فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش با در نظر گرفتن تمام این موارد خدماتی یکپارچه و رضایت‌بخش را به مشتریان خود عرضه می‌کنند. تعدد این فروشگاه‌ها در نقاط مختلف شهر نیز به‌منظور دسترسی آسان‌تر شهروندان برای خرید سریع مایحتاج روزانه خود است. از نظر شما این شرکت تا چه اندازه در ارائه خدمات مقرون‌به‌صرفه و رضایت‌بخش موفق بوده است؟

کالابرگ الکترونیک