«فقط بیرون بروید!»؛ سرویس هیجان انگیز آمازون برای صنایع خرده فروشی!

«فقط بیرون بروید!»؛ سرویس هیجان انگیز آمازون برای صنایع خرده فروشی!


5 تیر 1401 . زمان مطالعه: 5 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
آمازون صنایع خرده فروشی

«فقط بیرون بروید!»، نام سرویسی است که شرکت آمازون آن را برای تحول در صنایع خرده فروشی توسعه داده است. این خدمت همگام با فناوری‌های روز می‌خواهد از اتلاف وقت مشتری در فروشگاه جلوگیری کند. شرکت آمازون فناوری فروشگاه‌های بدون صندوق خود را با نام “Just Walk Out” به صنایع خرده فروشی دیگر عرضه می‌کند. این خدمت با استفاده از ترکیب فناوری‌های روز از قبیل دوربین هوشمند، حسگر، بینایی ماشین و یادگیری عمیق به مشتریان امکان خرید می‌دهد. سپس مشتریان بدون انتظار در صف پرداخت هزینه، از فروشگاه خارج می‌شوند. این همان فناوری است که امروزه در فروشگاه‌های بدون صندوق دار Amazon Go و  Amazon Go Grocery وجود دارند. حالا آمازون می‌خواهد فناوری فروشگاه بدون صندوق دار خود را به دیگر صنایع خرده فروشی نیز عرضه کند. در این مقاله از مجله کوروش نگاهی به این فرآیند خواهیم داشت که قرار است آمازون صنایع خرده فروشی را متحول کند.

 

 

برنامه هوشمند آمازون برای صنایع خرده فروشی

 

صنعت خرده فروشی

 

آمازون در حال حاضر وب سایتی را با جزئیات نحوه عملکرد Just Walk Out راه اندازی کرده است. صنایع خرده فروشی برای بهره گیری از اطلاعات دقیق و کامل از این سرویس می‌توانند از این وبسایت استفاده کنند. آمازون می‌گوید صنایع خرده فروشی سال‌هاست که به ‌دنبال این چنین فناوری بوده‌اند و حالا به این سرویس علاقه نشان می‌دهند. به همین دلیل تصمیم گرفته شد خدمت Just Walk Out را برای فروش در دسترس قرار دهیم. سامانه‌ای که آمازون ارائه می‌دهد شامل تمام فناوری‌های لازم برای امکان خرید بدون پرداخت است. این بدان معنی است که آمازون علاوه بر سیستم‌های نرم افزاری، سخت افزاری، دوربین و حسگر و دیگر تکنولوژی‌ها را نیز ارائه می‌دهد. این سیستم همچنین با پشتیبانی ۲۴/۷ از طریق تلفن و ایمیل ارائه می‌شود.

 

آمازون معتقد است راه اندازی و نصب سیستم «فقط بیرون بروید» ممکن است چند هفته طول بکشد. برای پروژه‌های جدید، آمازون می‌تواند با صنایع خرده فروشی همکاری کند تا Just Walk Out را در مرحله آغازین اجرایی کنند. یعنی برنامه هوشمند آمازون برای صنایع این است که طرح خود را به مدرن ترین شکل ممکن استارت بزنند. آمازون می‎گوید این سرویس با کمترین اختلال برای مشتریان عرضه می‌شود تا به خرید آنها لطمه‌ای وارد نشود.

 

 

بیشتر بخوانید: ۱۰ راهکار مؤثر برای افزایش فروش

 

 

تحول اساسی آمازون صنایع خرده فروشی

 

خرده فروشی آنلاین

 

 

برای مشتریان، فروشگاه بدون صندوقدار می‌تواند بسیار جالب باشد. زیرا آن‌ها می‌توانند در وقت صرفه جویی چشم گیری کنند چون نیازی به انتظار برای پرداخت ندارند. این برای فروشگاه‌هایی مانند بقالی که مردم وقت محدودی برای خرید دارند بسیار منطقی و خواستنی است. این صنایع خرده فروشی با سرویس آمازون می‌توانند صف‌های پرداخت مشتری را حذف یا بسیار کوتاه کنند.

 

 

آمازون

 

با Just Walk Out آمازون مشتریان می‌توانند با کارت اعتباری خود وارد فروشگاه شوند. افراد نیازی به نصب برنامه‌ای ندارند و همچنین نیازی به حساب آمازون نیز وجود ندارد. هنگام خرید مشتری، دوربین‌ها حرکات او را ردیابی می‌کنند و حسگرهای قفسه در صورت برداشتن یا برگشتن کالا، رفتار را ثبت می‌کند. اقلامی که توسط مشتریان تحویل گرفته می‌شوند سپس در یک سبد خرید مجازی قرار می‌گیرند. هنگام رفتن مشتری، کارت اعتباری او در ازای خریدش پرداخت وجه را انجام می‌دهد. به همین سادگی!

مشتریان همچنین اگر بخواهند از کیوسک فروشگاهی بازدید کنند یا قبض چاپ شده بخواهند، یک ایمیل به صورت خودکار برایشان فرستاده می‌شود.

 

 

بیشتر بخوانید: روش های بازاریابی پیامکی

 

 

صنایع خرده فروشی در دوراهی فناوری و شیوه‌های قدیمی

 

خرده فروشی چیست؟

 

مشخص نیست که آیا با توجه به هزینه نصب و نگهداری آیا چنین سیستمی در نهایت به نفع صنایع خرده فروشی است یا نه. ناگفته نماند که استقبال مشتری از چنین فناوری جالبی هنوز ناشناخته است. آمازون این فناوری را به عنوان سرویسی برای کاهش کارکنان فروشگاه معرفی نمی‌کند. در عوض، آمازون می‌گوید که کارمندان فروشگاه می‌توانند برای تمرکز بر فعالیت‌های دیگر مانند استقبال از مشتریان و پاسخ به سوالات آن‌ها، بررسی و بهبود وضعیت انبار و قفسه ها و… تغییر کاربری دهند.

 

 

تامین نیاز های مردم

 

آمازون تنها شرکت عرضه کننده سامانه‌های خرید بدون صندوق نیست. گرچه این شرکت در فروشگاه های خود پیشگام است اما رقبای دیگری نیز وجود دارند. AiFi ، Grabango ، Standard Cognition و Zippin از جمله استارت‌آپ‌هایی هستند که به صنایع خرده فروشی چنین خدمت‌هایی ارایه می‌دهند. شرکت‌های خرده‌فروشی بزرگ دیگری همچون ۷-Eleven و Walmart’s Sam’s Club نیز شروع به چنین فرآیند هوشمندی کرده‌اند.

 

منبع: Amazon Go Grocery apppedia

 

کالابرگ الکترونیک