آموزش مرحله به مرحله رنگ کردن مو در منزل با نکات مهم و ریزه‌کاری‌ها

آموزش مرحله به مرحله رنگ کردن مو در منزل با نکات مهم و ریزه‌کاری‌ها


30 خرداد 1400 . زمان مطالعه: 8 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
آموزش رنگ کردن مو در منزل

این روزها به خاطر شیوع بیماری کروناویروس کووید ۱۹ بهتر است تا حد امکان در خانه بمانیم. رنگ مو یکی از کارهایی است که در منزل می‌توانیم برای زیباتر شدن انجام دهیم بدون اینکه نیاز رفتن به آرایشگاه داشته باشیم.  از سوی دیگر برای پیشگیری از شیوع بیشتر و قطع زنجیره انتقال کرونا مراکز زیبایی و آرایشگاه‌ها تعطیل هستند و اگر قصد رنگ کردن موها را دارید بهتر است در منزل این کار را انجام دهید. کافی است رنگ موی محبوب‌تان را انتخاب کنید و با ما شروع کنید. در مجله کوروش آموزش کامل و مرحله به مرحله رنگ کردن مو در منزل را به شما در سرویس سبک زندگی آموزش می‌دهیم.

 

 

رنگ مو را به درستی انتخاب کنید.

 

رنگ مو را به درستی انتخاب کنید

 

رنگ مویی که انتخاب می‌کنید، باید به پوست و جنس موی شما بیاید. در ابتدا باید بهترین رنگ موی مناسبی برای خود انتخاب کنید. اگر موهای سفید به تعداد زیاد دارید، سعی کنید از رنگ موهای تیره که پوشاننده قوی برای موهای سفید است استفاده کنید و اگر برای تنوع، برای مدت کوتاهی تصمیم به رنگ کردن موهای خود گرفتید باید سعی کنید از یک رنگ موی سبک استفاده کنید.

بهتر است از رنگ موهایی استفاده کنید که یک یا دو عدد روشن تر از رنگ پایه موی شما هستند. اگر برای اولین بار است که موهای خود را رنگ می کنید باید سعی کنید از رنگ های خیلی روشن که باعث می شود چهره شما را غیر طبیعی جلوه دهد، استفاده نکنید. استفاده از رنگ موهایی که همراه با یک تونر می باشد مناسب است.

 

اگر ریزش مو دارید و یا موهای شما ریشه ضعیف دارند و خیلی نازک هستند، باید سعی کنید از رنگ موهایی که ترکیب ویتامینه دارند و برای مو بیدون ضرر هستند، استفاده کنید و یا می توانید اصلا ریشه مو را رنگ نکنید و تنها بخشی از قسمت پایینی موهای خود را رنگ کنید.

 

 

بیشتر بخوانید: معرفی ۸ رنگ مو جذاب و شیک

 

 

تخفیف شوینده های افق کوروش

آموزش کامل رنگ کردن مو در منزل؛ نسبت رنگ و اکسیدان و مدت ماندن رنگ مو

 

آموزش کامل رنگ کردن مو در منزل ؛ نسبت رنگ و اکسیدان و مدت ماندن رنگ مو

 

برای رنگ کردن مو در منزل به لوازم زیر نیاز دارید:

 

  1. اکسیدان
  2. رنگ مو
  3. کاسه رنگ
  4. فرچه رنگ
  5. دستکش
  6. پیش بند
  7. کلاه رنگ
  8. کلیپس مو

 

رنگ کردن مو اصول ساده‌ای دارد و با رعایت این اصول حتما به نتیجه دلخواه‌تان خواهید رسید. در مواد لازم اگر پیشبند ندارید از یک لباس کهنه یا یک کیسه پلاستیکی بزرگ استفاده کنید. در ابتدای کار موهای‌تان را کامل با برس صاف کنید یا یکدست شود. بهتر است با کرم نرم کننده یا وازلین پشت گوش و تمام صورت، دست‌ها و گردن را چرب کنید.

 

 

بیشتر بخوانید: ترندهای رنگ مو زنانه و دخترانه بهار ۱۴۰۰/۲۰۲۱

 

 

آموزش رنگ کردن مو در منزل کار سختی نیست فقط باید همه اصول را رعایت کنید. موها را به چهار قسمت مساوی تقسیم کنید و هر بخش را با کلیپس ثابت نگه دارید. حالا رنگ و اکسیدان را با هم مخلوط کنید. مقدار و نسبت اکسیدان و رنگ مو به برند رنگ شما بستگی دارد که روی جعبه رنگ نسبت رنگ‌ها درج شده است. برای رنگ‌های روشن از اکسیدان ۹%، برای رنگ‌های تیره از اکسیدان ۶% و برای رنگ‌های متوسط از ترکیب اکسیدان ۹% و ۶% به مقدار مساوی استفاده کنید.

 

 

چگونه رنگ مو را ترکیب کنیم؟

 

چگونه رنگ مو را ترکیب کنیم؟

 

برای ترکیب رنگ و اکسیدان حتما از یک کاسه پلاستیکی استفاده کنید. در مجموع ظرف باید غیر فلزی باشد. غلظت رنگ و اکسیدانی که با هم مخلوط می‌کند باید مثل ماست باشد، یعنی نه شل و نه سفت. معمولا اکسیدان باید هم اندازه‌ تیوپ رنگ اضافه شود.

 

اما در مجموع این قانون در مورد رنگ‌ها‌ی کارخانه‌های مختلف متفاوت است و معمولا بر روی تیوپ، اندازه آن ذکر می‌شود. عبارت ۱:۲ روی بروشور رنگ یعنی یک تیوپ رنگ باید با دو برابر اکسیدان مخلوط شود و عبارت ۱:۱ یعنی یک تیوپ رنگ باید با حجم مساوی اکسیدان مخلوط شود.

 

اگر موهای‌تان ۷۰ درصد به بالا سفید است حتما از رنگ‌های پایه ۴ و ۵ یا پایین‌تر استفاده کنید. اگر درصد سفیدی موها ۳۰ الی ۴۰ درصد است رنگ‌های ۶ و ۷ هم برای شما مناسب است. اضافه کردن چند قطره روغن آرگان از آسیب موها جلوگیری می‌کند.

 

 

بیشتر بخوانید: این ۱۰ اشتباه رنگ موی جدید را به سرعت کدر و بد رنگ می‌‌کند

 

 

رنگ کردن مو را از کدام قسمت شروع کنیم؟

 

رنگ کردن مو را از کدام قسمت شروع کنیم؟

 

رنگ کردن مو را از پشت سر شروع کنید و بعد سراغ جلوی سر و بغل گوش بروید. موهای این قسمت‌ها نازک هستند و زودتر از پشت سر رنگ می‌گیرند. رنگ مو را از ۲ سانتی‌متر مانده به ریشه مو به موهایتان بزنید (اگر ریشه موهای‌تان سفید است رنگ را از ریشه روی مو بگذارید). برس را از سمت ریشه به نوک مو بزنید. بعد از اتمام رنگ کردن موها را ماساژ بدهید تا تمام قسمت‌ها خوب رنگ بگیرند. سپس موها را جمع کنید و روی موها کلاه یا یک کیسه پلاستیکی بگذارید.

 

 

بیشتر بخوانید: پر فروش ترین انواع شامپو مخصوص موهای رنگ شده و آسیب دیده

 

 

اگر ریشه موهای‌تان تیره است ۱۰ دقیقه صبر کنید و سپس کلاه را بردارید و ریشه را هم رنگ کنید. اما اگر ریشه موها سفید است همانطور که گفتیم از همان ابتدا ریشه را همزمان با ساقه مو رنگ کنید. با این همه زمان ماندن رنگ روی موها بستگی به رنگ پذیری موهای شما دارید، اگر موهای شما دیر رنگ می‌گیرند به جای ۲۰ دقیقه رنگ مو را ۴۵ دقیقه نگه دارید. برای موهای سفید و خاکستری حتما باید حداقل ۴۵ دقیقه روی سر بماند. موهای سفید را بعد از ۴۵ دقیقه چک کنید تا ببینید سفیدی‌ها رنگ گرفته‌اند یا خیر. اگر رنگ نگرفته بود کمی بیشتر صبر کنید.

 

 

رنگ مو باید چند دقیقه روی سر بماند؟

 

رنگ مو باید چند دقیقه روی سر بماند؟

 

یکی از مهم‌ترین بخش‌های آموزش رنگ کردن مو در منزل دانستن این نکته است که رنگ مو باید چند دقیقه روی سر بماند. یادتان باشد هر قسمت از موهایتان که سفید یا خاکستری است رنگ کردن مو را از آنجا شروع کنید چون موهای سفید و خاکستری دیرتر رنگ می‌گیرند. رنگ مو چند دقیقه باید روی سر بماند؟ در حالت عادی یعنی وقتی موی سفید ندارید یا موهای سفیدتان کم است و موهای نازکی دارید رنگ مو باید ۲۰ دقیقه روی سر بماند اما اگر موی سفید و خاکستری زیاد دارید یا موهایتان ضخیم است این زمان باید ۴۵ دقیقه باشد. برای شستن مو هرگز از شامپو استفاده نکنید. موها را با تثبیت کننده رنگ مو یا کاندیشنر بشورید و آبکشی کنید.

 

 

بیشتر بخوانید: معرفی ۱۰ رنگ مو ترند شده

 

 

رنگ مو از این زمان گفته شده هر چه بیشتر بماند دیگر اثری در رنگ دهی ندارد و فقط به موها آسیب می‌رساند. معمولا روی پک رنگ مو هم مدت زمان لازم برای رنگ‌پذیری نوشته شده است که ممکن است در رنگ‌های مختلف متفاوت باشد. اگر موی شما رنگ نگرفت ممکن است به این علت باشد که روی موهای‌تان حنا گذاشته باشید یا به خاطر زبری و خشکی بیش از حد مو، آنها را قبل از رنگ کردن چرب کرده باشید تا راحت‌تر رنگ بگیرند اما در این کار زیاده‌روی کرده‌اید.

 

یادتان باشد رنگ موهایی که انتخاب می‌کنید ۱۰۰ درصد روی موی شما به همان رنگ نمی‌رسند. برای رسیدن به رنگ دلخواه موها را باید چند بار در فواصل معین رنگ کنید.

 

کالابرگ الکترونیک