بازاریابی از طریق ایمیل مارکتینگ در صنعت خرده فروشی

بازاریابی از طریق ایمیل مارکتینگ در صنعت خرده فروشی


22 مرداد 1400 . زمان مطالعه: 6 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
ایمیل مارکتینگ در خرده فروشی

بازاریابی از طریق ایمیل مارکتینگ یکی از موثرترین راه‌های ارتباط با مشتری و درآمدزایی در فروشگاه‌های خرده فروشی است. همانقدر که با استفاده از تکنیک ایمیل مارکتینگ در بازاریابی مهم است، به همان میزان ظرافت‌های زیادی را دارد که باید به آن‌ها توجه کرد. در این مقاله از مجله کوروش به نکات مهم از بازاریابی از طریق ایمیل مارکتینگ در صنعت خرده فروشی می‌پردازیم.

 

یک چالش بزرگ در بازاریابی از طریق ایمیل مارکتینگ

 

یک چالش بزرگ در بازاریابی از طریق ایمیل مارکتینگ

 

یکی از چالش‌های بزرگ استراتژی بازاریابی ایمیل مارکتینگ صندوق‌های ایمیل بسیار شلوغ است. هر کارمند اداری روزانه به طور متوسط بیش از ۱۰۰ ایمیل دریافت می‌کند. شما باید استراتژی ویژه‌ای را به کار ببرید تا ایمیل‌های فروشگاه خرده فروشی شما از بقیه پیام‌های الکترونیکی متمایز باشند. باید کاری کنید تا مشتری ایمیل شما را رصد کرده و آن را باز کند. اگر از استراتژی درستی در انتخاب محتوای ایمیل خود استفاده نکنید، خیلی زود ایمیل‌ها تبدیل به اسپم خواهند شد. حتی گاهی افراد اشتراک خود را لغو می‌کنند. بنابراین بهتر است با رصد رفتار مشتری، ایمیل‌های هدفمند برای مخاطبان و مشتریان خود ارسال کنید.

 

 

بیشتر بخوانید: نقش فناوری در بهبود عملکرد صنعت خرده فروشی در کنار تجربه کاربری

 

 

رصد رفتار مشتری فروشگاه خرده فروشی پیش از ارسال ایمیل

 

رصد رفتار مشتری فروشگاه خرده فروشی پیش از ارسال ایمیل

 

فروشگاه‌های خرده فروشی که دارای پلتفرم آنلاین هستند، خیلی راحت می‌توانند رفتار مشتری را بر روی وبسایت رصد کنند. این کار چندان دشوار نیست. صفحات فروش فروشگاه‌های خرده فروشی چندان زیاد نیستند و محصولات به صورت گروه بندی شده در این صفحات قرار دارند. بنابراین خیلی راحت با استفاده از یک نرم افزار ایمیل مارکتینگ می‌توان رفتار مشتری در صفحات را رصد کرد. صفحاتی که مشتری بیشتر به آنجا رجوع می‌کند را مبنای محتوای ایمیل تبلیغاتی خود قرار دهید. قطعاً مشتری و مصرف‌کننده به کالاهای موجود در این صفحات علاقه بیشتری دارد.

حتما بخوانید  استراتژی بازاریابی اومنی چنل و آینده صنعت خرده فروشی

 

بنابراین اگر مشتری ایمیل قیمت‌ها و تخفیفات مربوط به این صفحات را دریافت کند، برایش جذابیت زیادی دارد و آن‌ها را حذف نخواهد کرد. پیش از این نرم افزار‌های بازاریابی ایمیل مارکتینگ کمی گران بودند. اما حالا ارزانتر هستند و معمولاً بر اساس اهداف فروشگاه‌ها، نرم افزارهای متفاوتی به بازار عرضه شده‌اند. مبنای رصد رفتار مشتری باید تعیین شود. یعنی حداقل یک مشتری باید از یک صفحه دو بار در ۳۰ روز بازدید کند تا آن صفحه را بتوان جزو صفحات مورد علاقه بازدید کننده قرار داد. پس از آن محصولات آن صفحات در دسته محبوب‌ترین‌ها برای مشتری قرار خواهند گرفت.

 

 

خوشامدگویی از طریق ایمیل مارکتینگ

 

خوشامدگویی از طریق ایمیل مارکتینگ

 

ارسال ایمیل باید هدفمند باشد. اما رعایت برخی نکات ریز هم در کنار ارسال هدفمند مهم هستند. ایمیل باید به روشی اسال شود که در آن تعامل با مشتری فروشگاه خرده‌فروشی احساس شود. به عنوان مثال زمانی که مشتری برای اولین بار در لیست ایمیل مارکتینگ قرار می‌گیرد، یک خوش‌آمدگویی لازم است. همچنین این خوشامدگویی باید مشتری را به سمت انواع مختلف محتوای باب میل او هدایت کند. بنابراین اولین ایمیل باید برای مشترکین تازه وارد، جذابیت ویژه‌ای ایجاد کند.

 

 

بیشتر بخوانید: خرده فروشی چیست و چه اهمیتی دارد

 

 

ردیابی مشترکین ایمیل مارکتینگ فروشگاه خرده فروشی

 

ردیابی مشترکین ایمیل مارکتینگ فروشگاه خرده فروشی

 

پس از خوش‌آمدگویی، مرحله بعدی ردیابی رفتار مشتری در ایمیل‌های ارسال شده است. اینکه مشتریان کدام ایمیل‌ها را باز می‌کنند و روی چه پیوندهایی کلیک می‌کنند. این موضوع بسیار پر اهمیت است. چرا که ایمیل‌های بعدی بر اساس کلیک و ماندگاری مشتری بر روی لینک‌های مورد علاقه او ارسال خواهد شد. شما از طریق این کلیک می‌توانید حتی جنسیت مشتری را حدس بزنید. این که او به ورزش علاقمند است یا اهل سفر است. اطلاعات زیادی از روی کلیک‌های مشتری در اختیار شما قرار خواهد گرفت. اگر بخواهید یک بازاریابی هوشمندانه بر اساس ایمیل مارکتینگ برای فروشگاه خرده فروشی خود داشته باشید، رصد این اطلاعات و تقسیم‌بندی آن‌هابسیار تاثیر گذار است. انجام این فرایند که همان رصد رفتار مشتری است، چندان دشوار نیست. ابزارهای پیشرفته‌ای چون «اومنی سند» یا «اکتیو چمپین» وجود دارند که به شما در این کار کمک می‌کنند.

حتما بخوانید  تجربه ترندهای استراتژی بازاریابی اومنی چنل

 

رصد خریدهای قبلی مشتریان فروشگاه خرده فروشی

 

رصد خریدهای قبلی مشتریان فروشگاه خرده فروشی

 

یکی از نکات مهمی که در ایمیل مارکتینگ فروشگاه خرده فروشی باید در نظر گرفت، رصد خرید گذشته مشتریان است. شما باید بتوانید رفتار گذشته مشتری رصد کرده و بر اساس خریدهای گذشته به او پیشنهاد بدهید. این پیشنهادات باید در قالب محتوای ایمیل به مصرف‌کنندگان و مشتریان ارائه شود. ابزارهای زیادی برای دسته‌بندی رفتار خرید مشتری وجود دارد که می تواند به شما در این زمینه کمک کند.

 

 

بیشتر بخوانید: اهمیت سیستم مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) در خرده فروشی و تجارت الکترونیک

 

 

منبع: peertopeermarketing

کالابرگ الکترونیک