طرز تهیه دیپ سبزیجات به ۲ روش خامه‌ای و رژیمی برای سرو کنار انواع غذا

طرز تهیه دیپ سبزیجات به ۲ روش خامه‌ای و رژیمی برای سرو کنار انواع غذا


6 دی 1399 . زمان مطالعه: 5 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه دیپ سبزیجات به 2 روش خامه‌ای و رژیمی برای سرو کنار انواع غذا

دیپ در واقع زیر مجموعه‌ای از خانواده سس‌هاست؛ اما تفاوت‌هایی با آن دارد و معمولا افراد آن را با سس اشتباه می‌گیرند. یکی از تفاوت‌های عمده دیپ و سس این است که سس به غذا اضافه می‌شود اما غذا به دیپ اضافه می‌شود. دیپ و سس، هر دو برای طعم دادن به غذا به کار می‌روند. طرز تهیه دیپ قارچ، دیپ هویج، دیپ بادمجان، دیپ سالسا، دیپ چیزقارچ، دیپ پنیر پیتزا، دیپ سیب زمینی و دیپ اسفناج ساده و پنیری بسیار مشهور است. طرز تهیه دیپ سبزیجات خامه ای همراه با دیپ سبزیجات اسفناج و دیپ سبزیجات پنیری آسان است. در مجله کوروش طرز تهیه دیپ سبزیجات خامه ای و طرز تهیه دیپ رژیمی را به شما آموزش می‌دهیم.

طرز تهیه دیپ سبزیجات خامه ای

 

طرز تهیه دیپ سبزیجات به 2 روش خامه‌ای و رژیمی برای سرو کنار انواع غذا

 

 

مواد لازم برای ۶ نفر

 

پنیر خامه‌ای: ۲۲۰ گرم

زیتون سیاه: ۲۰۰ گرم

کنسرو ذرت: ۴۰۰ گرم

جعفری تازه خرد شده: ۱ قاشق چای‌خوری

فلفل دلمه‌ای قرمز رنگ: ۱ عدد

فلفل سبز تند: ۱ عدد

پودر آویشن: ۱/۸ قاشق چای‌خوری

پودر سیر: ۱/۲ قاشق چای‌خوری

فلفل سیاه و نمک: به مقدار لازم

 

طرز تهیه

 

طرز تهیه دیپ سبزیجات به 2 روش خامه‌ای و رژیمی برای سرو کنار انواع غذا

مرحله اول

 

طرز تهیه دیپ سبزیجات خامه ای بسیار آسان است و نیاز به پختن مواد ندارد. برای تهیه این دیپ ساده و خوشمزه، ابتدا باید فلفل سبز تند و فلفل دلمه‌ای قرمز رنگ را به صورت ریز، خرد کنید. سپس زیتون سیاه را نیز خرد کرده و به مواد اضافه کنید.

حتما بخوانید  2 طرز تهیه کیک خیس پرتقالی شکلاتی در فر و قابلمه به روش کافی شاپ

 

مرحله دوم

 

کنسرو ذرت را خوب آبکشی کنید تا آب آن خارج شده و خشک شود. سپس ذرت را نیز به میزان دلخواه، به مواد قبلی اضافه و ترکیب کنید. پنیر خامه‌ای را نیز به مواد اضافه کرده و با دست خوب ورز دهید تا به خورد مواد رود. سپس با ادویه‌هایی مانند فلفل سیاه، نمک، پودر آویشن و پودر سیر، دیپ سبزیجات خامه ای را مزه‌دار کنید. می‌توانید برای تزئین دیپ، از جعفری تازه خرد شده استفاده کنید. در طرز تهیه این دیپ می‌توانید از بادمجان کبابی یا اسفناج پخته یا هر سبزی دیگری که می‌پسندید به جای هویج استفاده کنید.

 

دیپ سبزیجات خامه ای را می‌توانید با سیب‌زمینی سرخ کرده یا چیپس و سایر انواع اسنک میل کنید. به‌خاطر وجود پنیر خامه‌ای، این دیپ کالری زیادی دارد. پس حواستان به رژیم غذایی‌تان باشد. توصیه می‌کنیم طرز تهیه دیپ پنیر چدار برای سرو در کنار انواع استیک و همبرگر و غذاهای گوشتی را هم بخوانید.

 

طرز تهیه دیپ سبزیجات رژیمی

 

طرز تهیه دیپ سبزیجات به 2 روش خامه‌ای و رژیمی برای سرو کنار انواع غذا

مواد لازم

 

ماست کم چرب: ۱لیوان فرانسوی دسته‌دار

پنیر لیقوان:‌۱/۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار

هویج: ۱ عدد

کدو: ۱ عدد

فلفل دلمه‌ای: ۱ عدد

تخفیفات لبنیات افق کوروش

کلم بروکلی: ۱/۲ بوته

گوجه گیلاسی: ۲۰۰ گرم

گشنیز: ۱ مشت

آبلیمو: ۱ قاشق

سیر رنده شده: ۱ قاشق چای‌خوری

روغن زیتون: ۲ قاشق غذاخوری

 

طرز تهیه

 

مرحله اول

 

ابتدا سیر را رنده کنید و با آبلیمو و روغن زیتون مزه‌دار کنید. سپس ماست، پنیر لیقوان و گشنیز را در غذاساز بریزید و قبل از روشن کردن آن، سیر، آبلیمو و روغن زیتون را به مواد اضافه کنید. پس از اینکه مواد خوب رنده و ترکیب شدند، دیپ را در ظرفی بریزید و در یخچال قرار دهید.

حتما بخوانید  طرز تهیه نوشیدنی شکلات سفید داغ

 

مرحله دوم

 

کلم بروکلی را خرد کنید. کدو، هویج، کرفس و فلفل دلمه‌ای را به شکل نواری خرد کنید و در کنار هم قرار دهید. می‌توانید این سبزیجات را با نمک، فلفل دلمه‌ای و آبلیمو نیز طعم‌دار کنید.

 

مرحله سوم

 

دیپ را پس از حداقل ۱ ساعت، از یخچال بیرون آورده و در ظرفی بریزید. در ظرفی بزرگ‌تر، دیپ را همراه با سبزیجات قرار دهید و ظرف را تزئین کنید.

دیپ رژیمی را همراه با هر نوع سبزیجات دلخواه دیگری می‌توانید میل کنید. دیپ رژیمی از دیپ سبزیجات خامه ای کالری کمتری دارد و برای کسانی که رژیم می‌گیرند، بسیار مناسب‌تر است.

 

انواع دیپ‌ها در جهان

 

طرز تهیه دیپ سبزیجات به 2 روش خامه‌ای و رژیمی برای سرو کنار انواع غذا

 

دیپ‌های مختلفی با دستورهای مختلف، در سراسر جهان تهیه می‌شود و با توجه به تنوع منطقه‌ای و سبزیجات موجود، این دیپ‌ها با مواد مختلفی تهیه می‌شوند. برای مثال، دیپ گواکاموله نمونه دیپ معروفی است که در مکزیک و با گیاه آووکادو تهیه می‌شود. هوموس یا حمص هم یکی از انواع پرطرفدار دیپ در خاورمیانه است.

 

کالابرگ الکترونیک