۴۵ ایده ساخت کارت پستال روز ولنتاین + آموزش و عکس

۴۵ ایده ساخت کارت پستال روز ولنتاین + آموزش و عکس


12 بهمن 1401 . زمان مطالعه: 17 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
45 ایده ساخت کارت پستال روز ولنتاین + آموزش و عکس
فهرست محتوا پنهان

ساخت کارت پستال روز ولنتاین می‌تواند ایده یک کادوی دست‌ساز دوست داشتنی ولنتاینی باشد. طریقه ساخت کارتهای روز ولنتاین دست ساز و آسان را بلد هستید؟ آیا چیزی در مورد ساخت کارت پستال عاشقانه برای روز ولنتاین می‌دانید؟ اگر به دنبال ایده برای کارت پستال هستید یا دوست دارید آموزش ساخت مدل‌های کارت پستال قلبی و فانتزی دست ساز روز ولنتاین را یاد بگیرید در این مقاله از سرویس سبک زندگی در مجله کوروش می‌توانید با چند ایده جذاب ساخت کارت پستال برای روز ولنتاین آشنا شوید. در انتهای مقاله به سوالات متداول در مورد آموزش کارت پستال فانتزی برای والنتاین پاسخ خواهیم داد که یک هدیه ولنتاینی سورپرایزی است.

 

 

۱- نقاشی روی کارت پستال

 

ایده چسباندن شمع روی کارت برای ساخت کارت پستال عشق

 

یک ایده جذاب برای ساخت کارت‌های روز ولنتاین دست ساز و آسان نقاشی روی کارت پستال و چسباندن چند شمع کوچک روی آن است. برای درست کردن کارت می‌توانید از یک تکه مقوای یا کاغذ مخصوص نقاشی استفاده کنید. آن را تا کنید. سپس چند شمع قرمز یا صورتی روی آن بچسبانید.

بعد از چسباندن شمع زیر آن یک جمله عاشقانه ولنتاینی به زبان فارسی یا انگلیسی بنویسید. می‌توانید در قسمت بالای هر شمع نیز یک قلب قرمز نقاشی کنید.

 

۲- استفاده از کلید برای ساخت کارت پستال فانتزی

 

استفاده از کلید از ایده‌های ساخت کارت پستال فانتزی

 

تنها یک راه برای دسترسی به قلب شما وجود دارد، آن هم این است که فردی کلید قلب شما را داشته باشد. به عنوان ایده ساخت کارت پستال فانتزی روز ولنتاین می‌توانید یک کلید کوچک را با رنگ یا لاک قرمز رنگ آمیزی کنید. سپس آن را روی یک کارت ساده بچسبانید. برای چسباندن کلید باید از چسب حرارتی استفاده کنید.

می‌توانید روی کارت یک جمله عاشقانه بنویسید و آن را در روز ولنتاین به عشقتان هدیه دهید. اگر به دنبال ساخت کارت پستال خلاقانه برای روز ولنتاین هستید، این سبک کارت‌ها می‌تواند ایده خوبی باشد.

تخفیف شوینده های افق کوروش

 

۳- آموزش ساخت کارت پستال ولنتاین دست ساز با کلاژ

 

آموزش ساخت کارت پستال ولنتاین دست ساز با کلاژ

 

یکی از جذاب‌ترین و زیباترین ایده‌های آموزش ساخت کار پستال ولنتاین دقیقاً همین ایده است. می‌توانید برای درست کردن کار پستال روز ولنتاین طرح مورد نظرتان را روی پارچه یا مقواهای رنگی بکشید و با چسباندن آن‌ها کنار هم یک کارت منحصر به فرد طراحی کنید.

برای درست کردن طرح این کارت باید ابتدا هر بخش را به صورت جداگانه روی مقوای رنگی بکشید. سپس با دقت دور طرح‌ها را برش دهید و آن را روی یک کارت با شکل دایره یا مستطیل بچسبانید. برای این که کارت شما زیباتر شود می‌توانید همانند همین عکس کارت پستال زیبا یک روبان روی کارت بچسبانید.

 

۴- ایده ساخت کارت پستال ولنتاین با شکلات‌های قلبی

 

ایده ساخت کارت پستال ولنتاین با شکلات‌های قلبی

 

یک مدل فانتزی ساخت کارت پستال ولنتاین دست ساز و آسان چسباندن «شکلات» است. به منظور درست کردن کارت‌های عاشقانه ولنتاین با شکلات‌های قلبی و به شکل لب، می‌توانید روی یک تکه مقوای سفید شکل دسته گل، صندوق پستی و هر طرحی که دوست دارید را نقاشی کنید.

برای این نقاشی تنها به یک خودکار مشکی و قرمز نیاز دارید. سپس روی دسته گلی که کشیده‌اید به جای گل شکلات بچسبانید که اتفاقا از جمله هدیه‌های مرسوم ولنتاین در سراسر دنیا است. می‌توانید داخل صندوق پستی یک شکلات بگذارید و با این روش کارت‌های جذابی آماده کنید.

 

۵- ایده ساخت کارت پستال روز ولنتاین با نمد

 

ایده ساخت کارت پستال روز ولنتاین با نمد

 

یک ایده جذاب برای درست کردن کارت پستال ولنتاینی استفاده از «پارچه نمد» است. برای درست کردن کارت پستال نمدی ولنتاین، می‌توانید با استفاده از دوخت روی نمد، جملات کوتاه عاشقانه یا حرف اول اسم‌هایتان را هک کنید.

با کمک نمد پاکت درست کنید و آن را در روز عشق به کسی که دوست دارید هدیه دهید. چسباندن برش‌های قلب نمدی روی مقوا نیز می‌تواند ایده جذابی برای یک کارت پستال زیبا و ساده باشد.

 

۶- استفاده از قالب شیرینی برای ساخت کارت پستال فانتزی

 

استفاده از قالب شیرینی در روش ساخت کارت پستال فانتزی برای هدیه ولنتاین

 

در این روش آموزش کارت پستال فانتزی می‌توانید برای ایجاد طرح قلب روی کارت‌ پستال ولنتاین از قالب‌های کوچک شیرینی نخودچی استفاده کنید. برای این کار باید روی کارت‌هایی ساده را با رنگ‌های مختلف متنوع رنگ کنید.

حالا لبه قالب شیرینی را با یک رنگ متضاد یا سفید رنگ‌آمیزی کنید و بعد از خشک شدن رنگ‌ها، به شکل‌های مختلف روی کارت بچسبانید.

 

۷- آموزش ساخت کارت پستال با مقوا و نخ

 

آموزش ساخت کارت پستال با مقوا و نخ

 

برای ساخت یک کارت پستال زیبا و دست ساز ولنتاین می‌توانید از ترکیب مقوا و نخ استفاده کنید. می‌توانید ابتدا با استفاده از یک مقوای سفید را به اندازه کارت مد نظرتان برش دهید. سپس روی یک طرف آن یک کاغذ رنگی یا طرح دار بچسبانید. سپس روی یک تکه مقوای سبز طرح یک کاکتوس را بکشید. آن را برش دهید.

با استفاده از سوزن روی کاکتوس چند سوراخ ایجاد کنید. با نخ و سوزن به صورت کوک روی کاکتوس را بدوزید. سپس می‌توانید کاکتوس را روی کارت پستال بچسبانید. یک قلب در کنار کاکتوس بچسبانید و آن را در روز ولنتاین به عشقتان هدیه دهید.

 

۸- مدل کارت تبریک دست ساز ولنتاین به شکل روباه

 

مدل کارت تبریک دست ساز ولنتاین به شکل روباه

 

یک روش خلاقانه برای کارت‌های روز ولنتاین دست ساز و آسان طراحی کارت به شکل‌های غیرمتعارف و خاص است. شما می‌توانید برای درست کردن کارت پستال ولنتاین به شکل روباه، طرح یک قلب را روی مقوای قرمز بکشید. سپس برای آن گوش و دم طراحی کنید و با چسباندن آن‌ها همانند عکس بالا، یک کارت خاص و زیبا آماده کنید.

 

۹- کارت پستال ولنتاین دست ساز فانتزی با قلب‌های آویزان

 

آموزش ساخت کارت پستال ولنتاین دست ساز با قلب‌های آویزان

 

یک ترفند کاربردی و ساده برای ساخت کارت تبریک ولنتاین آویزان کردن قلب داخل کارت است. برای این کار شما باید یک مقوای صورتی را قرمز را انتخاب کنید. یک نوار نازک یا کاموا از یک سمت کارت به طرف دیگر آن بچسبانید. سپس با استفاده از مقوای قرمز و صورتی قلب‌های کوچکی را برش دهید و با گیره‌های کوچک قلب‌ها را روی طناب آویزان کنید.

 

۱۰- مدل کارت تبریک زیبا و عاشقانه دست ساز به صورت شیشه قلبی

 

مدل کارت تبریک زیبا و عاشقانه دست ساز به صورت شیشه قلبی

 

برای درست کردن یک کارت پستال متفاوت و عاشقانه برای ولنتاین می‌توانید آن را به صورت یک «شیشه پر از قلب‌های رنگی» طراحی کنید. برای ساخت این کارت پستال باید ابتدا دو مقوا را به صورت مستطیل برش دهید. یکی از مقواها باید به اندازه یک سانتی‌متر از مقوای دیگر بزرگ‌تر باشد.

حالا روی تکه مقوای کوچک‌تر طرح یک بطری شیشه‌ای را بکشید. داخل شیشه را با کمک کاتر خالی کنید. سپس دور آن را با ماژیک مشکی پر رنگ نمایید. از پشت روی تکه خالی شیشه یک تلق بی‌رنگ بچسبانید.

روی مقوای دیگر حدود ۲۰ عدد قلب کوچک بکشید و هر قلب را با یک رنگ ماژیک رنگ آمیزی کنید و در صورت تمایل روی آن‌ها چیزی بنویسید. سپس قلب‌ها را طوری روی مقوا قرار دهید که انگار داخل شیشه قرار دارند. حالا با استفاده از چسب‌های دو طرفه، آن را روی مقوای بزرگ‌تر بچسبانید.

توجه داشته باشید که استفاده از چسب دو طرفه موجب می‌شود تا فاصله‌ای بین دو مقوا ایجاد شود. بنابراین باید دور تا دور شیشه‌ای که درست کرده‌اید را چسب بزنید تا قلب‌ها از کارت بیرون نریزند.

حال با استفاده از روبان قرمز یک پاپیون درست کنید و روی قسمت درب شیشه‌تان بچسبانید. مطمئن باشید این کارت پستال عشق بیشتر از هر کارت آماده‌ای طرف مقابلتان را خوشحال خواهد کرد.

 

۱۱- عکس کارت پستال فانتزی به صورت موشک

 

عکس کارت پستال فانتزی به صورت موشک

 

برای درست کردن این کارت پستال خاص و بامزه ولنتاین می‌توانید درست مثل زمان‌های کودکی‌تان یک موشک درست کنید. سپس روی آن جملات عاشقانه و قلب بچسبانید.

 

۱۲- درست کردن کارت پستال ولنتاین ویترینی

 

درست کردن کارت پستال ولنتاین ویترینی

 

درست کردن یک کارت پستال خلاقانه ولنتاینی ساده‌تر از آن چیزی است که به نظر می‌رسد. تنها لازم است از یک ایده نو و جدید برای این کار استفاده کنید. شما می‌توانید یک کارت پستال عاشقانه دست‌ساز را با استفاده از یک تکه مقوای سفید، چند تکه فوم یا نمد رنگی و مقداری طلق بی‌رنگ آماده کنید.

برای این کار ابتدا باید با استفاده از مقوای سفید یک مستطیل ببرید و آن را به صورت کارت تا کنید. حال برای ساخت کارت پستال عاشقانه باید یک مقوا به اندازه یک سمت کارت پستال برش دهید و سپس داخل آن با مداد یک مربع نسبتاً بزرگ بکشید.

با کمک کاتر و قیچی داخل مربع را خالی کنید. در این مرحله از آموزش کارت پستال فانتزی ولنتاین باید ۲ تکه طلق را به اندازه مربعی که روی مقوا برش دادید ببرید. روی نمد یا فوم قرمز و صورتی حدود ۱۰ تا ۱۵ عدد قلب کوچک بکشید و دور آن‌ها را برش دهید.

قلب‌ها را در وسط طلقی که برش دادید، بگذارید و سپس دور تا دور طلق را چسب بزنید و طلق دوم را روی آن بچسبانید. در این مرحله از آموزش کارت پستال فانتزی و قلبی باید طلقی را که آماده کردید را از پشت روی مقوایی که روی آن یک مربع برش داده بودید، بچسبانید.

در نهایت مقوا را روی کارت پستال جذاب و سفیدتان بچسبانید. برای این که بخش ویترینی کارت با فاصله روی کارت پستال اصلی قرار بگیرد، بهتر است برای چسباندن آن از چسب‌های برجسته دو طرفه استفاده کنید. برای تکمیل طرح می‌توانید یک جمله عاشقانه روی کارت پستال بنویسید تا جلوه زیباتری به خود بگیرد.

 

۱۳- ایده‌های ساخت کارت پستال‌های ساده و خاص

 

اگر به دنبال یک ایده کارت پستال عاشقانه برای ولنتاین هستید و دوست دارید امسال خودتان اقدام به درست کردن یک مدل کارت پستال فانتزی و عاشقانه کنید، ما برای شما گزینه‌های جذابی در نظر گرفته‌ایم. در ادامه این بخش می‌توانید با چند نمونه عکس کارت پستال ساده و زیبا به همراه چند ایده برای تزیین کارت پستال ولنتاین با نقاشی آشنا شوید.

 

ساخت کارت پستال ولنتاین

ایده کارت پستال دست ساز ولنتاین

ایده خاص کارت ولنتاین

ایده درست کردن کارت پستال ولنتاین

ایده کارت ولنتاین خاص

 

۱۳- ایده ساخت کارت پستال ولنتاین به صورت برجسته

 

ایده ساخت کارت پستال ولنتاین به صورت برجسته

 

به دنبال یک ایده کارت پستال عاشقانه برای ولنتاین امسال هستید؟ باید بدانید که یک روش فوق‌العاده جذاب و راحت برای درست کردن کارت پستال جذاب و خلاقانه این است که کارت خود را به صورت برجسته طراحی کنید.

در اولین قدم از آموزش کارت پستال فانتزی و قلبی باید یک مقوای سفید را به اندازه کارتی که قصد دارید درست کنید ببرید و به شکل کارت از وسط تا کنید. حال در این مرحله از آموزش ساخت کارت پستال برجسته قلب باید با استفاده از یک قیچی مخصوص برش دالبری یک مقوای صورتی را برای قسمت روی کارت برش دهید.

روی مقوای صورتی با مداد سه قلب به اندازه‌های مختلف بکشید و سپس دور آن را به کمک کاتر و قیچی ببرید. در مرحله بعد با مقوای قرمز ۴ عدد قلب ببرید و آن‌ها را از وسط تا کنید و به هم بچسبانید. سپس این قلب‌های برجسته و زیبا را روی کارت پستال خود بچسبانید.

می‌توانید برای جذاب‌تر شدن کار این کارت پستال شیک و زیبا ولنتاینی را با نگین‌های رنگی و جملات عاشقانه تزیین کنید.

 

۱۴- آموزش ساخت کارت پستال با یک برچسب قلبی شکل

 

آموزش ساخت کارت پستال با یک برچسب قلبی شکل

 

برای درست کردن کارت پستال زیبا حتماً نباید زمان زیادی را صرف کنید و یا از لوازم و تجهیزات مختلفی استفاده کنید. گاهی اوقات ایده کارت پستال عاشقانه ساده‌تر از آن چیزی است که فکرش را می‌کنید.

در این آموزش کارت پستال فانتزی و ساده شما تنها به یک تکه مقوای سفید، یک برچسب قلب و یک خودکار مشکی نیاز دارید. در اولین قدم از این ایده برای ساخت کارت پستال باید مقوای سفید را به صورت یک مستطیل برش دهید و بعد آن را از وسط تا کنید.

برای تزیین این کارت پستال آسان ولنتاینی تنها باید یک برچسب قلب روی کارت بچسبانید، سپس با استفاده از خودکار مشکی طرح‌های جذابی در امتداد آن بکشید. می‌توانید برچسب را در قسمت بالای کارت پستال بچسبانید و آن را به شکل یک بادکنک طراحی کنید.

علاوه بر این می‌توانید در دو طرف قلب با خودکار مشکی طرح ضربان قلب را بکشید و یک مدل کارت پستال فانتزی و زیبا برای ولنتاین آماده کنید. فراموش نکنید مهم‌ترین چیزی که باید برای نقاشی کارت پستال فانتزی‌تان در نظر بگیرید، تنها کمی خلاقیت است.

 

۱۵-ساخت کارت پستال با ورق کاهی

 

ساخت کارت پستال با ورق کاهی

 

یکی از جذاب‌ترین ایده‌ها برای ساخت کارت پستال عاشقانه دست ساز ولنتاین استفاده از ورق کاهی است. شما می‌توانید برای درست کردن کارت پستال زیبای ولنتاینی ابتدا کاغذ کاهی را به صورت مربعی ببرید. سپس روی آن متن یا یک شعر عاشقانه برای کسی که دوستش دارید، بنویسید. می‌توانید با نقاشی روی کارت پستال زیبایی بیشتری به آن ببخشید.

سپس می‌توانید با ورق کاهی یک پاکت برای کارت پستال جذاب خود درست کنید و با چسباندن گل و نوشتن یک جمله زیبا روی آن مراحل درست کردن کارت پستال عاشقانه دست ساز خود را تمام کنید.

به یاد داشته باشید که ساخت کارت پستال عاشقانه ولنتاین بسیار راحت است، تنها باید کمی خلاقیت به خرج دهید و طرح روی کارت پستال را باسلیقه خودتان اجرا کنید.

 

۱۶- ایده ساخت کارت پستال ولنتاین دست‌ساز به شکل تیر

 

ایده‌های ساخت کارت پستال‌های ساده و خاص

 

برای ساخت کارت پستال ولنتاین حتماً نباید کارت را به شکل معمول آن تهیه کنید. درست کردن کارت پستال به شکل‌های غیرمعمول و خاص و برای ولنتاین بهترین ایده‌ای است که می‌توانید به راحتی در خانه انجام دهید.

برای درست کردن کارت پستال مخصوص ولنتاین به شکل تیر شما به مقداری مقوای رنگی، نی و نخ ضخیم رنگی نیاز دارید. برای شروع باید مقوا را به صورت دو مثلث یکسان برش دهید و به عنوان نوک تیر استفاده کنید.

سپس قسمت انتهای تیر را درست مثل شکل برش دهید و لبه‌های آن را با قیچی برش دهید. روی مقوا شکل یک قلب را بکشید و دور آن را ببرید. سپس با استفاده از نخ آن را به تیری که درست کرده‌اید آویزان کنید.

می‌توانید روی قلب هر چیزی که دوست دارید بنویسد و در روز ولنتاین به کسی که دوستش دارید هدیه دهید. مطمئن باشید که دوست یا عشق زندگی‌تان از دیدن این کارت پستال خاص ولنتاینی شگفت‌زده خواهد شد.

 

۱۷- سایر ایده‌ها برای ساخت کارتهای روز ولنتاین دست ساز و آسان

 

ساخت کارتهای روز ولنتاین دست ساز و آسان

کارت ولنتاینی دست ساز

ایده درست کردن کارت ولنتاین

ایده کارت عاشقانه ولنتاین

درست کردن کارت پستال دست ساز

ایده ساخت کارت ولنتاین

کارت ولنتاینی دست ساز

کارت پستال ولنتاین خوشکل

ایده کارت پستال عاشقانه

ایده برای کارت پستال ولنتاین

ایده کارت ولنتاین ساده

ساخت کارت ولنتاین خاص

کارت عاشقانه برای ولنتاین

 

درست کردن کارت عاشقانه ولنتاین

کارت ولنتاین

کارت دست ساز ولنتاین

کارت دست ساز ولنتاین زیبا

ایده کارت های ولنتاین

کارت ساده برای ولنتاین

کارت خوشکل برای ولنتاین

ایده خاص برای کارت ولنتاین

 

درست کردن کارت پستال‌های عاشقانه در روز ولنتاین آن هم برای کسی که دوستش دارید، لذت فوق العاده ای دارد. حتی نگاه کردن به عکس کارت پستال فانتزی که با دستان خودتان آماده کرده‌اید حس خوبی دارد.

شما می‌توانید با کمی خلاقیت و استفاده از لوازم ساده و نقاشی روی کارت پستال زیباترین کارت‌های عاشقانه را برای ولنتاین امسال آماده کنید.

 

سوالات متداول

 

چطور می‌توان با کاغذ رنگی یک کارت پستال فانتزی برجسته برای ولنتاین درست کرد؟

 

برای این که طرح روی کارت پستال فانتزی ولنتاین را برجسته درست کنید، می‌توانید با استفاده از کاغذ رنگی یا مقوا چند قلب برش دهید و آن‌ها را به هم بچسبانید. برای تزیین یک کارت پستال جذاب برجسته از این قلب‌ها استفاده کنید.

 

برای ایده ساخت کارت پستال ولنتاین به صورت کلاژ به چه لوازمی نیاز داریم؟

 

اگر برای درست کردن کارت پستال زیبا ولنتاین از روش کلاژ استفاده می‌کنید، می‌توانید تکه‌های مقوا، کاغذ رنگی و حتی بخش‌هایی از روزنامه یا مجله را نیز برای این کار به کار ببرید.

 

 

منابع: bhg، realsimple

 

کالابرگ الکترونیک