۱۰ تا از کادو های ولنتاین پرطرفدار در کشورهای مختلف دنیا

۱۰ تا از کادو های ولنتاین پرطرفدار در کشورهای مختلف دنیا


2 بهمن 1400 . زمان مطالعه: 12 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
هدیه‌های مرسوم ولنتاین
فهرست محتوا پنهان

کادوی ولنتاین و هدیه‌های مرسوم ولنتاین بخش جدایی‌ناپذیر این مناسب عاشقانه هستند. همه ما دوست داریم در چنین روزی بهترین کادو ولنتاین را به همسر یا عشق زندگی‌مان هدیه بدهیم. اما بهترین کادوی ولنتاین چیست؟ اصلاً ولنتاین برای چه کسانی است و هدیه‌های کلاسیک و روتین ولنتاین چه هستند؟ در این مقاله از سرویس سبک زندگی در مجله کوروش می‌توانید با تاریخچه کادو ولنتاین و پیشنهاد خرید کادو ولنتاین برای دختر و پسر آشنا شوید. در انتهای مقاله به سوالات متداول در مورد هدیه های مرسوم ولنتاین پاسخ خواهیم داد.

 

 

تاریخچه کوتاهی درباره ولنتاین

 

با تاریخچه ولنتاین آشنا شوید

 

قبل از این که به دنبال ایده‌های کادوی ولنتاین باشید، باید بدانید که ولنتاین چیست و چه روزی است. روز ولنتاین از چه زمانی در تقویم مسیحیت جای گرفت و چرا به روز عشق معروف است؟ اصلاً تاریخچه کادو ولنتاین از چه زمانی شروع شد؟

 

در مورد چگونگی پیدایش روز ولنتاین روایات مختلفی وجود دارد. یکی از محبوب‌ترین روایت‌هایی که در مورد ولنتاین وجود دارد مربوط به کشیشی به نام سنت ولنتاین است که در زمان امپراتوری رم زندگی می‌کرد. در آن دوران امپراتوری رم معتقد بود سربازان مجرد جنگجویان قابل‌تری هستند و به آن‌ها اجازه ازدواج نمی‌داد. در این میان سنت ولنتاین ایتالیایی ،مخفیانه جوانانی را که عاشق هم بودند به عقد هم درمی‌آورد.

 

به دنبال این سرپیچی، امپراتور رم ولنتاین را دستگیر کرد و بعد از سنگسار، سر او را از بدن جدا نمود. امروزه سنت ولنتاین به عنوان نماد عشق در دنیا شناخته می‌شود و بسیاری از عشاق در روز ۱۴ فوریه به سمت کلیسایی که او در آنجا مدفون است می‌روند و برای عشقی جاودان دعا می‌کنند.

 

اما روز ولنتاین به شکل و شمایلی که امروزه می‌بینیم، برای اولین بار در قرن ۱۹ در انگلیس شکل گرفت و در اواخر قرن ۲۰ در تمام دنیا رواج پیدا کرد و روزی برای عشق ورزیدن و هدیه دادن در روز عشق تبدیل شد. اما هدیه‌های مرسوم ولنتاین در سراسر جهان شامل چه کادوهایی است؟

 

تخفیف شوینده های افق کوروش

 

هدیه‌های مرسوم ولنتاین در کشورهای مختلف

 

هدیه‌های مرسوم ولنتاین در کشورهای مختلف

 

جالب است بدانید که هدیه‌های مرسوم ولنتاین در کشورهای مختلف کمی با هم متفاوت است. هر چند که سراسر دنیا یک سری هدیه خاص و رایج بین جوانان مرسوم شده است. اما به طور کلی در کشورهای متفاوت در این روز عشاق کادوهای مختلفی به هم می‌دهند و رسوم متفاوتی دارند.

 

  • در دانمارک هدیه دادن گل سفید در روز ولنتاین مرسوم است.
  • در فیلیپین روز ولنتاین بهترین زمان برای خواستگاری و ازدواج محسوب می‌شود.
  • مردم آفریقای جنوبی در روز ولنتاین عشاق لباس‌هایی با طرح قلب می‌پوشند و روی قلب نام کسی را که دوست دارند، می‌نویسند.
  • در چین دختران جوان در روز ولنتاین میوه‌های مختلف را برای Zhinu که به عنوان شاهزاده اساطیری از بهشت شناخته می‌شود، نذر می‌کنند تا همسر مورد نظرشان را پیدا کنند.
  • مردم برزیل در روز ولنتاین فستیوال‌های موسیقی و نمایش در خیابان‌ها برگزار می‌کنند.
  • در آرژانتین مردم ولنتاین را برای یک هفته و با عنوان «هفته شیرین» جشن می‌گیرند.

 

 

 هدیه رایج روز ولنتاین در آمریکا

 

هدیه رایج روز ولنتاین در آمریکا

 

آمارها نشان می‌دهد که حدود ۴۴ درصد مردم آمریکا در روز ولنتاین شکلات و شیرینی خریداری می‌کنند. ۳۳ درصد کارت پستال‌های عاشقانه، ۳۲ درصد گل و ۲۹ درصد نیز کسی را که دوستش دارند به یک شام عاشقانه در رستوران دعوت می‌کنند. سایر هدیه‌ها نیز بیشتر شامل جواهرات، عطر، لباس، بلیت کنسرت و لوازم آرایش است.

حتما بخوانید  9 آهنگ معروف کریسمس قدیمی و جدید با متن و ترجمه فارسی

 

 

کادو ولنتاین در کره جنوبی

 

کادو ولنتاین در کره جنوبی

 

اگر نگاهی به کادو ولنتاین کشورهای مختلف بیندازید، متوجه می‌شوید که فرهنگ مردم دنیا در کشورهای مختلف برای کادو دادن در این روز چقدر متفاوت است. در کره جنوبی برخلاف تمام کشورهای دیگر دنیا تنها خانم‌ها به آقایان هدیه می‌دهند. هدیه‌های ولنتاین در کره جنوبی معمولاً یا شکلات است یا گل.

 

جالب این است که کره‌ای‌ها علاوه بر ولنتاین یک جشن دیگر به نام «روز سفید» دارند که در آن جشن مردها برای خانم‌هایشان کادو می‌خرند و با تعداد زیادی گل و شکلات به آن‌ها هدیه می‌دهند. در جشن دیگری به نام «جشن سیاه» نیز افراد مجردی که کسی را در زندگی خود ندارند، با امید پیدا کردن عشق زندگی‌شان نودل با لوبیای سیاه می‌خورند.

 

 

محبوب‌ترین و مرسوم‌ترین هدیه‌های ولنتاین در سراسر دنیا

 

 

۱- شکلات، از هدیه‌های مرسوم ولنتاین

 

شکلات، از هدیه‌های مرسوم ولنتاین

 

شکلات یک هدیه فوق العاده محبوب در روز ولنتاین است. خرید انواع شکلات کاکائویی و آبنبات‌های رنگی در روز ولنتاین ایده بی نظیری برای خوشحال کردن کسی که دوستش دارید محسوب می‌شود. معمولاً افرادی که شکلات را برای کادوی ولنتاین انتخاب می‌کنند، در کنار آن یک یادداشت کوچک و یادگاری نیز قرار می‌دهند و روی آن یک پیام عاشقانه می‌نویسند.

 

فراموش نکنید برای روز ولنتاین باید از شکلات‌های باکیفیت و کوچک‌تر به جای جعبه‌های معمولی و بزرگ شکلات استفاده کنید .

 

 

۲- عطر، یک کادو ولنتاین جذاب برای دختر و پسر است

 

هدیه دیگری که خیلی از عشاق در روز ولنتاین به سراغ آن می‌روند، عطر و ادکلن است. شما می‌توانید در روز ولنتاین با انتخاب یک عطر خوشبو هدیه‌ای ارزشمند و به یاد ماندنی به همسر و یا عشق‌تان تقدیم کنید. برای خرید عطر در روز ولنتاین حتماً عطری را انتخاب کنید که مطمئن هستید طرف مقابل شما از آن لذت می‌برد. در غیر این صورت بهتر است به سراغ گزینه‌های دیگر بروید.

 

 

۳- کارت پستال بهترین هدیه روز ولنتاین

 

کارت پستال بهترین هدیه روز ولنتاین

 

کارت پستال‌ها بهترین یادگاری‌هایی هستند که می‌توانید به عنوان هدیه روز ولنتاین به افرادی که دوستشان دارید تقدیم کنید. می‌توانید یک کارت زیبا خریداری کنید و داخل کارت یک پیام عاشقانه ولنتاینی بنویسید.

 

اگر زمان کافی دارید، بهتر است به جای خرید کارت پستال خودتان یک کارت درست کنید و آن را تزئین کنید. مطمئن باشید ارزش کارتی که با دستان خودتان تهیه کرده‌اید از کارت‌های آماده بیشتر است. پیشنهاد می‌کنیم مقاله ایده‌های تزیین کادوی ولنتاین را بخوانید.

 

 

۴- دعوت به یک شام عاشقانه از هدیه‌های مرسوم ولنتاین

 

بسیاری از زوج‌ها در روز ولنتاین با هم به رستوران‌ می‌روند و این روز را در کنار هم و با خوردن یک وعده غذای خوشمزه سپری می‌کنند. اما به یاد داشته باشید که رستوران‌ها در شب ولنتاین خیلی شلوغ هستند و حتی ممکن است منوی غذاها در آن روز کمی گران‌تر باشد. بنابراین اگر تجربه شام خوردن دو نفره در رستوران را دارید، بهتر است هدیه دیگری را برای روز ولنتاین انتخاب کنید.

 

 

۵- گل از زیباترین هدیه‌های مرسوم ولنتاین

 

گل از زیباترین هدیه‌های مرسوم ولنتاین

 

خریدن گل در روز ولنتاین هم می‌تواند به تنهایی جذاب باشد و هم در کنار سایر کادوها و برای تزئین باکس‌های ولنتاینی. گل رز قرمز محبوب‌ترین هدیه روز ولنتاین است. گفته می‌شود که گل رز قرمز گل مورد علاقه الهه عشق رومیان بوده و نشانه عشق رمانتیک است. از همین رو در روز عشاق به یکدیگر بیشتر این گل را هدیه می‌دهند.

 

 

۶- جواهرات، از خاص‌ترین هدیه‌های روز ولنتاین

 

جواهرات، از خاص‌ترین هدیه‌های روز ولنتاین

 

شاید خرید شکلات و گل برای روز ولنتاین بی نظیر باشد، اما اگر توان مالی برای خرید جواهرات را دارید، هیچ چیزی نمی‌تواند به اندازه آن برای این روز جذاب باشد. خرید طلا و جواهر از ارزشمندترین هدیه‌هایی است که تا همیشه به یادگار می‌ماند و این روز را به یاد ماندنی‌تر می‌کند.

 

اگر هنوز ازدواج نکرده‌اید، می‌توانید با خرید یک انگشتر از عشق‌تان در روز ولنتاین خواستگاری کنید و یا با هدیه دادن یک گردنبند جواهر به همسرتان او را خوشحال نمایید.

حتما بخوانید  آموزش کاشت زعفران در گلدان و باغچه خانه

 

 

۷- خرس برای کادو ولنتاین

 

خرس برای کادو ولنتاین

 

برای خرید کادو ولنتاین برای خانم‌ها می‌توانید خرس‌های تدی که یک قلب در دست دارند را انتخاب کنید. این خرس‌ها از محبوب‌ترین هدیه‌های روز ولنتاین در تمام دنیا هستند که در دسته هدیه‌های کلاسیک و مرسوم این روز قرار می‌گیرند. شما می‌توانید این خرس‌ها را در سایزها و اندازه‌های مختلف خریداری کنید.

 

قبل از خرید عروسک خرس حتماً روحیات طرف مقابل‌تان را در نظر بگیرید. برخی خانم‌ها هیچ علاقه‌ای به عروسک ندارند و از همین رو خرید عروسک برای آن‌ها مناسب نیست.

 

 

۸- لباس برای کادوی روز ولنتاین

 

حدود ۲۵ درصد از مردم دنیا لباس را به عنوان هدیه ولنتاین انتخاب می‌کنند. اگر سلیقه و سایز همسرتان را به خوبی می‌دانید می‌توانید برای این روز برای او یک لباس زیبا بخرید. لباس یک ایده عالی برای خرید کادو ولنتاین برای پسر و دختر است.

 

 

۹- لوازم دکوری عاشقانه از هدیه‌های جذاب ولنتاین

 

خیلی از افراد برای کادوی ولنتاین از لوازم دکوری با طرح قلب و با سبک‌های عاشقانه استفاده می‌کنند. برای این روز می‌توانید به سراغ گوی‌های شیشه‌ای، جای جواهرات، قاب عکس‌های زیبا و مجسمه‌های رمانتیک بروید. این هدایا یادگاری‌های ارزشمندی برای روز ولنتاین هستند.

 

 

۱۰- پک هدیه ولنتاین بهترین ایده برای روز عشق

 

پک هدیه ولنتاین بهترین ایده برای روز عشق

 

یکی از ایده‌های بی نظیر برای روز ولنتاین درست کردن یک پک هدیه ولنتاین است. برای این کار هم می‌توانید به سراغ پک‌های ولنتاینی آماده بروید و هم خودتان با کمی خلاقیت و سلیقه یک پک عاشقانه و منحصر به فرد طراحی کنید. برای این کار می‌توانید از ترکیب شکلات، آبنبات، قلب، کارت پستال، عروسک خرس قرمز، گل و هر هدیه دیگری که دوست دارید استفاده کنید.

 

همه این لوازم را می‌توانید داخل باکس یا سبدهای قرمز بچینید و طراحی کنید. سپس در روز ولنتاین آن را به عشقتان هدیه دهید. پیشنهاد می‌کنیم مقاله ایده‌های کادوی ولنتاین دست‌ساز برای دختر و پسر را هم مطالعه کنید.

 

 

ایده هایی برای هدیه روز ولنتاین

 

  • ساعت
  • کتاب
  • لوازم آرایش
  • ست اصلاح
  • محصولات مراقبت از پوست
  • محصولات مراقبت از مو
  • کیک
  • تراریوم یا گلدان گل
  • کیف پول
  • ماگ
  • جاسوئیچی
  • شیرینی های خانگی
  • ست لباس خواب و چشم بند
  • زیورآلات و اکسسوری
  • بلیت کنسرت

 

 

چطور هدیه ولنتاین مناسبی خریداری کنیم؟

 

چطور هدیه ولنتاین مناسبی خریداری کنیم؟

 

  • برای خرید هدیه ولنتاین حتماً از قبل برنامه ریزی کنید. معمولاً افرادی که در لحظه آخر برای خرید کادوی ولنتاین تصمیم می‌گیرند، انتخاب مناسبی ندارند.
  • برای خرید هدیه ولنتاین به سراغ هدیه‌ای که دوست دارید نباشید. به این فکر کنید که طرف مقابل شما چه چیزهایی دوست دارد.
  • در روز ولنتاین زیاد به کاربردی بودن کادویی که می‌خرید توجه نکنید. در این روز باید چیزی را به عشقتان هدیه دهید که رمانتیک و عاشقانه باشد. گاهی اوقات حتی خریدن یک گل و شکلات و روشن کردن شمع روی میز می‌تواند از هزاران هدیه گران قیمت ارزشمندتر باشد.
  • برای خرید هدیه ولنتاینی به دنبال یک ایده خاص باشید. مثلاً اگر هر روز برایش گل می‌خرید، ایده گل خرید برای ولنتاین چندان جذاب به نظر نمی‌رسد. سعی کنید یک هدیه خاص برای این روز انتخاب کنید.

 

 

سخن پایانی

 

ولنتاین روز عشق و هدیه دادن به کسانی است که دوستشان دارید. شاید این روز از رسوم مسیحیان و روز هدیه دادن عشاق به هم باشد، اما فرصتی است برای عشق ورزیدن و تکرار جملات عاشقانه‌ای که گاهی فراموش می‌کنیم به زبان بیاوریم. می‌توانید امسال با خرید یک هدیه کوچک برای اعضای خانواده و دوستانتان لبخندی بر گوشه لب‌شان بنشانید و یک روز به یاد ماندنی برای خودتان و آن‌ها رقم بزنید.

 

 

سوالات متداول

 

 

مرسوم‌ترین هدیه روز ولنتاین در آمریکا چیست؟

 

مرسوم‌ترین هدیه روز ولنتاین در آمریکا شکلات و شیرینی است.

 

 

هدیه‌های مرسوم ولنتاین در سراسر دنیا چیست؟

 

شکلات، گل، عروسک خرس، عطر، کارت پستال و لباس از هدیه‌های مرسوم ولنتاین در سراسر دنیا هستند.

 

 

چطور هدیه ولنتاین مناسبی خریداری کنیم؟

 

برای خرید ولنتاین برنامه ریزی کنید و چیزی را بخرید که طرف مقابلتان دوست دارد.

 

 

منابع: statista، helloswitzerland

 

کالابرگ الکترونیک