روز ولنتاین چیست + تاریخچه، آداب و رسوم و هدایا در کشورهای مختلف

روز ولنتاین چیست + تاریخچه، آداب و رسوم و هدایا در کشورهای مختلف


13 بهمن 1401 . زمان مطالعه: 27 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
روز ولنتاین چیست + تاریخچه، آداب و رسوم و هدایا در کشورهای مختلف
فهرست محتوا پنهان

ولنتاین چیست؟ ۱۴ فوریه هر سال به نام روز عشق یا روز ولنتاین نامگذاری شده و در این روز جشنی با عنوان جشن عاشقان برگزار می‌شود. در جشن ولنتاین یا روز عشق در سراسر ایالات متحده و سایر نقاط جهان، آبنبات، گل و هدایایی بین عاشقان رد و بدل می‌شود. بد نیست بدانید جشن ولنتاین تا چند دهه پیش بین ایرانی‌‌ها چندان متداول و شناخته شده نبود. ولی در سال‌های اخیر، با شناخت و آگاهی از روزی که بتوان عشق خود را ابزار کرد، این جشن هم جا پای خود را بین مردم محکم‌تر کرده است. اما، تاریخچه ولنتاین چیست، سنت ولنتاین، این قدیس مرموز کیست، این سنت‌ها از کجا آمده و معنی والنتاین چیست؟ در این مقاله از سرویس سبک زندگی در مجله کوروش هر آنچه لازم است در مورد روز ولنتاین و معنی ولنتاین بدانید و هر کاری را که لازم است در این روز انجام دهید، به شما خواهیم گفت.

 

 

تاریخچه ولنتاین

 

تاریخچه جشن روز ولنتاین

 

روایت اول: ولنتاین قدیس

 

ولنتاین یعنی چه و این که دقیقا ولنتاین از کجا شروع شده و داستان قدیس حامی آن در هاله‌‌ای از رمز و راز است. اما این روز ریشه در فرهنگ مسیحی و روم باستان دارد. کلیسای کاتولیک حداقل سه قدیسه مختلف به نام‌های ولنتاین یا والنتینوس را می‌شناسد که همگی شهید شده‌اند.

یک افسانه ادعا می‌کند ولنتاین، کشیشی بود که در قرن سوم در رم خدمت می‌کرد. در آن زمان «امپراتور کلودیوس» چنین تصوری داشت که مردان مجرد سربازان بهتری نسبت به کسانی هستند که دارای همسرند و خانواده دارند. به همین خاطر هم ازدواج را برای مردان جوان غیرقانونی اعلام کرد.

قدیس ولنتاین که به بی‌عدالتی این فرمان پی برد، از فرمان کلودیوس سرپیچی کرد و مخفیانه، به خواندن خطبه عقد برای عاشقان جوان ادامه داد. وقتی اقدامات ولنتاین فاش شد، کلودیوس دستور داد که او را به قتل برسانند.

 

روایت دوم: ولنتاین زندانی

 

داستان‌های دیگر حاکی از آن است که ولنتاین همان کسی است که به خاطر تلاش برای کمک به مسیحیان در فرار از زندان‌های روم کشته شد، جایی که اغلب زندانیان به طرز بی‌رحمانه‌ای مورد ضرب و شتم و شکنجه قرار می‌گرفتند.

بر اساس یکی از افسانه‌ها، یک زندانی به نام ولنتاین، اولین «هدیه ولنتاین» را به معشوق خود که دختر جوانی (احتمالاً دختر زندانبانش) بود و در زمان حبس به ملاقات او می‌رفت، فرستاد.

تخفیف شوینده های افق کوروش

گفته می‌شود که ولنتاین قبل از مرگش نامه‌ای با امضای «از طرف ولنتاین تو» برای معشوقش نوشته بوده است، عبارتی که هنوز هم استفاده می‌شود. اگرچه حقیقت پشت افسانه‌های ولنتاین مبهم است، اما این داستان‌ها بر جذابیت این فرد به عنوان شخصیتی دلسوز، قهرمان و مهم‌تر از همه رمانتیک تأکید می‌کنند.

در قرون وسطی، شاید به لطف این شهرت، ولنتاین به یکی از محبوب‌ترین قدیسان انگلستان و فرانسه تبدیل شد.

 

روایت سوم: یک جشن بت پرستی

 

در حالی که برخی بر این باورند که ولنتاین در اواسط فوریه برای بزرگداشت سالگرد مرگ یا دفن ولنتاین برگزار می‌شود (که احتمالا حدود سال ۲۷۰ پس از میلاد مسیح اتفاق افتاده است) برخی دیگر ادعا می‌کنند که کلیسای مسیحی ممکن است تصمیم گرفته باشد برای «مسیحی کردن» جشن بت پرستی Lupercalia روز جشن ولنتاین را در میانه ماه فوریه قرار دهد.

جشن لوپرکالیا که اواخر ماه فوریه جشن گرفته می‌شد، جشن باروری بود که به «فاونوس»، خدای کشاورزی رومی و رومولوس و رموس بنیانگذاران روم تقدیم می‌شد. برای خواندن جزییات کامل داستان واقعی ولنتاین روی لینک مطلب کلیک کنید.

 

سنت جشن لوپریکالیا چه بود؟

 

سنت جشن لوپریکالیا چه بود؟

 

برای شروع «جشن لوپریکالیا»، یک دسته از کشیشان رومی با نام «اعضای لوپرچی»، در غار مقدسی جمع می‌شدند. اعتقاد بر این بود که این غار همان جایی است که نوزادان رومولوس و رموس، بنیان‌گذاران روم، توسط یک گرگ یا لوپا نگهداری می‌شده‌اند.

در این مراسم کاهنان یک بز را برای باروری و یک سگ را برای تطهیر قربانی می‌کردند. سپس پوست بز را می‌کندند و در خون قربانی فرو می‌بردند. بعد به خیابان‌ها می‌رفتند و با پوست بز، هم به زنان و هم به زمین‌های در حال کشت ضربه‌ای آرام می‌زدند.

زنان رومی به دور از ترس، از لمس پوست‌ها استقبال می‌کردند. چون اعتقاد بر این بود که این پوست‌ها، زمین را در سال آینده بارورتر می‌کند. طبق افسانه‌ها، بعد از این کار، همه زنان جوان شهر، نام خود را در یک کوزه بزرگ می‌‌انداختند.

مجردهای شهر هر کدام یک نام انتخاب می‌کردند و برای سال بعد با زن انتخابی خود جفت می‌شدند. این مسابقات اغلب به ازدواج ختم می‌شد.

 

سرنوشت سنت لوپریکالیا چه شد؟

 

در پایان قرن پنجم، زمانی که «پاپ ژلازیوس» ۱۴ فوریه را روز سنت ولنتاین اعلام کرد، سنت لوپریکالیا غیرقانونی شد؛ همانطور که «غیر مسیحی» تلقی می‌شد. با این حال، پس از مدتی آن روز به طور قطعی با عشق همراه شد.

در طول قرون وسطی، معمولا در فرانسه و انگلیس اعتقاد بر این بود که ۱۴ فوریه آغاز فصل جفت‌گیری پرندگان است، که همین موضوع هم توانست ایده جشن ولنتاین را به عنوان روز عاشقان، قو‌ی‌تر کند.

یک شاعر انگلیسی به نام «جفری چاسر»، اولین کسی بود که روز ولنتاین را به عنوان روز جشن عاشقانه در شعر خود در سال ۱۳۷۵ با عنوان “Parliment of Foules” ثبت کرد و نوشت: «در روز سینت والنتاین فرستاده شد/ در روزی هر پرنده عاشقی برای انتخاب جفت خود می‌آید»

 

۶ حقیقت شگفت انگیز درباره سنت ولنتاین

 

حقیقت‌های شگفت‌انگیز در مورد سنت ولنتاین

 

حقیقت‌های شگفت‌انگیزی در مورد سنت ولنتاین (St. Valentine) وجود دارد. این که او اصلا چه کسی بود و چرا ۱۴ فوریه را به خاطر او جشن می‌گیرند. ۱۴ فوریه روزی است که به نام سنت ولنتاین نامگذاری شده است.

کسی که چند افسانه‌ درباره علت اعدامش وجود دارد. با وجود این که روز ولنتاین، عشق و دوستی را در ذهن تداعی می‌کند، اما گفته می‌شود پیدایش این رسم و نامگذاری آن با تاریخچه‌ای تاریک همراه است.

در واقع این روز تاریخ کشته شدن کشیش سنت ولنتاین است که افسانه‌‌های مختلفی در مورد آن نقل شده است. برای اینکه حقایق شگفت‌انگیز سنت ولنتاین را بخوانید به مقاله چند خقیقت شگفت‌انگیز درباره سنت ولنتاین مراجعه کنید.

 

ولنتاین ۱۴۰۱ چه روزی است؟

 

ولنتاین ۱۴۰۱ چه روزی است؟ آیا می‌دانید روز ولنتاین امسال چندمه و چه زمانی خودتان را برای این روز جذاب آماده کنید؟ ولنتاین روزی برای یادآوری عشق و دوست داشتن است و فرصتی است که می‌توانید از بودن در کنار کسی که دوستش دارید لذت ببرید. اما ولنتاین ۱۴۰۱ چند شنبه است؟ آیا خودتان را برای روز ولنتاین ۲۰۲۳ آماده کرده‌اید؟

برای اینکه بدانید ولنتاین ۲۰۲۳ چه روزی است و تاریخ دقیق روز ولنتاین در تقویم ۱۴۰۱ چه زمانی است. پیشنهاد می‌کنیم مقاله ولنتاین ۱۴۰۱/ ۲۰۲۳ چه روزی است را مطالعه کنید.

 

آداب و رسوم جشن ولنتاین

 

علاوه بر ایالات متحده، روز ولنتاین در کانادا، مکزیک، بریتانیا، فرانسه و استرالیا و به طور کلی در بیشتر کشورهای دنیا، جشن گرفته می‌شود. در بریتانیای کبیر، جشن روز ولنتاین در حدود قرن هفدهم شروع شد. اما به هر حال جشن ولنتاین بهانه‌ای است برای ابراز محبت عاشقان به یکدیگر.

در روز ولنتاین با رد و بدل کردن کادوهای مخصوص، گل، دست‌ساره‌های ولنتاینی مختلف، درست کردن انواع شیرینی و شکلات، گرفتن عکس‌های یادگاری، چیدن یک میز ولنتاینی متفاوت و … می‌توان این روز را خاص‌تر و ویژه‌تر برگزار کرد. ما هم در این مقاله، ایده‌های زیادی را برای روز ولنتاین برای شما آماده کرده‌ایم.

 

پک ولنتاین و تزیین آن

 

چیدمان پک ولنتاین دخترانه و پسرانه

 

با نزدیک شدن به روز ولنتاین خیلی از ما به دنبال چند پیشنهاد چیدمان پک ولنتاین هستیم تا لوازمی را که برای هدیه دادن به کسی که دوستش داریم، آماده کرده‌ایم را به شکل جذاب‌تری کادو کنیم. قطعاً تزیین داخل جعبه کادو ولنتاین دختر و پسر نیز به اندازه خود هدیه اهمیت دارد و می‌تواند میزان شور و شوق شما برای هدیه دادن به عشق زندگیتان را نشان دهد.

 

اما چطور می‌توان یک پک هدیه کادو ولنتاین زیبا طراحی کرد؟ برای مشاهده ایده‌های چیدمان پک هدیه ولنتاین، به مقاله ایده‌های چیدمان پک ولنتاین مراجعه کنید.

 

باکس ولنتاین

 

ایده کم هزینه و آسان آموزش ساخت جعبه کادو ولنتاین

 

ساخت باکس ولنتاین آن هم با نزدیک شدن به روز عشق یک ایده بی‌نظیر برای هدیه دادن به کسی است که دوستش دارید. اما شما چقدر در مورد ساخت جعبه هدیه روز ولنتاین می‌دانید؟ می‌دانید برای درست کردن جعبه کادو ولنتاین به چه چیزهایی احتیاج دارید؟

چند ایده کم هزینه و آسان آموزش ساخت جعبه کادو ولنتاین با تصاویر مرحله به مرحله ساخت این جعبه را برای شما گردآوری کرده‌ایم. برای مشاهده این ایده‌ها، روی لینک مقاله ایده‌های آموزش ساخت باکس ولنتاین کلیک کنید.

 

ملودی‌های عاشقانه ولنتاین

 

ملودی های عاشقانه ولنتاین که به زبان‌های مختلف دنیا ساخته شده‌اند

 

ملودی های عاشقانه ولنتاین که به زبان‌های مختلف دنیا ساخته شده‌اند تعدادشان کم نیست. ۱۴ فوریه که روز عشاق یا ولنتاین نامگذاری شده فرصت مناسبی برای گوش دادن به این ملودی‌ها و آهنگ‌های عاشقانه است.

در واقع روز ولنتاین در اغلب کشورهای دنیا با شعر و شادی و ابراز علاقه و احساسات جشن گرفته می‌شود و افراد فرصتی پیدا می‌کنند تا احساستشان را به یکدیگر بیشتر از همیشه بیان کنند.

به بهانه روز ولنتاین، برخی از این آهنگ‌ها و ملودی‌های عاشقانه ولنتاینی را همراه با ترجمه فارسی گردآوری کرده‌ایم. برای گوش دادن به این ملودی‌ها و خواندن متن ترانه‌های ولنتاینی به مقاله بهترین ملودی‌های عاشقانه ولنتاین مراجعه کنید.

 

دکور‌های جذاب عکاسی ولنتاین

 

ایده‌های جدید برای دکور عکاسی

 

تزیین خانه برای ولنتاین و به کار بردن خاص‌ترین ایده های دکور عکاسی ولنتاین می‌تواند به شما کمک کند تا لحظات شیرین و عاشقانه روز ولنتاین را به شکل زیباتری ثبت کنید. برای عکاسی روز ولنتاین و گرفتن عکس‌های زیبا در خانه روش‌های مختلفی وجود دارد.

درست مثل نمونه عکس‌های ولنتاین آتلیه شما هم می‌توانید در خانه یک قسمت خاص را برای عکاسی ولنتاین دیزاین کنید. برای این کار باید همه خلاقیت خود را برای زیباتر کردن این قسمت به کار ببرید.

به یاد داشته باشید که برای تزیین خانه برای ولنتاین بیش از جزئیات ریز، به رنگ‌ها و نحوه قرار دادن لوازم در کنار هم توجه کنید. برای مشاهده ایده‌های جدید برای دکور عکاسی، روی لینک مقاله چند ایده دکور عکاسی ولنتاین بزنید.

 

ساخت کارت پستال ولنتاین

 

ساختن کارت ولنتاین عاشقانه

 

اواسط قرن هجدهم، در همه طبقات اجتماعی رایج بود که روز ولنتاین هدایای کوچک و گل‌های مخصوص ولنتاین یا یادداشت‌های دستنویس را رد و بدل کنند. تا اینکه دهه ۱۹۰۰ میلادی کارت‌های چاپ شده به دلیل پیشرفت در فناوری چاپ، جایگزین حروف نوشتاری شدند.

برای مردم کارت‌های آماده راهی آسان برای بیان احساساتشان بود مخصوصا زمانی که ابراز مستقیم احساسات برایشان چندان کار راحتی نبود. نرخ پستی ارزان‌تر هم به افزایش محبوبیت ارسال کارت‌‌های پیام تبریک روز ولنتاین کمک کرد.

آمریکایی‌ها احتمالا اوایل دهه ۱۷۰۰ میلادی شروع به فرستادن هدیه‌های مخصوص روز ولنتاین و تبریک‌های ولنتاین‌ کردند. به این هدایا، «ولنتاین» گفته می‌شود. امروزه، طبق آمار، تخمین زده می‌شود که سالانه ۱۴۵ میلیون کارت پستال ولنتاینی برای تبریک روز ولنتاین ارسال می‌شود.

البته کارت‌های تبریکی که برای کریسمس فرستاده و رد و بدل می‌شود، بیشتر است و در این یک مورد، ولنتاین در جایگاه دوم قرار دارد. اگر شما هم به دنبال ایده برای طراحی کارت پستال هستید یا دوست دارید آموزش ساخت مدل‌های کارت پستال قلبی و فانتزی دست ساز روز ولنتاین را یاد بگیرید، روی لینک مقاله ایده‌های جذاب ساخت کارت پستال روز ولنتاین بزنید.

 

تزیین میز شام ولنتاین

 

ایده زیبا برای تزیین میز شام ولنتاین با ترکیب طلایی، سفید و قرمز

 

برای تزیین یک میز شام ولنتاین رمانتیک معمولا هیچ چیزی به اندازه رنگ قرمز، گل و شمع نمی‌تواند جذاب باشد. چیدن یک میز شام رمانتیک و عاشقانه می‌تواند روز ولنتاین شما را هم برای شما و هم عشق زندگی‌تان به یاد ماندنی‌تر کند. چیدمان میز شام دونفره ولنتاین رمانتیک را بلدید؟

چه ایده‌هایی برای تزیین کردن میز شام ولنتاین ساده و شیک امسال در سر دارید؟ برای گرفتن ایده‌های جذاب ولنتاینی، به مقاله ایده‌های تزیین میز شام ولنتاین مراجعه کنید.

 

کادوهای محبوب ولنتاین در سراسر دنیا

 

کادوی ولنتاین و هدیه‌های مرسوم ولنتاین یا روز عشق

 

کادوی ولنتاین و هدیه‌های مرسوم والنتاین یا روز عشق، بخش جدایی‌ناپذیر این مناسب عاشقانه هستند. همه ما دوست داریم در چنین روزی بهترین کادو را به همسر یا عشق زندگی‌مان هدیه بدهیم. اما بهترین کادوی ولنتاین چیست؟ اصلا روز ولنتاین برای چه کسانی است و هدیه‌های کلاسیک و روتین ولنتاین چه هستند؟

جالب است بدانید که هدیه‌های مرسوم ولنتاین در کشورهای مختلف کمی با هم متفاوت است. هر چند که سراسر دنیا یک سری هدیه خاص و رایج بین جوانان مرسوم شده است. اما به طور کلی در کشورهای متفاوت در این روز عشاق کادوهای مختلفی به هم می‌دهند و رسوم متفاوتی دارند.

برای اینکه بدانید محبوب‌ترین هدیه‌های ولنتاین در سراسر دنیا چه چیزهایی هستند به مقاله ۱کادوهای پرطرفدار در کشورهای مختلف دنیا مراجعه کنید.

 

کادوهای سورپرایزی ولنتاین

 

چند ایده سورپرایزی برای کادوی زنانه و مردانه ولنتاین خاص و عاشقانه

 

خریدن هدیه برای مناسبت‌های خاص کار چندان آسانی نیست. شما باید سلیقه و احتیاجات طرف مقابل که می‌خواهید برایش هدیه بخرید را کاملا بدانید و البته این در حالی است که شما تمام سعی‌تان را می‌کنید که تا لحظه آخر از قصد و نیت هدیه خریدن شما باخبر نشود. معمولا در روز ولنتاین هم بازار کادو دادن و کادو گرفتن داغ است.

اگر برای ولنتاین امسال در حال برنامه‌ریزی هستید، نمی‌دانید که برای هدیه ولنتاین باید سراغ چه ایده‌هایی بروید و البته نمی‌خواهید سراغ خرس ولنتاین و شکلات و عروسک قلب و از این دست موارد بروید، مقاله چند ایده سورپرایزی برای کادوی زنانه و مردانه ولنتاین را بخوانید.

 

کادو ولنتاین برای آقایان

 

بهترین-کادوی-ولنتاین-مردانه-و-پسرانه

 

روز ولنتاین، روز عشق و قدردانی از کسی که دوستش دارید و روز هدیه‌های جذاب و ابزار علاقه کردن است. روزی برای مرور همه خاطرات شیرینی دو نفره و یادآوری این موضوع که چقدر هم را دوست دارید. خریدن یک کادوی جذاب برای روز ولنتاین اولین فکری است که همه ما با نزدیک شدن به این روز به ذهن‌مان خطور می‌کند.

برای این‌که با بهترین لیست کادوی ولنتاین برای مردان آشنا شوید، به لینک مقاله کادوی ولنتاین چی بخریم؛ و مرور لیست کادوی شگفت‌انگیز برای آقایان مراجعه کنید.

 

کادوهای دست ساز ولنتاین

 

کادوهای دست ساز ولنتاین

 

در دهه ۱۸۴۰، «Esther A. Howland» شروع به فروش اولین کادوهای دست ساز ولنتاین‌ تولید انبوه در آمریکا کرد. «هاولند»، معروف به «مادر ولنتاین»، طراحی‌های استادانه‌‌ و خلاقانه‌ای با پارچه‌های توری، روبان‌ها و تصاویر رنگارنگ یا همان «ضایعات» دارد. این دست‌سازه‌های ولنتاینی بسیار محبوب و پرطرفدارند.

شما می‌توانید بدون صرف هزینه‌ای زیاد خودتان یک کادوی دست ساز ولنتاین خاص برای کسی که دوستش دارید، درست کنید. برای این که بتوانید ایده‌های جذابی برای درست کردن کادو روز ولنتاین بگیرید، مقاله آموزش ساخت کادوی دست ساز ولنتاین را مشاهده کنید.

 

تزیین کادو ولنتاین

 

جدیدترین مدل تزئین کادوی ولنتاین

 

به کار بردن یک ایده رمانتیک تزیین کادو ولنتاین می‌تواند روز ولنتاین یا روز عشق را به یادماندنی‌تر کند. به همین خاطر خیلی از ما برای پیدا کردن ایده‌های جالب و خلاقانه تزئین کادو ولنتاین وقت زیادی را برای جست‌وجو در اینترنت صرف می‌کنیم تا یک تزئین رمانتیک و خلاقانه پیدا کنیم.

ما مجموعه‌ای از انواع ایده تزئین کادو ولنتاین با خلاقیت‌های بسیار زیبا با وسایل ساده مثل تزیین شیشه مربا برای ولنتاین را برای شما گردآوری کرده‌ایم. برای مشاهده این ایده‌های ناب و جذاب، روی لینک مقاله ایده تزیین کادو ولنتاین کلیک کنید.

 

پرفروش‌ترین گل‌های ولنتاین

 

انتخاب گل ولنتاین

 

اغراق نیست اگر بگوییم انواع گل و دسته گل محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین هدایای روز ولنتاین هستند. باکس گل ولنتاین و دسته گل ولنتاین، حالا دیگر پای ثابت هدایای روز ولنتاین هستند. چه بخواهید دو شاخه گل رز را برای ولنتاین تزیین کنید و چه به دنبال باکس یا دسته گلی مناسب برای روز عشق باشید، بد نیست ابتدا در مورد نماد و سمبل محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین گل‌های روز ولنتاین بدانید.

گل‌هایی که نماد عشق هستند کدامند؟ برای ولنتاین چه گلی هدیه بدهیم که نشان دهنده خلوص عشق باشد و حس بهترین را به طرف مقابلمان منتقل کند؟ در مقاله پرفروش ترین گل های ولنتاین درباره این گل‌های ولنتاینی و این‌که نماد چه چیزی هستند، توضیح داده‌ایم. برای مشاهده ادامه مقاله روی لینک آن کلیک کنید.

 

نکات مهم در انتخاب گل ولنتاین

 

راهنمای انتخاب گل ولنتاین

 

ولنتاین روز ابراز عشق است و هیچ چیز در این روز نمی‌تواند به اندازه هدیه دادن گل طرف مقابلتان را خوشحال کند. فرقی نمی‌کند در فکر هدیه دادن به همسرتان هستید یا در ابتدای یک رابطه قرار دارید، به هر حال گل‌ها بهتر از هر چیز دیگری احساسات ما را منتقل می‌کنند.

قرار هم نیست فقط از گل رنگ قرمز استفاده کنید، می‌توانید گل‌های مخصوص روز ولنتاین را برای این روز انتخاب کنید و کادو بدهید. برای آگاهی پیدا کردن درباره انتخاب گل روز ولنتاین، به مقاله راهنمای انتخاب گل ولنتاین رجوع کنید.

 

پیامک تبریک روز ولنتاین

 

پیامک تبریک ولنتاین به همراه ترجمه فارسی

 

تبریک ولنتاین تا قرون وسطی رایج بود. اما قدیمی‌ترین تبریک ولنتاین شناخته شده که هنوز وجود دارد، شعری بود که در سال ۱۴۱۵ توسط چارلز، دوک اورلئان، برای همسرش سروده شد. او پس از دستگیری در نبرد «آگینکور» در برج لندن زندانی شد. (این تبریک ولنتاین اکنون در بخشی از مجموعه نسخه خطی کتابخانه بریتانیا در لندن، انگلستان نگهداری می‌شود).

گفته می‌شود چند سال بعد، پادشاه «هنری پنجم»، نویسنده‌‌ای به نام جان لیدگیت را برای نوشتن یادداشت ولنتاین برای «کاترین والوا» استخدام کرد. هر سال با نزدیک شدن به ۱۴ فوریه، تمام دنیا به دنبال دلیلی تازه برای ابراز محبت و عشق هستند.

ولنتاین روزی است برای یادآوری دوست داشتن و تجربه لذت شیرین عشق به خانواده، دوست و اطرافیانمان. چند جمله عاشقانه در قالب متن پیامک روز ولنتاین به انگلیسی را به همراه ترجمه فارسی آن را برای شما گردآوری کرده‌ایم.

برای خواندن آن‌ها، به مقاله جدیدترین پیامک تبریک ولنتاین به انگلیسی با ترجمه فارسی مراجعه کنید.

 

روز ولنتاین کجا بریم؟

 

بهترین-کافه-برای-ولنتاین

 

روز ولنتاین بهانه خوبی است تا با هم به یک کافه دنج و زیبا بروید و در کنار خوردن یک غذای لذیذ، چند ساعت با هم حرف بزنید و این روز را به یاد ماندنی‌تر کنید. این روزها فرهنگ کافه‌نشینی به خصوص در بین نسل جوان بیش از همیشه پر رنگ است. اما روز ولنتاین کجا بریم؟

در واقع بهترین کافه برای ولنتاین باید فضای دنج و عاشقانه‌ای داشته باشد و سبک و سیاق آن برای نشستن دو عاشق که حرف‌های زیادی با هم دارند، جذاب باشد. برای مشاهه آدرس و مشخصات چند کافه و رستوران شیک برای روز ولنتاین، به مقاله روز ولنتاین کجا بریم مراجعه کنید.

 

طرز تهیه چند مدل شیرینی‌‌ و دسر ولنتاین

 

مثل همه مناسبت‌‌های دیگر، روز ولنتاین هم رسم و رسوم خودش را دارد. در روز ولنتاین یا روز عشق، شیرینی‌ها و دسرهای مختلفی که حال و هوای ولنتاینی داشته باشد، تهیه می‌شود.

بعضی از این دسرهای و شیرینی‌های ولنتاین را می‌توانید در فروشگاه‌ها به راحتی پیدا و خریداری کنید. اما بد نیست بدانید که درست کردن این شیرینی‌ها اصلا کار سختی نیست و خودتان هم در خانه می‌توانید آن‌ها را درست کنید.

 

۱– پنکیک و کرپ کیک ردولوت

 

کرپ کیک ردولوت برای ایده صبحانه ولنتاین

 

«پنکیک» از آن خوراکی‌های محبوبی است که معمولا به همراه عسل، سس شکلات، خامه یا یک اسکوپ بستنی سرو می‌شود. این شیرینی ولنتاینی لطیف و سبک می‌تواند برای یک صبحانه یا عصرانه دو نفره و عاشقانه عالی باشد.

برای درست کردن پنکیک ردولوت برای صبحانه روز ولنتاین، تخم مرغ را با وانیل بزنید تا کرمی و روشن و بوی نامطبوع آن گرفته شود. برای زدن تخم‌مرغ از همزن یا چنگال استفاده کنید. روغن مایع و شکر را نیز اضافه و مخلوط کنید.

نمک، پودر کاکائو و آرد را الک کرده و با شکر دانه‌ریز مخلوط کنید. رنگ خوراکی را به شیر اضافه کنید. برای مشاهده ادامه مراحل تهیه، به مقاله طرز تهیه پنکیک ردولت مراجعه کنید.

 

۲– کاپ کیک رد ولوت

 

کاپ-کیک-ردولوت-ولنتاین

 

درست کردن کاپ کیک قرمز تزئین شده با روکش خامه و ترافل‌های قلبی در کنار کیک اسفنجی مخملی ردولوت یکی از بهترین ایده‌ها برای ابراز عشق به کسی است که از ته دل دوستش دارید. به این ترتیب یک کاپ کیک قرمز ولنتاین با ظاهری دوست داشتنی که با سلیقه خودتان تزئین کرده‌اید را در روز ولنتاین به عشق زندگیتان تقدیم می‌کنید.

برای درست کردن این کاپ کیک مخصوص روز ولنتاین باید آرد، پودر کاکائو و نمک را با هم مخلوط کنید. سپس در یک کاسه جداگانه کره آب شده با دمای محیط را برای ۳۰ ثانیه با سرعت متوسط همزن برقی بزنید. سپس شکر و وانیل را به آن اضافه کنید و خوب مواد را با همزن بزنید تا با هم ترکیب شوند.

برای مشاهده ادامه مراحل تهیه، می‌توانید مقاله طرز تهیه کاپ کیک رد ولولت را بخوانید.

 

۳- جار کیک ردولولت

 

جار کیک ردولوت ولنتاینی خوشمزه خانگی

 

«جار کیک» یکی از خوشمزه‌ترین و جذاب‌ترین انواع کیک ولنتاین است. این نام بیشتر از اینکه به شکل و طعم کیک مربوط باشد، با نوع سرو کردن آن ارتباط دارد. جار کیک اصطلاحی است که برای کیک‌های تک نفره‌ای که داخل شیشه سرو می‌شود، به کار می‌رود.

یک دسر تازه و خامه‌ای که با لایه‌های کیک قرمز به همراه میوه‌‌های خرد شده، آجیل، خامه، شکلات، مربا و یا هر چیزی که دوست دارید، تهیه می‌شود. شما می‌توانید جار کیک یا کیک شیشه‌ای ولنتاینی خود را با انواع مربا و شکلات‌های رنگی تهیه و بعد از آماده کردن آن روی شیشه کیک را به سلیقه خودتان تزئین کنید و بعد به عنوان سورپرایز و کادوی جذاب برای ولنتاین به کسی که دوستش دارید، هدیه دهید.

برای آموزش تهیه این کیک ولنتاین، به مقاله طرز تهیه جار کیک ردولوت مراجعه کنید.

 

۴- قلب سورپرایز شکلاتی ولنتاین

 

تزیین قلب شکلاتی سورپرایز

 

درست کردن قلب سورپزایز شکلاتی ولنتاین یک ایده خاص و جذاب برای کادوی ولنتاین است. باکس شکلاتی قلب ولنتاین در واقع یک شکلات سه بعدی تو خالی است که می‌توانید مثل یک باکس ولنتاین کادو یا پیام عاشقانه ولنتاین را داخل آن قرار دهید. این قلب با چکش مخصوص شکسته می‌شود.

برای درست کردن شکلات سورپرایز قلبی باید شکلات‌ها را به روش بن ماری و روی حرارت غیر مستقیم کتری آب کنید. برای این کار باید ابتدا شکلات‌ها را برای ۳۰ ثانیه داخل مایکروویو قرار دهید. سپس آن‌ها را هم بزنید و در صورت نیاز دوباره در دستگاه قرار دهید تا کاملاً نرم شود.

برای مشاهده ادامه مراحل تهیه این شکلات ولنتاین، مقاله طرز تهیه قلب سورپرایز شکلاتی ولنتاین مراجعه کنید.

 

۵- کوکی ولنتاین به شکل قلب

 

شیرینی کوکی قلبی ولنتاین

 

اگر به دنبال درست کردن شیرینی ولنتاین خاص و خوشمزه هستید بهتر است کوکی قلبی درست کنید. روز ولنتاین یک فرصت عالی برای درست کردن کوکی به شکل قلب و هدیه دادن آن به عنوان کادو ولنتاین، است. در طرز تهیه شیرینی کوکی قلبی برای ولنتاین، از مواد ساده‌ای استفاده می‌شود و درست کردن آن هم بسیار راحت است. اصلا بابت خراب شدن این شیرینی‌ها نگران نباشید.

برای آماده‌سازی مواد این کوکی قلبی حدود ۳۰ دقیقه زمان نیاز است. خمیر کوکی را بعد از تهیه، باید تقریبا ۱ تا ۲ ساعت در یخچال قرار دهید تا استراحت کند و خودش را بگیرد. اما شیرینی‌ها به راحتی و در حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بعد در فر می‌پزند. البته زمان پخت در فرهای مختلف کمی متفاوت است. برای درست کردن این کوکی ولنتاینی، به مقاله طرز تهیه کوکی ولنتاین قلبی مراجعه کنید.

 

۶- شکلات مغزدار ولنتاین

 

۴ طرز تهیه شکلات مغزدار خوشمزه خانگی برای ولنتاین

 

شکلات از شیرینی‌های پرطرفدار در کل دنیاست و کافی‌ست آن را به شیوه دلخواهتان درست کنید تا لذت خوردنش برایتان چند برابر شود. این خوردنی جذاب یکی از بهترین هدیه‌‌هایی است که می‌توانید در روز عشق به عزیزانتان هدیه بدهید و اگر خودتان آن را درست کرده باشید، حتما حسابی معشوقتان را ذوق‌زده خواهید کرد.

برای درست کردن این شکلات ولنتاین شکلات را خرد کنید و به روش بن‌ماری (روی بخار آب) ذوب کنید. می‌توانید شکلات‌های خرد شده را در یک ظرف بریزید و به مدت ۱ دقیقه در مایکروویو بگذارید و ۲۰ ثانیه به هم بزنید. دوباره شکلات را در مایکروویو برای یک دقیقه بگذارید و ۲۰ ثانیه هم بزنید تا جایی که کاملا ذوب شود.

این طرز کار برای این است که شکلات نسوزد و به آرامی‌ ذوب شود. برای مشاهده ادامه مراحل تهیه، به مقاله طرز تهیه شکلات مغزدار مراجعه کنید.

 

۷- کیک خیس دبل چاکلت

 

کیک خیس دبل چاکلت

 

یک کیک خیس با گاناش شکلاتی مثل یک تیر و دو نشان برای عشاق شکلات است. پس حتما تا همین‌ جای کار را متوجه شده‌اید که این کیک، به خاطر شکلات فراوانش، یک دسر مخصوص ولنتاینی هم می‌تواند باشد. تازه می‌تو‌انید روی آن را هم با میوه‌های زمستانی تزیین کنید. درست کردنش هم اصلا کار سختی نیست.

برای درست کردن این کیک ولنتاین در یک ظرف مناسب، آرد، بیکینگ پودر و نشاسته ذرت را ۳ مرتبه الک کنید. همه مواد را به همراه پودر کاکائو مخلوط کنید. زرده‌ها را با همزن به مدت ۵ دقیقه بزنید. وانیل و نصف شکر را به آرامی و در چند مرحله اضافه کنید و بعد از هر بار اضافه کردن، بزنید. برای مشاهده ادامه مراحل، به مقاله طرز تهیه کیک حیس دبل چاکلت مراجعه کنید.

 

۸- پاپسیکلز  کیک ولنتاین

 

طرز تهیه پاپسیکلز کیک یا کیک چوبی شکلاتی مگنوم برای ولنتاین

 

پاپسیکل‌ها یا یاپسیکلز یا پاپسی کیک‌ها بسیار متنوع هستند و به شیرینی‌هایی می‌گویند که روی چوب بستنی یا چوب آب‌نبات قرار دارند و روی آن‌ها هم با روکش شکلاتی یا گاناش‌های مختلف پوشیده شده است.

پاپس کیک‌ها برای هدیه‌ دادن‌های تک‌نفره بسیار مورد استقبال قرار می‌گیرند و از بهترین هدیه‌ها برای روز ولنتاین به حساب می‌آیند. برای مشاهده طرز تهیه پاپسیکلز برای روز ولنتاین روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

۹- چیزکیک ردولوت

 

چیزکیک ردولوت از دسرهای محبوب و عاشقانه برای ولنتاین

 

انواع کیک و چیز کیک ردولوت به عنوان جذاب‌ترین انواع دسرها برای مناسبت‌های مخصوص مثل تولد و روز ولنتاین هستند. اما برای مناسبت‌های عاشقانه، به خاطر رنگ قرمزشان، این کیک‌ها حسابی پرطرفدارند. چیز کیک ردولوت را می‌توانید با پایه بیسکوییت و با ترکیب چیزکیک و کیک ردولوت درست کنید. هر دو این مدل چیزکیک‌ها محبوبیت خودشان را دارند.

در این چیزکیک باید لایه کیک و چیزکیک را به صورت جداگانه درست کنید و بعد آن‌ها را روی هم قرار داده و تزیین کنید. برای مشاهده طرز تهیه چیز کیک ردولوت ولنتاینی می‌توانید به لینک مقاله مراجعه کنید.

 

سوالات متداول

 

چرا روز ولنتاین را جشن می‌گیرند؟

 

هدف از جشن ولنتاین، یادآوری عشق و بهانه‌ای برای تبریک گفتن و هدیه ولنتاینی دادن به کسی است که دوستش دارید.

 

ایرانی‌ها از چه سالی ولنتاین را جشن گرفتند؟

 

جشن ولنتاین از قبل از انقلاب برگزار می‌شد. ولی در یک دهه اخیر به صورت همه‌گیرتری، این روز جشن گرفته می‌شود.

 

جشن ولنتاین برای چه کسانی است؟

 

این جشن مختص زوج‌ها نیست و هر کسی که عشقی را در قلب خود دارد، می‌تواند این روز را جشن بگیرد.

 

معادل ایرانی ولنتاین چیست؟

 

در ایران باستان، بیست قرن پیش از میلاد روزی به نام «روز عشق» نامگذاری شده است. این روز در تقویم جدید ایرانی دقیقا مصادف است با ۲۹ بهمن، یعنی تنها ۴ روز پس از ولنتاین غربی. روز عشق ایرانی «سپندارمذگان» یا «اسفندارمذگان» نام دارد.

 

منبع: history

کالابرگ الکترونیک