معرفی و خلاصه بهترین انیمه های سریالی و سینمایی جهان

معرفی و خلاصه بهترین انیمه های سریالی و سینمایی جهان


9 مرداد 1400 . زمان مطالعه: 24 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
بهترین انیمه های سریالی و سینمایی جهان
فهرست محتوا پنهان

بهترین انیمه های سریالی و سینمایی با تصویرسازی های مبهوت کننده و شخصیت های به یاد ماندنی خود، گروهی از جان گذشته ترین طرفداران را در میان تمامی قالب های نمایشی دارند. انیمه سبکی از انیمیشن است که از ژاپن نشأت گرفته و نه تنها یک ژانر نیست، بلکه می توانیم آن را یک قالب تصویری نمایشی کاملا مجزای نیز به حساب بیاوریم. امروز در سرویس هنر و سینما مجله کوروش به معرفی برخی از بهترین عناوین انیمه های سینمایی و سریالی یا انیمه در دو قالب سریال و فیلم پرداخته ایم، اگر از دوستداران انیمه هستید حتما تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

 

 

انیمه چیست؟

 

انیمه چیست؟

 

نام انیمه با سریال های انیمه گره خورده که بی شک محبوبیت زیادی دارند و هر روز نیز به طرفداران آن اضافه می شود. ولی هستند کسانی که به سختی می توانند خود را پایبند به تماشای سریال های انیمه ای که اغلب هم بیش از ۱۰۰ قسمت دارند کنند. در کنار این فیلم های انیمه را داریم که اگرچه از محبوبیت کمتری نسبت به سریال های انیمه برخوردارند، ولی همچنان از جذاب ترین ژانرهای سینمایی به حساب می آیند.

 

اما شاید بهتر باشد برای کسانی که به تازگی با انیمه آشنا شده اند، کمی از انیمه بگوییم. کلمه «انیمه (Anime)» مخفف کلمه انیمیشن است. در ژاپن از این کلمه برای همه انیمیشن ها استفاده می شود. با این حال، در خارج از ژاپن، این اصطلاح جذاب به تمام انیمیشن های ساخت ژاپن گفته می شود.

 

برای دهه ها، ژاپنی ها انیمه های جذاب خود را تنها برای مخاطبان داخلی می ساختند. ولی طولی نکشید که انیمه های فوق العاده سرگرم کننده ژاپنی پای خود را از مرزهای این کشور فراتر گذاشتند. خصوصا طی چهل سال گذشته، انیمه ها به یک پدیده بین المللی تبدیل شدند که نه تنها میلیون طرفدار پروپاقرص در سرتاسر دنیا دارند، بلکه به زبان های مختلف ترجمه و دوبله شده اند و هر روز نیز به خیل مخاطبان بی شمار آن افزوده می شود.

 

حالا که چند دهه ای از استقبال گسترده در سطح جهانی انیمه ها می گذرد، یک نسل کامل از انیمه بین ها در کشورهای مختلف دنیا از جمله ایران شکل گرفته که خیلی از آنها ممکن است فرزندان خود را نیز با دنیای جادویی انیمه ها آشنا کرده باشند. هر چند ممکن است بسیاری تصور کنند انیمه ها یک ژانر به خصوص از انیمیشن هستند. ولی اصلا اینطور نیست، بلکه انیمه ها همچون کتاب ها یا فیلم ها، به هر تعداد ژانری که در دنیا وجود دارد تقسیم می شوند، از فانتزی، درام و علمی تخیلی تا اکشن و ماجراجویی، ترسناک و بسیاری از ژانرهای پرمخاطب دیگر.

 

 

 وجه تمایز انیمه ها با سایر انیمیشن ها در چیست؟

 

بیشتر دوستداران انیمه می توانند این سوال را با دو کلمه ساده جواب دهند: فرق دارد! انیمه ها مانند اکثر انیمیشن های ابرقهرمانی همچون «بتمن» و «مرد عنکبوتی» که از کتاب های کامیک اقتباس می شوند، در کتاب های کامیکی که در ژاپن به آن «مانگا (Manga)» گفته می شود نیز به چاپ می رسند. ولی در کنار این وجه انیمه ها که وامدار مانگاهای ژاپنی هستند، انیمه ها تفاوت دیگری نیز با دیگر انیمیشن ها دارند و آن هم سبک های هنری مختلف انیمه ها از نوع داستان پردازی با طیف گسترده ای از موضوعات از ژانرهای مختلف و حتی برخی تفاوت های ظریف فرهنگی است.

 

 

بیشتر بخوانید » بهترین و پرفروش ترین انیمیشن های پیکسار «

 

 

بهترین انیمه های سریالی جهان

 

با وجود انیمه های سریالی بی شماری که بسیاری از آنها با کیفیت بالای خود حرف های زیادی برای گفتن دارند، احتمالا تنها بسنده کردن به ۱۰ عنوان کم لطفی باشد. با این حال، بهترین انیمه های سریالی که در ادامه ذکر می کنیم به انتخاب وبسایت IMDb هستند، که برخی از آنها در بین بهترین سریال های این وبسایت نیز قرار گرفته اند.

 

 

۱-«دفتر مرگ» از بهترین انیمه های سریالی جهان

 

«دفتر مرگ» از بهترین انیمه های سریالی تاریخ

 

ژانر: درام، جنایی

 

IMDb: ۹

 

«دفتر مرگ (Death Note)» مجموعه انیمه استثنایی است که سوالات عمیقی راجع به عدالت و قتل به ذهن می آورد، همین اینها در حالی است که خط اصلی داستان آن را ماجرای کاملا جذاب و درگیرکننده ای از تعقیب و گریز یک کارآگاه و قاتل تشکیل می دهد. دفتر مرگ از بهترین انیمه های سریالی است که با شخصیت پردازی و داستان پردازی منحصر به فرد خود جایگاه ویژه ای در بین دوستداران انیمه دارد.

 

 

خلاصه داستان:

 

لایت یاگامی، دانش آموز دبیرستانی باهوش است که اتفاقی دفترچه ای پیدا می کند. این دفترچه به او امکان کشتن هر کسی را تنها با نوشتن نامش در دفترچه می دهد. به این ترتیب، لایت یاگامی با دفترچه مرگ به جنگ جنایتکاران می رود.

 

 

۲- «کابوی بیباپ» از انیمه های برتر دنیا

 

«کابوی بیباپ» از انیمه های برتر دنیا

 

ژانر: اکشن، ماجراجویی

 

IMDb: ۸،۹

 

«کابوی بیباپ (Cowboy Bebop)» یکی از بهترین انیمه های سریالی است که با حس و حال آخرالزمانی و به سبک و سیاق انیمه های دهه نودی ساخته شده است. کابوی بیباپ که پس از استقبال به یک مانگای پرفروش نیز تبدیل شد، با حس و حال فیلم و سریال های پلیسی و نوآر مملو از صحنه های اکشن بی نظیر و طنزی ظریف و البته روایت و شخصیت پردازی خیره کننده است.

 

 

خلاصه: داستان:

 

ماجراهای کابوی بیباپ در سال ۲۰۷۱ رخ می دهد. در این دوران زمین غیرقابل زیست شده و انسان ها تمام سیاره ها و قمرهای سنگی منظومه شمسی را به استعمار خود درآورده اند. در همین حال جرم و جنایت نیز در سیارات بیداد می کند. پلیس داخلی منظومه شمسی هم با استخدام شکارچیان تبهکار که به آنها کابوی گفته می شود، تصمیم دارد دوباره صلح و آرامش را برقرار کند.

 

 

۳- «کیمیاگر تمام ‌فلزی: برادری» از بهترین انیمه های سریالی تاریخ

 

«کیمیاگر تمام ‌فلزی: برادری» از بهترین انیمه های سریالی تاریخ

 

ژانر: اکشن، ماجراجویی

 

IMDb: ۹،۱

 

انیمه «کیمیاگر تمام فلزی: برادری (Fullmetal Alchemist: Brotherhood)» با خلق جهانی مملو از خشونت، بی‌ رحمی و تاریکی به همراه روایت و داستانی پیچیده و جذاب، احتمالا یکی از بهترین انیمه های سریالی است که تا به حال ساخته شده است. حضور قهرمان ها و ضدقهرمان های برجسته و همچنین صحنه های اکشن مهیج و ماجراجوی های بسیار از کیمیاگر تمام فلزی انیمه سریالی بی نظیری ساخته است. اگر به دنبال انیمه ای جذاب و مهیج با درون مایه ای قوی می گردید، باید بگوییم احتمالا نمی توانید انیمه ای بهتر از کیمیاگر تمام فلزی پیدا کنید!

 

 

خلاصه داستان:

 

دو برادر به نام‌ های ادوارد و آلفونسو الریک می خواهند با بهره بردن از علم کیمیاگری و جادوگری مادر خود را که مدت هاست از دنیا رفته به زندگی برگردانند. ولی با عدم موفقیت آلفونسو جسم خود را از دست می دهد. ادوارد روح او را در زره فلزی می دمد تا او را زنده نگه دارد. علاوه بر طلسم جسم آلفونسو، ادوارد دست راست و پای چپ خود را نیز از دست می دهد. حال، ادوارد و آلفونسو باید با آموختن علم کیمیاگری طلسم ها را باطل کنند.

 

 

۴- «حمله به تایتان» از بهترین انیمه ‌های جهان

 

حتما بخوانید  نقد و بررسی تریلر و خلاصه فیلم موربیوس (Morbius)

«حمله به تایتان» از بهترین انیمه ‌های جهان

 

ژانر: اکشن، ماجراجویی، فانتزی تاریک

 

IMDb: ۹

 

«حمله به تایتان (Attack on Titan)» یکی از بی شمار انیمه های سریالی موفقی است که از مانگاهای موفق اقتباس شده اند. پس از موفقیت مانگای حمله به تایتان نوشته هاجیمه ایسایاما، انیمه سریالی از روی این مجموعه مانگا ساخته شد که هم اکنون تبدیل به یکی از جذاب ترین و بهترین انیمه های سریالی جهان شده است. اگر به دنبال انیمه ای با مضونی تیره و تاریک به همراه درونمایه های اساطیری و آخرالزمانی هستید، احتمالا حمله به تایتان انتخاب ایده آلی برای شما باشد.

 

 

خلاصه داستان:

 

پس از فتح شهر شیگانشینا به دست تایتان ها، مادر ارن یگر به دست مهاجمان کشته می شود. ارن و خواهر خوانده اش، میکاسا اکرمن تصمیم می گیرند به همراه دوستانشان انتقام خود را از تایتان ها بگیرند.

 

 

بیشتر بخوانید » بهترین سریال های کمدی تاریخ «

 

 

۵- «وان پیس» از بهترین انیمه های سریالی تاریخ

 

«وان پیس» از بهترین انیمه های سریالی تاریخ

 

ژانر: ماجراجویی، فانتزی

 

IMDb: ۸،۸

 

«وان پیس (Once Piece)» یکی از بهترین انیمه های سریالی جهان است که احتمالا هر دوستدار انیمه ای تا به حال دستکم یک بار به تماشای آن ترغیب شده است. پخش انیمه سریالی وان پیس که از سال ۱۹۹۷ شروع شده همچنان ادامه دارد تا با بیش از ۹۰۰ قسمت یکی از طولانی ترین انیمه های سریالی تاریخ نیز باشد. ولی خبر خوب اینکه نیازی نیست تمام قسمت های وان پیس را به ترتیب تماشا کنید تا از آن لذت ببرید. می توانید از هر کجا و از هر فصلی که دوست داشتید تماشای وان پیس را شروع کنید، تنها بهتر کمی با شخصیت های این مجموعه انیمه آشنا شوید.

 

 

خلاصه داستان:

 

گروهی از دزدان دریایی به رهبری مانکی دی. لوفی تصمیم گرفته به دنبال بزرگترین گنج جهان که به «وان پیس» مشهور است بگردند.

 

 

۶- «دراگون بال زد» از بهترین انیمه ‌های جهان

 

«دراگون بال زد» از بهترین انیمه ‌های جهان

 

ژانر: ماجراجویی، اکشن-رزمی

 

IMDb: ۸،۷

 

«دراگون بال زد (Dragon Ball Z)» یکی از تماشایی ترین انیمه های سریالی دنیاست که با درهم آمیختن عناصر ژانرهای علمی تخیلی و اکشن های رزمی، یکی از محبوب ترین و بهترین انیمه های سریالی جهان نیز لقب گرفته است. دراگون بال زد به خصوص برای آن دسته از دوستداران انیمه که به اکشن های رزمی علاقه دارند می تواند به شدت سرگرم کننده و همینطور اعتیادآور باشد. با توجه به اینکه دراگون بال زد بیش از ۲۹۰ قسمت دارد، اصلا به درد کسانی که دنبال انیمه های سریال کوتاه هستند نمی خورد.

 

 

خلاصه داستان:

 

گوکو و گروهی از جنگجویان زد به همراه هم سعی دارند از کره زمین در مقابل گروهی از موجودات فضایی مهاجم دفاع کنند.

 

 

بیشتر بخوانید » بهترین مینی سریال های جهان در سال ۲۰۲۰ «

 

 

۷-« هانتر × هانتر» از انیمه های برتر دنیا

 

« هانتر × هانتر» از انیمه های برتر دنیا

 

ژانر: ماجراجویی، اکشن

 

IMDb: ۹

 

«هانتر × هانتر (Hunter × Hunter)» احتمالا انیمه ای دلخواه هر دوستدار انیمه ای است. این انیمه مهیج و تماشایی هر آنچه از یک انیمه انتظار دارید را یکجا دارد؛ از مبارزه های هیجان انگیز و دیدنی تا روایتی منسجم و داستان پردازی پیچیده و بی نقص. اگر به دنبال انیمه ای کوتاه که تمام داستان آن در کمتر از ۷۰ قسمت جمع شود و البته سرشار حادثه و هیجان باشد می گردید، پیشنهاد می کنیم حتما هانتر × هانتر را تماشا کنید.

 

 

خلاصه داستان:

 

گون پسری است که مدت هاست در آرزوی پیدا کردن پدر خود است. وقتی گون می فهمد پدرش شکارچی قدرتمند است، تصمیم می گیرد روستای زادگاهش را ترک کند و فنون شکار را بیاموزد تا همچون پدرش شکارچی ماهری شود.

 

 

۸- «نئون جنسیس اونگلیون» از انیمه های برتر دنیا

 

«نئون جنسیس اونگلیون» از انیمه های برتر دنیا

 

ژانر: درام، اکشن

 

IMDb: ۸،۵

 

«نئون جنسیس اونگلیون (Neon Genesis Evangelion)» انیمه خوش رنگ و آبی است که با ترکیبی از ماجراجوی و بسیاری از عناصر داستان های علمی تخیلی و فانتزی توانسته توجه هر انیمه دوستی را به خود جلب کند. نئون جنسیس اونگلیون داستان پرکشش و پیچیده ای دارد که با پرداختی قوی و روایتی منسجم و مبهوت کننده از پَس سرگرم کردن هر بیننده ای بر می آید.

 

 

خلاصه داستان:

 

برخورد سّری بین هیأت اعزامی و موجود ناشناخته ای موسوم به «فرشته ها» در کره زمین فاجعه ای به بار می آورد. پانزده سال بعد فرشته ها دوباره باز می گردند. شینجی ایکاری پسری ۱۴ ساله ای است که پدرش او را به شهر زیرزمینی توکیو ۳ می برد و در آنجاست که او فرصت این را پیدا می کند تا خلبانی یک ربات قدرتمند را که برای مبارزه با فرشته ها ساخته شده برعهده گیرد.

 

 

بیشتر بخوانید » بهترین مینی سریال های نتفلیکس براساس امتیازات IMDB «

 

 

۹- «اشتاینر؛ گیت» از بهترین انیمه های سریالی تاریخ

 

«اشتاینر؛ گیت» از بهترین انیمه های سریالی تاریخ

 

ژانر: درام، کمدی

 

IMDb: ۸،۸

 

«اشتاینر؛ گیت یا دروازه اشتاینر (Steins;Gate)» یکی از بهترین انیمه های سریالی است که داستانی معمایی و پر رمز و راز دارد و به خصوص برای کسانی که به دنبال انیمه ای معمایی با پیچش های داستانی جذاب و غیرمنتظره می گردند می تواند انتخاب جالب توجهی باشد. اگر هم به موضوعاتی که حول سفر در زمان هستند نیز علاقه دارید، باید بگوییم که انیمه تماشایی دروازه اشتاینر بی شک یکی از جذاب ترین آثاری است که این مضمون جذاب را دستمایه قرار داده است.

 

 

خلاصه داستان:

 

دانشمندی به نام رینتارو اوکابه و همکارانش تصادفا یک ماشین زمان را پیدا می کنند. آنها تصمیم می گیرند از این ماشین برای متوقف کردن اعمال خرابکارانه یک سازمان مخوف استفاده کنند.

 

 

۱۰-«هیولا» از بهترین انیمه ‌های جهان

 

«هیولا» از بهترین انیمه ‌های جهان

 

ژانر: درام،‌ جنایی

 

IMDb: ۸،۶

 

انیمه فوق العاده تماشایی و دلهره آور «هیولاها (Monster)» یکی از آن بهترین انیمه های سریالی تاریخ است که تماشای آن را به دلیل انبوهی از اتفاقات آزاردهنده و خشن می توانیم تنها به مخاطبان بزرگسال توصیه کنیم. فضای تیره و تاریک این انیمه حتی به قدری ناراحت کننده و اندوهبار است که تا مدت ها ذهن هر بیننده ای را به خود مشغول نگه می دارد. اگر از طرفداران درام های جنایی سیاه پرکشش هستید، ‌احتمالا از تماشای انیمه هیولا نهایت لذت را ببرید، در غیر این صورت، بهتر است به دنبال انیمه سبک تری باشید.

 

 

خلاصه داستان:

 

کنزو تنما یک جراح مغز و اعصاب است که در آلمان کار می کند. تنما زندگی بسیار خوبی دارد و قرار است با دختر رئیس بیمارستان ازدواج کند. او در حرفه جراحی هم آینده درخشانی پیش رو دارد. ولی وقتی زندگش تنما با یکی از بیماران سابقش که موجود هیولا صفتی است گره می خورد،‌ وضعیت برای او طرز کابوس واری تغییر می کند.

 

 

بهترین انیمه های سینمایی جهان

 

در بخش قبل به بهترین انیمه های سریالی جهان پرداختیم،‌ در ادامه به بهترین انیمه های سینمایی جهان می پردازیم. هر چند انیمه های سریالی طرفداران بیشتری نسبت به انیمه های سینمایی دارند، ولی کم نیستند دوستداران انیمه ای که ترجیح می دهند به جای دنبال کردن یک سریال طولانی نهایت لذت را از یک انیمه سینمایی نهایتا ۲ ساعته ببرند. آنچه در ادامه می خوانید فهرست ۱۰ انیمه سینمایی برتر به انتخاب وبسایت IMDb است.

 

 

۱- «شهر اشباح (۲۰۰۱)» از بهترین انیمه ‌های سینمایی جهان

 

«شهر اشباح (۲۰۰۱)» از بهترین انیمه ‌های جهان

 

ژانر: خانوادگی،‌ ماجراجویی

 

IMDb: ۸،۶

 

دوستداران انیمه به خوبی با نام هایائو میازاکی، کارگردان افسانه ای انیمه های ژاپنی و یکی از برترین مؤلفان انیمه آشنا هستند. یکی از بهترین آثار هایائو میازاکی قطعا «شهر اشباح (Spirited Away)» است. میازاکی با شهر اشباح در عین آنکه به همان سبک محبوب خود مضامینی سنگین و فلسفی را دستمایه قرار داده، توانسته داستانی دلچسب و جذاب را هم با ته مایه های ترس های روانشناختی بسازد که دستکم چند مرتبه تماشا را می طلبد.

 

 

خلاصه داستان:

 

دختر کمرو و غیراجتماعی به نام ارمیا چیهیرو در سفری به همراه خانواده اش وارد سرزمین مرموزی می شود که در تصرف خدایان، جادوگران و اشباح است و هر انسانی که به آن پای بگذارد به حیوان تبدیل می شود.

 

 

بیشتر بخوانید » ترسناک ترین فیلم های سینمایی براساس داستان های واقعی «

 

 

۲- «موشی‌ شی: زوکو شو (۲۰۱۵)» بهترین انیمه های سینمایی تاریخ

 

«موشی‌ شی: زوکو شو (۲۰۱۵)» بهترین انیمه های سینمایی تاریخ

 

ژانر: فانتزی

 

IMDb: ۸،۶

 

انیمه سینمایی «موشی‌ شی: زوکو شو (Mushi-Shi Zoku Shou)» اقتباسی تازه از مجموعه مانگای «موشی شی» است که از محبوب ترین و پرطرفدارترین مانگاهای ژاپنی به شمار می رود. تماشای انیمه سینمایی موشی‌ شی به خصوص برای هواداران انیمه سریالی موشی شی می تواند تجربه دلچسبی باشد،‌ خصوصا اینکه داستان آن برگرفته از بخش های پایانی این مجموعه مانگای جذاب است.

حتما بخوانید  نقد و بررسی فصل چهارم انیمه حمله به تایتان

 

 

خلاصه داستان:‌

 

گینکو سفر اسرارآمیزی را برای کشف معمای دختر مرموزی به نام کیا و کوهستانی که خانه اوست آغاز می کند.

 

 

۳-«گورستان کرم ‌های شب تاب (۱۹۸۸)» از برترین انیمه های دنیا

 

«گورستان کرم ‌های شب تاب (۱۹۸۸)» از برترین انیمه های دنیا

 

ژانر: درام،‌ جنگی

 

IMDb: ۸،۵

 

«گورستان کرم ‌های شب تاب (Grave of the Fireflies)» یکی از بهترین انیمه های سینمایی جهان است که تجربه های تلخ جنگ را به طرز حیرت انگیزی به تصویر کشیده است. گورستان کرم های شب تاب با حال و هوای غمناک و شاعرانگی که در تک تک قاب های آن به چشم می خورد، نه تنها از عهده انتقال پیامی قوی و تاثیرگذار برآمده بلکه بی شک یکی از مبهوت کننده ترین انیمه هایی سینمایی است که تا به حال ساخته شده است. این انیمه را به کسانی توصیه می کنیم که آثار معناگرایانه و مفهومی را دوست دارند.

 

 

خلاصه داستان:

 

انیمه سینمایی گورستان کرم های شب تاب روایتی از زندگی پسر نوجوانی به نام سیتا و خواهر کوچکش ستسوکو و تلاش آنها برای زنده ماندن پس از یک حمله هوایی در ژاپن دوران جنگ جهانی دوم است.

 

 

۴- «شاهزاده مونونوکه (۱۹۹۷)» از برترین انیمه های دنیا

 

«شاهزاده مونونوکه (۱۹۹۷)» از برترین انیمه های دنیا

 

ژانر: اکشن، ‌ماجراجویی

 

IMDb: ۸،۴

 

«شاهزاده مونونوکه (Princess Mononoke)» یکی دیگر از بهترین انیمه های سینمایی جهان ساخته کارگردان افسانه ای هایائو میازاکی است. میازاکی در شاهزاده مونونوکه نیز به همان سبک ساده اما جذاب خود داستانی سرراست را با اتکا به روایتی پیچیده و چند لایه و تصویرپردازی های مبهوت کننده خلق کرده که کمتر بیننده ای می تواند آگاهانه از تماشای آن طفره برود

 

 

خلاصه داستان:

 

آشیتاکا، آخرین شاهزاده امیشی است که باید پادزهری برای طلسم خود بیابد. او دهکده خود را ترک می کند و به رهسپار سرزمین های شرقی می شود. در آنجا او خدایانی را به شکل حیوانات ملاقات می کند و وارد جنگی می شود که بین این خدایان جنگلی و اهالی دهکده ای به رهبری بانو ابوشی درگرفته است.

 

 

۵- «نام تو (۲۰۱۶)» از بهترین انیمه های سینمایی تاریخ

 

«نام تو (۲۰۱۶)» از بهترین انیمه های سینمایی تاریخ

 

ژانر: فانتزی، درام

 

IMDb: ۸،۴

 

«نام تو (Your Name)» در کنار اینکه یکی از بهترین انیمه های سینمایی جهان است،‌ با سود ۳۹۵ میلیون دلاری که عاید سازندگانش کرده، رکورد پرفروش ترین انیمه سینمایی دنیا و ژاپن را نیز در اختیار دارد. این انیمه زیبا به جذاب ترین شکل مفهوم بی زمانی و مکانی عشق را به تصویر می کشد. اگر می خواهید برای مدتی بیش از ۱۰۰ دقیقه غرق یک دنیای خیالی جذاب شوید حتما سراغ نام تو بروید.

 

 

خلاصه داستان:

 

میتسوها میامیزو، دختری است که در دهکده ای زندگی می کند، او در دل آرزو دارد که در زندگی بعدی خود به پسری خوش چهره ای تبدیل شود که در توکیو زندگی می کند. تاکی تاچیبانا نیز نوجوان دبیرستانی اهل توکیو است. پس از مدتی بدن میتسوها با تاکی عوض می شود تا چند روز بدن های این دو با هم عوض می شد تا اینکه روزی این ارتباط نیز قطع می شود.

 

 

۶- «نئون جنسیس اونگلیون: پایان اونگلیون (۱۹۹۷)» از بهترین انیمه های سینمایی تاریخ

 

«نئون جنسیس اونگلیون: پایان اونگلیون (۱۹۹۷)» از بهترین انیمه های سینمایی تاریخ

 

ژانر: درام،‌ اکشن

 

IMDb: ۸،۱

 

«نئون جنسیس اونگلیون: پایان اونگلیون (Neon Genesis Evangelion: The End of Evangelion)» به کارگردانی هیدئاکی آنو همچون انیمه سریالی به همین نام، داستانی پرجذبه با انبوهی از نبردهای مهیج و حماسی دارد که چشم هر بیننده ای را به خود خیره می کند. انیمه سینمایی نئون… همچون بسیاری از انیمه ها مضمونی علمی تخیلی با ته مایه های آخرالزمانی دارد که درون مایه اصلی آن را نبرد میان خیر و شر تشکیل می دهد.

 

 

خلاصه داستان:

 

فیلم همچون انیمه سریالی نئون جنسیس اونگلیون پیرامون ماجراهای ایکاری شینجی، پسر کنجکاوی است که خلبانی واحد ۰۱ اوانگالیونکه را برعهده دارد تا فرشته ها را از پای در بیاورد.

 

 

بیشتر بخوانید » بهترین و پرفروش ترین انیمیشن های تاریخ سینما «

 

 

۷- «خانه مکعب های کوچک (۲۰۰۸)» از برترین انیمه های دنیا

 

«خانه مکعب های کوچک (۲۰۰۸)» از برترین انیمه های دنیا

 

ژانر: درام، کوتاه

 

IMDb: ۸،۲

 

«خانه مکعب های کوچک (The House of Small Cubes)» انیمه سینمایی کوتاه ۱۲ دقیقه ای ساخته کنیو کاتو، انیماتور ژاپنی است که در سال ۲۰۰۹ برنده جایزه اسکار نیز شد. نیو کاتو در این انیمه سینمایی کوتاه به طرز دلچسبی تلخی ها و شیرینی ها زندگی را دستمایه قرار داده است. همانطور که از تصویر نیز متوجه شدید خانه… تصویرسازی برخلاف سایر انیمه های ژاپنی دارد که مملو از رنگ و روشنی هستند. بلکه نیو کاتو در این انیمه سینمایی بیشتر از رنگ های خاکستری و تیره بهره برده است تا داستانی غم انگیز را روایت کند.

 

 

خلاصه داستان:

 

مرد سالخورده ای برای نجات خانه خود از سیلی مهیب تصمیم می گیرد طبقه جدیدی به خانه خود اضافه کند. مرد پس از این در طبقه دوم خانه زندگی می کند تا اینکه اتفاقی پیپ او به طبقه اول می افتد. در هنگام برداشتن پیپ از طبقه اول است که مرد با پیدا کردن یکی وسایل خانه به یاد خاطرات شیرین گذاشته می افتد.

 

 

۸- «قلعه متحرک هاول (۲۰۰۴)» از بهترین انیمه های سینمایی تاریخ

 

«قلعه متحرک هاول (۲۰۰۴)» از بهترین انیمه های سینمایی تاریخ

 

ژانر: خانوادگی، ماجراجویی

 

IMDb: ۸،۲

 

«قلعه متحرک هاول (Howl’s Moving Castle)» یکی دیگر از بهترین انیمه های سینمایی جهان است که کارگردانی آن را هایائو میازاکی برعهده دارد. این انیمه تماشایی از روی رمان فانتزی به همین نوشته دیانا وین جونز ساخته شده است. قلعه متحرک هاول، داستانی در قلمروی فانتزی های تاریک دارد که با روایتی معماگونه و جذاب تبدیل به یکی از بهترین انیمه های سینمایی جهان شده است.

 

 

خلاصه داستان:

 

دختری به نام سوفی توسط جادوگری طلسم و در بدن یک پیرزن به بند کشیده می شود. سوفی برای باطل کردن طلسمش به سوی هارو می رود. هارو شعبده بازی است که در قلعه ای متحرک زندگی می کند. در قلعه هارو است که او به کاریشیفا برمی خورد، کسی که به سوفی اطمینان می دهد طلسم او را باطل کند، ولی برای اینکار شرطی هم دارد.

 

 

۹- «همسایه من توتورو (۱۹۸۸)» از بهترین انیمه های سینمایی تاریخ

 

«همسایه من توتورو (۱۹۸۸)» از بهترین انیمه های سینمایی تاریخ

 

ژانر: خانوادگی، ماجراجویی

 

IMDb: ۸،۲

 

«همسایه من توتورو (My Neighbor Totoro)» یکی دیگر از انیمه های جذاب ساخته هایائو میازاکی، فیلمساز مؤلف ژاپنی است. همسایه من توتورو با توجه به اینکه به زندگی کودکان می پردازد، روایت تصویری فوق العاده سرگرم کننده ای دارد که باعث می شود تماشای آن برای هر بیننده ای با هر سن و سالی لذت بخش باشد.

 

 

خلاصه داستان:

 

دختر خردسالی به نام می به همراه پدر و خواهر بزرگترش ساتسکه به روستایی در حومه شهر می روند تا نزدیک مادر بیمار خانواده باشند که در بیمارستان بستری است. می و خواهر در یکی از گشتزنی های خود در روستا از وجود ارواح جنگل اطلاع پیدا می کنند و بعدا با روحی به نام توتورو آشنا می شوند.

 

 

بیشتر بخوانید « بهترین فیلم های علمی تخیلی از نگاه کاربران و منتقدان IMDB «

 

 

۱۰- «فرزندان گرگ (۲۰۱۲)» از بهترین انیمه ‌های جهان

 

«فرزندان گرگ (۲۰۱۲)» از بهترین انیمه ‌های جهان

 

ژانر: درام،‌ فانتزی

 

IMDb: ۸،۲

 

فانتزی بخش جدانشدنی از انیمه هاست، چه این فانتزی به شیوه ای جدی و گاهی خشن و چه به صورت روایتی صمیمانه و دلچسب باشد. انیمه سینمایی «فرزندان گرگ (Wolf Children)» یکی از آن انیمه های فانتزی دلگرم کننده است که با قاب بندی های کارت پستالی و رنگارنگش و لحظات سرشار از یأس، امید و شوق شخصیت هایش باعث می شود بیش از پیش غرق دنیای سحرآمیز انیمه ها شویم.

 

 

خلاصه داستان:

 

هانا دختر جذابی است که در دانشگاه با پسری مرموز آشنا می شود. هانا به زودی متوجه می شود که مردی که این چنین دلبسته او شده یک گرگینه است، با این وجود با او ازدواج می کند و حاصل آن هم دو فرزند پسر و دختر به نام های آمه و یوکی می شود. پس از مرگ ناگهانی شوهر، هانا باید به تنهایی معاش خود و دو فرزندش را تأمین کند.

 

 

منابع: imdb، liveabout، imdb

 

کالابرگ الکترونیک