طرز تهیه املت تن ماهی و تخم مرغ در چند دقیقه

طرز تهیه املت تن ماهی و تخم مرغ در چند دقیقه


8 آبان 1399 . زمان مطالعه: 6 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
املت تن ماهی یک نوع غذا با تن ماهی

طرز تهیه املت تن ماهی و تخم مرغ به عنوان یک غذا با تن ماهی خوشمزه در سرتاسر دنیا بسیار مشهور است. جالب است بدانید که فقط در عرض چند دقیقه، می‌توانید یک املت ساده تن ماهی درست کنید، یک غذا با تخم مرغ ساده با کمترین مواد. راه‌های خلاقانه زیادی برای تهیه املت تن ماهی وجود دارد که می‌توانید از آنها استفاده کنید و از صبحانه مقوی خود لذت ببرید. طرز تهیه املت تن ماهی و تخم مرغ که یکی از انواع غذا با تن ماهی و انواع املت است را از سایت Wikihow در مجله کوروش بخوانید.

 

طرز تهیه املت تن ماهی با تخم مرغ

 

مواد لازم

تن ماهی: ۱ عدد

تخم‌مرغ: ۲ عدد یا بیشتر

نمک، فلفل، روغن مایع: به مقدار لازم

 

طرز تهیه

 

طرز تهیه املت تن ماهی و تخم مرغ در چند دقیقه

مرحله اول

 

برای درست کردن  املت تن ماهی با تخم مرغ به عنوان یکی از انواع خوشمزه املت ابتدا تابه خود را از قبل گرم کنید و حدود ۱ قاشق غذاخوری روغن مایع را به آن اضافه کنید. تابه باید روی حرارت متوسط ​​گرم شود. نگذارید تابه شما آنقدر داغ شود که روغن بسوزد. وقتی روغن کمی داغ شد و سطح ظرف را پوشاند، تابه شما آماده است.

همچنین می‌توانید به‌جای روغن، از یک قاشق غذاخوری کره استفاده کنید. اگر از کره استفاده می‌کنید، اطمینان حاصل کنید که نمی‌سوزد و قهوه‌ای نمی‌شود. قهوه‌ای‌شدن کره می‌تواند طعم سوخته‌‌ای را به املت شما اضافه کند.

 

مرحله دوم

 

تن ماهی خود را آماده کنید. قوطی تن ماهی را باز کرده و در یک کاسه بریزید. مقدار کمی نمک و فلفل را در آن بپاشید تا مزه‌دار شود. بهتر است روغن تن ماهی را تخلیه نکنید، زیرا این روغن سرشار از امگا۳ است. همین جا بگوییم که انواع غذا با تن ماهی از انواع ساندویچ – سالاد تن ماهی و کوکو تن ماهی و اسنک تن ماهی و حتی پاستا تن ماهی را هم می‌توانید درست کنید.

 

طرز تهیه املت تن ماهی و تخم مرغ در چند دقیقه

مرحله سوم

 

تخم‌مرغ‌های خود را آماده کنید و آنها را در کاسه‌ای متوسط بشکنید. با توجه به تعداد نفرات و مقدار املتی که دوست دارید در یک وعده نوش‌ جان کنید؛ می‌توانید از ۲ تا ۴ تخم‌مرغ استفاده کنید. از چنگال یا همزن استفاده کنید تا تخم‌مرغ‌ها را در ظرف خوب به هم بزنید تا ترکیب شود و ظرف را کنار بگذارید. البته می‌توانید از کل تخم‌مرغ یا فقط از سفیده آنها استفاده کنید. در ادامه مواردی درمورد استفاده از تخم‌مرغ را شرح داده‌ایم:

 

طرز تهیه املت تن ماهی و تخم مرغ در چند دقیقه

 

*در کل تخم‌مرغ برای شما بسیار مفید است. مهم‌ترین نکته این است که تخم‌مرغ‌ها کجا پرورش یافته‌اند. تخم‌ مرغ‌هایی که در اطراف گیاهان خوراکی و حشرات زندگی سالم‌تری دارند، بهترین انتخاب برای شما هستند. هنگام خرید، به دنبال تخم‌مرغ‌های ارگانیک از مرغ‌های در قفس نگهداری‌نشده و بدون هورمون باشید؛

 

*اگر نگران میزان کالری زیاد و کلسترول بالای تخم‌مرغ هستید، از سفیده تخم‌مرغ استفاده کنید تا ضمن کاهش چربی و کلسترول، مواد مغذی مهم را در رژیم غذایی‌تان حفظ کنید؛

 

*در طرز تهیه املت تن ماهی با تخم مرغ اگر به دنبال تهیه املتی هستید که پف کند، می‌توانید کمی شیر به مخلوط تخم‌مرغ خود اضافه کنید وآن را خوب هم بزنید.

 

مرحله چهارم

 

تخم‌مرغ‌های را در تابه از قبل گرم شده بریزید و حرارت آن را متوسط کنید. بگذارید تخم‌مرغ‌ها حدود ۱ دقیقه بپزند تا لبه‌های آن شروع به حباب‌زدن کنند. با استفاده از کاردک لاستیکی، لبه را با دقت جدا کرده و قسمت پایین آن را از نظر سفتی و رنگ بررسی کنید.

اگر املت شما زرد کم رنگ است، بگذارید بیشتر بپزد تا طلایی شود.

 

مرحله پنجم

 

در این مرحله از طرز تهیه املت تن ماهی باید تکه‌های تن ماهی را اضافه کنید. از یک چنگال برای توزیع یکنواخت آن در سطح املت تخم‌مرغ خود استفاده کنید. از قراردادن تکه‌های بزرگ تن ماهی در هر قسمتی از املت، خودداری کنید. زیرا وجود تکه‌های بزرگ تن ماهی ممکن است بعدا برداشتن املت را دشوار کند. با استفاده از کاردک، یک طرف تخم‌مرغ‌ها را به آرامی بلند کرده و روی طرف دیگر قرار دهید. کاردک خود را در یک لبه املت قرار داده و به آرامی تخم مرغ را روی خود تا کنید.

 

بعد از حدود ۳۰ ثانیه، اگر قسمت زیرین املت طلایی و ترد شد، آن را از روی گاز بردارید. در غیر این صورت صبر کنید تا کامل بپزد. مراقب باشید که املت خود را بیش‌ازحد نپزید. این کا می‌تواند باعث خشک‌شدن آن شود.

 

طرز تهیه املت تن ماهی و تخم مرغ در چند دقیقه

 

املت تن ماهی شما که شبیه نیمرو شده آماده سرو است. با استفاده از کاردک، املت خود را به آرامی از تابه بردارید و روی بشقاب بگذارید. می‌توانید این املت را با نان تست یا یک کاسه میوه تازه میل کنید و با سس، پنیررنده‌شده پارمزان یا گوجه فرنگی از آن لذت ببرید. در صورت تمایل می‌توانید در طرز تهیه املت تن ماهی به املت قارچ یا گوجه فرنگی هم تفت دهید و اضافه کنید در این صورت املت تن ماهی با قارچ یا املت تن ماهی و گوجه فرنگی خواهید داشت.

 

 

 

کالابرگ الکترونیک