طرز تهیه ۱۷ غذا با تن ماهی سریع و خوشمزه + فیلم

طرز تهیه ۱۷ غذا با تن ماهی سریع و خوشمزه + فیلم


26 آبان 1401 . زمان مطالعه: 17 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب

درست کردن غذا با تن ماهی برای علاقمندان به تهیه غذاهای سریع و دریایی بسیار لذت‌بخش است. تن ماهی از آن دسته کنسروهایی است که هم به تنهایی مزه لذیذی دارد و هم از آن برای تهیه انواع غذاهای مختلف استفاده می‌شود. از انواع سالاد بگیرید تا پاستا و کوکو و املت؛ همه با استفاده از یک قوطی کنسرو تن ماهی آماده می‌شوند. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش می‌توانید با روش تهیه چند مدل انواع خوراک و غذای برنجی با تن ماهی آشنا شوید. در انتهای مقاله به سوالات متداول در مورد انواع غذا با تن ماهی پاسخ خواهیم داد.

 

 

انواع غذا با تن ماهی

 

انواع غذا با تن ماهی

 

تن ماهی یک غذای مفید و پرطرفدار است که به صورت کنسروی در اکثر فروشگاه‌ها یافت می‌شود. خیلی از افراد عاشق طعم تن ماهی با برنج و نان هستند و عده زیادی نیز ترجیح می‌دهند تن ماهی را در ترکیب با سایر غذاها میل کنند.

به خاطر داشته باشد که برای درست کردن انواع غذا با تن ماهی حتما کنسرو تن ماهی را برای ۲۰ دقیقه بجوشانید و بعد استفاده کنید. تنوع غذا با تن ماهی واقعاً بی‌نظیر است. شما می‌توانید هر مدل غذایی را با تن ماهی آماده کنید.

املت تن ماهی، پلو مخلوط و حتی کوکو و پاستای تن ماهی تنها بخشی از غذاهای خوشمزه‌ای هستند که با این کنسروهای ماهی خوشمزه درست می‌شوند. اما طرز تهیه غذا با تن ماهی و برنج چگونه است؟ آیا چیزی در مورد روش آماده کردن غذا با تن ماهی و گوجه و یا حتی خوراک تن ماهی با نخود فرنگی می‌دانید؟ در ادامه این بخش می‌توانید با روش آماده کردن انواع غذا با تن ماهی آشنا شوید.

 

۱- تن ماهی با برنج

 

تن ماهی با برنج از انواع غذا با تن ماهی

 

«پلو با تن ماهی» از آن دسته غذاهایی است که به هر شکل و دستوری که پخته شود خوشمزه و پرطرفدار است. شما می‌توانید تن ماهی را در کنار انواع پلو مخلوط با طعم‌های مختلف، آماده کنید. اگر به دنبال روش تهیه غذا با تن ماهی و برنج هستید، پس بهتر است حتماً این غذا را امتحان کنید.

«گوجه پلو با تن ماهی» یکی از خوشمزه‌ترین انواع پلو مخلوط با تن ماهی است. برای درست کردن این غذا با تن ماهی و گوجه ابتدا باید برنج را به روش همیشگی آبکش کنید. سپس در یک ماهیتابه مقداری روغن بریزید، کمی که روغن گرم شد سیر له شده و پیاز نگینی خرد شده را در روغن کمی تفت دهید.

حالا گوجه‌ فرنگی را اضافه دهید. آب گوجه‌ها که کشیده شد، ۲ قاشق رب گوجه‌فرنگی را اضافه کنید و هم بزنید. کمی نمک و فلفل سیاه اضافه کنید. حالا تن ماهی که بیست دقیقه جوشانده شده را به این مواد اضافه کنید. کمی که مواد با هم تفت خورد، جعفری خرد شده را اضافه کنید. برای خواندن ادامه طرز تهیه پلو گوجه با تن ماهی و همچنین آموزش پلو با تن ماهی به ۳ روش مختلف می‌توانید به مقاله طرز تهیه پلو با تن ماهی مراجعه کنید.

 

۲- کوکو تن ماهی

 

کوکو تن ماهی از انواع غذا با تن ماهی

 

برای تهیه غذا با تن ماهی و سیب زمینی، «کوکوی ماهی» بهترین گزینه است. این غذای خوشمزه بسیار سریع درست می‌شود و طعم فوق‌العاده‌ای دارد. برای درست کردن کوکو ماهی که یکی از انواع کوکوهای ساده و مقوی است ابتدا باید سیب زمینی‌ها را بپزید. سپس روغن تن ماهی را جدا کنید و همراه با ۴ حبه سیر و پیاز و روغن زیتون در غذاساز بریزید و خوب میکس کنید.

سیب زمینی‌های پخته شده را پوست بگیرید و رنده کنید. بهتر است سیب زمینی‌ها را رنده کنید تا چسبناک نشوند و کوکو ماهی حالت پفکی و ترد پیدا کنند. پوره ماهی، سیر، پیاز و روغن زیتون را با سیب زمینی‌ها مخلوط کنید تا یک مایه یکدست برای کوکو ماهی به دست آورید.

برای خواندن ادامه طرز تهیه کوکو ماهی تن مرحله به مرحله می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه کوکو ماهی کلیک کنید.

 

۳- املت تن ماهی

 

املت تن ماهی یک نوع غذا با تن ماهی

 

اگر دوست دارید یک غذا با تن ماهی ساده و سریع را یاد بگیرید، پیشنهاد ما «املت تن ماهی» است. برای درست کردن املت تن ماهی با تخم مرغ به عنوان یکی از انواع خوشمزه املت ابتدا تابه خود را از قبل گرم کنید و حدود ۱ قاشق غذاخوری روغن مایع را به آن اضافه کنید. تابه باید روی حرارت متوسط گرم شود. نگذارید تابه شما آنقدر داغ شود که روغن بسوزد. وقتی روغن کمی داغ شد و سطح ظرف را پوشاند، تابه شما آماده است.

همچنین می‌توانید به ‌جای روغن، از یک قاشق غذاخوری کره استفاده کنید. اگر از کره استفاده می‌کنید، اطمینان حاصل کنید که نمی‌سوزد و قهوه‌ای نمی‌شود. قهوه‌ای ‌شدن کره می‌تواند طعم سوخته‌‌ای را به املت شما اضافه کند. برای خواندن ادامه طرز تهیه املت تن ماهی و تخم مرغ در عرض چند دقیقه می‌توانید به مقاله طرز تهیه املت تن ماهی مراجعه کنید.

 

حتما بخوانید  ۱۴ نکته مهم و ضروری کمپ زدن در تابستان + لیست لوازم ضروری کمپ

۴- مگشت پلو با تن ماهی

 

مگشت پلو با تن ماهی

 

«مگشت پلو» یک نوع پلوی جنوبی است که به دلیل سبزیجات و ادویه‌های خوش عطری که در آن استفاده می‌شود، فوق‌العاده خوشمزه و خوش طعم است. برای تهیه مگشت پلو از چند ساعت قبل برنج را بشویید و در آب نمک خیس کنید.

در یک تابه، کمی روغن بریزید و رب گوجه فرنگی را تفت دهید تا بوی خامی آن گرفته شود. سیرها را رنده یا له کنید و به رب گوجه اضافه کنید. زردچوبه، فلفل سیاه، پودر دارچین، پودر تخم گشنیز و پودر لیمو را اضافه کنید تا کمی سرخ شوند.

سپس روغن تن ماهی را جدا کنید و به مواد داخل ماهیتابه اضافه کنید. ماهی تن را با پشت قاشق یا هر چیزی که در دسترس دارید له کنید تا کاملاً در مواد داخل تابه مخلوط شود. گردوی خرد شده را اضافه کنید و به مدت ۲ دقیقه با هم تفت دهید. کشمش را اضافه کنید. نمک را بر اساس ذائقه خود اضافه کنید. برای خواندن ادامه طرز تهیه مگشت پلو با تن ماهی به ۲ روش مختلف می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه مگشت پلو با تن ماهی کلیک کنید.

 

۵- سالاد تن ماهی

 

سالاد تن ماهی از انواع غذا با تن ماهی

 

«سالاد تن ماهی» یکی از خوشمزه‌ترین سالادها و پیش غذاهای مهمانی و یک غذای ساده و مقوی با ریشه فرنگی است. فرانسوی‌ها و ایتالیایی‌ها به سالاد تن ماهی با انواع مخلفات علاقه زیادی دارند و معمولاً در وعده‌های مختلف آن را سرو می‌کنند. اگر به دنبال روش تهیه یک غذا با تن ماهی و پیازچه هستید، بهتر است همین حالا دست به کار شوید و این سالاد بی‌نظیر را آماده کنید.

برای درست کردن غذای ساده و مقوی سالاد تن ماهی، ابتدا سیب زمینی‌ها را بپزید. تن ماهی را هم ۲۰ دقیقه بجوشانید. سالاد تن ماهی را با ماکارونی فرمی هم درست می‌کنند پس اگر از نظر رژیمی مشکلی ندارید می‌توانید مقداری ماکارونی هم بپزید و آبکش کنید و به مواد سالاد اضافه کنید که در این صورت «سالاد تن ماهی ایتالیایی» خواهید داشت که ادویه‌اش فلفل پاپریکا است.

برخی هم برای طرز تهیه سالاد تن ماهی که تبدیل به «سالاد تن ماهی فرانسوی» می‌شود، مقداری کاهو هم پیشنهاد می‌کنند که اتفاقاً طعم سالاد را خوشمزه می‌کنند. برای خواندن ادامه طرز تهیه سالاد تن ماهی به چند روش مختلف می‌توانید به مقاله طرز تهیه سالاد تن ماهی مراجعه کنید.

 

۶- تاکو مکزیکی با تن ماهی

 

تاکو مکزیکی با تن ماهی

 

«تاکو» در زبان لاتین به معنای «لقمه» است. نان اصلی تاکو «ترتیلا» است اما آن را با نان لواش و پیتا هم می‌توانید درست کنید و یک فینگرفود ساده و کم هزینه و خوشمزه برای مهمانی و تولد و دورهمی هم هست.

این غذا بهترین انتخاب برای تهیه غذا با تن ماهی و پنیر پیتزا است. برای درست کردن «تاکو مکزیکی با تن ماهی» اگر از نان پیتا یا نان لواش استفاده می‌کنید نان‌ها را چند دقیقه به حالت نان تاکو یعنی کمی خمیده در فر بگذارید تا مقداری خشک شوند، البته این کار سلیقه‌ای است و شما می‌توانید تاکو را با همان نان نرم پیتا یا لواش درست کنید.

سپس پیاز را نگینی خرد کنید و تفت دهید تا سبک شود. گوشت چرخ‌کرده را اضافه کنید و تفت دهید تا رنگ گوشت عوض شود. فلفل سبز خرد شده را اضافه کنید و تفت دهید. سیر را هم اضافه کنید. کمی که تفت خورد نمک و ادویه تاکو را اضافه کنید.

½ استکان آب اضافه کنید تا گوشت خوب پخته شود. در نهایت آبی که اضافه کرده‌اید باید کاملاً بخار شود و هیچ آب اضافی در گوشت نباشد. برای خواندن ادامه طرز تهیه تاکو مکزیکی با تن ماهی و ادویه مخصوص تاکو می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه انواع تاکو کلیک کنید.

 

۷- پاستا ایتالیایی با تن ماهی

 

پاستا ایتالیایی با تن ماهی از انواع غذا با تن ماهی

 

«پاستا با تن ماهی» به روش ایتالیایی یک غذای خوشمزه با تن ماهی است که از ترکیب سبزیجات معطر، گوجه فرنگی و کنسرو تن ماهی درست می‌شود. برای تکمیل طعم این پاستا نیز در انتها مقداری پنیر پارمزان رنده شده به غذا اضافه می‌شود. برای درست کردن پاستا ایتالیایی با تن ماهی ابتدا پیاز را ریز و حبه‌ای خرد کنید.

گوجه فرنگی‌ها را رنده یا میکس کنید. پیازها را روی شعله ملایم گاز و در مقداری روغن مایع یا روغن زیتون فرابکر (پاستاهای ایتالیایی با روغن زیتون فرابکر تهیه می‌شوند به همین خاطر بهتر است شما هم از این نوع روغن استفاده کنید اما اگر طعم روغن زیتون را نمی‌پسندید از روغن مایع استفاده کنید) تفت دهید تا سبک شوند.

وقتی پیازها طلایی شدند سیرهای رنده شده را اضافه کنید و کمی دیگر تفت دهید. حالا نوبت اضافه کردن رب گوجه فرنگی است. رب گوجه فرنگی را به همراه یک قاشق چای‌خوری زردچوبه به پیاز و سیر در حال تفت اضافه کنید و سرخ کنید تا طعم خامی هر دو گرفته شود.

برای خواندن ادامه مراحل طرز تهیه پاستا ایتالیایی ساده خانگی با تن ماهی می‌توانید به مقاله طرز تهیه پاستا ایتالیایی با تن ماهی مراجعه کنید.

 

۸- اسنک خانگی ساده تن ماهی و نخود فرنگی

 

اسنک خانگی ساده تن ماهی و نخود فرنگی

 

«اسنک تن ماهی» از آن دسته غذاهایی است که می‌توانید هم به عنوان وعده غذایی و هم میان وعده و یا عصرانه میل کنید. درست کردن «اسنک خانگی تن ماهی و نخود فرنگی» بسیار ساده است و طعم فوق‌العاده خوشمزه‌ای دارد. برای تهیه این غذا با تن ماهی ابتدا باید چیزی شبیه به خوراک تن ماهی با نخود فرنگی را آماده کنید. سپس آن را همراه با بیسکویت، نان یا ترتیلا میل کنید.

برای درست کردن اسنک ساده تن ماهی و نخود فرنگی کافی است دو عدد ماهی ساردین کنسروی را به قطعات کوچک تقسیم کنید، ماهی تن را هم ریز کنید و هر دو را به همراه کره در میکسر یا غذاساز بریزید تا کاملاً با هم مخلوط شوند (اگر رژیم لاغری دارید کره را حذف کنید).

حتما بخوانید  طرز تهیه ۸ مدل سالاد ماکارونی به روش رستورانی و مجلسی + فیلم

اسنک شما به همین سادگی آماده است و کافی است روی آن یک قاشق غذاخوری نخود فرنگی پخته یا کنسرو شده، کمی گشنیز خرد شده، جعفری یا خیارشور بریزید. برای خواندن ادامه مراحل طرز تهیه اسنک خانگی ساده تن ماهی و نخود فرنگی و همچنین خواص بی‌نظیر این اسنک می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه اسنک تن ماهی و نخود فرنگی کلیک کنید.

 

۹- خوراک تن ماهی و لوبیا

 

خوراک تن ماهی و لوبیا

 

درست کردن غذا با تن ماهی و لوبیا یکی از ساده‌ترین روش‌های آماده کردن یک ناهار یا شام خودمانی است. یک غذای ساده اما فوق‌العاده خوشمزه و پرطرفدار که اکثر افراد از طعم بی نظیر آن لذت می‌برند.

 

مواد لازم برای تهیه خوراک تن ماهی و لوبیا

 

  • کنسرو تن ماهی: ۱عدد
  • کنسرو لوبیا چیتی: ۱عدد
  • پیاز: ۱ عدد
  • رب گوجه فرنگی: ۱ قاشق غذاخوری
  • قارچ: به مقدار لازم
  • فلفل دلمه‌ای: ۱/۲
  • نمک و فلفل سیاه: به مقدار لازم
  • پاپریکا و پودر لیمو عمانی: به مقدار لازم

 

طرز تهیه خوراک تن ماهی و لوبیا

 

برای درست کردن این غذا با تن ماهی و لوبیا باید پیاز را به صورت خلالی خرد کنید و سپس در مقداری روغن تفت دهید. زمانی که رنگ پیاز کمی طلایی شد، ادویه‌ها را اضافه کنید. حال فلفل دلمه‌ای خرد شده و رب گوجه فرنگی را به پیاز سرخ شده اضافه کنید.

بعد از این که رنگ رب گوجه کمی باز شد، مقداری آب به خوراک اضافه کنید تا رنگ رب گوجه کاملاً باز شود. اجازه دهید آب به جوش بیاید، سپس قارچ، لوبیا و تن ماهی را اضافه کنید و اجازه دهید و اجازه دهید خوراک با شعله ملایم بجوشد و جا بیفتد. برای تزیین این غذا می‌توانید مقداری سیب زمینی سرخ شده یا چیپس خلالی روی آن بریزید و آن را این غذا با تن ماهی را با برنج یا نان میل کنید.

 

۱۰- دو پیازه تن ماهی

 

دو پیازه تن ماهی از انواع غذا با تن ماهی

 

«دو پیازه» یکی از معروف‌ترین و خوش‌طعم‌ترین غذاهای جنوبی است که معمولاً با میگو درست می‌شود. اما شما می‌توانید این غذای خوشمزه را با تن ماهی نیز آماده کنید. در ادامه می‌توانید با روش درست کردن «دو پیازه تن ماهی» آشنا شوید.

 

مواد لازم برای تهیه دو پیازه تن ماهی

 

  • پیاز: ۴ عدد متوسط
  • کنسرو تن ماهی: ۲ عدد
  • رب گوجه فرنگی: ۱ قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل سیاه: به مقدار لازم
  • آویشن، زردچوبه و روغن: به مقدار لازم

 

طرز تهیه دو پیازه تن ماهی

 

برای درست کردن دو پیازه با تن ماهی ابتدا باید تن ماهی‌ها را همراه با آب در یک قابلمه بریزید و برای ۲۰ دقیقه بجوشانید. در این فرصت پوست پیازها را پوست بگیرید و آن‌ها را به صورت خلالی خرد کنید. پیازهای خرد شده را در مقداری روغن تفت دهید تا سبک شوند، سپس رب گوجه فرنگی را اضافه کنید.

حالا زمان اضافه کردن ادویه‌ها است. در این مرحله باید ادویه‌ها را به ترکیب پیاز و رب گوجه اضافه کنید. سپس تن ماهی‌ها را از قوطی خارج کرده و به سایر مواد اضافه کنید. اجازه دهید غذا با حرارت ملایم روی گاز بجوشد تا کاملاً جا بیفتد. بعد از حدود ۱۰ دقیقه غذای شما آماده است. می‌توانید غذا را با فلفل دلمه‌ای و لیمو ترش تزیین کنید و میل کنید.

 

۱۱- قلیه با تن ماهی

 

قلیه ماهی از انواع غذا با تن ماهی

 

«قلیه ماهی با تن ماهی» یکی از خوشمزه‌ترین غذاها با تن ماهی است که به دلیل سبزی‌های معطری که در آن به کار رفته عطر فوق‌العاده‌ای دارد. قلیه ماهی معمولاً با انواع ماهی تازه درست می‌شود، اما طرز تهیه قلیه ماهی با تن ماهی یکی از خوشمزه‌ترین و البته سریع‌ترین روش‌های آماده کردن این غذا است.

در اولین مرحله از طرز تهیه قلیه ماهی با تن ماهی باید گشنیز و شنبلیله تازه را به صورت ریز خرد کنید. سپس مقداری روغن در یک ماهیتابه بزرگ بریزید و روی شعله گاز قرار دهید. بعد از این که روغن داغ شد سبزیجات را به ماهیتابه اضافه کنید و کمی در روغن تفت دهید. هر زمان که رنگ سبزی‌ها عوض شد شعله گاز را خاموش کنید. برای مطالعه مراحل طرز تهیه قلیه با تن ماهی به ۳ روش روی لینک مطلب کلیک کنید.

۱۲- پیتزا تن ماهی

 

طرز تهیه پیتزا تن ماهی به 2 روش خوشمزه و ساده در 20 دقیقه

 

اگر تا به حال پیتزا تن ماهی و ذرت خورده باشید، حتماً می‌دانید که این پیتزا یکی از خوشمزه‌ترین انواع پیتزا خانگی و جزو غذاهای خوشمزه با تن ماهی است. مزه پیتزا تن ماهی به هیچ کدام از پیتزاهایی که تا به حال خورده‌اید، شباهتی ندارد و یک پیتزای منحصر به فرد با طعمی دوست داشتنی است.

پیتزا تن ماهی با پیاز بنفش و پیتزا تن ماهی و ذرت از معروف‌ترین و خوشمزه‌ترین انواع پیتزا با تن ماهی هستند که بسیار سریع و ساده درست می‌شود. استفاده از سیر، گوجه فرنگی و زیتون طعم بی‌نظیری به این پیتزا می‌بخشد. برای مطالعه طرز تهیه پیتزا تن ماهی به ۲ روش با پیاز بنفش و ذرت روی لینک مطلب کلیک کنید.

 

سوالات متداول

 

چند مدل از انواع خوراک تن ماهی نام ببرید؟

 

اگر به دنبال خوراک خوشمزه با تن ماهی هستید، بهتر است کوکو تن ماهی سالاد تن ماهی، تاکو با تن ماهی، خوراک تن ماهی و لوبیا و دو پیازه تن ماهی را امتحان کنید.

 

تن ماهی را با چی بخوریم؟

 

تن ماهی با سیب زمینی، تن ماهی با گوجه فرنگی و تن ماهی با فلفل دلمه‌ای از بهترین غذاهای ساده و مقوی با تن ماهی هستند که می‌توانید آن‌ها را بسیار سریع آماده کنید.

 

کالابرگ الکترونیک