طرز تهیه مرحله به مرحله نان بازلاما ترکیه‌ای پف و نرم بدون فر

طرز تهیه مرحله به مرحله نان بازلاما ترکیه‌ای پف و نرم بدون فر


10 دی 1399 . زمان مطالعه: 4 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه مرحله به مرحله نان بازلاما ترکیه‌ای پف و نرم بدون فر

طرز تهیه نان خانگی بدون فر همیشه جذاب و وسوسه برانگیز است. نان بازلاما، نان ترکیه‌ای است که بیشتر برای وعده صبحانه خوشمزه درست می‌شود. این نان خوشمزه و ساده و سریع را می‌توانید بدون فر و به ‌سادگی، در خانه درست کنید و از طعم و بوی خوب آن لذت ببرید. این طرز تهیه، در واقع مانند طرز تهیه نان در ماهیتابه و طرز تهیه نان خانگی ترکی فوری است و شامل طرز تهیه خمیر نان می‌شود. امروز در این مقاله، ما طرز تهیه نان بازلاما ترکیه‌ای بدون فر را به شما آموزش می‌دهیم. امیدواریم که لذت ببرید.

طرز تهیه نان بازلاما ترکیه‌ای بدون فر

 

طرز تهیه نان بازلاما ترکیه‌ای؛ با مراحل ساده و بدون فر

مواد لازم

 

مخمر تازه: ۱ قاشق چای‌خوری

آرد: ۳ و نیم لیوان دسته‌دار فرانسوی

شکر: ۱ قاشق چای‌خوری

ماست کم چرب: ۱/۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی

روغن زیتون: ۱/۴ لیوان دسته‌دار فرانسوی

آب ولرم: ۱/۴ لیوان دسته‌دار فرانسوی

نمک: ۱/۲ قاشق چای‌خوری

جعفری تازه و خرد شده: به مقدار دلخواه

 

طرز تهیه

 

طرز تهیه مرحله به مرحله نان بازلاما ترکیه‌ای پف و نرم بدون فر

مرحله اول

 

برای تهیه این نان خوشمزه، ابتدا باید خمیر را درست کنید. طرز تهیه خمیر ساده نان آسان است. پس برای تهیه این نان ترکی پس آرد را در کاسه بزرگی بریزید. سپس ماست را به آرد اضافه کرده و ترکیب کنید. در ادامه، روغن زیتون، نمک و شکر را در کاسه بریزید و خوب ترکیب کنید.

 

مرحله دوم

 

در مرحله دوم طرز تهیه نان بازلاما ترکیه‌ای، مخمر را در کاسه دیگری بریزید و با آب ولرم، ترکیب کنید. پس از اینکه آن را خوب هم زده و ترکیب کردید، این مواد را به مواد کاسه اول اضافه کنید. بهتر است مواد را با دست ورز دهید و ترکیب کنید. به‌ خاطر وجود روغن زیتون، مواد حالت چسبناکی خواهد داشت. روی کاسه را با پلاستیک بپوشانید و اجازه دهید تا ۲ ساعت استراحت کند. بهتر است مواد را در جای گرم قرار دهید.

 

مرحله سوم

 

پس از گذشت ۲ ساعت و ۲ برابر شدن خمیر، تکه‌ای از خمیر به اندازه یک سیب را بردارید. این خمیر را در دستتان به شکل توپ در بیاورید؛ سپس روی تخته‌ای خمیر را قرار داده و  آن را صاف کنید. بهتر است روی تخته از قبل آرد بپاشید. وقتی با دست خمیر را پهن کردید، سعی کنید سریع آن را یکنواخت کنید تا سفت نشود.

 

مرحله چهارم

 

طرز تهیه مرحله به مرحله نان بازلاما ترکیه‌ای پف و نرم بدون فر

 

وقتی همه مواد را به شکل مرحله سوم طرز تهیه نان بازلاما در آوردید، تابه‌ای نچسب را روی حرارت قرار داده و صبر کنید تا داغ شود. حرارت زیر تابه باید ملایم باشد.

سپس خمیرها را یکی یکی در تابه قرار دهید تا یک‌طرف آن بپزد. آن را پشت‌ورو کنید تا طرف دوم نیز طلایی شود. تقریبا برای پخت هر ۱ نان، ۷ دقیقه زمان لازم است. برای تزئین این نان، در صورت دلخواه، می‌توانید از مقداری جعفری تازه خرد شده نیز استفاده کنید.

پس از پخته‌ شدن تمام نان‌ها، همچنین می‌توانید روی آنها را با عسل یا انواع مرباهای خانگی خود تزئین و میل کنید. از این نان خوشمزه در وعده صبحانه یا میان وعده نیز می‌توانید استفاده کنید. نوش جان!

برای یافتن دستورهای مشابه طرز تهیه نان بازلاما ترکیه‌ای بدون فر، می‌توانید طرز تهیه نان در ماهیتابه، طرز تهیه نان خانگی فوری و انواع طرز تهیه خمیر نان را جست‌وجو کنید.

 

کالابرگ الکترونیک