۲ طرز تهیه مافین پیتزایی قارچ و مرغ در فر و در ماهیتابه

۲ طرز تهیه مافین پیتزایی قارچ و مرغ در فر و در ماهیتابه


27 اردیبهشت 1400 . زمان مطالعه: 6 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه مافین پیتزایی قارچ و مرغ

چطور مافین پیتزایی درست کنیم؟ مافین را معمولا به صورت کیک ساده و شکلاتی یا طعم‌های دیگر می‌شناسیم اما رسپی مافین‌های غذایی هم بسیار محبوب هستند. مافین پیتزایی با انواع گوشت و پنیر پیتزا یا حتی مافین با مواد غذایی گیاهی به عنوان فینگرفود و پیش غذا سریع و کم هزینه و آسان در سرتاسر دنیا بسیار محبوب است. طرز تهیه مافین پیتزایی قارچ و مرغ در فر و بدون فر را در سرویس آشپزی  مجله کوروش بخوانید.

 

طرز تهیه مافین پیتزایی قارچ و مرغ

طرز تهیه مافین پیتزایی قارچ و مرغ

مواد لازم برای ۱۵ عدد مافین پیتزایی

 

آرد قنادی (سه صفر): ۲۲۰ گرم (هر لیوان فرانسوی دسته‌دار معادل ۱۵۰ گرم آرد است)

پودر خمیر مایه فوری: ۱ قاشق چایخوری

بیکینگ پودر: ۲ قاشق چایخوری

شکر: ۱ قاشق مرباخوری

شیر ولرم: ½ لیوان فرانسوی دسته‌دار

سینه مرغ: ۱ عدد بدون پوست و استخوان

قارچ: ۲۰۰ گرم

تخم مرغ: ۲ عدد

روغن مایع: ۱۰۰ گرم (هر لیوان فرانسوی دسته‌دار معادل ۲۲۰ گرم روغن است)

خامه: ۵۰ گرم

پنیر پیتزا: ۱۰۰ گرم

فلفل دلمه‌ای: ۱ عدد

پیازچه: ۱۰۰ گرم

نمک، زردچوبه، پودر سیر، پودر آویشن و فلفل سیاه: به مقدار دلخواه

 

 

طرز تهیه

مافین پیتزایی قارچ و مرغ

 

مرحله اول

 

ابتدا فر را روشن کنید و روی درجه ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید تا گرم شود. سینه مرغ را نگینی خرد کنید و در روغن مقداری تفت دهید تا رنگ مرغ عوض شود. نمک و فلفل و زردچوبه را اضافه کنید و تفت دهید. اجازه دهید مرغ با آب خودش خوب بپزد و تفت بخورد. یک روش دیگر هم این است که مرغ را بپزید و ریش ریش کنید و سپس تفت دهید. حالا قارچ خرد شده را به مرغ اضافه کنید و مقداری دیگر تفت دهید. حرارت را زیاد کنید تا قارچ‌ها خوب سرخ شوند و آب‌شان کشیده شود. در ۵ دقیقه پایانی فلفل دلمه‌ای خرد شده را هم اضافه کنید.

 

 

مرحله دوم

 

تخم مرغ‌ها را به همراه پودر سیر، پودر آویشن، نمک و فلفل خوب هم بزنید و مخلوط کنید. سپس خامه و روغن مایع را به این ترکیب اضافه کنید و باز هم بزنید. آرد را با بیکینگ پودر مخلوط کنید و ۳ بار الک کنید. شیر ولرم و خمیر مایه را مخلوط کنید و روی ظرف را بپوشانید. ۵ دقیقه صبر کنید تا خمیر مایه عمل بیاید. خمیر مایه عمل آمده به همراه مخلوط آرد و بیکینگ پودر را به مایه تخم مرغی اضافه کنید و خوب مخلوط کنید تا خمیری شود. سپس مایه مرغ و قارچ و فلفل دلمه‌ای را به آن اضافه کنید و با هم مخلوط کنید. روی ظرف را به مدت ۳۰ دقیقه با سلفون بپوشانید و در یک جای گرم بگذارید.

 

 

مرحله سوم

 

در قالب مافین کپسول‌های کاغذی مافین بگذارید. کپسول‌ها را کمی با روغن چرب کنید و مایه مافین پیتزایی مرغ و قارچ را در قالب‌ها بریزید. قالب را به مدت ۳۰ دقیقه در طبقه وسط فر با همان دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد بپزید. در آخر پخت هم ۳ دقیقه گریل فر را روشن کنید تا روی مافین طلایی شود.

 

برای درست کردن مافین پیتزا به عنوان یک فست فود سالم و سریع می‌توانید از مواد مختلف استفاده کنید. مثلا مافین مرغ و بادمجان که به جای قارچ از بادمجان‌های مکعبی خرد شده و سرخ شده استفاده می‌شود، یا به جای گوشت مرغ از انواع ژامبون و سوسیس، گوشت بوقلمون یا حتی گوشت چرخ کرده استفاده کنید و مافین پیتزا با گوشت داشته باشید. در ترکیب مافین می‌توانید از ذرت، هویج رنده شده، نخود فرنگی، اسفناج، زیتون یا هر ماده دیگری که می‌پسندید می‌توانید استفاده کنید.

 

 

فوت و فن‌های درست کردن مافین

 

فوت و فن‌های درست کردن مافین پیتزایی قارچ و مرغ

 

*برای درست کردن فست فود مافین از خمیر جادویی هم می‌توانید استفاده کنید. طرز تهیه خمیر جادویی را در اینجا بخوانید.

*مواد مافین را با خمیر جادویی مخلوط کنید و در قالب‌های مافین بریزید و طبق دستور گفته شده در فر بپزید.

*طرز تهیه مافین پیتزایی بدون فر هم مرسوم است. برای این کار می توانید مواد را یک جا در تابه دو طرفه بریزید و بعد از پخت برش بزنید و سرو کنید.

*از ترکیب مواد مافین پیتزایی خامه را حذف نکنید تا بافت مافین نرم و لطیف شود.

*می‌توانید مافین را به صورت رژیمی و به صورت مافین کتویی برای رژیم کتوژنیک به عنوان یک فست فود سالم یا پیش غذا مهمانی هم درست کنید.

 

 

خواص مافین پیتزایی قارچ و مرغ

 

خواص مافین پیتزایی قارچ و مرغ

 

در واقع خواص غذاها ناشی از مواد اولیه‌ای است که در تهیه آنها بکار رفته است. همانطور که در دستور تهیه این غذا دیدیم انواع مواد غذایی اصلی مانند پروتئین، کربوهیدرات و لبنیات در این غذا وجود دارند از این رو غذایی خوب و مقوی به شمار می آید. مافین پیتزایی مرغ به دلیل داشتن مرغ در خود انواع ویتامین های گروه B را در خود داشته و همچنین به دلیل وجود پنیر در آن خواص لبنیات نیز در آن وجود دارد. آرد در این ماده غذایی حاوی نشاسته است از این رو این غذا منبع خوبی برای انرژی و کالری مورد نیاز بدن است.

 

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه مافین کتویی

 

کالابرگ الکترونیک