طرز تهیه انواع مافین (کاپ کیک غذایی) با مواد مختلف و خوشمزه

طرز تهیه انواع مافین (کاپ کیک غذایی) با مواد مختلف و خوشمزه


14 اسفند 1402 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه انواع مافین

مافین یکی از خوشمزه‌ترین و شکیل‌ترین انواع غذای فینگرفودی و میان وعده است که معمولا برای تهیه آن از ترکیبات متنوعی استفاده می‌شود. برخی مافین‌های غذایی را با مرغ و گوشت درست می‌کنند و برخی دیگر از سبزیجات خرد شده برای تهیه این پیش غذای لذیذ استفاده می‌کنند. مافین را می‌توانید به عنوان یک غذای نونی برای افطار ماه رمضان هم سرو کنید. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش می‌توانید با طرز تهیه انواع مافین آشنا شوید.

لیست تهیه انواع مافین یا کاپ کیک غذایی

دستور پخت انواع مافین

تجربه درست کردن انواع مافین غذایی را دارید؟ انواع مافین یا کاپ کیک غذایی به عنوان غذا و پیش غذا علاوه بر ظاهر جذابی که دارد، بسیار خوش طعم است. برای تهیه مافین‌های خوش طعم خانگی می‌توانید از ترکیبات متفاوتی استفاده کنید. مافین مرغ و پیازچه، مافین گوشت چرخ کرده، مافین پیتزایی و مافین‌های رژیمی که با سبزیجات تهیه می‌شوند هر کدام طعم متفاوتی دارند و می‌توانند به عنوان یک وعده غذایی متفاوت یا یک میان وعده سالم سرو شوند.

برای تهیه انواع مافین معمولا از ترکیباتی مثل آرد سفید، تخم مرغ، پاستا و لازانیا، بیکینگ پودر، نمک، فلفل سیاه، آویشن، گوشت مرغ، گوشت چرخ کرده، کره، پنیر پیتزا، شیر و روغن استفاده می‌شود که می‌توانید همه این مواد را به صورت اینترنتی و حضوری از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید. در ادامه این مطلب آموزش طرز تهیه انواع مافین غذایی مجلسی و ساده برای شما آماده کرده‌ایم.

مافین ذرت از انواع مافین

«مافین ذرت» یک پیش غذای ساده و خوشمزه است که ظاهری شبیه به کیک مافین دارد، اما برای درست کردن آن از سبزیجات مختلف استفاده می‌شود. برای درست کردن این مافین غذایی ساده ابتدا باید در یک کاسه گود، آرد سفید را با آرد ذرت و بیکینگ پودر ترکیب کنید و برای ۱ تا ۲ بار این ترکیب مواد خشک مافین را الک کنید. سپس پیازچه خرد شده، ذرت، شیر، کره و پنیر پیتزا را همراه با مقداری ادویه اضافه کنید. مواد را به خوبی هم بزنید تا خمیر مافین آماده شود.

برای خواندن چند روش تهیه مافین ذرت و جزییات خوشمزه شدن آن می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه مافین ذرت کلیک کنید.

۲- مافین کدو سبز

مافین کدو سبز از انواع مافین غذایی

«مافین کدو سبز» یکی از خوشمزه‌ترین و متفاوت‌ترین انواع مافین است که با مواد اولیه ساده‌ای تهیه می‌شود. برای تهیه این مافین قبل از ترکیب کردن مواد باید فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد روشن کنید. سپس کدو سبز و سیب زمینی را به صورت نگینی خرد کنید. حالا در یک کاسه آرد الک شده را با تخم مرغ ترکیب کنید. سپس شیر سرد را اضافه کنید. مواد را خوب هم بزنید تا یکدست شوند.

حتما بخوانید  2 روش طرز تهیه کیک یزدی با ماست و بدون ماست

در ادامه سیب زمینی و کدوی رنده شده را برای چند دقیقه در روغن تفت دهید تا روغن اضافه‌شان گرفته شود. سپس صبر کنید خنک شوند و بعد با سایر مواد ترکیب کنید. برای خواندن ادامه مراحل طرز تهیه مافین کدو سبز می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه مافین کدو سبز کلیک کنید.

۳- مافین مرغ و پیازچه

مافین مرغ و پیازچه از خوشمزه ترین انواع مافین

اگر به دنبال طرز تهیه انواع مافین مجلسی هستید، «مافین مرغ و پیازچه» یک گزینه فوق‌العاده است. برای تهیه این کاپ کیک غذایی خوشمزه باید سینه مرغ را به تکه‌های کوچک خرد کنید. سپس کمی کره در ماهیتابه بریزید و مرغ را تفت دهید تا رنگ آن عوض شود. سپس نمک و زردچوبه را به آن اضافه کنید. بعد از چند دقیقه نوبت اضافه کردن قارچ خرد شده و آبلیمو به ماهیتابه است. شعله گاز را کمی زیاد کنید و اجازه دهید آب قارچ بخار شود.

برای خواندن ادامه مراحل و جزییات طرز تهیه مافین مرغ و پیازچه می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه مافین مرغ و پیازچه کلیک کنید.

۴- مافین لازانیا

مافین لازانیا از انواع مافین غذایی

«مافین لازانیا» یک مافین مناسب عصرانه یا شام است که برای علاقه‌مندان به انواع مدل لازانیا انتخاب بی‌نظیری محسوب می‌شود. این مافین را با گوشت و مرغ و حتی با سویا به صورت گیاهی هم می‌توانید درست کنید.

برای تهیه این مافین مجلسی و خوشمزه ابتدا باید پیاز داغ را آماده کنید و بعد مقداری سیر رنده شده و ادویه به آن اضافه کنید و تفت دهید تا خامی ادویه گرفته شود. در ادامه گوشت چرخ کرده را به پیازها اضافه کنید و تفت دهید تا رنگ آن تغییر کند.

در یک تابه جدا، مقداری روغن بریزید و قارچ‌های خرد شده را اضافه کنید و زمانی که آبشان کشیده شد، قارچ‌ها را به ترکیب گوشت و پیاز اضافه کنید. برای خواندن ادامه مراحل طرز تهیه مافین لازانیا می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه مافین لازانیا کلیک کنید.

۵- مافین گوشت قلقلی

مافین گوشت قلقلی از لذیذترین انواع مافین

«مافین گوشت قلقلی» یک فینگرفود بسیار خوشمزه با گوشت چرخ کرده است که برای مهمانی‌‌ها به عنوان پیش غذا، هم یک ایده مناسب است. این مافین خوش خوراک، تا مدت زیادی شما را سیر نگه می‌دارد و بسیار مقوی است. برای تهیه این مافین باید گوشت چرخ کرده با یا پیاز و سیر رنده شده ترکیب کنید. در ادامه قارچ و هویج را به صورت خیلی ریز خرد کنید و به گوشت چرخ کرده اضافه کنید.

سپس آرد سوخاری را به مواد گوشت چرخ کرده اضافه کنید. کمی نمک و فلفل سیاه هم به مواد اضافه کنید و با قاشق این ترکیب را هم بزنید تا با هم مخلوط و یکدست شوند. برای خواندن ادامه مراحل طرز تهیه مافین گوشت قلقلی به روش‌های ساده و پنیری می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه مافین گوشت قلقلی کلیک کنید.

۶- مافین پیتزایی

مافین پیتزایی از انواع مافین غذایی

«مافین پیتزایی» یکی از محبوب‌ترین انواع مافین غذایی است که طعم آن شبیه به پیتزا است و ظاهری شبیه به کیک مافین دارد. برای تهیه این مافین پیتزایی مجلسی و لذیذ هم می‌توانید از گوشت چرخ کرده و هم مرغ استفاده کنید. برای تهیه مافین پیتزایی با مرغ و قارچ ابتدا باید سینه مرغ را نگینی خرد کنید و در روغن مقداری تفت دهید. نمک و فلفل سیاه و زردچوبه را اضافه کنید و تفت دهید. حالا تخم مرغ را با پودر سیر، پودر آویشن، نمک و فلفل خوب هم بزنید.

حتما بخوانید  رفع بوی بد ماهی | ۱۸ روش ساده از بین بردن بوی زهم ماهی

سپس خامه و روغن مایع را به این ترکیب اضافه کنید و باز هم بزنید. آرد را با بیکینگ پودر مخلوط کنید و ۳ بار الک کنید. شیر ولرم و خمیر مایه را مخلوط کنید و روی ظرف را بپوشانید. ۵ دقیقه صبر کنید تا خمیر مایه عمل بیاید. خمیر مایه عمل آمده به همراه مخلوط آرد و بیکینگ پودر را به مایه تخم مرغی اضافه کنید و خوب مخلوط کنید تا خمیری شود.

برای خواندن ادامه مراحل طرز تهیه مافین پیتزایی در فر و ماهیتابه می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه مافین پیتزایی کلیک کنید.

۷- مافین بیکن گوشت و تخم مرغ

مافین بیکن گوشت و تخم مرغ

«مافین بیکن و تخم مرغ» یک غذای خوشمزه با تخم مرغ برای بچه‌ها و افرادی است که رژیم لاغری دارند. برای تهیه این مافین باید در یک کاسه زرده و سفیده تخم مرغ‌ها را جدا کنید و با همزن دستی یا برقی هم بزنید. سپس گوجه‌ فرنگی گیلاسی، اسفناج یا جعفری و پیاز را به صورت ریز خرد کنید. تمام مواد خرد شده را به زرده‌های تخم‌مرغ اضافه کنید و خوب هم بزنید. در ادامه شیر، تکه‌های خرد شده بیکن گوساله، پنیر چدار رنده شده و پودر سیر را اضافه کنید و دوباره تمام مواد را هم بزنید.

برای خواندن ادامه مراحل طرز تهیه مافین بیکن گوشت و تخم مرغ می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه بیکن گوشت و تخم مرغ کلیک کنید.

۸- مافین قارچ و پنیر

طرز تهیه مافین قارچ و پنیر از انواع مافین غذایی

«مافین قارچ و پنیر» در کمتر از نیم ساعت، پخته و آماده می‌شود و طعم بسیار خوشمزه‌ای دارد. برای درست کردن مافین قارچ و پنیر در ابتدا، فر را روشن و روی دمای ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید تا گرم شود. قارچ‌ها را بشویید و ورقه‌ای خرد کنید.

پیاز را پوست بگیرید و به صورت خلالی باریک یا نگینی ریز خرد کنید. آرد را ۲ یا سه بار الک کنید. شیر و کره را بیرون از یخچال قرار دهید تا به دمای محیط برسند. قالب‌های مافین را با کره چرب کنید یا داخل آنها کپسول مخصوص مافین بگذارید. برای مطالعه مراحل و جزییات طرز تهیه مافین قارچ و پنیر روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

سوالات متداول درباره انواع مافین غذایی

برای تهیه مافین از چه سبزیجاتی استفاده کنیم؟

برای درست کردن مافین غذایی در خانه می‌توانید از انواع سبزیجات خرد شده مثل کدو سبز، ذرت، فلفل دلمه‌ای، قارچ، هویج و گوجه گیلاسی استفاده کنید.

بهترین انواع مافین برای شام یا غذای افطار چیست؟

برای شام یا وعده افطار می‌توانید از مافین پیتزایی، مافین گوشت قلقلی و مافین مرغ و پیازچه استفاده کنید.

 

کالابرگ الکترونیک