معرفی و خلاصه کتاب «در موفقیت وسواسی باش یا معمولی بمان» اثر گرنت کاردون

معرفی و خلاصه کتاب «در موفقیت وسواسی باش یا معمولی بمان» اثر گرنت کاردون


27 آذر 1400 . زمان مطالعه: 10 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
معرفی و خلاصه کتاب «در موفقیت وسواسی باش یا معمولی بمان» اثر گرنت کاردون

گرنت کاردون در کتاب «در موفقیت وسواسی باش یا معمولی بمان» اهمیت وسواس در زندگی خود را نشان می‌دهد. او می‌گوید به خود این اجازه را بدهید که میل شدیدی برای برنده شدن در هر زمینه‌ای از زندگی خود داشته باشید. خودتان را تماما در رویاهای‌تان بیاندازید. کاردون معتقد است این یک راه مطمئن برای دستیابی به موفقیت و دست کشیدن از متوسط بودن است. زیرا تحصیلات، وضعیت مالی، جنسیت، نژاد، مذهب و توانایی‌های شما دیگر چندان اهمیتی ندارد. در این مقاله از سرویس کتاب و ادبیات در مجله کوروش، نگاهی به خلاصه کتاب در موفقیت وسواسی باش یا معمولی بمان اثر گرنت کاردون انداخته‌ایم.

 

با متوسط بودن قانع نشوید

 

کتاب «در موفقیت وسواسی باش یا معمولی بمان» اثر گرنت کاردون

 

نویسنده کتاب در موفقیت وسواسی باش یا معمولی بمان معتقد است متوسط بودن به شما اجازه نمی‌دهد تا تاثیری روی این دنیا داشته باشید. وسواس بودن تنها راه الهام بخشیدن به دیگران و ایجاد تفاوت واقعی در این سیاره است. گرنت کاردون می‌گوید مانند بسیاری از افراد طبقه متوسط، فقط با گذراندن زندگی کنار نیایید. شکوفایی را انتخاب کنید.

 

افرادی که به شما می‌گویند آرام باشید و از زندگی لذت ببرید، سعی در کمک به شما ندارند. آنها سعی می‌کنند بفهمند که چرا تسلیم شده‌اند. توصیه‌های کسانی که رها می‌کنند را نادیده بگیرید. مردم به متوسط‌ها رضایت می‌دهند. زیرا والدین و همسالان شان به آنها گفته‌اند که به کم رضایت دادن، قانع باشند. به آنها گفته‌اند زندگی برای لذت بردن است. آن را آرام پیش ببرید و سپاسگزار باشید.

 

دیگران شاید از شما بدتر باشند. خیلی سخت کار نکنید. نویسنده معتقد است تعریف مردم از لذت بردن از زندگی چیست. کل روز نشستن پای نتفلیکس؟! اگر آنها رویاهای خود را با وسواس دنبال نمی‌کنند و از تمام وقت خود برای تحقق بخشیدن به رویاها استفاده نمی‌کنند، بهتر است استانداردهای خود را برای آنها پایین نیاورید. او می‌گوید بیشتر مردم از رویاها و خواسته‌های خود دست کشیده‌اند. پس از آنها نصیحت نگیرید و به زندگی حداقلی بسنده نکنید.

 

بیشتر بخوانید: ۱۳ اصل کتاب بیاندیشید و ثروتمند شوید اثر ناپلئون هیل

 

 

هدف‌گذاری کنید و برای رسیدن به آنها تلاش کنید

 

هدف‌گذاری کنید و برای رسیدن به آنها تلاش کنید

 

گرنت کاردون می‌گوید آینده خود را بنویسید. اگر شما ستاره فیلم زندگی خود هستید، باید بدانید دوست دارید نقش خود را چگونه اجرا کنید. میراث شما چیست؟ مردم شما را برای چه به یاد خواهند آورد؟ هر روز صبح اهداف و رویاهای خود را مرور کنید و به خود یادآوری کنید که برای رسیدن به آنها چه اقداماتی باید انجام دهید.

 

کاردون در کتاب در موفقیت وسواسی باش یا معمولی بمان می‌گوید: این کار در مسیر موفقیت بسیار مهم و تاثیرگذار است. به شما کمک می‌کند متمرکز و متعهد بمانید. نسبت به اهداف خود وسواس داشته باشید. مقصد شما بسیار تغییر خواهد کرد. بنابراین هر ماه اهداف و برنامه‌های خود را تنظیم کنید. نویسنده معتقد است کسانی که کوچک‌ترین اهداف را دارند، درگیر بزرگ‌ترین مشکلات مالی می‌شوند.

 

او می‌گوید هنگامی که اهداف خود را درونی کردید، همه چیز اطراف خود را وسیله‌ای برای دستیابی به آنها خواهید دید. لحظه‌ای که این کار را رها کنید متوجه خواهید شد که بدون هیچ هدفی در یک چرخه کاری تکراری زندگی می‌کنید. سوخت نهایی برای کمک به شما در حفظ وسواس، بلوغ و تغییر اهداف در طول زندگی است.

 

 

بر زندگی خود مسلط شوید

 

هدف‌گذاری کنید و برای رسیدن به آنها تلاش کنید

 

نویسنده کتاب «در موفقیت وسواسی باش یا معمولی بمان» معتقد است حتی اگر کارهایی که در بالا گفته شد را به درستی انجام داده باشید، باز هم باید بر تمام جنبه‌های زندگی خود مسلط باشید و برای رسیدن به موفقیت، به برتری در تمام جنبه‌های وجودی خود متعهد باشید. تمام بخش‌های زندگی تان را بنویسید و به جای بهانه تراشی، وسواس پیدا کنید و برای آنها وقت بگذارید.

 

وقت خود را برای کارهایی تلف نکنید که وسواس شما را تقویت نمی‌کنند و شما را به اهداف تان نزدیک نمی‌کنند. زمان و تمرکز شما با ارزش است. آن چه در آن وسواس دارید به واقعیت شما تبدیل می‌شود. بنابراین اگر روی مشکلات مالی وسواس دارید، مشکلات مالی خواهید داشت. در عوض روی کسب درآمد بیشتر و این که درآمد بیشتر چه معنایی برای شما دارد و چگونه می‌تواند به شما در رسیدن به رویاها و اهداف تان کمک کند، وسواس داشته باشید. گرنت کاردون می‌گوید در زندگی خود تماشاگر نباشید. حتی اگر برای شخص دیگری کار می‌کنید، مسئولیت رشد شرکت کارفرمای خود را بر عهده بگیرید.

 

بیشتر بخوانید: معرفی و خلاصه کتاب مرگ تخصص اثر تام نیکولز

 

 

در فروش وسواس پیدا کنید

 

هدف‌گذاری کنید و برای رسیدن به آنها تلاش کنید

 

مهم‌ترین چیز برای هر شرکتی، خط درآمد در صورت‌های مالی است. مردم، زمان زیادی را صرف سازمان‌دهی و برنامه‌ریزی می‌کنند، اما فراموش می‌کنند که استراتژی برای فروش محصول یا ایده خود و اجرای آن را تدوین کنند. نویسنده در کتاب در موفقیت وسواسی باش یا معمولی بمان می‌نویسد: فروش برای هر فردی مهم است. زمانی که در تلاش برای قرار ملاقات هستید، خود را می‌فروشید. وقتی در تلاش برای یافتن شغل هستید، باز هم خود را می‌فروشید. وقتی می‌خواهید مشتری را برای کسب و کار جدید خود ثبت کنید، خدمات خود را می‌فروشید.

 

نسبت به فروش وسواس پیدا کنید و با این باور که معامله را می‌بندید، وارد هر موقعیت فروش شوید. هنگامی که به یک نقطه خوب رسیدید، دست بر ندارید. هر فردی که سهم بزرگی در این سیاره داشته، این کار را نمی‌کند. بیش از حد وعده دهید و بیش از حد کار را تحویل دهید. به خود یادآوری کنید که چگونه پیشنهاد شما ارزش پول بیشتری نسبت به درخواست شما دارد. مردم، نرخ نمی‌خرند؛ آنها محصول و راه‌حل مشکلات خود را می‌خرند.

 

از موقعیت‌های ناراحت‌کننده لذت ببرید!

 

گرنت کاردون در بخشی از کتاب در موفقیت وسواسی باش یا معمولی بمان می‌نویسد از خطر دوری نکنید. در سفر به دنبال وسواس‌های خود، ریسک را بپذیرید. ترس بیشتر اوقات فقط نشان دهنده این است که شما در مسیر درستی قرار گرفته‌اید و باید کاری را که می‌خواهید، انجام دهید. وقتی کاری برای شما ناراحت‌کننده است، به این معنی است که در حال رشد هستید.

 

هیچ کس با ماندن در منطقه امن خود به عظمت دست نیافته است. بزرگ‌ترین بخش شما در خارج از منطقه امن شما کشف خواهد شد. بزرگ‌ترین ماهی بودن در کوچک‌ترین برکه، مرگ جاه‌طلبی‌های شما را به همراه خواهد داشت. یک طرز فکر را در پیش بگیرید: ترجیح می‌دهم دیگران کمتر به من فکر کنند تا این که من کمتر به خودم فکر کنم.

 

بیشتر بخوانید: معرفی و خلاصه کتاب «بدون فیلتر» اثر سارا فرایر

 

 

پایداری

 

هدف‌گذاری کنید و برای رسیدن به آنها تلاش کنید

 

اگر یک چیز وجود داشته باشد که افراد موفق و متوسط را از هم جدا کند، آن استقامت و پایداری است. نویسنده کتاب در موفقیت وسواسی باش یا معمولی بمان می‌گوید پافشاری کنید، حتی اگر دیگر برای‌تان معنی ندارد، اهداف و رویاهای تان را به خودتان یادآوری کنید و به یافتن راه‌هایی برای رسیدن به آن ادامه دهید. موفق‌ترین افراد جهان اغلب، سال‌ها بر تلاش‌های خود پافشاری کردند تا این که کسی به آنها ایمان آورد.

 

اگر در حال جذب افرادی هستید که از شما متنفرند، این نشانه آن است که در مسیر درستی قرار گرفته اید. چیزی به نام وسواس پاره وقت وجود ندارد. شما و فقط خود شما مسئول موفقیت خود هستید. روی آن چه به شما و کسب و کارتان اجازه رشد می‌دهد، متمرکز بمانید و هیچ وقت انرژی یا منابعی را روی چیزها و افرادی که این کار را نمی‌کنند، سرمایه‌گذاری نکنید.

آموزش

 

گرنت کاردون در کتاب در موفقیت وسواسی باش یا معمولی بمان، تاکید می‌کند که باید متعهد شوید که خودتان را آموزش دهید. زمانی که انتخاب کنید که آموزش ببینید، نتیجه کاملا متفاوتی را کسب خواهید کرد. سعی کنید همیشه در کاری که انجام می‌دهید، بهتر شوید و بیشتر بیاموزید. عادت به خواندن کتاب و شرکت در دوره‌های آموزشی داشته باشید. موفق‌ترین افراد، یاد گیرنده‌های مادام العمر هستند. او می‌گوید من معمولا ۱۰ درصد از درآمدهای خود را صرف برنامه‌های آموزشی، کنفرانس ها، مربیگری، کتاب و… می‌کنم.

 

یک تیم وسواس ایجاد کنید!

 

هدف‌گذاری کنید و برای رسیدن به آنها تلاش کنید

 

اگر شما به طور میانگین ۵ نفری هستید که بیشترین زمان را با هم می‌گذرانید، سعی کنید تا در جمع خود از شر کم کارها خلاص شوید. در اطراف افرادی باشید که شما را بالا می‌برند. افرادی که حتی بیشتر از شما به موفقیت متعهد هستند. تیمی از بهترین افرادی که می‌توانید پیدا کنید، شکل دهید. آنها را به همان اندازه که می‌خواهید به هدفی برسید و برای تان مهم است، وسواس کنید.

 

مطمئن شوید که تیم شما برای رسیدن به اهداف خود کار می‌کند و آنها را رها نمی‌کند. فرهنگ وسواس را ایجاد کنید. سازمان‌های بزرگ هرگز عملیات‌های بزرگ را تک نفره انجام نمی‌دهند. اگر کارهای بزرگ انجام می‌دهید، افراد همفکر جذب شما شده و مایلند با شما کار کنند. همیشه به دنبال فرصت‌هایی برای رشد شرکت خود و استخدام افراد بیشتری باشید. مصاحبه‌ها را شخصا انجام دهید تا ببینید چه فردی با چه ویژگی‌های شخصیتی مقابل شماست.

 

مخلص کلام اینکه گرنت کاردون در کتاب در موفقیت وسواسی باش یا معمولی بمان، معتقد است وسواس در هدف‌گذاری و فرآیند رسیدن به اهداف اهمیت بسیار زیادی دارد. از نظر او در این مرحله نباید یادگیری و پایداری را از یاد برد. نویسنده به اهمیت کار تیمی با افرادی متعهد برای رسیدن به موفقیت بیشتر، تاکید زیادی دارد. او در این کتاب سعی کرده تا مسیر موفقیت را با تاکید بر هدف‌گذاری و اشتیاق و وسواس بر روی اهداف پیش روی خواننده قرار دهد.

 

 

منبع: timochenko

کالابرگ الکترونیک