بهترین مواد غذایی پایین آورنده فشار خون بالا کدامند؟

بهترین مواد غذایی پایین آورنده فشار خون بالا کدامند؟


30 مرداد 1400 . زمان مطالعه: 7 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
مواد غذایی پایین آورنده فشار خون

یکی از بهترین راه‌ها برای کاهش فشار خون استفاده از مواد غذایی مناسب در رژیم غذایی است. فشار خون بالا یکی از متداول ترین عوامل ابتلا به بیماری‌های قلبی است. بیش از یک میلیارد نفر در سراسر جهان دچار فشار خون بالا هستند. داروهای زیادی برای کاهش فشار خون وجود دارد با این حال بهترین راه برای جلوگیری از افزایش فشار خون تغییر سبک زندگی و استفاده از مواد غذایی مناسب است. تحقیقات نشان داده که پیروی از یک رژیم غذایی مناسب و سالم و گنجاندن برخی مواد غذایی در کاهش فشار خون بسیار موثر است. این مواد غذایی معمولا شامل پتاسیم منیزیم هستند. در این مقاله مجله کوروش نگاهی می‌اندازیم به برخی مواد غذایی پایین آورنده فشار خون که در جلوگیری از افزایش فشار خون تاثیر گذار هستند. با ما در سرویس سلامت همراه باشید.

 

فشار خون بالا زمانی اتفاق می افتد که فشار خون شما به طور ناسالمی افزایش یابد. فشارخون بالا شایع ترین عامل زمینه ساز مرگ، سکته قلبی، سکته مغزی و … است. این یک بیماری شایع جسمی است که در آن فشار طولانی مدت خون به دیواره شریان های انسان به قدری زیاد است که در نهایت ممکن است باعث ایجاد مشکل در سلامتی انسان شود.  از سوی دیگر با توجه به اینکه فشارخون بالا در اکثریت موارد فاقد علامت خاصی است، معمولا دیر تشخیص داده می‌شود. در نتیجه شناخت آن و شناخت مواد غذایی مناسب پایین آورنده فشار خون کمک بسزایی به افراد مستعد این بیماری می کند.

 

 

تاثیر مرکبات بر کاهش سریع فشار خون بالا

 

تاثیر مرکبات بر کاهس سریع فشار خون بالا

 

برای کاهش فشار خون چه بخوریم؟ مرکبات از جمله گریپ فروت، پرتقال و لیمو تاثیر شگرفی در کاهش سطح فشار خون دارند. این میوه‌ها شامل ویتامین ها مواد معدنی و ترکیبات گیاهی هستند که به خطر ابتلا به بسیاری از بیماری های قلبی را که ریشه آن فشار خون بالاست کاهش می‌دهند. مرکبات به سلامت قلب کمک می‌کند. اطلاعات نشان داده، آب پرتقال و گریپ فروت در جلوگیری به از افزایش فشار خون بسیار موثر هستند. با این حال آب گریپ فروت معمولاً با داروها تداخل دارویی ایجاد می‌کند بنابراین قبل از استفاده از این میوه در رژیم غذایی خود را با پزشک مشورت کنید.

حتما بخوانید  35 خواص زرشک و عوارض آن برای بدن | طبع، مصلح و کالری زرشک

 

 

 

تاثیر ماهی قزل آلا و سایر ماهی‌های را دست کم نگیرید!

 

برای درمان فشار خون بالا برخی مواد غذایی را نباید بخورید اما ماهی‌های چرب منبع خالصی از چربی‌های امگا ۳ و از جمله مواد غذایی پایین آورنده فشار خون هستند که تاثیر زیادی در جلوگیری از افزایش فشار خون دارند. این چربی‌ها به کاهش التهاب و سطح ترکیبات منقبض کننده رگ های خونی بسیار کمک می‌کنند. مواد غذایی حاوی امگا ۳ در کاهش سطح فشار خون بسیار تاثیرگذار هستند کسانی که امگا ۳ زیادی در رژیم غذایی خود استفاده می‌کنند معمولاً فشار خون بالا را تجربه نخواهند شد.

 

 

 

دانه کدو، از جمله مواد غذایی پایین آورنده فشار خون

 

دانه کدو تنبل از جمله مواد غذایی پایین آورنده فشار خون است که در جلوگیری از افزایش فشار خون هم بسیار تأثیرگذار است. دانه‌های کدو تنبل حاوی منیزیم و پتاسیم زیادی هستند. همچنین در تولید اکسید نیتریک که باعث شل شدن رگ‌ های خونی و کاهش فشار خون می‌شود بسیار موثر هستند. روغن دانه کدو تنبل یک داروی طبیعی قدرتمند برای تنظیم فشار خون است مصرف این روغن به مدت ۶ هفته تاثیر زیادی در کاهش و ثبات فشار خون دارد.

 

 

تاثیر لوبیا و عدس در سلامت قلب و رگ‌ها و پایین آورنده فشار خون

 

تاثیر لوبیا و عدس در سلامت قلب و رگ‌ها و پایین آورنده فشار خون

 

لوبیا و عدس یکی از بهترین مواد غذایی برای تنظیم فشار خون هستند آنها سرشار از فیبر، منیزیم و پتاسیم بوده و علاوه بر کاهش فشار خون در ثبات و تنظیم آن نیز بسیار موثرند. پزشکان به افراد مسن توصیه می‌کنند تا حتماً از این حبوبات در رژیم غذایی روزانه خود برای جلوگیری از خطر ابتلا به فشار خون بالا و بیماری های قلبی استفاده کنند.

 

مصرف انواع توت برای پایین آوردن فشار خون بالا ضروری است

 

مصرف انواع توت برای پایین آوردن فشار خون بالا ضروری است

 

توت‌ها یکی از بهترین و مناسب ‌ترین میوه‌ ها برای تنظیم سطح پتاسیم در بدن و جلوگیری از ابتلا به بیماری های قلبی و فشار خون بالا هستند. این میوه‌ها همچنین سرشار از آنتی‌اکسیدان نیز هستند. زغال اخته، تمشک و توت فرنگی از جمله میوه‌هایی هستند که اثرات چشمگیری در کاهش و تنظیم فشار خون دارند.

حتما بخوانید  طرز تهیه جوجه سنگی به روش رستورانی نرم و لذیذ

 

 

پسته از جمله مواد غذایی تنظیم کننده فشار خون

 

پسته از جمله عجایب مواد غذایی است که شامل ترکیبات غذایی ارزشمندی است. مصرف پسته در رژیم غذایی به خصوص برای افراد سالمند بسیار توصیه می شود. پسته همچنین باعث جلوگیری از افزایش فشار خون می‌‌شود. خاصیت تنظیم کنندگی فشار خون در پسته به دلیل میزان زیاد پتاسیم آن است. در بین تمام مغزها، پسته بیشترین تاثیر را در تنظیم فشار خون دارد.

 

اثرات هویج و کرفس در کاهش سریع فشار خون بالا

 

اثرات هویج و کرفس در کاهش سریع فشار خون بالا

 

هویج از جمله مواد غذایی سالمی است که که دارای ترکیبات حیات بخش زیادی است. این ترکیبات سطح عروقی بدن را بهبود بخشیده و در کاهش التهاب بسیار کمک می‌کند. مصرف روزانه یک لیوان آب هویج به مدت سه ماه تاثیر شگرفی در جلوگیری از ابتلا به بیماری ‌های قلبی و فشار خون بالا دارد. کرفس از جمله سبزیجات محبوبی است که اثرات مثبتی در تنظیم فشار خون دارد. این ماده حاوی ترکیباتی است که به رگ‌های خونی و کاهش سطح فشار خون کمک می‌کند. مصرف کرفس پخته برای کسانی که دچار فشار خون بالا هستند بهترین رژیم غذایی محسوب می‌شود.

 

 

 

 

گوجه فرنگی و کلم بروکلی مواد غذایی تنظیم کننده فشار خون

 

گوجه فرنگی و کلم بروکلی مواد غذایی تنظیم کننده فشار خون

 

گوجه فرنگی از جمله مواد غذایی است که دارای میزان زیادی پتاسیم و رنگدانه کاروتنوئید لیکوپن است. لیکوپن اثرات مفیدی بر سلامت قلب دارد. این ماده غذایی در گوجه‌فرنگی به وفور یافت می‌شود. فرآورده‌های حاوی گوجه فرنگی منجر به جلوگیری از افزایش فشار خون و خطر ابتلا به بیماری قلبی می‌شود. اما در عین حال کلم‌ بروکلی نیز تاثیرات شگرفی بر روی سلامت سیستم گردش خون دارد. گوجه فرنگی کاملاً هوشمندانه باعث کاهش فشار خون می‌شود. اکسیدان ‌های موجود در کلم بروکلی با افزایش عملکرد رگ‌ های خونی و افزایش سطح اکسیدنیتریک در بدن، به کاهش فشار خون کمک می‌کند. این‌ها جز, بهترین مواد برای تنظیم و پایین آورنده فشار خون هستند.

 

 

منبع: healthline

 

کالابرگ الکترونیک