بهترین انواع شامپو مخصوص موهای چرب و نازک

بهترین انواع شامپو مخصوص موهای چرب و نازک


18 اردیبهشت 1400 . زمان مطالعه: 10 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
شامپو برای موهای چرب

چرب شدن موها موجب از بین رفتن حالت موها می شود و ظاهری روغنی و کم حجم به موهای شما می بخشد. یکی از بهترین روش ها برای درمان چربی موی سر، استفاده از یک شامپوی مناسب است. شامپوها ابزارهای قدرتمندی در برابر موهای چرب شما هستند. درواقع شما می توانید با انتخاب بهترین شامپو برای موهای چرب، چربی موهای خود را تحت کنترل قرار دهید و ظاهر زیباتری به آن ها ببخشید. در سرویس سلامت مجله کوروش قصد داریم تا به شما انواع شامپو برای موهای چرب را معرفی کنیم.

 

 

آیا موهای من چرب است؟

 

آیا موهای من چرب است؟

 

اگر موهای چربی داشته باشید، احتمالاً علائم و نشانه های آزار دهنده را نیز تجربه کرده اید.

 

  • قبل از هر چیزی ریشه موهای چرب معمولاً براق و روغنی است.
  • ظاهر موهای شما معمولاً چرب و صاف است. موهای چرب خیلی زودتر از موهای معمولی کثیف و چرب می شود.
  • چربی روی موها موجب می شود تا احساس سنگینی بیشتری را در سرتان تجربه کنید.
  • معمولاً افرادی که موهای چربی دارند، به راحتی نمی توانند به موها حالت دهند. موها بعد از ۱ روز کاملاً چرب می شوند و دوباره نیاز به شستن دارند.
  • چربی موهای شما بیشتر در قسمت ریشه مو متمرکز است و پوست سر مدام چربی بیشتری تولید می کند.
  • هر چقدر میزان چربی مو بیشتر باشد، این چربی از پوست سر به سمت ساقه مو نیز هدایت می شود و موجب چرب شدن کل موهای شما می گردد.

 

 

چطور از شر موهای چرب خلاص شویم؟

 

چطور از شر موهای چرب خلاص شویم؟

 

در بسیاری از مواقع چربی موی سر به دلیل خشکی سطح پوست اتفاق می افتد. در این شرایط پوست سر با تولید چربی بیشتر سعی می کند تا این خشکی را برطرف کند. تولید بیش از حد سبوم، رایج ترین علت چربی پوست سر است. بهترین روش برطرف کردن این مشکل، تمیز نگه داشتن موها است. برای درمان چربی موی سر بهتر است به نکات زیر توجه کنید.

 

  • به منظور شستن موها از شامپو مخصوص موهای چرب استفاده کنید.
  • برای درمان چربی موی سر در زمان شستشوی موها از آب ولرم استفاده کنید. استفاده از آب گرم یا داغ در حمام موجب تشدید چربی موی سر می شود. در واقع شستن مو با آب داغ موجب خشکی پوست سر می شود. این موضوع سبب می شود تا پوست سر شما برای برطرف کردن این موضوع چربی بیشتری تولید کند.
  • در روز حداقل یک بار موهایتان را شانه بزنید. شانه زدن موجب می شود تا چربی ریشه موها در همه قسمت های مو پخش شود و از تجمع چربی در ریشه جلوگیری می کند.
  • برای درمان چربی موی سر از لمس کردن بیش از اندازه موها اجتناب کنید. زیرا این کار موجب تحریک پوست سر و افزایش ترشح چربی پوست سر می شود.
حتما بخوانید  ۲۷ روش درمان سریع و قطعی شپش سر و تخم شپش کودکان و بزرگسالان

 

 

کدام شامپوها برای موهای چرب مناسب تر است؟

 

کدام شامپوها برای موهای چرب مناسب تر است؟

 

امروزه شامپوهای مختلفی با برندها و ویژگی های مختلف برای موهای چرب تولید می شوند. مهم ترین موضوعی که باید در زمان خرید شامپو برای موهای چرب به آن توجه داشته باشید، فرمول و مواد سازنده شامپو است. هر چقدر در تهیه شامپو از مواد طبیعی تری استفاده شده باشد، آن شامپو برای مو و پوست سر مفیدتر است. استفاده از صابون های خشن و شوینده های حاوی سولفات موجب از بین رفتن چربی طبیعی پوست سر می شود. این موضوع می تواند به تولید سبوم در فولیکول های مو و پوست سر منجر شود و چربی موهای شما را بیشتر کند.

 

برای از بین بردن چربی پوست سر و موها بهتر است از شامپوهای بدون سولفات و بدون پارابن استفاده کنید. معمولاً شامپوهایی که حاوی مواد طبیعی مثل نعناع فلفلی، رزماری و روغن درخت چای هستند، ضمن از بین بردن چربی اضافه موها، موجب براق شدن موهای شما نیز می شوند. برای اینکه شامپوی مناسبی برای موهای خود پیدا کنید، بهتر است چند شامپو را امتحان کنید و مطمئن شوید که کدام شوینده با موهای شما سازگارتر است.

 

 

بیشتر بخوانید » بهترین شامپوها برای موهای رنگ شده و خشک «

 

 

بهترین شامپوها برای موهای چرب

 

شامپو نوتروژینا (Neutrogena)، بهترین شوینده برای موهای چرب مردانه و زنانه

 

شامپو نوتروژینا (Neutrogena)، بهترین شوینده برای موهای چرب مردانه و زنانه

 

نوتروژینا یک برند فوق العاده مؤثر و شناخته شده در تولید محصولات پوستی است. شامپو نوتروژینا با پاکسازی موها و سطح پوست سر، به راحتی چربی اضافه را از بین می رود. محصولات این برند فاقد هر گونه رنگ و مواد آلرژیک هستند و تأثیرات آن ها به راحتی بعد از چند بار استفاده مشهود است. مهم ترین نکته ای که باید در مورد شامپو نوتروژینا بدانید این است که شما تنها باید هفته ای یک بار از این شامپو اضافه کنید. استفاده بیشتر از این شوینده ممکن است چربی طبیعی پوست و موها را از بین ببرد و موجب خشک شدن آن ها شود.

 

 

شامپو لورآل (L’Oreal)، پاک کننده چربی اضافه پوست سر

 

شامپو لورآل (L’Oreal)، پاک کننده چربی اضافه پوست سر

 

شامپو خاک رس لورآل یکی از بهترین برندهای تنظیم کننده چربی موها و پوست سر است. این شوینده از ترکیب ۳ نوع خاک رس تشکیل شده است و با پاک کنندگی عمیق پوست سر و آبرسانی آن یکی از بهترین شامپوها برای موهای چرب محسوب می شود. شامپو رس لورآل با از بین بردن سبوم اضافی پوست، منافذ پوست را پاکسازی می کند و طراوت بی نظیری به موها می بخشد. این شوینده فاقد سیلیکون در لیست بهترین شامپو برای موهای چرب مردانه و زنانه است که از ریزش مو و چرب شدن موها جلوگیری می کند.

 

 

شامپو ویشی (Vichy)، بهترین شامپو برای موهای چرب

 

شامپو ویشی (Vichy)، بهترین شامپو برای موهای چرب

 

شامپو ویشی یکی از بهترین انواع شامپو برای موهای چرب است که موجب می شود موهای شما دیرتر چرب شود. در واقع یکی از مهم ترین مشکلات افرادی که موی چرب دارند، این است که بعد از شستن موها روز بعد باز هم موهایشان چرب و روغنی می شود. اما شامپوی ویشی ضمن تمیز کردن موها و از بین بردن سبوم اضافه پوست سر، از موهای شما در برابر چرب شدن محافظت می کند.

حتما بخوانید  15 فایده ماسک خاک رس سبز برای درمان آکنه و جوش و لک

 

 

 

شامپو کراستاس (Kerastase)؛ آبرسان و برطرف کننده چربی اضافه پوست سر

 

شامپو کراستاس (Kerastase)؛ آبرسان و برطرف کننده چربی اضافه پوست سر

 

کراستاس یک برند فوق العاده محبوب در تولید شامپو است. یکی از مهم ترین ویژگی های شامپوی کراستاس این است که فاقد سیلیکون است. این شامپو برای از بین بردن ریشه های روغنی مو و نرم و لطیف کردن تار مو بسیار مؤثر است. گلیسین و ویتامین B6 موجود در این شامپو موجب تقویت و درخشندگی موهای شما می شود. شامپو کراستاس پیشنهاد برترین آرایشگران و متخصصین مو در دنیا است که موهای نرم و بدون چربی به شما هدیه می دهد.

 

 

شامپو فیتو (PHYTO)، بهترین شامپو برای موهای چرب و کاهش ترشح چربی

 

شامپو فیتو (PHYTO)، بهترین شامپو برای موهای چرب و کاهش ترشح چربی

 

یکی دیگر از شامپوهایی که در لیست بهترین شامپو برای موهای چرب قرار دارد، برند فیتو است. شامپویی که توصیه می شود ۲ تا ۳ بار در هفته استفاده شود. این شوینده کمک می کند تا غدد چربی پوست سر شما چربی کمتری تولید کنند. در کنار آن از چرب شدن و بد حالت شدن موها نیز جلوگیری می کند. برای نتیجه بهتر از شامپو فیتو بهتر است آن را برای مدت ۴ هفته استفاده کنید.

 

 

بهترین انواع ماسک مو برای بازسازی موهای خشک و کدر

 

 

شامپو میسلار واتر پنتن (pantene)، یک شامپوی فوق العاده برای حذف چربی پوست سر

 

شامپو میسلار واتر پنتن (pantene)، یک شامپوی فوق العاده برای حذف چربی پوست سر

 

همانطور که می دانید میسلار واترها به منظور از بین بردن چربی و آلودگی های پوست صورت استفاده می شوند. پنتن با طراحی این شامپو یک ایده مشابه برای موهای چرب به کار برده است. شما با شستشوی موهایتان با میسلار واتر پنتن می تواند ضمن تغذیه پوست سر، تمام چربی ها و آلودگی ها را از روی پوست سرتان پاک کنید. این شوینده در کنار تقویت تارهای مو، ظاهر جذاب تری به موها می بخشد و چربی اضافی موها را از بین می برد.

 

 

شامپو زغال نیوآ (NIVEA)؛ شامپو برای موهای چرب مردانه

 

شامپو زغال نیوآ (NIVEA)؛ شامپو برای موهای چرب مردانه

 

شامپو زغال نیوآ بهترین شامپو برای موهای چرب مردانه است. این شامپو با از بین بردن چربی اضافه پوست موهای درخشان و زیبا به شما هدیه می دهد. شامپو نیوآ به طور کامل اقدام به درمان چربی موی سر می کند، اما در عین حال از خشک شدن موها نیز جلوگیری می کند. نیوآ بهترین شامپو برای موهای چرب مردانه است. داشتن زغال فعال تمام آلودگی های سطح موها و پوست سر را از آن ها خارج می کند.

 

 

این مطلب را هم بخوانید: بهترین روش های مراقبت و درمان موی چرب

 

 

شامپو گارنیر (GARNIER)؛ یک شامپوی گیاهی مفید برای موهای چرب

 

شامپو گارنیر (GARNIER)؛ یک شامپوی گیاهی مفید برای موهای چرب

 

شامپو گارنیر مخصوص موهای چرب بدون سیلیکون و بدون پارابن است. عصاره آلوئه ورا و ویتامین E موجود در این شامپو آن را به یکی از بهترین شامپوها برای موهای چرب تبدیل کرده است. این شامپو علاوه بر حذف چربی های اضافه پوست سر و تارهای مو، موجب درخشندگی و بهبود وضعیت سلامت موها نیز می شود.

 

 

بیشتر بخوانید » بهترین روش از بین بردن تناژ نارنجی مو «

 

 

منبع: garnierusa، stylist، marieclaire

کالابرگ الکترونیک