ترند های بزرگ فناوری در صنعت خرده فروشی در ۲۰۲۱ از نگاه فوربس

ترند های بزرگ فناوری در صنعت خرده فروشی در ۲۰۲۱ از نگاه فوربس


19 اسفند 1399 . زمان مطالعه: 11 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
ترند های بزرگ فناوری در صنعت خرده فروشی در ۲۰۲۱ از نگاه فوربس

در سال ۲۰۲۱ همزمان با ادامه بحران کرونا، شاهد خود نمایی ترند های زیادی در حوزه فناوری در صنعت خرده فروشی خواهیم بود. صاحبان مشاغل کوچک و مدیران کسب و کار های بزرگ، بینش مشترکی نسبت به استفاده از فناوری در صنعت خرده فروشی پیدا کرده‌ اند. کرونا تاثیر چشمگیری در استفاده هر چه بیشتر و سریع تر صنعت خرده فروشی از فناوری داشته است. حالا تعداد زیادی از مردم با استفاده از تلفن هوشمند خرید آنلاین می کنند. پروسه تحویل مواد غذایی سرعت بیشتری پیدا کرده است. تجارت الکترونیک در صنعت خرده فروشی رونق زیادی یافته است. حوادث سال ۲۰۲۰ زیادی در طی سرعت رشد فناوری در صنعت خرده فروشی داشته است. در این مقاله از مجله کوروش نگاهی به ترندهای بزرگ فناوری در صنعت خرده فروشی در سال ۲۰۲۱ از نگاه فوربس انداخته ایم.

مدیریت با استفاده از هوش مصنوعی در خرده فروشی

 

مدیریت با استفاده از هوش مصنوعی در خرده فروشی

 

هوش مصنوعی تاثیر زیادی در صنعت خرده فروشی در جهان داشته است. به منظور تقویت سیستم های مدیریت موجودی کالا، ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی افزایش یافته است. هوش‌ مصنوعی نه تنها میزان تقاضا را بسیار دقیق پیش‌ بینی می‌کند، بلکه تاثیر چشمگیری در جلب رضایت مشتری در صنعت خرده فروشی دارد.

استفاده از فناوری هوش مصنوعی در بخش های مختلف صنعت خرده فروشی از زنجیره تامین تا فروشگاه های فیزیکی رواج زیادی پیدا کرده است. حالا بسیاری از فروشگاه های خرده فروشی دیگر نگران مدیریت موجودی کالا در فروشگاه نیستند.

 

 

فناوری تجارت الکترونیک در صنعت خرده فروشی

 

فناوری تجارت الکترونیک در صنعت خرده فروشی

 

نگاهی به روند استفاده مردم از از پلتفرم های تجارت الکترونیک در صنعت خرده فروشی خود گویای رشد چشمگیر این فناوری است. حالا هر دو طرف در خرید و فروش، از پلتفرم های مبتنی بر تجارت الکترونیک راضی هستند. فروشگاه ها بهترین گزینه را در اختیار کاربران قرار می دهند و کاربران در سریع ترین زمان ممکن خرید خود را انجام خواهند داد. مشتریان با استفاده از این فناوری می‌ توانند نرخ و کیفیت بسیاری از کالا ها را در بازار های متفاوت به راحتی مقایسه کنند و در نهایت پروسه خرید را به سادگی انجام دهند.

 

فروشندگان زیادی در صنعت خرده فروشی حالا تنها به سمت بازار خرید و فروش آنلاین روی آورده اند. آن ها دیگر لازم نیست تا به فکر تجهیز فروشگاه های فیزیکی باشند. آمار فروشگاه های آنلاین درسال ۲۰۲۰ به طور فزاینده‌ای رشد پیدا کرد. این موضوع نشان دهنده رشد بیش از حد بازار تجارت الکترونیک در صنعت خرده فروشی است. این روند همچنان ادامه پیدا خواهد کرد

 

 

فناوری تجزیه و تحلیل داده برای مدیریت بهینه و ایمن

 

فناوری تجزیه و تحلیل داده برای مدیریت بهینه و ایمن

 

داده ها در صنعت خرده فروشی نقش مهمی را ایفا می کنند. جمع آوری داده ها از بخش های مختلف و تجزیه تحلیل آن ها یک کار بسیار مهم و ارزشمند است. این کار در مدیریت هزینه بسیار تاثیرگذار است. تجزیه و تحلیل داده و عملکرد بر اساس این تجزیه تحلیل ها تاثیر شگرفی در انضباط مالی و رضایت مشتری در صنعت خرده فروشی دارد.

حتما بخوانید  بررسی 2 روش لیفتراک و افزایشی در مسیر تحول در تجارت دیجیتال

 

آنچه در سال ۲۰۲۱ شاهد آن هستیم تمرکز زیاد بر روی استفاده از فناوری در جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده است. فروشگاه های خرده فروشی و برندهای تجاری زیادی به فناوری جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده مجهز شده اند. تحلیل ها بر اساس اطلاعات جدید باعث بهینه سازی روند مدیریت، انضباط مالی، افزایش رضایت مشتری و در مقابل افزایش فروش و سود در صنعت خرده فروشی خواهد شد.

 

 

فناوری و استفاده استراتژی های چابک بازاریابی در خرده فروشی

 

فناوری و استفاده استراتژی های چابک بازاریابی در خرده فروشی

 

بسیاری از فروشگاه ها با تجربه قرنطینه دوران پاندمی کرونا، اهمیت بازاریابی در دنیای آنلاین و بر بستر شبکه های اجتماعی را به خوبی دریافته اند. خرده‌ فروشان به دنبال افزایش جلب توجه و در عین حال رضایتمندی مشتری در دنیای دیجیتال هستند. خرده فروشان استفاده از استراتژی های بازاریابی متفاوتی را آزمون و خطا می کنند.

 

 

بازاریابی اومنی چنل

 

یکی از مهم‌ ترین استراتژی های بازاریابی مبتنی بر فناوری، اومنی چنل است. تمرکز اصلی این استراتژی بر روی استفاده هم زمان از کانال های مختلف برای بازاریابی است. در استراتژی بازاریابی اومنی چنل تلاش می‌شود تا رضایت مشتری در بیشترین میزان ممکن جلب شود. در این نوع بازاریابی از پروسه خرید مصرف کننده در انواع کانال ها استقبال می شود.

 

در این نوع بازاریابی، شما می توانید هر کالایی را که مد نظر دارید از کانال های مختلف تهیه کنید. همه کانال ها و برنامه ها در خدمت شما هستند. فروشگاه ها، وب سایت ها، اپلیکیشن ها، رسانه های اجتماعی و … خدمات کافی به شما ارائه خواهند داد تا خرید موفقیت آمیزی را تجربه کنید.

می توانید یک محصول را از یک فروشگاه خرده فروشی به صورت آنلاین خریداری کنید و از یک فروشگاه محلی تحویل بگیرید و بلعکس. شما می‌ توانید از همه کانال های بازاریابی برای پروسه خرید استفاده کنید. همچنین شما می توانید از خدمات پس از فروش به صورت آنلاین، آفلاین و یا حتی ترکیبی از این دو بهره ببرید.

 

بازاریابان سعی کرده اند تا با استفاده از فناوری، مشتری را در بازار خرده فروشی به صورت آنلاین و آفلاین تا آخرین مرحله خرید همراهی کنند. در بازاریابی اومنی چنل، مصرف کننده به راحتی می تواند از یک کانال به کانال دیگر رفته و بدون اضافه کردن مجدد دیتا، پروسه خرید خود را انجام دهد. فناوری تاثیر چشمگیری در اجرای این استراتژی موفق بازاریابی دارد.

 

ترندهای بازاریابی اومنی چنل در خرده فروشی ۲۰۲۱

 

 

تجربه فناوری در فروشگاه های خرده فروشی پاپ آپ

 

تجربه فناوری در فروشگاه های خرده فروشی پاپ آپ

 

مردم تشنه تجربه کردن تجربه های واقعی هستند. گرچه فروشگاه های فیزیکی در دوران پاندمی تا حد زیادی کم رنگ شده اند، اما آن ها را نباید نادیده گرفت. بخشی از این فروشگاه های فیزیکی می توانند تبدیل به فروشگاه های پاپ آپ با هزینه کم و تجارب جذاب شوند. البته این نوع فروشگاه ها را نباید به عنوان مسیر اصلی فروش قلمداد کرد. فروشگاه های فیزیکی درحال حاضر بهترین فرصت برای بازاریابی هستند.

 

با استفاده از فناوری می‌توان تجارب جذاب فروشگاهی را در ذهن مشتریان ثبت کرد. به عنوان مثال برخی از این تجارب جذاب می‌توانند از طریق واقعیت مجازی و ایجاد حس، صدا و شرایط جذاب طی پروسه خرید باشند. ترکیب خلاقیت و فناوری تاثیر چشمگیری در جلب رضایت مشتری دارد.

 

 

تجزیه و تحلیل مشارکتی با استفاده از فناوری در خرده فروشی

 

تجزیه و تحلیل مشارکتی با استفاده از فناوری در خرده فروشی

 

کمپانی های بزرگی چون برند آمازون اطلاعات بسیار زیادی در مورد مصرف کنندگان دارند. آن ها با کمک فناوری، داده های مبتنی بر رفتار خرید مصرف کنندگان را جمع آوری می کنند. رفتار مشتری هنگام استفاده از پلتفرم های آنلاین و بستر تجارت الکترونیک بسیار مهم است. کمپانی های بزرگی چون آمازون بسیاری از رفتارهای مشتریان را برای ارائه خدمات بهینه به آن ها پس از جمع آوری و تجزیه و تحلیل شخصی سازی کرده اند.

حتما بخوانید  بهترین روش های بازاریابی اومنی چنل برای کسب و کارها در سال 2021

 

 

رقابت در تحلیل داده

 

در حال حاضر رقابت در بین کسب و کارهای تجارت الکترونیک در صنعت خرده فروشی بر عهده سیستم های تجزیه و تحلیل داده است. این داده ها متکی بر اطلاعات چندین شرکت بزرگ هستند. فروشگاه های بزرگ خرده فروشی، رفتار مشتری را در طی سفر کامل خرید دنبال می کنند. در نتیجه این تعقیب، می توان با استفاده از فناوری و تکنولوژی، سفرهای شخصی سازی شده بیشتری پیش روی مشتریان قرار داد.

 

 

رشد اپلیکیشن های خرید و پرداخت در بازار مبتنی بر فناوری خرده فروشی

 

رشد اپلیکیشن های خرید و پرداخت در بازار مبتنی بر فناوری خرده فروشی

 

با رشد فناوری در صنعت خرده فروشی، پرداخت از طریق پلتفرم‌ های تجارت الکترونیک و حتی خرید حضوری و بدون نیاز به انتظار در خط پرداخت، باب شده است. مشتریان می‌توانند بدون حضور در صف پرداخت، اقلام خود را اسکن کرده و به راحتی از فروشگاه خارج شوند. برنامه های خرید به راحتی در تلفن های هوشمند قابل نصب هستند. این برنامه ها هنگام اسکن اقلام مبلغ نهایی خرید را از کیف پول الکترونیکی مشتریان کسر خواهند کرد.

 

 

تجربه پرداخت در والمارت

 

استفاده از برنامه‌های کسر از کیف پول الکترونیکی به صورت خودکار در والمارت در مرحله اجرا است. این یک تجربه ایمن و بدون دغدغه است. چرا که در حال حاضر مشتریان علاوه بر نداشتن صبوری و وقت برای ایستادن در صف های خرید، نگرانی ایمنی و سلامت در پروسه خرید از فروشگاه های فیزیکی هستند. پروسه خرید از فروشگاه های الکترونیکی بر بستر تجارت الکترونیک بسیار ساده است. شما می توانید به صورت آنلاین نرخ تمام اقلام منتخب خود را پرداخت کنید.

 

ترندهای پرداخت سیار در خرده فروشی ۲۰۲۱

 

 

فناوری تحویل رباتیک

 

فناوری تحویل رباتیک

 

با استفاده از فناوری تحویل رباتیک، خرده فروشان محصولات خود را به هر آدرسی تحویل می دهند. کافی است تا شما آدرس محل سکونت خود را در اختیار پلتفرم های تجارت الکترونیک فروشگاه ها قرار دهید. سرویس تحویل در کمترین زمان، سفارش شما را به محلی که تعیین کرده اید می رساند. استاندارد تحویل دیگر بر اساس مایل و متر نیست. در هر کجا که باشید می توانید با استفاده از از سیستم تحویل رباتیک خیلی ساده کالای خود را دریافت کنید.

 

 

 رشد مشاغل

 

سفارش آنلاین مواد غذایی همراه با تحویل فوری در سال ۲۰۲۱ رشد بسیار چشمگیری داشته است. فرصت های شغلی زیادی در زمینه تدارکات قدرتمند سازی زیرساخت ها و شبکه های تحویل کالا برای بسیاری از افراد ایجاد شده است. بنابراین رشد فناوری بر خلاف تصور عموم باعث حذف مشاغل نشده است. بلکه مشاغل بیشتری ایجاد کرده است.

 

 

دستیاران رباتیک

 

تخمین زده شده که با پیشرفت فناوری، بازار جهانی رباتیک تا سال ۲۰۲۵ به رقمی نزدیک به ۹۰ میلیارد دلار دست یابد. تقریبا بیش از نیمی از این رقم مربوط به سرمایه گذاری از سوی بازار خرده فروشی است. ‌پیش بینی می‌شود اندازه بازار جهانی ربات های خدمات به مشتری تا پایان سال ۲۰۲۲، به ۸۷/۹۷ میلیون دلار برسد. این در حالی است که این رقم در سال در پنج سال پیش معادل ۵۳/۷۷ میلیون دلار بود. دستیاران رباتیک فروشگاه های خرده فروشی با استفاده از اسکنرهای سه بعدی محصولات را تشخیص می دهند.

 

 

منبع: forbes

کالابرگ الکترونیک