طرز تهیه کیک بیسکویت یخچالی به ۲ روش

طرز تهیه کیک بیسکویت یخچالی به ۲ روش


1 دی 1400 . زمان مطالعه: 10 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه کیک بیسکویت
فهرست محتوا پنهان

طرز تهیه کیک بیسکویت ساده و شکلاتی و پودینگی بسیار ساده است. کیک بیسکویت یکی از محبوب‌ترین انواع دسر در سراسر دنیاست و به عنوان یک کیک یخچالی ساده، همراه با چای یا قهوه می‌تواند یک میان وعده عالی به حساب بیاید. در ضمن برای درست کردن کیک بیسکویت به فر نیاز ندارید و به راحتی در یخچال آماده می‌شود. این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش را به طرز تهیه کیک بیسکویت یخچالی شکلاتی با بیسکویت خرد شده، طرز تهیه کیک بیسکویت پودینگی و فوت و فن های آن اختصاص داده‌ایم.

 

 

فوت و فن‌های طرز تهیه کیک بیسکویت

 

فوت و فن‌های طرز تهیه کیک بیسکویت

 

*اگر غلظت مایه شکلاتی در طرز تهیه کیک بیسکویت خیلی زیاد بود، به آن کمی شیر یا قهوه دم کرده یا آب اضافه کنید. اگر هم زیادی رقیق و روان بود، کمی نشاسته یا آرد گندم می‌تواند غلظت را متعادل کند.

 

* به عنوان طعم دهنده می‌توانید از پودر دارچین، پودر یا عصاره هل، پودر زنجبیل و … در مواد کیک بیسکویت استفاده کنید.

*قبل از این که کیک بیسکویت را در قالب بریزید بهتر است کف قالب را یک سلفون بکشید تا موقع خارج کردن کیک، مواد خرد نشوند و راحت‌تر بیرون بیایند.

*روی کیک بیسکویت را می‌توانید با میوه‌های دلخواه تزیین و سرو کنید. میوه‌هایی مثل موز، توت فرنگی و پودر نارگیل، خلال بادام و پسته، دراژه‌های رنگی، شکلات چیپسی و … هم طعم کیک بیسکویت را خوشمزه می‌کنند و هم ظاهر جذاب‌تری به آن می‌دهند.

 

 

طرز تهیه کیک بیسکویت شکلاتی

 

طرز تهیه کیک بیسکویت شکلاتی

 

مواد لازم برای تهیه کیک بیسکویت

 

بیسکویت دایجستیو کوپا: ۱/۵ یا ۲ بسته
شکر: ۱۵۰ گرم یا ۳/۴ لیوان دسته‌دار فرانسوی
پودر کاکائو: ۵۰ گرم یا ۱/۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی
کره: ۱۵۰ گرم یا ۲/۳ لیوان دسته‌دار فرانسوی
قهوه دم کرده یا آب: ۱ لیوان دسته دار فرانسوی
شکلات تخته‌ای: یک بسته ۱۲۰ گرمی
شیر: ۱/۲ لیوان دسته دار فرانسوی
خامه: ۲ قاشق غذاخوری
گردو: ۱۵۰ گرم (به دلخواه)
موز حلقه‌ای شده : ۱ عدد (به دلخواه)

 

مراحل طرز تهیه کیک بیسکویت شکلاتی

 

در طرز تهیه کیک شکلاتی با بیسکویت خرد شده، ابتدا باید مایه کیک را تهیه و بعد بیسکویت‌های خرد شده را اضافه کنید. مخلوط کیک بیسکویت را در قالب کمربندی بریزید و روی آن را سس شکلاتی یا گاناش بریزید. قالب باید حدود ۴ ساعت در یخچال بماند و بعد که خودش را گرفت می‌توانید سرو کنید.

 

مرحله اول: بیسکویت و گردو را خرد و مخلوط کنید

 

در اولین مرحله از طرز تهیه کیک بیسکویت شکلاتی با بیسکویت خرد شده، بیسکویت‌ دایجستیو کوپا را در یک کیسه زیپ کیپ بریزید و با پشت لیوان بکوبید. لازم نیست زیادی خرد یا له شوند، بهتر است زیر دندان بیایند. گردوها را هم خرد کنید. برای اینکه گردو هم له نشود، می‌توانید با چاقو آن‌‌ها را خرد کنید. بیسکویت و گردو را در یک کاسه بریزید و با هم مخلوط کنید.

حتما بخوانید  طرز تهیه مربای چغاله پسته خانگی مرحله به مرحله

 

مرحله دوم: سس شکلاتی را درست کنید

 

یک قابلمه را روی حرارت ملایم بگذارید و قهوه دم کرده را در آن بریزید. می‌توانید این مایع پایه‌ای را با آب هم جایگزین کنید. سپس شکر، پودر کاکائو و کره را به قابلمه اضافه و مواد مخلوط شده را ترکیب کنید. صبر کنید تا مواد به مدت ۵ تا ۶ دقیقه جوش بیایند و به قوام برسند.

 

مرحله سوم: مواد را در قالب بریزید

 

سس شکلاتی که غلیظ شد، آن را به بیسکویت‌های خرد شده اضافه و با هم کاملا ترکیب کنید تا سس و شکلات‌‌ها یکدست شوند. یک قالب کمربندی انتخاب و کف و دیواره قالب را کمی با روغن یا کره چرب کنید. مایه کیک بیسکویت را در قالب بریزید. با یک گوشتکوب یا پشت لیوان روی مواد داخل قالب بکوبید تا مواد فشرده شوند. سپس قالب را در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد.

 

مرحله چهارم: گاناش شکلاتی را آماده کنید

 

شکلات تخته‌ای را با دست به قطعات کوچک خرد کنید و در یک کاسه جدا، کنار بگذارید. در یک قابلمه یا شیر جوش، شیر را بریزید. خامه را به شیر اضافه کنید و هم بزنید تا خامه در شیر حل شود و کمی غلظت پیدا کند. قابلمه را روی حرارت قرار دهید. کمی صبر کنید تا اطراف شیر شروع به حباب زدن کند. قبل از این که شیر بجوشد، حرارت را خاموش کنید. شیر داغ شده را به ظرف شکلات‌های خرد شده اضافه و شروع به هم زدن کنید تا شکلات‌ها کاملا حل شوند.

 

تخفیفات لبنیات افق کوروش

مرحله پنجم: گاناش را روی سطح کیک بیسکویت بریزید

 

کیک شکلاتی را از یخچال بیرون بیاورید. به دلخواه روی کیک را با موز‌های حلقه شده تزیین کنید و سس شکلاتی یا گاناش را روی مواد داخل قالب بریزید. کمربند قالب را به هیچ عنوان باز نکنید. روی سطح سس شکلاتی را با لیسک صاف کنید. دوباره کیک را به یخچال برگردانید و ۳ تا ۴ ساعت دیگر صبر کنید. گاناش هم باید مثل بقیه کیک شکلاتی سفت شود و خودش را بگیرد. سپس آن را خارج کرده و سرو کنید.

 

 

طرز تهیه کیک بیسکویت پودینگی

 

طرز تهیه کیک بیسکویت پودینگی

 

مواد لازم برای تهیه کیک شکلاتی پودینگی

 

بیسکویت کوپا کاکائویی: ۱ و ۱/۲ بسته
شیر: ۱ لیتر
پودر نشاسته گندم: ۳ قاشق غذاخوری
آرد گندم: ۴ قاشق غذاخوری
شکر: ۳/۴ لیوان دسته‌دار فرانسوی
وانیل: ۵ گرم
کره: ۱ قاشق غذاخوری

 

مواد لازم برای گاناش یا سس شکلاتی

 

خامه صبحانه: ۲۰۰ میلی لیتر
شکلات شیری: ۷۰ گرم

 

مراحل طرز تهیه کیک بیسکویت پودینگی

 

این مدل کیک بیسکویت با ترکیب لایه لایه از کیک بیسکویت و پودینگ تهیه می‌شود. روی آن هم لایه‌ای از سس شکلاتی یا گاناش کشیده می‌شود. این کیک بیسکویت هم با بیسکویت‌های کوپا یا دیگر بیسکویت‌های دلخواه درست می‌شود. بهتر است برای تنوع از بیسکویت کاکائویی استفاده کنید ولی گاناش روی آن را با شکلات شیری پر کنید تا رنگ آن‌ هم اشتهابرانگیز شود.

 

مرحله اول: آرد، نشاسته، شکر و شیر را مخلوط کنید

 

در اولین مرحله از طرز تهیه کیک بیسکویت پودینگی، آرد و نشاسته را دو بار کاملا الک کنید و نا خالصی‌ها را جدا کنید. شکر، آرد و نشاسته را در یک قابلمه بریزید و شیر را به آرامی و طی چند مرحله اضافه کنید. با همزن مواد را بزنید تا گلوله نشود. وقتی یک مخلوط یکدست داشتید، قابلمه را روی حرارت بگذارید. مواد را به هم بزنید تا زمانی‌ که بجوشد.

حتما بخوانید  آموزش پخت انواع برنج ایرانی به صورت کته، آبکش و زعفرانی

 

مرحله دوم: وانیل و کره را به پودینگ اضافه کنید

 

وقتی مایه پودینگ کمی غلیظ شد، قابلمه را از روی حرارت بردارید و همان‌ وقتی که مواد داغ هستند، وانیل و کره اضافه کنید و هم بزنید تا با هم حل شوند.

 

مرحله سوم: بیسکویت و پودینگ را لایه لایه در قالب بریزید

 

در یک ظرف پیرکس به شکل مستطیل، یک لایه بیسکویت‌ بچینید و روی آن‌ها را یک لایه پودینگ بریزید. روی پودینگ را یک لایه بیسکویت بچینید. لایه‌ها را به همین شکل ادامه دهید تا بیسکویت و پودینگ تمام شود. این کیک بیسکویتی را در یخچال قرار دهید.

 

مرحله چهارم: سس شکلاتی را درست کنید

 

در آخرین مرحله از طرز تهیه کیک بیسکویت پودینگی، در یک ظرف جداگانه شکلات شیری را خرد و با خامه صبحانه مخلوط کنید. این ترکیب را به روش بن ماری حل کنید تا کاملا مایع شود. سپس قالب را از یخچال بیرون بیاورید و روی کیک بیسکویت پودینگی بریزید. دوباره قالب را به یخچال برگردانید تا سس شکلاتی خودش را بگیرد. بعد از این که دسرتان آماده شد، آن را سرو کنید.

 

 

درست کردن انواع بیسکویت و کیک دسر با محصولات کوپا

 

می‌توانید از بیسکویت‌های مختلف مثل محصولات کوپا شامل بیسکویت‌های دایجستیو ساده و بیسکویت کاکائویی و ویفر هم می‌توانید در آن به کار ببرید. همچنین از انواع پودینگ برند کوپا می‌توانید برای درست کردن انواع پودینگ و دسر و کیک استفاده کنید. محصولات کوپا را از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش در سراسر کشور تهیه کنید و در جشنواره بزرگ محصولات کوپا شرکت کنید.

 

زمان آغاز جشنواره محصولات کوپا از ۱ دی تا ۳۰ دی ماه ۱۴۰۰ است. با هر ۱۰ هزار تومان خرید از جشنواره کوپا یک امتیاز کسب کنید و در قرعه کشی ۳ بهمن جشنواره محصولات کوپا شرکت کنید. اطلاعات بیشتر در مورد شرایط شرکت در جشنواره کوپا، قرعه کشی، جوایز جشنواره و شرایط برنده شدن را در انتهای مقاله مطالعه کنید.

 

 

سوالات متداول

از چه بیسکویتی در طرز تهیه کیک بیسکویت استفاده می‌شود؟

از چه بیسکویتی در طرز تهیه کیک بیسکویت استفاده می‌شود؟

 

انواع بیسکویت ساده و کاکائویی را می‌توانید برای تهیه کیک بیسکویت استفاده کنید.

 

چقدر طول می‌کشد که کیک بیسکویت آماده شود؟

 

کیک بیسکویت یخچالی برای آماده شدن باید حدود ۴ تا ۵ ساعت در یخچال بماند تا خودش را بگیرد.

 

 

جشنواره بزرگ محصولات کوپا

 

جشنواره بزرگ کوپا

 

در جشنواره بزرگ “کوپا”، با خرید محصولات کوپا از فروشگاه‌های افق کوروش در سراسر ایران، برنده صدها جوایز ارزنده از افق کوروش شوید.

جوایز:

  • جایزه ۵۰ میلیون تومانی – ۱ عدد

  • کنسول بازی – ۱۰ عدد

  • گوشی موبایل A52 سامسونگ -۲۰ عدد

  • کارت هدیه ۵۰۰ هزار تومانی – ۱۵۰ عدد

 

 

نحوه برنده شدن در جشنواره “کوپا”

 

شرایط جشنواره به شرح ذیل می‌باشد:

بازه زمانی جشنواره:

شروع :۱ دی ۱۴۰۰
پایان : ۳۰ دی ۱۴۰۰

شرایط شرکت:

خرید هر ۱۰هزارتومان = ۱ امتیاز

*صرفا از محصولات کوپا که در پوستر به آن اشاره شده است.

شیوه های خرید:

  • مراجعه حضوری به یکی از شعب افق کوروش در سراسر کشور
  • خرید اینترنتی از سایت اکالا (با انتخاب خرید از فروشگاه افق کوروش)
  • خرید تلفنی با شماره گیری شماره: ۱۵۷۲ 

 

 

ارسال کد قرعه کشی:

مرحله اول: دریافت کد قرعه کشی در زیر فاکتور و یا از طریق پیامک (ممکن است ارسال پیامک تا ۲۴ ساعت بعد ارسال شود)

مرحله دوم:

  1. ورود به سایت my.okcs.com
  2. وارد کردن شماره موبایل خود در سامانه و دریافت کد تایید ورود
  3. ثبت کد قرعه کشی در سامانه

اطلاعات بیشتر در:

my.okcs.com

 

کالابرگ الکترونیک