تفاوت بادی اسپلش و عطر چیست؟ | عطر بهتره یا بادی اسپلش؟

تفاوت بادی اسپلش و عطر چیست؟ | عطر بهتره یا بادی اسپلش؟


27 اردیبهشت 1402 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
تفاوت بادی اسپلش و عطر چیست؟ | عطر بهتره یا بادی اسپلش؟

احتمالا شما هم درباره تفاوت بادی اسپلش و عطر اطلاعاتی دارید و در مورد شباهت‌های آنها هم چیزهایی می‌دانید. عطر و بادی اسپلش هر دو از خوشبوکننده‌های بدن هستند و کارایی مشابه و در عین حال متفاوتی دارند. هر چند برخی افراد این دو محصول را به جای هم استفاده می‌کنند، اما در این مقاله از سرویس سلامت در مجله کوروش به بررسی تفاوت بادی اسپلش و عطر و شباهت‌های آنها، موارد استفاده عطر و بادی اسپلش و هر آنچه را که باید در این مورد بدانید، می‌پردازیم.

 

 

تفاوت بادی اسپلش و عطر

 

تفاوت بادی اسپلش و عطر

 

قبل از این که به بررسی تفاوت بادی اسپلش و عطر بپردازیم، باید در مورد هر کدام از این دو محصول خوشبوکننده بدانید. موارد مختلفی باعث ایجاد تفاوت بین بادی اسپلش و عطر می‌شود که شامل کارایی، موارد استفاده، میزان ماندگاری، نحوه استفاده و … خواهد بود. اما ویژگی‌های بادی اسپلش و عطر چیست؟

از همین ابتدا بگوییم انواع بادی اسپلش‌ زنانه و مردانه را در رایحه‌های متنوع با قیمت مناسب و کیفیت بالا، می‌توانید از مجموعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به صورت تلفنی، حضوری یا اینترنتی خریداری کنید.

 

بادی اسپلش چیست؟

 

بادی اسپلش چیست؟

 

بادی اسپلش یا بادی اسپری جزو محصولات بهداشتی خوشبو کننده است که به صورت مایع روی بدن اسپری می‌شود و به خوشبو شدن بدن کمک می‌کند. بادی اسپلش‌ها همانطور که از اسمشان پیدا است برای روی لباس مناسب نیستند و در صورت اسپری شدن روی پارچه، لکه از خود به جا می‌گذارند.

این به خاطر ترکیبات روغنی موجود در بادی اسپلش است. همچنین بادی اسپلش برای ایجاد و پراکندن رایحه، نیاز به اسپری شدن روی بدن دارد. در حالی که می‌توان عطرها را روی لباس (البته با فاصله) اسپری کرد.

 

فرمولاسیون بادی اسپلش

 

وقتی یک محصول به عنوان خوشبوکننده نامگذاری می‌شود، به معنی استفاده شدن رایحه‌های معطر در فرمولاسیون ترکیب آن است. در فرمول بادی اسپلش از روغن‌ها، الکل، آب، ترکیبات طبیعی و مرطوب کننده‌ها استفاده شده است.

در نتیجه می‌توان از آنها مستقیما روی پوست استفاده کرد و نه تنها باعث خشکی و حساسیت پوستی (مگر در معدود موارد) نمی‌شوند، بلکه به آبرسانی پوست کمک می‌کنند. به همین دلیل باعث ایجاد طراوات، شادابی و جوانسازی پوست می‌شوند.

از سوی دیگر، الکل موجود در این ترکیبات، مانع رشد باکتری‌ها در نواحی مستعد عرق کردن می‌شود و بوهای طبیعی بدن را محدود یا خنثی می‌کند. درصد ترکیبات معطر بادی اسپلش‌ها، حدود ۱ تا ۳ درصد است و با برندهای مختلفی در بازار یافت می‌شوند.

حتما بخوانید  معرفی ۵ بو و رایحه‌ای که وادارتان می‌کند پول خرج کنید

 

میزان ماندگاری بادی اسپلش

 

میزان ماندگاری بادی اسپلش

 

بادی اسپلش‌ها مثل عطرها نیستند که برای طولانی مدت بتوانند روی پوست بمانند. ترکیبات موجود در این محصولات خوشبوکننده، نسبت به عطرها هم ملایم‌تر و هم رقیق‌تر است. بنابراین توصیه می‌شود که استفاده از آنها را در طول روز، تکرار کنید. بهترین زمان استفاده از بادی اسپلش را می‌دانید؟ روی لینک مطلب کلیک کنید.

 

نحوه استفاده از بادی اسپلش

 

این موضوع را فراموش نکنید که بادی اسپلش‌ها نمی‌توانند جایگزین عطر شوند، همچنین باید از آنها روی پوست تمیز استفاده کرد. برای این که اثر‌بخشی و ماندگاری رایحه بادی اسپلش بیشتر شود، بلافاصله بعد از استحمام از آن استفاده کنید.

یا این که پوست خود را کمی مرطوب کرده و بادی اسپلش را روی آن اسپری کنید. بادی اسپلش‌ها مثل انواع مام، معمولا در قسمت‌های پر تعریق بدن، مثل زیر بغل یا کشاله ران‌ها اسپری می‌شوند و علاوه بر خوشبو کردن بدن، به رطوبت‌رسانی پوست هم کمک می‌کنند.

برای اینکه به طور مفصل بدانید بادی اسپلش چیست و چه مزایا و معایبی دارد پیشنهاد می‌کنیم روی لینک مقاله کلیک کنید.

 

عطر چیست؟

 

عطر چیست؟

 

عطرها هم مثل بادی اسپلش‌ها خاصیت خوشبو کنندگی دارند. یک تفاوت بادی اسپلش و عطر که بیش از همه شناخته شده است، میزان ماندگاری عطر نسبت به بادی اسپلش است. عطرها را معمولا روی لباس هم می‌توان اسپری کرد و اگر به درستی و روی پوست یا لباس تمیز استفاده شوند، تا ساعت‌‌ها نیاز به استفاده مجدد از آنها نیست.

 

فرمولاسیون عطر

 

عطرها در ترکیباتشان از رایحه‌های مختلف که شامل گل‌ها، گیاهان و ادویه‌ها هستند، استفاده می‌شود. این عصاره‌ها در ترکیبات روغنی به اضافه آب و الکل قرار می‌گیرند. اما برعکس بادی اسپلش‌ها، غلظت مواد معطر در عطرها، بیشتر از بادی اسپلش‌ها است و پروسه عصاره‌ گیری، خالص کردن عصاره‌ها و ترکیبات پیچیده‌تر آنها، هم ماندگاری بالاتری دارند و هم بالطبع، قیمتشان بیشتر است.

 

میزان ماندگاری عطر نسبت به بادی اسپلش

 

میزان ماندگاری عطر نسبت به بادی اسپلش

 

معمولا در فرمولاسیون عطرها ۱۵ تا ۲۰ درصد از ترکیبات روغنی استفاده می‌شود و ماندگاری آنها به ۱۲ ساعت هم می‌رسد. هر چه میزان ترکیبات معطر روغنی موجود در عطرها کمتر باشد، ماندگاری آنها هم کمتر خواهد بود.

برای مثال ادوپرفیوم (Eau da parfum (EDP)) 10 تا ۲۰ درصد عصاره روغنی معطر داشته و حدود ۶ تا ۷ ساعت ماندگاری دارد. ادوتویلت (Eau da toilette (EDT)) حدود ۴ تا ۱۵ درصد عصاره معطر روغنی داشته و حدود ۳ ساعت ماندگاری دارد و ادکلن (Eau da cologne (EDC)) حدود ۳ تا ۵ درصد عصاره معطر روغنی داشته و تا دو ساعت ماندگاری دارد.

 

نحوه استفاده از عطر

 

فرقی نمی‌کند خانم هستید یا آقا، بهترین نقاط برای اسپری کردن عطرها برای افزایش ماندگاری عطر نقاطی از بدن هستند که نبض دارند. اما قبل از خرید عطرها، نسبت به حساسیت نداشتن به آنها، اطمینان حاصل کنید.

همیشه عطر را روی بخشی از پوست خود تست کنید و منتظر شوید تا واکنش پوستتان را ببینید. اگر عطر را روی مچ دستتان زدید، مچ‌هایتان را به هم نمالید. عطرها را از فاصله ۱۵ سانتی‌متری، روی گردن خود اسپری کنید، یا از فاصله ۱۰ تا ۱۲ سانتی‌متری روی مچ دست‌هایتان بزنید.

حتما بخوانید  11 مورد از خطرناکترین عوارض کراتینه صاف لخت کردن مو

اگر می‌خواهید از عطر روی ران‌هایتان استفاده کنید، یک اسپری روی جلوی هر دو ران کافی است و رایحه عطر در طول روی افزایش پیدا می‌کند. به خانم‌ها در عطر زدن توصیه می‌شود، عطر را پشت لاله گوش یا آویز گوش‌ها بمالند تا خشک شوند. بین استخوان‌ ترقوه و بالای قفسه سینه هم برای عطر زدن مناسب است.

در صورت تمایل برای خرید عطر به صورت اینترنتی، حضوری یا تلفنی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش اقدام کنید.

 

بیشتر بخوانید: راهنمای استفاده صحیح از اسپری‌های بدن زنانه و مردانه

 

آیا می‌توان بادی اسپلش و عطر را به جای هم استفاده کرد؟

 

آیا می‌توان بادی اسپلش و عطر را به جای هم استفاده کرد؟

 

هر چند بادی اسپلش و عطر و ادکلن، در دسته خوشبوکننده‌های بدن قرار دارند و از ساطع شدن بوی بد بدن جلوگیری می‌کنند ولی ترکیبات این دو محصول و ماندگاری آنها با هم متفاوت است. بادی اسپلش‌ها رایحه بسیار ملایم‌تری نسبت به عطرها دارند و ماندگاری آنها هم به نسبت کمتر است.

همچنین از بادی اسپلش برای روی لباس نمی‌توان استفاده کرد. بهترین کار این است که از بادی اسپلش بعد از حمام استفاده و عطر را برای خوشبویی بیشتر و طولانی‌تر بدن استعمال کرد.

 

تفاوت بادی اسپلش مردانه و زنانه

 

از نظر فرمولاسیون و ماندگاری، بادی اسپلش‌های زنانه و مردانه، تفاوتی با هم ندارند. مهم‌ترین فرق بادی اسپلش‌های زنانه و مردانه، رایحه‌ای است که در آنها استفاده شده است. بادی اسپلش‌های زنانه معمولا رایحه ملایم‌تری دارند و یا به اصطلاح بویشان شیرین‌تر است. در حالی که در نمونه‌های مردانه و مناسب برای آقایان از رایحه‌های تندتر و غلیظ‌تری استفاده شده است.

همچنین برخی از بادی اسپلش‌ها با نام بادی اسپلش‌های شاین‌دار یا اکلیل دارد، برای آقایان مناسب نیستند. چون هنگامی که روی بدن اسپری شوند، همراه با بادی اسپلش، اکلیل هم روی پوست اسپری می‌شود.

 

سوالات متداول

 

تفاوت بادی اسپلش و عطر چیست؟

 

تفاوت بادی اسپلش و عطر چیست؟

 

مهم‌ترین تفاوت‌ها این دو محصول خوشبوکننده این است که بادی اسپلش‌ها نسبت به عطرها ماندگاری کمتری دارند و قیمت‌شان هم پایین‌تر است. بادی اسپلش را باید روی پوست اسپری کنید، ولی عطرها را می‌توانید روی لباس هم بزنید.

 

تفاوت بادی اسپلش و بادی میست چیست؟

 

بادی اسپلش و بادی میست، گاهی اوقات با هم اشتباه گرفته می‌شوند، این به خاطر مشابهت‌های زیاد ترکیبات و فرمولاسیون ساخت آنها است. هر دو این خوشبوکننده‌های بدن بر پایه آب ساخته شده‌اند و خاصیت آبرسانی و مرطوب‌کنندگی پوست دارند.

اما میزان ماندگاری بادی میست نسبت به بادی اسپلش بالا‌تر است و رطوبت بیشتری هم به پوست می‌دهند. اما هر دو این محصولات به صورت مستقیم روی پوست بدن اسپری می‌شوند، پوست را در طول روز خوشبو نگه می‌دارند و با عطر ملایم از بوی بد بدن جلوگیری می‌کنند.

 

کالابرگ الکترونیک