بادی اسپلش چیست | روش استفاده و مزایا و معایب بادی اسپلش

بادی اسپلش چیست | روش استفاده و مزایا و معایب بادی اسپلش


25 اردیبهشت 1402 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
بادی اسپلش چیست

بادی اسپلش چیست؟ آیا تا به حال از بادی اسپلش برای خوشبو کردن بدن خود استفاده کرده‌اید؟ افرادی که همیشه جذاب به نظر می‌رسند، معمولاً از روش‌های زیرکانه‌ای برای زیبایی و معطر کردن بدن خود استفاده می‌کنند. بادی اسپلش یکی از آن رموزی است که می‌تواند به خوشبو کردن بدن شما و همچنین شاداب‌تر به نظر رسیدن پوست بدنتان کمک کند. اما روش استفاده از بادی اسپلش چگونه است و این خوشبو کننده چه ویژگی‌های متمایز و مزایا و معایلی دارد؟ خوشبوترین برند بادی اسپلش کدام است؟ در این مقاله از سرویس سلامت در مجله کوروش به شما می‌گوییم که بادی اسپلش چیست و طرز استفاده از آن چگونه است؟

 

 

بادی اسپلش چیست؟

 

بادی اسپلش چیست؟

 

بادی اسپلش (Body Splash) یک نوع خوشبو کننده بدن است که در ترکیبات آن از مقداری عطر همراه با آب و الکل استفاده شده است. معمولاً در بادی اسپلش‌ها از مقداری مرطوب کننده یا روغن‌های طبیعی استفاده می‌شود، تا برخلاف اسپری‌های خوشبو کننده، بعد از استفاده از آن‌ها پوست شما مرطوب و درخشان شود.

بادی اسپلش‌ها برای استفاده بر روی پوست طراحی شده‌اند و به خاطر مرطوب کننده‌ای که در آن‌ها وجود دارد، رایحه خوش عطر را برای مدت بیشتری روی پوست به جای می‌گذارند. زمانی که از بادی اسپلش استفاده می‌کنید، قرار نیست بوی عطر شما مثل عطرها و ادکلن‌ها در فضای اطراف پخش شود.

استفاده از بادی اسپلش موجب می‌شود تا بدن شما خوشبو شود و از طرفی این خوشبو کننده احساس تمیزی و شادابی بیشتری به پوست می‌بخشند.

 

انواع بادی اسپلش ساده و اکلیلی

 

انواع بادی اسپلش ساده و اکلیلی

 

بادی اسپلش‌ها معمولاً در دو نوع ساده و شاین‌دار یا اکلیلی تولید می‌شوند. نوع ساده بادی اسپلش تنها جهت خوشبو کردن بدن استفاده می‌شود. اما در نوع اکلیلی آن ذرات ریز اکلیل وجود دارد و که بعد از استفاده روی بدن در کنار رایحه خوش، درخشندگی جذابی نیز روی پوست ایجاد می‌شود.

امروزه به جر بادی اسپلش‌های معمولاً مردانه و زنانه و همچنین بادی اسپلش‌های شاین‌دار، بادی اسپلش مخصوص واژن نیز توسط برخی برندها تولید می‌شود که به از بین بردن بوی بد واژن کمک زیادی می‌کند.

 

معایب بادی اسپلش چیست؟

 

به طور کلی بادی اسپلش یکی از بهترین خوشبو کننده‌ها برای معطر کردن بدن است و مانع خشکی پوست می‌شود. اما به هر حال ممکن است برخی افراد با استفاده مداوم از این خوشبو کننده‌ها دچار علائم آلرژی شوند.

از طرف دیگر باید بدانید که ذرات بادی اسپلش چرب و کمی سنگین هستند. از همین رو اگر از فاصله نزدیک روی لباس اسپری شوند، ممکن است لکه‌های روغنی روی لباس ایجاد کنند. برخی از بادی اسپلش‌ها حالت چسبنده و روغنی‌تری دارند و این موضوع ممکن است برای همه خوشایند نباشد.

حتما بخوانید  لیست 30 مورد از ابزارهای لازم و ضروری خانه تکانی عید

بهتر است قبل از استفاده از بادی اسپلش جدید، حتماً آن را روی بخش کوچکی از پوست خود تست کنید. در صورتی که حساسیتی در پوست ایجاد نشد، می‌توانید از آن برای تمام پوست استفاده کنید.

به خاطر داشته باشید که بادی اسپلش‌ها تنها برای خوشبو کردن بدن شما طراحی شده‌اند هیچ نقشی بر جلوگیری از تعریق بدن ندارند، بنابراین اگر بدن شما عرق می‌کند و یا بدنتان به خاطر عرق بد بود شده است، بهتر است ابتدا پوست خود را بشویید و سپس از دئودورانت‌های ضد تعریق استفاده کنید.

 

بیشتر بخوانید: تفاوت مام، استیک و اسپری ضد تعریق چیست؟

 

مزایای استفاده از بادی اسپلش چیست؟

 

مزایای استفاده از بادی اسپلش

 

بادی اسپلش‌ها برخلاف سایر خوشبو کننده‌ها میزان الکل کمتری دارند و وجود مقداری روغن در آن‌ها موجب می‌شود تا پوست شما بعد از استفاده خشک نشود. معمولاً این خوشبو کننده‌ها نسبت به سایر اسپری‌های خوشبو کننده مضرات و معایب کمتری برای پوست دارند.

یکی از ویژگی‌های متمایز بادی اسپلش این است که بدن شما را عمیقاً خوشبو می‌کند و از همین رو گزینه بسیار مناسبی برای خوشبو کردن بدن بعد از حمام است. این خوشبو کننده‌ها معمولاً قیمت مناسب‌تری نسبت به عطر و ادکلن دارند و مقدار حساسیت و آلرژی کمتری نسبت به اسپری‌های بدن ایجاد می‌کنند.

وجود روغن‌های طبیعی و آب به کار رفته در بادی اسپلش موجب هیدراته کردن پوست می‌شود و از چروک شدن و خشک شدن پوست بدن جلوگیری می‌کند. در اکثر بادی اسپلش‌ها مواد حساسیت‌زایی کمتری نسبت به سایر خوشبو کننده‌ها استفاده می‌شود و از همین رو موجب سردرد و آلرژی نمی‌شوند.

 

خوشبوترین بادی اسپلش زنانه و مردانه

 

قبل از انتخاب خوشبوترین بادی اسپلش زنانه و مردانه باید بدانید که معمولاً بیشتر برندها بادی اسپلش‌ها را با رایحه معروف‌ترین عطرهای دنیا طراحی می‌کنند. برخی دیگر از بادی اسپلش‌ها نیز به صورت خاص با رایحه‌های جذاب طراحی می‌شوند.

معروف‌ترین برند بادی اسپلش ویکتوریا سکرت است که طرفداران زیادی در سراسر دنیا دارد. اما فروش این بادی اسپلش‌ها در بازار ایران بسیار محدود است و قیمت بالایی دارد. امروزه بسیاری از شرکت‌های ایرانی اقدام به تولید بادی اسپلش‌های باکیفیتی کرده‌اند که می‌توانید بنا به سلیقه خودتان این بادی اسپلش‌ها را با رایحه مورد علاقه‌تان خریداری کنید.

برای تهیه انواع بادی اسپلش ایرانی با بهترین کیفیت می‌توانید خرید خود را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

 

طرز استفاده از بادی اسپلش

 

طرز استفاده از بادی اسپلش

 

طرز استفاده از بادی اسپلش بسیار ساده است. بهترین زمان برای استفاده از بادی اسپلش، بعد از حمام و شستن پوست است در ادامه می‌توانید با مراحل طرز استفاده از بادی اسپلش آشنا شوید.

 

۱- بدن خود را بعد از حمام کمی خشک کنید

 

قبل از استفاده از بادی اسپلش بهتر است حمام کنید. این کار موجب باز شدن منافذ بسته پوست می‌شود و جذب رایحه بادی اسپلش را بیشتر می‌کند. بدن خود را بعد از حمام خشک کنید، اما به خاطر داشته باشید که وجود کمی رطوبت روی پوست موجب می‌شود ماندگاری بادی اسپلش بیشتر شود.

حتما بخوانید  معرفی بهترین شامپو و نرم کننده ها برای نوع و جنس موی شما

برای مطالعه بیشتر درباره بهترین زمان استفاده از بادی اسپلش روی لینک مطلب کلیک کنید.

 

۲- مقداری از لوسیون روی پوست استفاده کنید

 

بهتر است قبل از این که بادی اسپلش را روی پوست اسپری کنید، مقداری لوسیون بدن با عطر مشابه بادی اسپلش را روی پوست بمالید. کمی صبر کنید تا لوسیون کاملاً جذب شود.

 

۳- بادی اسپلش را روی پوست اسپری کنید

 

بعد از لوسیون نوبت اسپری کردن بادی اسپلش است و برای این کار باید بادی اسپلش را روی نقاط نبض دار بدن اسپری کنید. مچ دست، داخل آرنج، جلوی گردن و پشت زانوها بهترین نقاط برای اسپری کردن بادی اسپلش هستند.

می‌توانید با کمی فاصله از سمت بالای سر، بادی اسپلش را به سمت موهایتان اسپری کنید. اما این کار را با فاصله انجام دهید تا ذرات بادی اسپلش به آرامی روی موها قرار بگیرند.

 

۴- اجازه دهید بادی اسپلش جذب پوست شود

 

بعد از استفاده از بادی اسپلش به هیچ عنوان روی آن دست نکشید و اجازه دهید کاملاً خشک شود. برای این که لباستان هم با بوی بادی اسپلش معطر شود، می‌توانید بادی اسپلش را به سمت بالا اسپری کنید و سپس زیر آن قرار بگیرید و تا ذره‌های بادی اسپلش روی لباس بنشیند.

این کار از لکه شدن لباس جلوگیری می‌کند و موجب خوشبو شدن لباس شما نیز می‌شود. فراموش نکنید بوی بادی اسپلش تنها برای کمتر از ۱ ساعت ماندگاری دارد، بنابراین در صورت نیاز می‌توانید آن را چند بار در روز تمدید کنید.

 

بیشتر بخوانید: تفاوت عطر و بادی اسپلش چیست؟

 

سوالات متداول

 

تفاوت بادی میست و بادی اسپلش چیست؟

 

خوشبو کننده بادی اسپلش و بادی میست هر دو شباهت زیادی به هم دارند، اما معمولاً بادی میست ها حاوی روغن بیشتری هستند و از همین رو کمی ماندگارتر از بادی اسپلش هستند.

 

بادی اسپلش اکلیلی چیست؟

 

بادی اسپلش اکلیلی نوعی بادی اسپلش است که در آن ذرات اکلیل‌های ریزی وجود دارد. استفاده از این بادی اسپلش‌ها موجب می‌شود تا روی پوست شما درخشندگی جذابی ایجاد شود.

 

تلفظ بادی اسپلش چیست؟

 

برخی افراد در تلفظ بادی اسپلش مشکل دارند. باید بدانید که تلفظ این محصول به صورت «بادی اِسپِلَش» است.

 

بادی اسپلش چیست و طرز استفاده از آن چگونه است؟

 

بادی اسپلش یک نوع خوشبو کننده بدن است که بهتر است بعد از حمام روی نقاط نبض دار اسپری شود.

 

آیا می‌توان از بادی اسپلش برای زیر بغل استفاده کرد؟

 

بادی اسپلش تنها خاصیت خوشبو کننده دارد، بنابراین به هیچ عنوان جلوی تعریق را نمی‌گیرد و ترکیب شدن عطر آن با بوی عرق نیز موجب می‌شود بدن شما بدبوتر شود. در صورتی که عرق می‌کنید، بهتر است پوست خود را بشویید و از انواع دئودورانت‌های ضد تعریق برای زیر بغل استفاده کنید.

 

 

کالابرگ الکترونیک