راهنمای استفاده از اسپری‌ های خوشبو کننده بدن برای زنان و مردان

راهنمای استفاده از اسپری‌ های خوشبو کننده بدن برای زنان و مردان


24 اردیبهشت 1402 . زمان مطالعه: 10 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
راهنمای صحیح استفاده از اسپری‌ های خوشبو کننده بدن برای زنان و مردان

آشنایی با نکات استفاده از اسپری‌ خوشبو کننده بدن به شما کمک می‌کند تا همیشه بدنی خوشبو و معطر داشته باشید و نگران بوی عرق یا حتی لکه شدن لباس‌هایتان نباشید. اما اسپری بدن چیست و چطور باید از آن استفاده کنیم؟ در این مقاله از سرویس سلامت در مجله کوروش می‌توانید با همه چیز درباره انواع اسپری خوشبو کننده بدن آشنا شوید. در انتهای مقاله به سوالات متداول در مورد نحوه استفاده از اسپری‌های خوشبو کننده بدن پاسخ خواهیم داد.

 

 

اسپری بدن چیست؟

 

اسپری بدن چیست؟

 

اسپری بدن یک محصول خوشبو کننده است که در مقایسه با عطر میزان غلظت کمتری دارد و ماندگاری آن به طور متوسط حدود ۴ ساعت است. امروزه برخی از اسپری‌های خوشبو کننده بدن ماندگاری بیشتری دارند و تا ۴۸ ساعت بدن شما رو خوشبو می‌کنند.

یکی از مهم‌ترین دلایل محبوبیت اسپری‌های خوشبو کننده بدن این است که به دلیل مقدار عطر کمتری که در آن‌ها به کار رفته است، قیمت پایین‌تری دارند، اما شما می‌توانید این اسپری‌ها را با همان رایحه‌های گرانقیمتی که دوست دارید، تهیه کنید.

به طور کلی هر چقدر ماندگاری اسپری‌های بدن بیشتر باشد، قیمت بالاتری دارند و همین موضوع موجب می‌شود که با یک بار استفاده بدن شما خوشبو و معطر شود. برای تهیه انواع اسپری بدن از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به صورت اینترنتی، تلفنی یا حضوری اقدام کنید.

 

راهنمای استفاده از اسپری بدن برای آقایان

 

راهنمای استفاده از اسپری بدن برای آقایان

 

حقیقت است که طریقه استفاده از اسپری‌های خوشبو کننده بدن برای آقایان و خانم‌ها متفاوت است. برای شروع پیراهن خود را دربیاورید. اسپری را در فاصله ۱۵ سانتیمتری از بدن خود قرار دهید و سپس آن را روی بدن اسپری کنید. بهتر است اسپری را روی زیربغل، سینه و گردن خود اسپری کنید. در هر قسمت از بدن فقط از ۲ تا ۳ اسپری استفاده کنید.

به طور کلی اسپری‌های خوشبو کننده بدن، رایحه قوی دارند و به همین دلیل بهتر است روزانه یک بار از آن‌ها استفاده کنید. از استفاده بیش از حد از اسپری‌های خوشبو کننده پرهیز کنید، زیرا ممکن است این کار برای سلامت شما مضر باشد.

تنها در صورتی که ورزش می‌کنید و یا فعالیتی انجام داده‌اید که بدن عرق کرده است، می‌توانید دو بار در روز از اسپری بدن استفاده کنید. یک نکته مهم در مورد استفاده از اسپری‌های خوشبو کننده‌ این است که نمی‌توانند میزان تعریق شما را کم کنند و یا جلوی بد بو شدن عرق را بگیرند، بنابراین اگر عرق شما بدبو است، بهتر است از این اسپری‌ها در زیر بغل استفاده نکنید.

به جای این کار می‌توانید از مام دئودورانت یا استیک زیر بغل با بوی مشابه اسپری خوشبو کننده برای زیر بغل استفاده کنید.

 

راهنمای استفاده از اسپری بدن برای خانم‌ها

 

راهنمای استفاده از اسپری بدن برای خانم‌ها

 

نکات استفاده از اسپری‌ خوشبوکننده بدن برای خانم‌ها کمی با روش استفاده از این اسپری‌ها برای مردان متفاوت است. خانم‌ها بهتر است اسپری‌های خوشبو کننده بدن را روی نقاط نبض‌دار بدن خود اسپری کنند.

نقاط نبض بدن به مچ دست، قسمت داخلی آرنج، جلوی گردن، پشت زانو و بین سینه‌ها گفته می‌شود. با این روش بدن شما خوشبو می‌شود و ماندگاری اسپری نیز بیشتر می‌شود. به خاطر داشته باشید که بعد از این که از اسپری استفاده می‌کنید، نباید به آن دست بزنید. اجازه دهید اسپری به آرامی روی پوست خشک شود.

حتما بخوانید  تفاوت مام، استیک و اسپری ضد تعریق | مزایا و معایب | کدام بهتر است؟

برای این که لباس‌های شما خوشبو شود، می‌توانید اسپری را کمی با فاصله از بدنتان بگیرید. سپس آن را از راه دور روی لباس نیز استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که اسپری کردن خوشبوکننده‌های بدن از نزدیک روی لباس موجب لکه شدن لباس می‌شود.

بعد از لباس پیشنهاد می‌شود ۱ تا ۲ اسپری نیز با فاصله از قسمت بالای سر روی موها استفاده کنید. با این ترفند هم بدن و هم لباس و موهایتان خوش عطر می‌شود.

 

استفاده از اسپری بعد از حمام

 

استفاده از اسپری‌ خوشبو کننده بدن بعد از حمام یکی از مهم‌ترین کارهایی است که باید انجام دهید. زمانی که بدن شما تمیز و پوست نمناک است، عطر اسپری‌های خوشبو کننده بهتر روی پوست قرار می‌گیرد و ماندگاری آن بیشتر می‌شود.

بهتر است قبل از استفاده از اسپری بدن خود را کمی با حوله خشک کنید و قبل از این که لباس بپوشید، از مقداری اسپری روی بدن استفاده کنید.

 

نکات استفاده از اسپری‌های خوشبوکننده بدن

 

نکات استفاده از اسپری‌های خوشبوکننده بدن

 

*یکی از نکات استفاده از اسپری‌ های خوشبو کننده بدن این است که باید آن را مشابه با سلیقه و جنسیت خود انتخاب کنید. معمولاً اسپری‌هایی با رایحه شیرین، گلی و رایحه مشک برای خانم‌ها مناسب است و رایحه‌هایی با عطر چوب و تند برای مردان گزینه مناسبی محسوب می‌شود.

*یکی دیگر از مهم‌ترین نکات درباره اسپری‌ های خوشبو کننده بدن این است که اسپری بدن خود را مشابه با کرم یا لوسیونی که برای پوست استفاده می‌کنید، انتخاب کنید. حتی پیشنهاد می‌شود ژل شستشوی بدن خود را نیز مشابه اسپری انتخاب کنید. با این راهکار بدن شما به طرز شگفت انگیزی خوشبو می‌شود و ماندگاری عطر اسپری خوشبو کننده نیز افزایش پیدا می‌کند.

*اسپری‌های خوشبو کننده معمولاً فاقد آلومینیوم هستند، از همین رو تأثیر چندانی بر میزان تعریق یا کم شدن باکتری‌های موجود در عرق ندارند. اما به هر حال این اسپری‌ها بدن شما را خوشبو می‌کنند و برای کسانی که کمتر عرق می‌کنند و دوست دارند همیشه خوشبو باشند، گزینه مناسبی هستند.

*اگر عرق کرده‌اید و یا بدن شما بد بو شده است، هرگز از اسپری‌ خوشبو کننده استفاده نکنید. برای این کار ابتدا باید بدن خود را بشویید و یا با دستمال مرطوب پاک کنید. سپس از اسپری استفاده کنید.

*قبل از استفاده از هر نوع اسپری خوشبو کننده‌ای ابتدا آن را روی بخش کوچکی از پوست امتحان کنید. در صورتی که به آن حساسیت نداشتید، برای کل بدن استفاده کنید.

*اسپری خوشبو کننده بدن از آن دسته محصولاتی است که هر چقدر بیشتر برای آن هزینه کنید، معمولاً ماندگاری بیشتری دارد و کیفیت آن بیشتر خواهد بود.

*برای اسپری کردن خوشبو کننده بدن روی لباس و مو حتما آن را با فاصله از خود بگیرید تا ذرات خوشبو کننده به آرامی روی لباس و موهایتان بنشیند.

*یکی دیگر از نکات استفاده از اسپری‌های خوشبوکننده بدن این است که هیچگاه نباید رایحه‌ها را ترکیب کنید. اگر از یک اسپری بدن با بوی مخصوصی استفاده می‌کنید، نباید از عطری با رایحه متفاوت استفاده کنید. این کار موجب بدبو شدن بدن می‌شود.

*هیچ‌گاه اسپری‌های خوشبو کننده بدن را روی صورت اسپری نکنید. این کار موجب آسیب به چشم‌ها و تحریک پوست صورت می‌شود.

حتما بخوانید  12 روش آسان و سریع پاک کردن لکه انار از لباس، فرش، مبل، دیوار و ...

*به خاطر داشته باشید که بهترین اسپری خوشبو کننده بدن زنانه باید عطر ملایمی داشته باشد و برای پوشت حساس خانم‌ها مناسب باشد.

 

فواید اسپری خوشبو کننده بدن

 

اسپری‌های خوشبو کننده بدن معمولاً حاوی مقداری عطر، الکل و آب هستند و از همین رو در اکثر افراد حساسیت ایجاد نمی‌کنند. برخی از این اسپری‌ها خاصیت خنک کنندگی برای پوست دارند و به آبرسانی پوست بدن نیز کمک می‌کنند.

هزینه این اسپری‌ها نسبت به عطر کمتر است و از همین رو بسیاری از افراد به جای خرید عطر از اسپری خوشبو کننده بدن استفاده می‌کنند.

 

معایب اسپری خوشبو کننده بدن

 

معایب اسپری خوشبو کننده بدن

 

با اینکه حساسیت با اسپری‌های خوشبو کننده چندان شایع نیست، به هر حال برخی افراد ممکن است بعد از استفاده از اسپری‌ها دچار حساسیت و خارش شوند. در این شرایط بهتر است پوست خود را بشویید و از استفاده مجدد از اسپری اجتناب کنید. به علاوه برخی افراد نیز با استنشاق ذرات و ترکیبات موجود در اسپری‌های خوشبو کننده دچار علائم آسم و تنگی نفس می‌شوند.

یکی از نکات استفاده از اسپری‌های خوشبوکننده بدن این است که این اسپری‌ها نباید روی جواهرات و سنگ‌ها استفاده شوند. این کار موجب کاهش درخشندگی و آسیب به جواهرات می‌شود.

 

فرق بادی اسپلش با اسپری بدن

 

«بادی اسپلش» یکی دیگر از انواع خوشبوکننده‌های بدن است که تفاوت جزئی با انواع اسپری‌های خوشبو کننده دارد. اسپری‌های خوشبو کننده بدن با نوعی گاز ترکیب می‌شوند تا در زمان خارج شدن با قدرت بیشتری به بیرون اسپری شوند، اما بادی اسپلش ها بدون هیچ گازی تهیه می‌شوند و قدرت اسپری آن‌ها کمتر است.

برخی از بادی اسپلش ها بدون الکل هستند و برای افرادی که به دنبال محصولات بدون الکل هستند، مناسب‌تر هستند. برای تهیه بادی اسپلش از برندهای معتبر بازار می‌توانید به صورت حضوری، اینترنتی یا تلفنی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش اقدام کنید.

 

تفاوت عطر و اسپری بدن

 

تفاوت عطر و اسپری بدن

 

اسپری بدن نوعی خوشبو کننده است که مقدار رایج و ماندگاری آن نسبت به عطر بسیار کمتر است. درواقع اسپری‌های بدن با آب و الکل بیشتری رقیق می‌شوند و از همین رو ماندگاری کمتری دارد و قیمت آن‌ها نیز بسیار کمتر از عطر است.

 

تفاوت اسپری بدن با دئودورانت

 

اسپری‌های خوشبو کننده بدن تنها برای معطر کردن پوست بدن شما طراحی شده‌اند. در حالی که اسپری‌های دئودورانت خاصیت متفاوتی دارند و به کنترل تعریق و همچنین جلوگیری از رشد باکتری‌ها روی پوست نیز کمک می‌کنند.

 

بیشتر بخوانید: تفاوت مام، استیک و اسپری ضدتعریق چیست؟

 

سوالات متداول

 

تفاوت اسپری بدن با ادکلن چیست؟

 

ادکلن برای استفاده روی لباس طراحی شده است و مقدار رایحه و ماندگاری بیشتری نسبت به اسپری بدن دارد. اسپری بدن همانطور که از نام آن مشخص است، باید روی بدن استفاده شود.

 

ماندگاری اسپری بدن چقدر است؟

 

بیشتر اسپری‌های خوشبو کننده بدن ماندگاری کمی دارند و نهایتاً تا ۴ ساعت بعد عطر آن‌ها از بین می‌رود. اما برخی برندها اسپری‌های بدنی را با ماندگاری بالا و ۴۸ ساعته نیز تولید می‌کنند.

 

نحوه استفاده از اسپری‌های بدن چگونه است؟

 

اسپری بدن را می‌توانید بعد از روی بدن خود، مناطق نبض و همچنین با فاصله روی لباس استفاده کنید.

 

اسپری خوشبو کننده بدن چی خوبه؟

 

برای انتخاب اسپری خوشبو کنند بدن باید به دنبال رایحه مورد پسند خود باشید و گزینه‌ای را انتخاب کنید که موجب ایجاد حساسیت و آلرژی در شما نمی‌شود.

 

 

منابع: wikihow، axe

کالابرگ الکترونیک