بهترین زمان استفاده از بادی اسپلش و عطر برای افزایش ماندگاری و رایحه

بهترین زمان استفاده از بادی اسپلش و عطر برای افزایش ماندگاری و رایحه


30 اردیبهشت 1402 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
بهترین زمان استفاده از بادی اسپلش و عطر برای افزایش ماندگاری و رایحه

آیا می‌دانید بهترین زمان استفاده از بادی اسپلش و عطر چه وقتی است؟ برای ماندگاری بیشتر و استشمام عطر و بوی خالص عطر و بادی اسپلش، کافی است بدانید این خوشبوکننده‌های بدن را چه زمانی استفاده کنید تا هم خودتان و هم اطرافیانتان از بوی آن لذت ببرید. ما در این مقاله از سرویس سرویس سلامت در مجله کوروش به بررسی بهترین زمان استفاده از بادی اسپلش و عطر می‌پردازیم.

 

 

بهترین زمان استفاده از بادی اسپلش و عطر

 

زمان مناسب برای استفاده از بادی اسپلش و عطر

 

بادی اسپلش یکی از خوشبو کننده‌های محبوب بازار است که مخصوصا در روزهای گرم تابستان می‌تواند به کمک شما بیاید و از بوی عرق بدن، خلاصتان کند. هر چند بادی اسپلش‌ها بسته به برندی که می‌خرید ماندگاری طولانی ندارد و بین ۴۵ دقیقه تا ۲ ساعت می‌توانند رایحه را متصاعد کنند.

ولی به خاطر قیمت پایین‌تری که بادی اسپلش نسبت به عطرها دارند، گزینه مقرون به صرفه‌ای هستند و می‌توانید هر چند ساعت یک بار آن را استفاده کنید. اما بهترین زمان استفاده از بادی اسپلش بعد از حمام کردن است.

بعد از این که حمام کرده و بدنتان را خشک کردید، بادی اسپلش را مستقیم روی پوست خود اسپری کنید. در این زمان، منافذ پوست باز هستند و اسپری کردن بادی اسپلش روی بدن باعث جذب مولکول‌های خوشبو کننده توسط سلول‌ها و در نتیجه افزایش ماندگاری رایحه محصول روی پوست خواهد شد.

علاوه بر این از آن‌ جایی که پس از خروج از حمام، رطوبت پوستی بالاتر از دیگر مواقع است، اسپری کردن بادی اسپلش روی پوست حس تازگی، نشاط و طراوت بیشتری را در پوست ایجاد می‌کند که علاوه بر افزایش پاکیزگی و ایجاد بوی خوشایند در گرمای تابستان برای خنک کردن بیشتر پوست موثر است.

 

بادی اسپلش و عطر را در چه نقاطی از بدن بزنیم؟

 

بادی اسپلش و عطر را در چه نقاطی از بدن بزنیم؟

 

علاوه بر این که باید به بهترین زمان برای استفاده از بادی اسپلش و عطر دقت کنید، مکان مورد استفاده را هم باید در نظر داشته باشید. انواع عطر و بادی اسپلش‌ها برای پراکندن رایحه مطلوب بهتر است روی بخش‌هایی از بدن که ضربان دارند، اسپری شوند.

قسمت‌هایی از بدن مثل مچ دست، رگ کردن، پشت زانوهای پا و زیر بغل، بهترین مکان‌ها برای اسپری کردن بادی اسپلش و عطر هستند. بادی اسپلش و عطر حتی برای خوشبو کردن موها هم به کار می‌روند.

کسانی که فعالیت جسمی و ورزش را در برنامه روزانه خود دارند، برای خوشبو ماندن موهایشان در مقابل تعریق پوست سر، گاهی اوقات از بادی اسپلش و عطر استفاده می‌کنند. اما این توصیه را در نظر بگیرید که نباید در این کار زیاده‌روی کنید. چون ترکیبات الکلی این خوشبو کننده‌ها، می‌تواند موهایتان را خشک و مستعد آسیب و شکنندگی کنند.

حتما بخوانید  10 روش برای پیشگیری از ماسیدن آرایش، کرم پودر و ضد آفتاب روی پوست

 

برای ماندگاری بیشتر بادی اسپلش و عطر چه کنیم؟

 

برای ماندگاری بیشتر بادی اسپلش و عطر چه کنیم؟

 

علاوه بر بهترین زمان استفاده از بادی اسپلش و عطر و نحوه صحیح اسپری کردن آنها، می‌توانید با برخی اقدامات، ماندگاری بوی بادی اسپلش و عطر را بالاتر ببرید. این اقدامات شامل موارد زیر می‌شود:

 

۱- مرطوب کننده بزنید

 

اگر بعد از استحمام و خشک کردن بدن، روی پوست خود، یک لوسیون یا کرم مرطوب کننده ملایم بزنید که رایحه کم یا مشابه بادی اسپلش یا عطر‌تان داشته باشد، می‌تواند کمک کند که بعد از اسپری کردن بادی اسپلش و عطر، ماندگاری رایحه بیشتر باشد.

برای این کار، قسمت‌هایی از پوست بدن را که قرار است بادی اسپلش و عطر روی آن‌ها اسپری شود، مشخص کنید و مقداری از مرطوب کننده، آبرسان یا لوسیون خود را روی این نقاط بمالید تا به خوبی جذب سلول‌ها و لایه‌های پوستی شود. سپس بادی اسپلش یا عطر را روی نقاط مرطوب شده اسپری کنید.

برای تهیه انواع لوسیون بدن، کرم مرطوب کننده و کرم آبرسان بدن می‌توانید به روش خرید تلفنی، حضوری یا اینترنتی از مجموعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش اقدام کنید.

 

۲- هر چند ساعت تکرار کنید

 

هر چند ساعت بادی اسپلش و عطر را اسپری کنید

 

اگر تمایل دارید رایحه بادی اسپلش غلیظ‌‌تر و ماندگاری آن بیشتر باشد، می‌توانید آن را دو بار روی بخش‌های مختلف بدن خود اسپری کنید. بعد از اینکه بادی اسپلش را زدید و رطوبت حاصل از اسپری از بین رفت و بادی اسپلش روی پوست خشک شد، می‌توانید لباس بپوشید‌.

به خاطر داشته باشید که ماندگاری رایحه بادی اسپلش روی پوست محدود است و در طول روز به تمدید نیاز خواهد داشت. برای ماندگاری بیشتر می‌توانید به جای بادی اسپلش، عطر بزنید. عطرها بسته به کیفیت و فرمولاسیونی که دارند، در ماندگاری بیشتر رایحه موفق‌تر عمل می‌کنند.

 

۳- یک پنبه را به بادی اسپلش آغشته کنید

 

برای این که مدت زمان ماندگاری بادی اسپلش و عطر بالاتر برود و زمان بیشتری بتوانید از استشمام رایحه آن لذت ببرید، در قسمت‌های پرتعریق می‌توانید یک پد یا کمی پنبه را به بادی اسپلش یا عطر آغشته کنید و آن را در لباس زیر خود قرار دهید.

برای خرید انواع پنبه مثل پنبه توپک و پدهای پاک کننده آرایش که برای اسپری کردن بادی اسپلش و عطر هم مفید هستند، می‌توانید از مجموعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به صورت تلفنی، حضوری یا اینترنتی اقدام کنید.

 

۴- از فاصله مناسب اسپری کنید

 

بادی اسپلش و عطر را از چه فاصله ای بزنیم

 

برای اسپری کردن بادی اسپلش و عطر، اسپری را در فاصله‌ای که نه خیلی نزدیک و نه خیلی دور است، اسپری کنید. بهترین فاصله برای اسپری کردن، فاصله ۱۵ تا ۳۰ سانتی‌متری از مو است. اگر می‌خواهید اسپری را روی موهایتان بزنید، باید بادی اسپلش را روی موهایتان، در حالی که نم‌دار است، بزنید.

حتما بخوانید  ۷ تکنیک مهم آموزش میکاپ صورت روزانه و لایت زمستانی

برای این کار یک اسپری عطر یا بادی اسپلش بالای را سرتان بزنید. بلافاصله سر خود را خم کنید و موهایتان را با سرعت از جلو به عقب بزنید. با این کار، مولکول‌های عطر یا بادی اسپلش، روی موها و لابه‌لای آنها می‌‌روند و موهایی خوشبو خواهید داشت.

همچنین می‌توانید بادی اسپلش یا عطر را روی موها بزنید و بعد آن را شانه کنید یا اسپری را روی برس خود بزنید و با برس،‌ موهایتان را به آرامی شانه کنید.

 

۵- از برندهای باکیفیت خریداری کنید

 

برای اینکه بادی اسپلش یا عطرتان برای مدت طولانی‌تری ماندگاری داشته باشد و پوستتان هم به آن حساسیت نشان ندهد، باید سعی کنید این محصولات را از برندهای معتبر و فروشگاه‌های مطمئن خریداری کنید. هر چه کیفیت این محصولات بالاتر باشد، هم نیازی به زیاد مصرف کردن آنها نیست و هم پوست سالم‌تری خواهید داشت. در صورت تمایل انواع عطر و انواع اسپری بدن از جمله بادی اسپلش زنانه و مردانه از برندهای معتبر بازار را به صورت اینترنتی، حضوری یا تلفنی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش بخرید.

 

۶- بادی اسپلش را روی لباس نزنید

 

بادی اسپلش را روی لباس نزنید

 

بادی اسپلش جزو خوشبو کننده‌هایی است که برای استفاده مستقیم روی پوست بدن طراحی و فرموله شده است. اگر از آن روی لباس استفاده کنید، علاوه بر اینکه باعث لکه شدن پارچه می‌شود، ماندگاری چندانی هم نخواهد داشت.

عطرها را هم هر چند می‌توان روی لباس زد، ولی حتما باید به فاصله اسپری کردن دقت کنید. چون اگر فاصله آن کم باشد، حتما لباس‌تان لکه می‌شود و پاک کردن لکه عطر یا بادی اسپلش از روی لباس، ممکن است برخی مواقع کار چندان راحتی نباشد.

 

۷- یک کرم ضد تعریق بزنید

 

کرم‌ها یا مام‌های ضد تعریق‌، به طور موقت غده‌های تعریق را غیر فعال می‌کنند و بهترین زمان استفاده از آنها هم بعد از حمام است. اگر بعد از استفاده از ضد تعریق، بادی اسپلش بزنید، با یک تیر دو نشان زده‌اید، با این کار هم روند تعریق کاهش پیدا می‌کند و هم بادی اسپلش و عطر برای مدت زمان بیشتری، روی پوستتان می‌مانند و با عرق کردن بوی آن از بین نمی‌روند.

انواع رول و استیک ضدتعریق را می‌توانید از افق کوروش بخرید، تلفنی، حضوری یا اینترنتی، به هر روشی که راحت‌ترید.

 

بیشتر بخوانید: راهنمای استفاده از انواع خوشبو کننده‌های بدن برای زنان و مردان

 

سوالات متداول

 

نحوه استفاده از بادی اسپلش مردانه و زنانه چیست؟

 

بهترین زمان استفاده از بادی اسپلش و عطر کی هست؟

 

اگر می‌خواهید رایحه بادی اسپلش و عطر برای مدت بیشتری ماندگاری داشته باشد، بعد از حمام و خشک شدن بدن، آن را در قسمت‌های نبض‌دار بدن اسپری کنید.

 

نحوه استفاده از بادی اسپلش مردانه و زنانه چیست؟

 

برای استفاده صحیح از بادی اسپلش باید آن را روی پوست تمیز، کمی مرطوب (رطوبت آبرسان یا کرم) بزنید و وقتی خشک شد، لباس خود را بپوشید.

 

 

کالابرگ الکترونیک