۳ طرز تهیه ترافل با خرده کیک با طعم های مختلف + تصاویر مرحله ای

۳ طرز تهیه ترافل با خرده کیک با طعم های مختلف + تصاویر مرحله ای


18 شهریور 1402 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
۳ مدل طرز تهیه ترافل با خرده کیک با طعم های مختلف + تصاویر مرحله ای

ترافل با خرده کیک یک دسر خوشمزه و اقتصادی است. شاید این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که با خرده کیک چی درست کنم و ندانید که با کیک‌های له شده چه کار کنید. اگر کیکی که خریده‌اید یا درست کرده‌اید، خرد و تکه تکه شده است، نیازی به دور ریختن آن نیست. با خرده کیک می‌توانید انواع دسر و شیرینی‌های خوشمزه‌ای مثل ترافل کیک درست کنید. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش، طرز تهیه ۳ مدل ترافل با خرده کیک را به شما آموزش می‌دهیم.

مواد لازم برای تهیه ترافل شکلاتی با کیک خرد شده (روش اول)

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
خرده کیک ۳ لیوان فرانسوی دسته‌دار (کیک اسفنجی وانیلی یا شکلاتی)
پودر پسته ۱/۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار
مغز گردو ۱/۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار
خامه صبحانه ۱ پاکت ۱۰۰ گرمی
شکلات شیری ۱۵۰ گرم
شکلات تخته‌ای کاکائویی ۵۰ گرم
پودر قهوه فوری ۱ قاشق چای‌خوری

 

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۲۰ دقیقه

مدت زمان مورد نیاز برای آماده‌‌شدن ترافل با خرده کیک: ۲ ساعت

مراحل طرز تهیه ترافل شکلاتی با خرده کیک

طرز تهیه ترافل با خرده کیک و خامه

ترافل‌های شکلاتی با خرده کیک را می‌توانید همراه با چای یا قهوه، در مهمانی‌ها سرو کنید. حتی این ترافل‌ها را می‌توانید به عنوان هدیه‌های دست‌ساز، کادو بدهید. برای آموزش طریقه درست کردن این شیرینی ترافل خوشمزه خامه شکلاتی با خرده کیک، مراحل زیر را دنبال کنید.

مرحله اول: مایه کیک ترافل را آماده کنید

مراحل آماده کردن خرده کیک برای ترافل

در اولین مرحله از طرز تهیه ترافل با خرده کیک، کیک‌ اسفنجی وانیلی یا کیک اسفنجی شکلاتی خود را با دست، له و خرد کنید و در یک کاسه بریزید. در یک تابه دیگر خامه صبحانه را بریزید و روی حرارت ملایم بگذارید تا گرم شود. سپس شکلات شیری را به خامه اضافه کنید و اجازه دهید شکلات، داخل خامه ذوب و با آن حل شود.

برای خرید انواع کیک، خامه و شکلات می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های تلفنی، حضوری و اینترنتی اقدام کنید.

مرحله دوم: مواد کیک ترافل را با هم مخلوط کنید

در این مرحله، پودر پسته (در صورت تمایل به جای خرید پودر پسته، مغز پسته را پودر کنید)، مغز گردوی خرد شده و قهوه فوری را در کاسه‌ای که خرده کیک‌ها را ریخته‌اید، بریزید. بعد از ذوب شدن شکلات شیری، ترکیب خامه و شکلات را در کاسه خرده کیک‌ها بریزید و شروع به هم زدن کنید تا حالت خمیری بگیرد.

حتما بخوانید  عوارض خوردن همزمان خربزه و عسل + روش های درمان آن در طب سنتی

در صورت تمایل می‌توانید قهوه فوری، مغز پسته و مغز گردو را به روش‌های تلفنی، حضوری و اینترنتی از افق کوروش خریداری کنید.

مرحله سوم: خمیر‌ ترافل‌ها را گلوله کنید

طرز تهیه انواع شیرینی با خرده کیک

از خمیری که با کیک و شکلات و خامه درست کرده‌اید، به اندازه یک گردو بردارید و بین دو دست بچرخانید تا حالت گلوله‌ای بگیرد. گلوله‌ها را در یک سینی بچینید و در یخچال بگذارید تا خودشان را بگیرند و سفت شوند.

مرحله چهارم: ترافل‌ کیک را به شکلات آب شده آغشته کنید

ترافل‌ کیک را به شکلات آب شده آغشته کنید

در آخرین مرحله از طرز تهیه ترافل با خرده کیک، شکلات تخته‌ای کاکائویی (یا شکلات ساده کاکائویی) را در یک کاسه پیرکس یا نشکن بریزید و روی حرارت غیرمستقیم قرار دهید تا به روش بن ماری ذوب شود (می‌توانید ظرف را روی بخار آب در حال جوشیدن کتری یا سماور بگذارید قرار دهید تا شکلات کاملا ذوب شود).

چطور با خرده کیک ترافل درست کنم؟

سپس توپک‌های خمیری سفت شده را تک تک داخل شکلات کاکائویی بن ماری شده قرار دهید و بیرون بیاورید (می‌توانید به آرامی یک سیخ چوبی در ترافل فرو کنید تا راحت‌تر در شکلات آب شده فرو ببرید). روی ترافل‌ها پودر پسته یا دراژه‌های ریز رنگی بریزید و آنها را روی یک توری فلزی فر یا سینی بچینید و در یخچال بگذارید تا سفت شوند. سپس می‌توانید ترافل‌ خرده کیک را سرو کنید. طرز تهیه ترافل با خرده بیسکویت که به آن توپک بیسکویتی هم می‌گویند به همین ترتیب است.

مواد لازم برای تهیه ترافل با کیک خرد شده (روش دوم)

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
خرده کیک ۱۰۰ گرم
شکلات شیری ۱۰۰ گرم
شیر غلیظ شده ۷۵ میلی‌لیتر
شکر ۱۰۰ گرم
کره بادام زمینی ۵۰ گرم
پودر کاکائو به مقدار لازم

 

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۱۰ دقیقه

مدت زمان مورد نیاز برای آماده‌سازی ترافل با خرده کیک: ۲ ساعت

مراحل طرز تهیه ترافل با خرده کیک

طرز تهیه ترافل با خرده کیک و بادام زمینی

در این روش از تهیه ترافل با خرده کیک و کره بادام زمینی، باید با مواد، یک مخلوط خمیری دست کنید و به شکل گلوله‌ای در آورید. برای تهیه این مدل از ترافل، دستورالعمل زیر را انجام دهید.

مرحله اول: مایه خمیری ترافل را آماده کنید

در یک کاسه، خرده کیک را با شیر تغلیظ شده (از دسر شیر هم می‌توانید استفاده کنید) بریزید و کره بادام زمینی و شکر را به آن اضافه کنید. همه مواد را هم بزنید تا حالت خمیری بگیرند. به اندازه یک گردو از این مایه خمیری بردارید، با دست به شکل گلوله درآورید و در سینی بگذارید. با همه خمیر‌ها همین کار را بکنید و همه مواد را آماده کنید. توپک‌های خمیری ترافل را در یخچال بگذارید تا سفت شود.

شکر، کره بادام زمینی و دسر شیر را می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به صورت تلفنی، حضوری یا اینترنتی خریداری کنید.

مرحله دوم: توپک‌های ترافل را در شکلات بغلتانید

شکلات شیری را در یک کاسه بریزید و به صورت بن ماری، ذوب کنید. وقتی شکلات کاملا ذوب شد، توپک‌های ترافل را از یخچال بیرون بیاورید و در شکلات ذوب شده بغلتانید. همه توپک‌ها را به شکلات آغشته کنید و بعد روی لایه شکلاتی پودر کاکائو بریزید. سپس آنها را روی توری فلزی فر بگذارید یا دوباره در سینی بچینید. توپک‌ها را به یخچال برگردانید تا چند ساعت بمانند و سفت شوند. بعد می‌توانید ترافل‌ها را سرو کنید.

حتما بخوانید  3 مدل طرز تهیه سالاد کلم بروکلی و سیب با سس مخصوص

پودر کاکائو را می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به صورت تلفنی، حضوری یا اینترنتی خریداری کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه ترافل (توپک) بیسکویتی ساده و شکلاتی

مواد لازم برای تهیه ترافل موزی با کیک خرد شده (روش سوم)

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
کیک خرد شده ۱۰۰ گرم
موز ۱ عدد
خامه صبحانه ۱۵۰ گرم
پنیر ماسکارپونه ۱۰۰ گرم
مغز گردو به میزان دلخواه
شکلات تخته‌ای به مقدار لازم

 

زمان آماده‌سازی مواد: ۱۰ دقیقه

زمان مورد نیاز برای آماده‌سازی ترافل با خرده کیک: ۲ ساعت

مراحل طرز تهیه ترافل با خرده کیک و موز

طرز تهیه ترافل موزی با خرده کیک

برای تهیه این شیرینی ترافل خوشمزه با خرده کیک می‌توانید از پنیرها یا کرم‌های دلخواه استفاده کنید. همچنین موز یکی از خوشمزه‌ترین میوه‌ها برای طعم دادن به این ترافل کیک است. مراحل تهیه این ترافل با موز و خرده کیک را می‌توانید با دنبال کردن روش زیر، دنبال کنید.

مرحله اول: مواد ترافل را با هم ترکیب کنید

برای اولین مرحله از طرز تهیه ترافل با خرده کیک، ابتدا خامه و پنیر ماسکارپونه (یا پنیر خامه‌ای) را هم بزنید تا یکدست شود. کیک‌ها را در یک کاسه خرد کنید و مخلوط خامه و پنیر را به آن بیفزایید. یک موز را رنده کنید و موز رنده شده و گردوی خرد شده را هم به این مخلوط اضافه کنید. همه مواد را با هم ورز دهید تا حالت چسبندگی پیدا کند و به شکل خمیر دربیاید.

برای خرید انواع پنیر صبحانه از جمله پنیر خامه‌ای می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های تلفنی، حضوری یا اینترنتی اقدام کنید.

تخفیفات لبنیات افق کوروش

مرحله دوم: ترافل‌ها را آماده کنید

در این مرحله، مقداری از خمیر ترافل را به اندازه یک گردو بردارید و به شکل توپک‌های دایره‌ای درآورید. همه خمیر‌ کیک را به شکل توپک درآورید، در سینی بچینید و در یخچال بگذارید تا سرد و سفت شود. در این فاصله، شکلات تخته‌ای را خرد کرده و به روش بن‌ماری، روی حرارت غیرمستقیم ذوب کنید.

سپس توپک‌های سفت شده ترافل را در شکلات ذوب شده بیندازید تا سطح روی آن آغشته به شکلات شود. دوباره ترافل‌ها را در توری فلزی فر یا سینی بچینید و در یخچال قرار دهید تا به مدت حداقل ۲ ساعت بمانند. توپک‌های ترافل باید کاملا سفت شده و خودشان را بگیرند. این توپک‌های کیک با طعم موز و شکلات را می‌توانید با چای یا قهوه سرو کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه دسر تیرامیسو با تی تاپ به روش یخچالی

سوالات متداول

با خرده کیک چی درست کنم؟

با خرده کیک از انواع کیک‌های اسفنجی، وانیلی، شکلاتی و … می‌توانید مدل‌های مختلف دسر و شیرینی با کیک خرده کرده از جمله انواع ترافل شکلاتی، چیز کیک، دسر لیوانی، تیرامیسو، کیک بستنی، رولت و … درست کنید.

برای روکش ترافل با خرده کیک از چه موادی استفاده کنیم؟

به عنوان لایه روی ترافل با خرده کیک، دستتان باز است تا از شکلات کاکائویی، شکلات شیری، پودر کاکائو، پودر پسته، پودر مغز گردو، کره بادام زمینی، دراژه‌های کوچک رنگی و … استفاده کنید و طعم‌ها و رنگ‌های جدیدی را به ترافل با خرده کیک اضافه کنید.

کالابرگ الکترونیک