۳ مدل طرز تهیه توپک بیسکویتی ساده و شکلاتی به روش یخچالی

۳ مدل طرز تهیه توپک بیسکویتی ساده و شکلاتی به روش یخچالی


18 شهریور 1402 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
۳ مدل طرز تهیه توپک بیسکویتی ساده و شکلاتی با طعم های مختلف

توپک بیسکویتی یا ترافل بیسکویت یکی از دسرهای خوشمزه و ساده‌ یخچالی و سریع است که به راحتی می‌توانید در خانه با مواد در دسترس، تهیه و آن را در کنار چای یا قهوه سرو کنید. این توپک‌ها را در طعم‌های متفاوت و متنوع می‌توان سرو کرد. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش طرز تهیه توپک بیسکویتی به ۳ روش با طعم‌های مختلف را به شما آموزش می‌دهیم.

مواد لازم برای تهیه توپک بیسکویتی (روش اول)

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
بیسکویت پتی بور ۱ بسته
موز ۱ عدد
شکلات تلخ ۱۵۰ گرم
پودر پسته ۲ قاشق غذاخوری

 

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۱۵ دقیقه

مدت زمان آماده‌سازی توپک بیسکوئیتی: ۲ ساعت

مراحل طرز تهیه توپک بیسکویت و موز

مراحل طرز تهیه توپک بیسکویت و موز

توپک‌های بیسکویتی را می‌توانید با طعم بیسکویت و میوه‌های مختلف درست کنید. در ادامه مراحل طرز تهیه توپک موز و بیسکویت را دنبال کنید.

مرحله اول: مواد توپک بیسکویتی را آماده کنید

برای اولین مرحله از طرز تهیه توپک بیسکویتی، بیسکویت‌های پتی‌بور را کمی خرد کرده و در غذاساز بریزید. بیسکویت‌ها را کاملا پودر کنید تا نرم شوند. سپس پوست موز را بگیرید و به بیسکویت‌ها در غذاساز اضافه کنید. بیسکویت و موز را با هم میکس کنید تا یکدست و نرم شوند.

برای خرید بیسکویت می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های تلفنی، حضوری یا اینترنتی اقدام کنید.

مرحله دوم: ترافل بیسکویت را درست کنید

وقتی بیسکویت و موز کاملا یکدست و خمیری شدند، به اندازه یک گردو از مخلوط بردارید و بین دو دست خود، آنها را گرد کنید و فرم دهید. این توپک را در یک سینی بگذارید و با بقیه مخلوط هم همین کار را تکرار کنید. وقتی همه توپک‌ها را به همین شکل آماده کردید، آنها را در یک سینی بگذارید و در یخچال به مدت ۱ ساعت قرار دهید تا خودشان را بگیرند.

مرحله سوم: روکش شکلاتی توپک‌های بیسکویتی را آماده کنید

در این مرحله، شکلات را خرد کنید و در یک کاسه پیرکس بریزید. کاسه را روی حرارت غیر‌مستقیم (روی بخار یا روی سطح آب در حال جوش) قرار دهید تا به روش بن‌ماری، ذوب شوند و حالت مایع و روان بگیرند. سپس توپک‌ها را از یخچال بیرون بیاورید و داخل شکلات مایع بغلتانید تا همه سطح توپک‌ها شکلاتی شود.

حتما بخوانید  6 روش درست فریز کردن رب گوجه فرنگی برای نگهداری طولانی

توپک‌های بیسکویتی آغشته به شکلات را روی توری فلزی بگذارید و روی آنها پودر پسته بپاشید. ۵ دقیقه بعد توپک‌ها کمی خودشان را می‌گیرند. توپک‌های بیسکویت را به مدت ۱ ساعت دیگر در یخچال قرار دهید تا کاملا سفت شوند، سپس آنها را سرو کنید.

شکلات را می‌توانید به روش‌های تلفنی، حضوری و اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه توپک (ترافل) خرمایی

مواد لازم برای تهیه توپک خرما و بیسکویت

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
خرما ۱ بسته ۳۵۰ گرمی
کره ۲۵ گرم
پودر مغز گردو ۱/۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار
بیسکویت پتی بور ساده ۱ بسته
پودر زنجبیل ۱ قاشق مرباخوری
پودر جوز هندی ۱ قاشق مرباخوری
پودر نارگیل، پسته و گل محمدی به مقدار دلخواه برای تزیین
دارچین، قهوه، پودر کاکائو و کنجد به مقدار دلخواه برای تزیین

 

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۳۰ دقیقه

مدت زمان آماده‌سازی توپک بیسکویتی با خرما: ۱ ساعت

مراحل طرز تهیه توپک خرمایی و بیسکویت

طرز تهیه توپک خرمایی و بیسکویت

این توپک‌های بیسکویتی با خرما، علاوه بر خوشمزه بودن، بسیار مقوی هم هستند. از این توپک‌ها برای افطار ماه مبارک رمضان و همچنین به عنوان تنقلات بچه‌ها در مدرسه هم می‌توان استفاده کرد. با دنبال کردن مراحل زیر، توپک‌های بیسکویت و خرما را آماده کنید.

مرحله اول: خرماها را آماده کنید

برای تهیه توپک بیسکوئیت و خرما، ابتدا پوست خرماها را جدا کنید و هسته‌های آن‌ها را بیرون بیاورید. اگر پوست خرما سفت بود، آنها را داخل آب گرم بیندازید تا پوستشان راحت‌تر جدا شود. پوست و هسته همه خرماها را که گرفتید، آنها را کنار بگذارید.

برای تهیه خرما باکیفیت می‌توانید به روش‌های تلفنی، حضوری و اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش اقدام کنید.

مرحله دوم: خرماها را در تابه تفت دهید

در یک تابه، مقداری کره بریزید و روی حرارت قرار دهید تا کره ذوب شود. سپس خرماها را به تابه اضافه کنید و آنها را کمی تفت دهید. به اندازه ۲ تا ۳ دقیقه کافی است. بعد گردوی پودر شده را اضافه کنید. فراموش نکنید که هر چه گردو نرم‌تر باشد، کیفیت کارتان بالاتر می‌رود. مواد را به صورت مداوم هم بزنید تا کره کاملا به خورد خرماها برود. سپس مخلوط خرما را در وسط ظرف خودش جمع کنید.

کره و مغز گردو را می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های تلفنی، حضوری یا اینترنتی خریداری کنید.

مرحله سوم: توپک‌های بیسکویتی را آماده کنید

در این مرحله، یک بسته بیسکویت پتی بور را با مخلوط‌کن یا آسیاب کاملا پودر کرده و با پودر زنجبیل و جوز هندی به خرما اضافه و کاملا مخلوط کنید. وقتی مواد یکدست شد، به اندازه ۱ قاشق غذاخوری از مواد بردارید و با کف دست، گرد کرده و ترافل‌های کوچک بیسکویتی درست کنید.

سپس توپک‌ها را در پودرهایی که برای تزیین آماده کرده بودید، مثل پودر دارچین، پودر قهوه، پودر کاکائو، کنجد یا در پودر گردو، پودر فندق، پودر نارگیل، پودر پسته یا گل محمدی بغلتانید. می‌توانید هر توپک را در یک پودر بچرخانید یا توپک‌ها را در مخلوطی از این پودرها بچرخانید.

برای خرید پودر زنجبیل، پودر دارچین، پودر قهوه، پودر کاکائو و کنجد می‌توانید به روش‌های تلفنی، حضوری یا اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش اقدام کنید.

حتما بخوانید  طرز تهیه ته انداز ماهی به روش آبادانی و بوشهری

مرحله چهارم: ترافل بیسکوئیتی را سرو کنید

همه توپک‌های خرمایی با بیسکویت را به همین شکل آماده کنید. می‌توانید توپک‌ها را در کپسول‌های کاغذی بگذارید تا راحت‌تر سرو کنید. برای این که توپک‌ها خودشان را بیشتر بگیرند، آنها را برای ۱ ساعت در یخچال بگذارید و سپس میل کنید.

مواد لازم برای تهیه توپک شکلاتی با سیب و بیسکویت

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
بیسکویت ساده (پتی بور یا ساقه طلایی) ۲ بسته
سیب پوست گرفته و رنده شده ۳ عدد
شیر ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
شکر ۲ قاشق غذاخوری
پودر کاکائو ۱ قاشق غذاخوری
نشاسته ذرت ۱ قاشق غذاخوری
شکلات ۶۰ گرم
کره ۱ قاشق چای‌خوری

 

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۲۰ دقیقه

مدت زمان آماده‌سازی توپک بیسکویتی: ۱ ساعت

مراحل طرز تهیه توپک بیسکویتی با سیب و شکلات

توپک شکلاتی با سیب و بیسکویت

در این روش از طرز تهیه توپک یخچالی بیسکویتی شکلاتی، باید ابتدا توپک‌ها را درست کرده و بعد در سس شکلات بچرخانید و اجازه دهید خودشان را بگیرند. از دستورالعمل زیر برای تهیه توپک‌ بیسکویتی استفاده کنید.

مرحله اول: بیسکویت و سیب را آماده کنید

در ابتدا برای تهیه توپک‌های بیسکویتی شکلاتی با طعم سیب، بیسکویت‌ دلخواه (از هر نوعی که باشد) را در غذاساز بریزید و پودر کنید. سیب‌ها را هم پوست بگیرید و رنده ریز کنید. سپس بیسکویت‌ها و پوره سیب‌ها را با هم مخلوط کنید و به خوبی ورز دهید تا حالت خمیری بگیرند. به اندازه یک گردو از مخلوط بردارید و بین دو دست، گرد کنید. توپک‌ها را در ظرف مناسب بچینید و سراغ سس شکلات بروید.

مرحله دوم: سس شکلات را درست کنید

برای تهیه سس شکلات روی توپک‌ها، شیر، شکر، پودر کاکائو و نشاسته را در یک تابه بریزید و با هم مخلوط کنید. سپس تابه را روی حرارت قرار دهید تا مخلوط جوش بیاید. بعد از جوشیدن، تابه را از روی حرارت بردارید و کره و شکلات را اضافه کنید و هم بزنید تا شکلات‌ها ذوب شوند. حدود ۴ دقیقه، مواد را هم بزنید تا کاملا یکدست و آماده شود.

برای خرید شیر و نشاسته ذرت می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های تلفنی، حضوری و اینترنتی اقدام کنید.

تخفیفات لبنیات افق کوروش

مرحله سوم: توپک‌های بیسکویتی شکلاتی را سرو کنید

در آخرین مرحله، سس شکلات را روی توپک‌های بیسکویتی بریزید یا توپک‌های بیسکویت را در سس، بغلتانید. توپک‌ها را روی توری فلزی بگذارید و روی آنها مقداری پودر پسته بپاشید. ۵ دقیقه بعد توپک‌ها کمی خودشان را می‌گیرند. آنها را به مدت ۱ ساعت دیگر در یخچال قرار دهید تا کاملا سفت شوند. سپس آنها را سرو کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه ترافل با خرده کیک 

سوالات متداول

از چه بیسکویتی برای تهیه توپک بیسکویت استفاده کنیم؟

با انواع بیسکویت، مثل بیسکویت مادر، پتی بور، بیسکویت ساقه طلایی، بیسکویت اوریو و حتی بیسکویت‌های کرم‌دار هم می‌توانید توپک بیسکویتی یخچالی درست کنید. در هر صورت اگر بیسکویت‌‌هایتان به هر دلیلی شکسته یا خرد شده است، می‌توانید با آنها، توپک بیسکویتی درست کنید.

برای روکش روی توپک‌های بیسکویتی از چه موادی استفاده کنیم؟

به عنوان روکش روی توپک‌ها، از شکلات کاکائویی، شکلات شیری، شکلات تخته‌ای تلخ، انواع پودر مغزیجات، ترافل‌های رشته‌ای رنگی و … می‌توانید استفاده کنید.

کالابرگ الکترونیک