۲ طرز تهیه دسر تیرامیسو با کیک تی تاپ به روش یخچالی و راحت

۲ طرز تهیه دسر تیرامیسو با کیک تی تاپ به روش یخچالی و راحت


14 شهریور 1402 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه دسر تیرامیسو با کیک تی تاپ

تیرامیسو با کیک تی تاپ ساده‌ترین و ارزان‌ترین روش درست کردن این دسر ایتالیایی خوشمزه و پرطرفدار است. اگر می‌خواهید برای مهمانی و تولد یک دسر شیک و یخچالی با کیک تی تاپ درست کنید، بهتر است این دسر تیرامیسوی خانگی را امتحان کنید. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش می‌توانید با ۲ مدل طرز تهیه دسر تیرامیسو با کیک تی تاپ به روش یخچالی و بدون فر و همه فوت و فن‌های درست کردن این دسر راحت آشنا شوید.

 

مواد لازم برای تهیه دسر تیرامیسو با کیک تی تاپ

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
کیک تی تاپ ۱۰ عدد
پنیر ماسکارپونه ۴۰۰ گرم
پودر قند ۱ قاشق غذاخوری
کافی میکس ۵ عدد
خامه فرم گرفته ۳۰۰ گرم
نسکافه ۱ قاشق غذاخوری
پودر کاکائو یا شکلات برای تزیین به مقدار دلخواه

 

مدت زمان آماده سازی دسر یخچالی تیرامیسو با تی تاپ: ۳۰ دقیقه

کالری هر ۱۰۰ گرم دسر تیرامیسو با کیک تی تاپ: حدود ۲۸۰ کیلوکالری

مراحل طرز تهیه دسر تیرامیسو با کیک تی تاپ

مراحل طرز تهیه دسر تیرامیسو با کیک تی تاپ

درست کردن دسر تیرامیسو با کیک تی تاپ هم بسیار ساده است و هم طعم لذیذی دارد. این دسر نسبت به دسر تیرامیسو با بیسکویت لیدی فینگر و تیرامیسو کیک اسفنجی ارزان‌قیمت‌تر است. در ادامه می‌توانید با مراحل درست کردن تیرامیسو یخچالی با تی تاپ آشنا شوید.

مرحله اول؛ ترکیب کردن پنیر، پودر قند و خامه

در اولین مرحله از طرز تهیه دسر تیرامیسو با کیک تی تاپ باید پنیر ماسکارپونه را با یک قاشق پودر قند ترکیب و مواد را با همزن برقی مخلوط کنید (اگر پودر قند ندارید چند حبه قند را آسیاب کنید). سپس خامه فرم گرفته را به این مواد اضافه کنید. طرز تهیه خامه فرم گرفته را بلد هستید؟

در صورت تمایل می‌توانید خامه، انواع پنیر خامه ای و قند را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

مرحله دوم؛ چیدن تی تاپ در قالب دسر

در این مرحله باید تی تاپ‌ها را از وسط به صورت طولی باز کنید، به طوری که هر تی تاپ تبدیل به ۲ قسمت شود. سپس تی تاپ‌ها را کف ظرف مورد نظرتان بچینید.

حتما بخوانید  طرز تهیه آش دندونی گیلانی (آش گندم باقالی) به روش اصیل و سنتی

برای تهیه انواع کیک لایه‌ای از جمله تی تاپ به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی می‌توانید خرید خود را از فروشگاه‌های افق کوروش انجام دهید.

مرحله سوم؛ ترکیب کافی میکس و نسکافه

آماده کردن کافی میکس برای تهیه دسر تیرامیسو با کیک تی تاپ

در این مرحله باید کافی میکس‌ها را با پودر نسکافه ترکیب کنید. ۲ و ۱/۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار آب جوش به این ترکیب اضافه کنید تا یک نسکافه غلیظ درست شود. اگر احساس کردید غلظت نسکافه کم است، باز هم کمی نسکافه به این ترکیب اضافه کنید.

برای تهیه انواع کافی میکس و انواع پودر قهوه از جمله نسکافه می‌توانید خرید خود را از فروشگاه‌های افق کوروش انجام دهید.

مرحله چهارم؛ ریختن ترکیب نسکافه و کافی میکس روی تی تاپ

در چهارمین مرحله از طرز تهیه دسر تیرامیسو با کیک تی تاپ باید با یک قاشق به آرامی مقداری از نسکافه آماده شده را روی تی تاپ بریزید. تمام سطح کیک شما باید به مایع نسکافه آغشته شود. مراقب باشید که بیش از حد از نسکافه استفاده نکنید، تا کیک له نشوند.

مرحله پنجم؛ اضافه کردن لایه پنیری روی تی تاپ

در این مرحله باید یک لایه از کرم پنیری که آماده کرده بودید را روی کیک بمالید. سپس با قاشق مقداری دیگر از مایع نسکافه روی لایه پنیری بریزید.

مرحله ششم؛ آماده کردن لایه‌های بعدی دسر

آماده کردن لایه‌های بعدی دسر تیرامیسو با کیک تی تاپ

در این مرحله باید دوباره یک لایه کیک تی تاپ روی مواد بچینید. سپس روی آن مقداری مایع نسکافه بریزید و لایه پنیری را اضافه کنید. در انتها روی لایه پنیری مقداری دیگر از مایع نسکافه بریزید و روی مواد را با یک لایه دیگر کیک تی تاپ بپوشانید. لایه آخر را می‌توانید کرم پنیری بمالید، اگر هم کرم پنیری تمام شده لایه آخر همان کیک تی تاپ باشد.

مرحله هفتم، سرو کردن دسر تیرامیسو

در آخرین مرحله از طرز تهیه این دسر تیرامیسو کیک یخچالی با تی تاپ باید آن را برای مدت ۸ ساعت در یخچال قرار دهید تا کاملا آماده شود. برای تزیین دسر تیرامیسو با تی تاپ می‌توانید مقداری پودر کاکائو روی آن الک کنید یا از پودر قهوه یا شکلات تخته‌ای رنده شده استفاده کنید.

می‌توانید انواع شکلات و پودر کاکائو را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

مواد لازم برای تهیه دسر تیرامیسو با کیک تی تاپ و کرم کارامل

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
کیک تی تاپ ۴ عدد
شیر ۱ و ۱/۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار
پودر کرم کارامل ۲ بسته
خامه فرم گرفته ۱۷۰ گرم
بیسکویت پتی بور ۲۰ عدد
نسکافه ۱ قاشق غذاخوری
پودر کاکائو برای تزیین به مقدار لازم

 

طرز تهیه دسر تیرامیسو با کیک تی تاپ و کرم کارامل

طرز تهیه دسر تیرامیسو با کیک تی تاپ و کرم کارامل

برای درست کردن این دسر یخچالی تیرامیسو با تی تاپ و پتی بور، ابتدا باید تی تاپ‌ها را از وسط باز کنید و در یک ظرف پیرکس بچینید. سپس سس کرم کاراملی را آماده کنید. برای این کار خامه را با همزن بزنید تا فرم بگیرد. در یک ظرف جداگانه شیر، پودر کرم کارامل، بیسکویت پتی بور خرد شده و پودر نسکافه را با هم ترکیب کنید. مواد را با همزن بزنید تا کاملا یکدست شوند.

سپس خامه فرم گرفته را اضافه کنید و مواد را بار دیگر با هم ترکیب کنید. سس کرم کاراملی آماده شده را روی کیک‌های تی تاپ بریزید و در نهایت پودر کاکائو را روی آن الک کنید. دسر را برای حدود ۴ تا ۵ ساعت در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد. به خاطر داشته باشید برای تهیه این دسر باید از پودر کرم کاراملی که نیاز به پخت ندارد، استفاده کنید.

حتما بخوانید  طرز تهیه خورش فسنجان با گوشت تکه‌ای به روش مجلسی و روغن افتاده

می‌توانید پودر کرم کارامل، شیر و انواع بیسکویت از جمله بیسکویت پتی بور را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه بستنی تیرامیسو به روش کافی شاپی

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه دسر ترامیسو با کیک تی تاپ

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه دسر تیرامیسو با کیک تی تاپ

  • در طرز تهیه دسر تیرامیسو با کیک تی تاپ باید از تی تاپ‌های ساده‌ای که بسته‌بندی قرمز دارند، استفاده کنید.
  • برای تهیه دسر تیرامیسو با کیک تی تاپ می‌توانید به جای پنیر ماسکارپونه از پنیر خامه‌ای نیز استفاده کنید.
  • در طرز تهیه دسر یخچالی فوری تیرامیسو با کیک تی تاپ می‌توانید هم از خامه صبحانه فرم گرفته و هم از خامه قنادی برای تهیه لایه پنیری تیرامیسو استفاده کنید.
  • در طرز تهیه تیرامیسو با کیک و موز می‌توانید از یک لایه موز اسلایس شده و گردوی خرد شده بین کیک و کرم روی آن استفاده کنید. می‌توانید مغز گردو را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.
  • روش درست کردن این دسر با کیک خرد شده درست شبیه به روش آماده کردن این دسر با کیک تی تاپ کامل است. برای این کار می‌توانید کیک خرد شده را داخل ظرف مورد نظرتان بریزید و به همان ترتیب گفته شده در بالا سپس نسکافه و کرم مخصوص را اضافه کنید و دوباره از یک لایه کیک خرد شده و کرم روی آن استفاده کنید. برای تهیه دسر لیوانی راحت تیرامیسو با خرده کیک نیز می‌توانید به همین روش عمل کنید.
  • برای درست کردن دسر تیرامیسو با کیک می‌توانید از هر نوع کیک دیگری به جر کیک تی تاپ استفاده کنید. اما از آن جایی که کیک تی تاپ بافت نرمی دارد و یک لایه شکلات روی آن وجود دارد، ترامیسوی شما لذیذتر می‌شود.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه انواع دسر با ژله و بستنی

سوالات متداول

علت شل شدن دسر تیرامیسو با کیک تی تاپ چیست؟

اگر در طرز تهیه دسر تیرامیسو با کیک تی تاپ از نسکافه رقیق استفاده کنید و یا مقدار زیادی نسکافه روی کیک بریزید، دسر تیرامیسو شما شل می‌شود.

چطور دسر تیرامیسو با کیک تی تاپ را با طعم شکلاتی درست کنم؟

برای تهیه دسر تیرامیسو شکلاتی با کیک تی تاپ می‌توانید به جای نسکافه غلیظ از دسر شکلاتی آماده، سس شکلات یا شیر شکلات غلیظ برای لایه روی کیک‌ها استفاده کنید.

سس شکلات و انواع دسر شیر ظرفی آماده با طعم‌های مختلف از جمله شکلاتی را می‌توانید از افق کوروش بخرید؛ آنلاین،‌ حضوری یا تلفنی.

برای خوشمزه‌تر شدن دسر تیرامیسو با کیک تیتاپ از چه میوه‌ها و مغزهایی استفاده کنیم؟

در صورت تمایل می‌توانید از مقداری گردوی خرد شده، خلال پسته، موز یا توت فرنگی خرد شده برای لایه داخل تیرامیسو استفاده کنید.

 

کالابرگ الکترونیک