۲ طرز تهیه ژله بستنی طالبی خامه ای و ساده کافی شاپی

۲ طرز تهیه ژله بستنی طالبی خامه ای و ساده کافی شاپی


1 خرداد 1402 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
دسر طالبی با ژله و بستنی

دسر ژله طالبی با بستنی، یکی از خوشمزه‌ترین و ساده‌ترین دسرهای تابستانی یخچالی است که با مواد ساده‌ می‌توانید درست کنید و نیازی به فر یا دستگاه خاصی هم ندارد. پیشنهاد می‌کنیم از این مقاله سرویس آشپزی در مجله کوروش برای آموزش طرز تهیه ژله بستنی طالبی به ۲ روش کافی شاپی کمک بگیرید و این دسرها را در خانه تهیه کنید.

مواد لازم برای تهیه دسر ژله بستنی با خامه (روش اول)

  • طالبی: ۳ لیوان پوست گرفته و خرد شده + یک طالبی کوچک
  • بستنی وانیلی: ۲ قاشق غذاخوری
  •  خامه صبحانه: ۲ قاشق غذاخوری
  • پودر ژله طالبی: ۱ بسته
  •  پودر ژلاتین: ۱ قاشق غذاخوری
  •  شکر: ۱/۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۲۰ دقیقه

مدت زمان آماده‌سازی دسر ژله طالبی با بستنی: ۸ ساعت

مراحل طرز تهیه دسر ژله طالبی خامه‌ای

طرز تهیه ژله بستنی طالبی با خامه

برای تهیه این دسر، به طالبی، بستنی و ژله به عنوان مواد اصلی نیاز دارید و می‌توانید خامه را با شیر غلیظ جایگزین کنید و شکر را هم حذف یا کمتر در نظر بگیرید. برای جزییات روش تهیه این دسر خوشمزه تابستانی، روش زیر را دنبال کنید.

مرحله اول: پودر ژلاتین را آماده کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه ژله بستنی طالبی، پودر ژلاتین را در یک لیوان آب سرد بریزید و به اندازه ۱/۳ لیوان روی آن را با آب سرد یا ولرم بپوشانید. سپس لیوان حاوی ژلاتین را روی حرارت غیر مستقیم یا حرارت بخار آب بگذارید تا ژلاتین به روش بن ماری در آب حل شود و حالت ژله‌ای و شفاف به خود بگیرد. برای آماده شدن ژلاتین به حدود ۷ دقیقه زمان نیاز است.

مرحله دوم: ژله را درست کنید

در این مرحله، پودر ژله را در یک کاسه بریزید و به آن به اندازه ۱ لیوان دسته‌دار فرانسوی آب جوش اضافه کنید. پودر ژله و آب جوش را هم بزنید تا دانه‌های ژله در آب حل شود. در ادامه ظرف را روی حرارت بخار آب بگذارید تا کاملا دانه‌‌های ژله به روش بن ماری و غیرمستقیم ذوب شوند. سپس ظرف را کنار بگذارید تا سرد شود و از دما بیفتد.

مرحله سوم: طالبی را پوره کنید

در این مرحله از طرز تهیه ژله طالبی و بستنی، طالبی تازه را بشویید، پوست بگیرید و خرد کنید. می‌توانید این کار را از قبل انجام دهید و طالبی‌های خرد شده را در فریزر بگذارید تا یخ بزنند. سپس طالبی‌های یخ‌زده را در مخلوط‌کن بریزید و به آن شکر، بستنی و خامه را اضافه کنید.

حتما بخوانید  طرز تهیه قلیه میگو جنوبی و مجلسی به روش بندرعباسی و خوزستانی

می‌توانید میزان شکر را بنا به شیرینی طالبی، کمتر یا بیشتر در نظر بگیرید. ژلاتین و ژله‌ای را که آماده کرده بودید و از دما افتاده، به مخلوط اضافه کنید.

مرحله چهارم: مواد دسر را در قالب بریزید

سپس مواد دسر را در مخلوط‌کن میکس کنید تا حدی که مایه دسر کاملا پوره و یکدست شود. اگر از قالب ساده استفاده می‌کنید، با برس کف و دیواره‌های قالب را چرب کنید. یا می‌توانید کف قالب را آب بریزید و خالی کنید تا خیس شود.

بعد قالب خالی را در فریزر به مدت ۱۰ دقیقه بگذارید. این کار باعث می‌شود که مواد دسر به قالب نچسبند. سپس نصف مواد دسر را که داخل مخلوط‌کن دارید، در قالب بریزید.

مرحله پنجم: اسکوپ طالبی را اضافه کنید

بعد از اینکه لایه اول دسر در یخچال نیم‌بند شد، یعنی حدود ۲ ساعت بعد، یک طالبی را اسکوپ بزنید و روی لایه اول بچینید. اگر قالب اسکوپ ندارید می‌توانید طالبی‌ها را ریز و مکعبی خرد کنید و بعد روی لایه اول بریزید. بقیه مواد دسر را که در مخلوط‌کن پوره کرده‌ و کنار گذاشته بودید، به قالب اضافه کنید تا روی طالبی‌ها را بپوشاند. قالب را به یخچال برگردانید.

مرحله ششم: دسر ژله طالبی با بستنی را سرو کنید

در آخرین مرحله از طرز تهیه دسر ژله طالبی بستنی، دسر را به مدت ۶ تا ۷ ساعت دیگر در یخچال بگذارید تا کاملا خودش را بگیرید و سرد و سفت شود. در آخر قالب را از یخچال بیرون بیاورید و مواد دسر را در ظرف سرو برگردانید. دسر را به صورت دلخواه با مقداری خامه و دراژه‌های رنگی تزیین و به صورت سرد سرو کنید.

شما می‌توانید برای تهیه مواد اولیه و لازم برای درست کردن این دسر ژله طالبی با بستنی شامل انواع پودر ژله و ژلاتین مخصوصا پودر ژله طالبی، انواع خامه، شکر، انواع بستنی و انواع شکلات دراژه از طریق مجموعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به صورت تلفنی، حضوری یا اینترنتی اقدام کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه ژله بستنی ساده و رولی

مواد لازم برای تهیه دسر ژله طالبی و بستنی (روش دوم)

  •  پودر ژله آلوئه‌ورا یا طالبی: ۱ بسته
  • طالبی: ۱ عدد
  •  بستنی وانیلی یا میوه‌ای: چند اسکوپ (به دلخواه)

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۱۵ دقیقه

مدت زمان آماده‌سازی دسر ژله طالبی با بستنی: ۵ ساعت

مراحل طرز تهیه ژله طالبی شکم پر

طرز تهیه دسر طالبی با ژله و بستنی

در این دسر خوشمزه و پرطرفدار با طالبی که اتفاقا بسیار هم راحت درست می‌شود، کافی است ژله را آماده کنید و در طالبی بریزید. بعد از آماده شدن دسر، روی آن را با اسکوپ‌های بستنی وانیلی تزیین و آن را به صورت سرد سرو کنید. این دسر برای دورهمی‌های خودمانی بسیار گزینه خوبی است. برای جزییات روش تهیه آن، مراحل زیر را انجام دهید.

مرحله اول: طالبی را آماده کنید

برای درست کردن ژله طالبی با بستنی به این روش، ابتدا طالبی را بشویید و قسمت ۱/۳ بالایی طالبی را با چاقو جدا کنید. تخمه‌های داخل طالبی را با دست خارج کنید و داخل طالبی را با آب بشویید تا تفاله‌ها و قسمت‌های داخلی طالبی کاملا تمیز شود. سپس طالبی را به صورت وارونه برگردانید تا آب اضافی داخل طالبی نمانده باشد.

حتما بخوانید  طرز تهیه چیز کیک پرتقال یخچالی به 2 روش

مرحله دوم: ژله را آماده کنید

در یک ظرف پودر ژله را بریزید و به اندازه ۲/۳ لیوان، آب جوش به آن اضافه کنید. آب و ژله را روی حرارت غیرمستقیم بن ماری کنید. سپس اجازه دهید ژله از دما بیفتد و سرد شود، بعد بستنی را به ژله اضافه کنید تا کاملا یکدست شوند. مایه ژله و بستنی را در طالبی بریزید تا پر شود. به مدت ۱۰ ساعت، طالبی را در یخچال بگذارید تا دسر خودش را بگیرد.

مرحله سوم: دسر را سرو کنید

در آخرین مرحله از طرز تهیه دسر ژله بستنی طالبی، بعد از اینکه ژله بستنی داخل طالبی خودش را گرفت و سفت شد، با یک چاقوی خیلی تیز، طالبی را برش بزنید و آن را به صورت سرد سرو کنید.

فوت و فن‌های طرز تهیه دسر ژله بستنی طالبی

فوت و فن‌های طرز تهیه دسر ژله بستنی طالبی

  • اضافه کردن ژلاتین به مواد دسر، باعث می‌شود هم دسر بافت شیشه‌ای و شفافی بگیرد و هم برای بستن و سفت شدن، به زمان کمتری نیاز داشته باشد.
  • از ژله با طعم‌های مختلف می‌توانید در طرز تهیه این دسر استفاده کنید.
  • برای اینکه دسرتان رنگ جذابی داشته باشد، می‌توانید چند قطره رنگ خوراکی به آن اضافه کنید. معمولا رنگ سبز یا زرد در این دسر به کار می‌رود.
  •  از عسل یا شیرین‌ کننده‌‌های دیگر مثل شیره خرما یا شیره انگور می‌توانید به عنوان جایگزین شکر استفاده کنید. عسل و شیره خرما را می‌توانید از مجموعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به صورت تلفنی، حضوری یا اینترنتی خریداری کنید.
  • بهترین نوع بستنی برای تهیه این دسر، بستنی وانیلی است اما می‌توانید از بستنی با طعم‌های دیگر هم در طرز تهیه این دسر استفاده کنید. مثلا می‌توانید از بستنی طالبی برای تهیه این دسر کافی شاپی استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه انواع ژله لیوانی و خرده شیشه رنگی

سوالات متداول

چطور ژله بستنی طالبی با شیر درست کنیم؟

چطور دسر ژله بستنی طالبی را بدون خراب شدن دسر، از قالب دربیاوریم؟

برای این که دسر، راحت‌تر از قالب جدا شود، می‌توانید کف قالب را به مدت ۱۰ تا ۲۰ ثانیه در آب جوش یا روی حرارت بخار آب قرار دهید. بیشتر از این مدت، قالب را در آب جوش نگذارید چون بافت دسر خراب و شل می‌شود.

استفاده از باد سشوار هم می‌تواند به جدا شدن راحت‌تر دسر ژله‌ای کمک کند. پشت قالب را چند ثانیه با باد سشوار گرم کرده و کناره‌های دسر را به آرامی با کارد جدا کنید. بعد دسر را در ظرف سرو برگردانید.

چطور ژله بستنی طالبی با شیر درست کنیم؟

برای طرز تهیه دسر ژله بستنی طالبی با شیر، به جای آب برای درست کردن ژله از شیر استفاده کنید یا اینکه به جای خامه داخل دسر از شیر استفاده کنید. استفاده از شیر باعث قوی‌تر شدن طعم دسر می‌شود.

 

کالابرگ الکترونیک