طرز تهیه بستنی طالبی با ثعلب، یخی و رژیمی به ۳ روش

طرز تهیه بستنی طالبی با ثعلب، یخی و رژیمی به ۳ روش


21 خرداد 1401 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه بستنی طالبی ? با ثعلب، یخی و رژیمی به ۳ روش
فهرست محتوا پنهان

بستنی طالبی یکی از بهترین انواع دسر تابستانی است که در مهمانی‌ها و دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه، بسیار محبوب است. شاید فکر کنید درست کردن انواع بستنی کار هر کسی نیست و حتما باید آن را از بیرون بخرید. ولی روش‌های مختلفی برای تهیه این دسر طالبی لذیذ و خوشمزه وجود دارد که به راحتی می‌توانید آن را در خانه تهیه کنید و از خواص طالبی هم بهره‌مند شوید. از این بستنی می‌توانید در طرز تهیه انواع کیک بستنی یا دیگر دسرها هم استفاده کنید. در این مقاله از سرویس آشپزی، به طرز تهیه بستنی طالبی یا بستنی گرمک به ۳ روش می‌پردازیم و فوت و فن‌های کاربردی درست کردن آن را هم به شما آموزش می‌دهیم تا بهترین نتیجه را بگیرید. با مجله کوروش همراه باشید.

 

 

طرز تهیه بستنی طالبی خانگی

 

طرز تهیه بستنی طالبی خانگی

 

زمان آماده سازی مواد: ۶۰ دقیقه

 

مواد لازم برای تهیه بستنی طالبی

 

• طالبی: ۱ عدد بزرگ
• تخم مرغ: ۱ عدد
• شکر: ۱۵۰ گرم
• خامه شیرین: ۴۰۰ گرم
• نمک: ۱/۴ قاشق چای خوری
• ماء الشعیر: ۱/۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی (ترجیحا نوع ساده)
• وانیل: ۱/۴ قاشق چای‌خوری

 

مراحل طرز تهیه بستنی طالبی بدون شیر

 

برای درست کردن بستنی طالبی یا گرمک، باید طالبی‌ را پوره کنید و بپزید تا غلیظ شود. سپس دیگر مواد را به ترتیب با همزن بزنید تا بافت منسجمی داشته باشد. در نهایت همه مواد را با هم ترکیب و میکس کنید. مایه بستنی را بعد از آماده شدن، به مدت ۲۴ ساعت در فریزر بگذارید و هر چند ساعت یک بار، آن‌ها را هم بزنید.

 

مرحله اول: طالبی را پوست بگیرید

 

در اولین مرحله از طرز تهیه بستنی طالبی، پوست طالبی را بگیرید و هسته‌‌های آن را جدا کنید. فیله طالبی را به صورت مکعب‌هایی با سایز متوسط برش بزنید و پوره کنید. می‌توانید از چنگال هم استفاده کنید. ولی استفاده از مخلوط‌‌کن، کار را راحت‌تر می‌کند. طالبی‌ها را در دستگاه مخلوط‌کن کاملا پوره کنید تا یکدست شوند.

 

مرحله دوم: پوره‌ طالبی را بپزید

 

به پوره طالبی، نصف میزان شکری را که دارید، اضافه کنید و مواد را دوباره هم بزنید تا دانه‌های شکر حل شوند. پوره‌های شیرین شده با شکر را در یک قابلمه با سایز مناسب بریزید و روی حرارت متوسط یا ملایم قرار دهید. درب قابلمه را باز بگذارید تا آب اضافی پوره‌های طالبی بخار شود.

حتما بخوانید  طرز تهیه کیک دبل چاکلت کافی شاپی برای ولنتاین

 

مرحله سوم: تخم مرغ را با شکر مخلوط کنید

 

وقتی پوره‌های طالبی آب خود را از دست دادند و یک مایه غلیظ به دست آمد، شعله گاز را خاموش کنید. اجازه دهید پوره‌ها سرد شوند. در این فاصله یک تخم مرغ را در یک کاسه بشکنید و بقیه شکر را به آن اضافه کنید. با مخلوط کن، تخم مرغ و شکر را به قدری هم بزنید که کف کند.

 

مرحله چهارم: نمک، وانیل و ماءالشعیر را اضافه کنید

 

به تخم مرغ و شکر، وانیل و نمک را هم اضافه کنید و دوباره مواد را هم بزنید. باید هم زدن را تا جایی ادامه دهید که رنگ مخلوط‌تان، روشن شود. سپس به آرامی و طی چند مرحله ماء‌الشعیر را اضافه کنید. هر بار مواد را دوباره هم بزنید تا یکدست و منسجم شوند.

 

مرحله پنجم: خامه را بزنید و اضافه کنید

 

در این مرحله از طرز تهیه بستنی طالبی، خامه شیرین را در یک ظرف جداگانه بریزید و با همزن کاملا بزنید. خامه باید فرم بگیرد. طوری که وقتی ظرف خامه را برمی‌گردانید، نریزد. این خامه فرم گرفته را به مایه تخم مرغ و دیگر مواد که آماده کرده بودید، بیفزایید. دوباره مواد را با همزن بزنید تا یکدست شود.

 

مرحله ششم: طالبی را اضافه کنید

 

طالبی که پخته بودید و غلیظ شده را به موادی که هم زده بودید، اضافه کنید. دوباره با همزن مواد را بزنید تا یکدست شوند. در این مرحله، مایه بستنی شما آماده شده است. آن را در یک ظرف مناسب، مثلا ظرف پیرکس بریزید و در فریزر قرار دهید. ۳ تا ۴ ساعت بعد، ظرف بستنی را از فریزر خارج کنید و مواد داخل آن را با همزن برقی بزنید. می‌توانید آن را در مخلوط کن هم بریزید و میکس کنید.

 

مرحله هفتم: بستنی طالبی را سرو کنید

 

دوباره مایه بستنی را در ظرف بریزید و در فریزر بگذارید. ۴ بار این کار را انجام بدهید. در کل بستنی باید حدود ۱۶ تا ۲۴ ساعت در فریزر بماند و هر چند ساعت یک بار با همزن، میکس شود تا هوا به بافت آن نفوذ کند و یخی نشود. وقتی بستنی آماده شد، آن را از فریزر خارج کنید و با اسکوپ ساز، بستنی‌های اسکوپی گرد را در ظرف مناسب سرو کنید.

 

تخفیفات لبنیات افق کوروش

طرز تهیه بستنی طالبی با ثعلب

 

طرز تهیه بستنی طالبی با ثعلب

 

مواد لازم برای تهیه بستنی طالبی

 

• طالبی: ۱ کیلوگرم
• شکر: ۱۰۰ گرم
• خامه: ۲۰۰ گرم
• پودر قند: ۴ قاشق غذاخوری
• آبلیمو: ۳ قاشق غذاخوری
• ثعلب: ۱ قاشق چای‌خوری

 

مراحل طرز تهیه بستنی طالبی با ثعلب

 

برای درست کردن بستنی طالبی با ثعلب، بعد از اینکه فیله طالبی را جدا کردید، آن را با آبلیمو، شکر و ثعلب مخلوط و میکس کنید. سپس بقیه مواد را اضافه کنید و مایه بستنی به دست آمده را در فریزر بگذارید تا بستنی آماده شود.

 

مرحله اول: طالبی، آبلیمو، شکر و ثعلب را میکس کنید

 

در ابتدا، پوست طالبی را بگیرید و هسته‌های آن را جدا کنید. طالبی را با چاقو مکعبی برش بزنید و در مخلوط کن بریزید. آبلیمو، ثعلب و شکر را اضافه کنید و همه مواد را بزنید تا کاملا یکدست شوند.

 

مرحله دوم: مایه بستنی را آماده کنید

 

خامه و پودر قند را کاملا با هم بزنید تا فرم بگیرند و سفت شوند. سپس آن‌ها را به مایه بستنی اضافه کنید. مخلوط به دست آمده را در یک ظرف مناسب بریزید و روی آن را سلفون بکشید. ظرف را در فریزر بگذارید و هر ۳ ساعت مواد داخل آن را با قاشق یا همزن بزنید تا یخ نزند.

حتما بخوانید  طرز تهیه چند ماسک تخم مرغ برای تقویت و درمان ریزش مو

 

مرحله سوم: بستنی طالبی را سرو کنید

 

در آخرین مرحله، بعد از ۲۴ ساعت که بستنی در فریزر ماند و هر ۳ ساعت آن را هم زدید، می‌توانید بستنی‌تان را در ظرف مناسب سرو کنید. به دلخواهتان با مواد در دسترس، روی بستنی طالبی را تزیین کنید.

 

طرز تهیه بستنی طالبی رژیمی

 

طرز تهیه بستنی طالبی رژیمی

 

مواد لازم برای تهیه بستنی رژیمی با طالبی

 

  • طالبی: ۳۰۰ گرم
  • شیر: ۱ لیوان دسته‌دار فرانسوی
  • عسل: ۱ قاشق غذاخوری

 

مراحل طرز تهیه بستنی طالبی با شیر و عسل

 

برای طرز تهیه بستنی طالبی رژیمی، باید فیله‌های طالبی را با عسل و شیر مخلوط و میکس کنید. مایه بستنی‌تان که آماده شد، آن را در فریزر بگذارید و هر چند ساعت یک بار آن را هم بزنید. سپس بستنی طالبی را سرو کنید.

 

مرحله اول: طالبی را آماده کنید

 

در ابتدا، طالبی را بشویید. پوست و تخمه‌های آن را جدا کنید. طالبی‌ها را به قطعات کوچک خرد کنید. به مدت ۴ تا ۶ ساعت آن‌ها را در فریزر بگذارید تا یخ بزنند. سپس آن‌ها را در مخلوط کن بریزید و شیر و عسل را اضافه کنید. همه مواد را به هم بزنید تا طالبی‌‌ها کاملا پوره و نرم شوند.

 

مرحله دوم: مایه بستنی را در فریزر بگذارید

 

در آخر، مایه بستنی را در یک ظرف مناسب بریزید و حدود ۸ تا ۱۰ ساعت، در فریزر قرار دهید. هر ۲ ساعت، ظرف را از فریزر بیرون بیاورید و مواد را هم بزنید تا بافت یخ و سفت نگیرد. بعد از این‌که بستنی‌تان آماده شد، آن را تزیین و سرو کنید.

 

فوت و فن‌های طرز تهیه بستنی طالبی

 

فوت و فن‌های طرز تهیه بستنی طالبی

 

*مایه بستنی را حتما هر ۳ یا ۴ ساعت از فریزر بیرون بیاورید و دوباره میکس کنید. این کار باعث جلوگیری از یخ زدن بستنی طالبی می‌شود.

 

*بهتر است هر بار که بستنی را در فریزر می‌گذارید،‌ روی آن را سلفون بکشید تا بستنی‌تان یخ نزند.

 

*برای طرز تهیه بستنی با ملون، می‌توانید از روش‌های بالا استفاده کنید.

 

*استفاده از ثعلب در طرز تهیه بستنی طالبی، باعث می‌شود بافت بستنی کشدار شود.

 

*برای طرز تهیه بستنی یخی طالبی، پوره‌های طالبی را با شکر مخلوط کنید. آن‌ها را در قالب بریزید و چوب بستنی در آن قرار دهید. بستنی را در فریزر بگذارید تا کاملا یخ بزند. سپس آن‌ها را سرو کنید.

 

*در هنگام سرو بستنی طالبی، روی آن را می‌توانید با برش‌های نازک طالبی، خلال یا پودر بادام و پسته و گردو، پودر نارگیل و … تزیین کنید.

 

سوالات متداول

 

برای اینکه بستنی طالبی رژیمی شود، چه موادی را حذف کنیم؟

 

برای درست کردن بستنی طالبی رژیمی، باید خامه، شکر و ثعلب را حذف کنید. می‌توانید به جای شکر از عسل یا شیرین کننده‌های طبیعی استفاده کنید.

 

آیا استفاده از شیر در طرز تهیه بستنی طالبی ضروری است؟

 

خیر. می‌توانید به جای شیر از ماء‌الشعیر یا آب طالبی استفاده کنید و شیر را حذف کنید. اگر رژیم ندارید، استفاده از شیر پرچرب یا خامه می‌تواند بستنی‌تان را خوشمزه‌تر کند.

 

 

کالابرگ الکترونیک