طرز تهیه ژله بستنی به ۴ روش ساده و رولی و لیوانی چند رنگ

طرز تهیه ژله بستنی به ۴ روش ساده و رولی و لیوانی چند رنگ


31 مرداد 1400 . زمان مطالعه: 10 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه ژله بستنی

انواع ژله جزو پر طرفدار ترین دسرهای مخصوص مهمانی و دورهمی و تولد و عروسی هستند که ترکیب آن ها با انواع بستنی می تواند طعم بسیار هیجان انگیزی داشته باشد. ژله بستنی را می توان به روش ها با طعم های متفاوت تهیه کرد تا مطابق هر سلیقه باشد. در این مقاله از مجله کوروش به طرز تهیه ژله بستنی به ۴ روش مختلف می پردازیم. شما هم می توانید این دسر خوشمزه را به راحتی و با مواد در دسترس و در زمان اندک در خانه تهیه کنید.

 

 

فوت و فن های طرز تهیه ژله بستنی

 

فوت و فن های طرز تهیه ژله بستنی

 

  • به جای قرار دادن ژله مخلوط شده با آب جوش روی بخار آب، می توانید ظرف حاوی ژله را بعد از اضافه کردن آب جوش، چند دقیقه در مایکروفر قرار دهید.

 

  • اگر بستنی و مایه ژله دمایشان با هم تفاوت زیادی داشته باشد و آن ها را به صورت ناگهانی با هم مخلوط کنید، ژله می بُرد و ژله بستنی خراب می شود.

 

  • اگر بستنی به اندازه کافی نرم نشده و ژله هنوز داغ باشد و هر دو را با هم مخلوط کنید، بعد از اتمام کار، بستنی روی ژله بستنی می آید و ژله در قسمت زیر می بندد و سفت می شود.

 

  • بهتر است برای این که مخلوط ژله و بستنی یکدست شود، آن ها را با مخلوط کن یا همزن با هم به خوبی مخلوط کنید و بزنید.

 

  • برای این که ژله بستنی به راحتی از قالب خارج شود، قبل از اضافه کردن مایه ژله بستنی، کف قالب را با کمی روغن چرب کنید.

 

  • روی ژله بستنی را می توانید بعد از سرو، به شیوه دلخواه و با موادی مثل شکلات رنده شده، خامه، اسمارتیز و میوه های مختلف تزیین کنید.

 

 

بیشتر بخوانید » طرز تهیه ژله مجلسی به ۴ روش مرحله به مرحله «

 

 

۱- طرز تهیه ژله بستنی ساده

 

طرز تهیه ژله بستنی ساده

 

مواد لازم

 

ژله (با طعم دلخواه): ۱ بسته

بستنی (وانیلی یا طعم دلخواه): ۱/۲ لیوان دسته دار فرانسوی

آب جوش: ۱/۲ لیوان دسته دار فرانسوی

 

 

طرز تهیه

 

برای درست کردن ژله بستنی ابتدا بستنی را به دمای محیط برسانید و آب را بجوشانید

 

مرحله اول: بستنی را به دمای محیط برسانید و آب را بجوشانید

 

در اولین مرحله از طرز تهیه ژله بستنی، در یک کتری به اندازه ۲ لیوان آب بریزید و بگذارید جوش بیاید. بستنی را هم خارج یخچال قرار دهید تا یخ آن، ذوب و بستنی نرم شود.

حتما بخوانید  طرز تهیه آش ترش شمالی اصیل | دستور پخت در سایر شهرها

 

 

مرحله دوم: ژله را آماده کنید

 

پودر ژله را در مرحله بعد، در یک کاسه استیل یا فلزی بریزید و نصف لیوان آب جوش به آن اضافه کنید. کاسه را روی کتری که آب آن در حال بخار شدن است، قرار دهید و شروع به هم زدن مواد کنید تا تمام پودر ژله در آب جوش کاملا حل شود. سپس ظرف را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا از دما بیفتد و در دمای محیط سرد شود.

تخفیفات لبنیات افق کوروش

 

 

مرحله سوم: بستنی را اضافه کنید

 

بستنی نرم شده و محلول ژله را با هم به خوبی مخلوط کنید و در یک قالب بریزید. قالب را در یخچال قرار دهید تا ژله بستنی شما کاملا سفت شود و ببندد. ۴۵ دقیقه تا ۱ ساعت طول می کشد تا ژله بستنی آماده شود.

 

 

مرحله چهارم: ژله بستنی را سرو کنید

 

بعد از این که ژله بستنی خودش را گرفت، قالب را از یخچال خارج کنید و کف آن را در آب گرم قرار دهید. قالب را در ظرف مناسب برگردانید و ژله بستنی را سرو کنید.

 

 

بیشتر بخوانید:

 

 

طرز تهیه انواع بستنی زمستانی و تابستانی در خانه

 

 

طرز تهیه معجون بستنی غلیظ و کشدار

 

 

۲- طرز تهیه ژله بستنی رولی

 

طرز تهیه ژله بستنی رولی

 

مواد لازم

 

ژله با طعم دلخواه: ۱ بسته

آب جوش: ۳/۴ لیوان دسته دار فرانسوی

بستنی با طعم دلخواه: ۱ لیوان دسته دار فرانسوی

روغن مایع: به میزان لازم (برای چرب کردن سینی)

 

 

طرز تهیه

 

 

مرحله اول: کف یک سینی را چرب کنید و پلاستیک چرب شده بیندازید

 

در اولین قدم از طرز تهیه ژله بستنی رولی، کف یک سینی را با ابعاد ۲۰ در ۳۰ سانتی متر با کمی روغن چرب کنید. یک کیسه فریزری را از وسط برش دهید تا شکل مستطیلی شود و کل سطح سینی را با پلاستیک فریزری بپوشانید. روی پلاستیک را هم با برس چرب کنید.

 

 

مرحله دوم: ژله را آماده و با یستنی مخلوط کنید

 

بستنی را در دمای محیط بگذارید تا کاملا نرم و یخ‌ اش باز شود. محتویات پاکت ژله را در یک کاسه ریخته و روی آن را آب جوش بریزید. با قاشق شروع به هم زدن کنید تا همه دانه های ژله، به خوبی حل شوند. وقتی مایه ژله از دما افتاد و دیگر داغ نبود، بستنی نرم شده را به کاسه اضافه کنید و به خوبی با هم مخلوط کنید تا یکدست و منسجم شوند.

 

 

مرحله سوم: ژله بستنی را در سینی بریزید

 

در این مرحله از طرز تهیه ژله بستنی، مخلوط ژله بستنی را کف سینی و روی پلاستیک چرب شده بریزید و سینی را به آرامی تکان دهید تا به صورت یکدست، پخش و سطح آن، صاف شود. سینی را به مدت ۱ ساعت در یخچال قرار دهید تا ژله بستنی خودش را بگیرد.

 

 

مرحله چهارم: ژله بستنی را رول کنید و برش بزنید

 

سینی را از یخچال خارج کنید و به صورت نواری، ژله بستنی را به صورت عمودی یا افقی در سینی برش بزنید. بهتر است ضخامت هر نوار، به اندازه ۱/۵ تا ۲ سانتی متر باشد. شروع به پیچیدن و رول کردن نوارها کنید تا وقتی که همه ی ژله بستنی ها تمام شود. دوباره ژله بستنی های رول شده را به مدت ۱ ساعت در یخچال قرار دهید و سپس آن ها را به ظرف مناسب منتقل و سرو کنید.

حتما بخوانید  ۱۸ مدل طرز تهیه خورشت قیمه لذیذ و مجلسی ایرانی + فیلم

 

 

۳- طرز تهیه ژله بستنی لیوانی

 

طرز تهیه ژله بستنی لیوانی

 

مواد لازم

 

ژله (با دو طعم متفاوت): ۲ بسته

بستنی شکلاتی: ۱ لیوان دسته دار فرانسوی

بستنی وانیلی:  ۱ لیوان دسته دار فرانسوی

آب جوش: ۲ لیوان دسته دار فرانسوی

 

 

طرز تهیه

 

 

مرحله اول: ژله را در آب جوش حل کنید

 

در یک ظرف، یک بسته ژله را بریزید. سپس به آن یک لیوان آب جوش اضافه کنید. ژله و آب جوش را کاملا به هم بزنید تا دانه های ژله کاملا حل شوند. اجازه دهید مایه ژله سرد شود و از دما بیفتد.

 

مرحله دوم: بستنی را به مایه ژله اضافه کنید

 

وقتی مایه ژله از داغی افتاد، بستنی شکلاتی را به ژله اضافه کنید و مواد را به هم بزنید تا کاملا یکدست شود. مواد را داخل چند لیوان شیشه ای یا یک بار مصرف شفاف بریزید. ژله بستنی ها را به یک اندازه کف هر یک از لیوان ها بریزید و لیوان ها را به مدت ۴۵ دقیقه تا ۱ ساعت در یخچال قرار دهید تا لایه اول ژله بستنی، خودش را بگیرد.

 

 

مرحله سوم: لایه دوم را آماده کنید و روی ژله بستنی داخل لیوان بریزید

 

یک بسته ژله دیگر را در یک ظرف ریخته و روی آن را یک لیوان آب جوش بریزید. وقتی ژله حل شد و دمای آب جوش، پایین آمد، ۱ لیوان بستنی وانیلی را اضافه کنید. دوباره مواد داخل کاسه را به هم بزنید تا یکدست شود. لیوان های ژله بستنی را تست کنید که خودشان را گرفته باشند. با انگشت روی آن ها کمی فشار دهید، اگر انگشتتان داخل ژله بستنی فرو نرفت مایه ژله بستنی را روی آن ها بریزید.

 

 

مرحله چهارم: ژله بستنی لیوانی را تزیین و سرو کنید

 

در آخرین مرحله از طرز تهیه ژله بستنی لیوانی، لیوان ها را دوباره به یخچال برگردانید تا لایه دوم هم خودش را بگیرد. سپس لیوان ها را از یخچال بیرون بیاورید و روی آن را خامه یا مواد دلخواه بریزید و تزیین و سرو کنید.

 

 

۴- طرز تهیه ژله بستنی رولی دو رنگ

 

طرز تهیه ژله بستنی رولی دو رنگ

 

اگر ژله بستنی رولی دو رنگ می خواهید، یک لایه ژله بستنی را مانند روش طرز تهیه ژله بستنی در لیوان درست کنید و در سینی بریزید. بعد از این که لایه اول خودش را گرفت، لایه دوم ژله بستنی را با رنگ متفاوت درست کنید. روی لایه اول بریزید. اجازه دهید لایه دوم هم سفت شود و سپس آن را برش بزنید و رول کنید.

 

 

بیشتر بخوانید » طرز تهیه کیک بستنی «

 

 

سخن پایانی

 

در طرز تهیه ژله بستنی می توانید از ژله های با رنگ و طعم متفاوت استفاده کنید. آن ها را به صورت لایه لایه به صورت ساده در قالب، لیوانی یا رولی درست کنید. تزیین ژله بستنی هم یکی از نکات مهمی است که در مهمانی ها به چشم می آید. اگر ترتیب مرحله به مرحله و فوت و فن های طرز تهیه ژله بستنی را به خوبی رعایت کنید، در انتها می توانید از طعم خوشمزه و ظاهر زیبای دسرتان حسابی لذت ببرید.

 

 

کالابرگ الکترونیک