طرز تهیه ۳ مدل دسر با طالبی و بستنی به روش کافی شاپی

طرز تهیه ۳ مدل دسر با طالبی و بستنی به روش کافی شاپی


12 اردیبهشت 1402 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
مراحل طرز تهیه دسر طالبی با بستنی و ژله
فهرست محتوا پنهان

ترکیب بستنی با طالبی برای دسر، یکی از خوشمزه‌ترین ترکیب‌ها برای تهیه انواع دسر با بستنی خوشمزه بهاری و تابستانی است. با شروع فصل گرما و باز شدن پای طالبی و ملون‌، می‌توانید نوشیدنی‌ها و دسرهای خوشمزه‌ای را با این میوه پرخاصیت و آبدار درست کنید. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش طرز تهیه چند مدل دسر با طالبی و بستنی را به شما آموزش خواهیم داد.

 

 

دسر با طالبی و بستنی و ژله

 

دسر با طالبی و بستنی و ژله

 

زمان آماده سازی مواد: ۲۰ دقیقه

زمان آماده سازی دسر طالبی بستنی: ۵ ساعت

 

مواد لازم برای تهیه دسر طالبی بستنی

 

• طالبی: ۵۰۰ گرم
• بستنی وانیلی: ۱ لیوان دسته‌دار فرانسوی
• خامه صبحانه: ۱/۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی
• پودر ژله طالبی: ۱ بسته
• پودر ژلاتین: ۲ قاشق غذاخوری
• شکر: ۲ قاشق غذاخوری

 

مراحل طرز تهیه دسر با ژله طالبی، طالبی و بستنی

 

برای تهیه دسر با طالبی، ژله و بستنی، ابتدا باید ژلاتین، سپس ژله و بعد مایه دسر را درست کنید. همه مواد را با هم مخلوط کنید تا یکدست شود. سپس آن را در قالب بریزید و در یخچال بگذارید تا خودش را بگیرد. برای تهیه این دسر خوشمزه برای تابستان، مراحل زیر را انجام دهید.

 

مرحله اول: ژلاتین را آماده کنید

 

در اولین مرحله از طرز تهیه دسر بستنی طالبی، پودر ژلاتین را در یک لیوان بریزید و روی آن را به اندازه ۱/۳ لیوان دسته‌دار فرانسوی، آب سرد بریزید. سپس لیوان را روی حرارت بخار آب یا روی آب در حال جوشیدن به روش بن ماری بگذارید تا دانه‌های ژلاتین حل شده و شفاف شود. حدود ۱۰ دقیقه زمان کافی است.

 

مرحله سوم: ژله را‌ آماده کنید

 

پودر ژله طالبی را در یک ظرف بریزید و به اندازه ۲/۳ لیوان روی آن آب جوش بریزید. صبر کنید تا دانه‌های ژله حل شود. طالبی را بشویید و پوست‌ آن را جدا کنید. طالبی‌ها را خرد کنید و در مخلوط کن بریزید. شکر، خامه صبحانه و ژلاتین را به آن اضافه کنید و داخل مخلوط کن بزنید تا یکدست شود.

حتما بخوانید  ۳ مدل طرز تهیه ترشی چند میوه مجلسی با میوه های تازه و خشک

می‌توانید خامه، شکر و پودر ژله را از مجموعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به صورت تلفنی، حضوری یا اینترنتی خریداری کنید.

 

مرحله سوم: مایه دسر را در قالب بریزید

 

بعد از یکدست شدن مخلوط و آماده شدن ژله، وقتی ژله خنک شد، آن را هم به مایه دسر طالبی بستنی اضافه کنید. همه مواد را هم بزنید و در قالب‌های یک نفره یا قالب سیلیکونی بریزید. اگر از قالب سیلیکونی استفاده می‌کنید، نیازی به چرب کردن آن نخواهید داشت. قالب را در یخچال به مدت ۵ ساعت قرار دهید تا دسر خودش را بگیرد. سپس آن را سرو کنید.

 

دسر با طالبی و بستنی وانیلی

 

دسر بستنی طالبی

 

زمان آماده سازی مواد: ۳۰ دقیقه

زمان آماده سازی دسر طالبی و بستنی وانیلی: ۴ ساعت

 

مواد لازم برای تهیه دسر طالبی بستنی

 

• آب طالبی: ۱ لیوان دسته‌دار فرانسوی
• پودر ژله طالبی: ۱ بسته
• بستنی وانیلی: ۱ لیوان دسته‌دار فرانسوی
• شیر: ۱ لیوان دسته‌دار فرانسوی
• پودر ژلاتین: ۲ قاشق غذاخوری

 

مراحل طرز تهیه دسر با طالبی و بستنی

 

این روش از طرز تهیه دسر، باید دو لایه از مواد درست کنید. لایه اول ژله است و لایه دوم با مایه دسر پوشانده می‌شود. می‌توانید از رنگ سبز خوراکی هم استفاده کنید تا رنگ دسر جذاب‌تر شود. مراحل زیر را برای تهیه این دسر با طالبی بستنی دنبال کنید.

 

مرحله اول: پودر ژله را آماده کنید

 

تخفیفات لبنیات افق کوروش

در ابتدای تهیه دسر با بستنی و طالبی، ژله طالبی را در یک کاسه بریزید و ۱ لیوان آب جوش به آن اضافه کنید. ژله و آب جوش را روی حرارت غیر مستقیم قرار دهید تا دانه‌های ژله در آب حل شوند. سپس یک لیوان آب طالبی را به آن اضافه کنید.

اگر طالبی به اندازه کافی شیرین نیست، می‌توانید کمی شکر اضافه کنید. برای خرید انواع نکتار و آبمیوه با طعم‌های مختلف مثل طالبی و انواع ملون می‌توانید به صورت تلفنی، حضوری یا اینترنتی از مجموعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش اقدام کنید.

 

مرحله دوم: ژله را در قالب بریزید

 

مایه ژله را که آماده کردید، در قالب یا قالب‌های دلخواه بریزید. اگر قالبتان سیلیکونی نیست، کمی آن را چرب کنید و بعد ژله را اضافه کنید. قالب را در یخچال بگذارید تا خودش را بگیرد. سپس بقیه مواد را آماده کنید.

 

مرحله سوم: مایه دسر را آماده کنید

 

شیر را روی حرارت قرار دهید تا شروع به جوشیدن کند. شیر را از روی حرارت بردارید، سپس ژلاتین را به آن اضافه کنید. ژلاتین و شیر را هم بزنید تا دانه‌های ژلاتین در شیر حل شود. بعد بستنی وانیلی را اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود. انواع بستنی و شیر را می‌توانید از مجموعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به صورت تلفنی، حضوری یا اینترنتی خریداری کنید.

 

مرحله چهارم: لایه دوم دسر را بریزید

 

بعد از اینکه لایه اول دسر که ژله بود، بست، لایه دوم دسر را که آماده کرده بودید، به قالب اضافه کنید. قالب را دوباره به یخچال برگردانید و ۳ ساعت صبر کنید تا دسر خودش را بگیرد. سپس دسر را از یخچال بیرون بیاورید و آن را سرو کنید.

 

دسر کاپ کیک طالبی و بستنی

 

دسر کاپ کیک طالبی و بستنی

 

زمان آماده سازی مواد: ۴۰ دقیقه

زمان مورد نیاز برای پخت کاپ کیک طالبی و بستنی: ۱۵ دقیقه

 

مواد لازم برای تهیه دسر طالبی بستنی در فر

 

• پنیر کاتیج یا کوتاژ: ۴۵۰ گرم
• طالبی: ۱۱۵ گرم (پوره شده)
• شیر: ۲ قاشق غذاخوری
• شکر: ۱/۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی
• کره بدون نمک (ذوب شده): ۱/۴ لیوان دسته‌دار فرانسوی
• تخم مرغ: ۲ عدد
• آرد سمولنیا: ۳/۴ لیوان دسته‌دار فرانسوی
• آرد همه منظوره: ۳/۴ لیوان دسته‌دار فرانسوی
• بیکینگ پودر: ۱ قاشق چای‌خوری

حتما بخوانید  25 خواص ادویه کاری و مضرات آن + طبع، مصلح و طریقه مصرف

 

مواد لازم برای لایه روی دسر کاپ کیک بستنی طالبی

 

• کره بدون نمک: ۱/۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی
• پودر شکر: ۳ لیوان دسته‌دار فرانسوی
• عصاره وانیل: ۲ قاشق چای‌خوری
• طالبی خرد شده: ۳ قاشق غذاخوری
• بستنی طالبی: اسکوپ‌ها به تعداد لازم برای روی دسر

 

مراحل طرز تهیه دسر با طالبی و بستنی

 

برای تهیه این دسر با طالبی و بستنی نیاز به فر و همزن برقی خواهید داشت. مواد را باید از قبل در دمای محیط قرار دهید (به جز بستنی) که به دمای محیط برسند و کره‌ها به حالت نیمه جامد دربیایند. فر را هم روشن و روی دمای ۲۰۰ درجه تنظیم کنید تا گرم شود. سپس مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

 

مرحله اول: مایه کاپ کیک را آماده کنید

 

در اولین مرحله از طرز تهیه مایه دسر کاپ کیک طالبی با بستنی ابتدا پنیر، شکر، شیر، طالبی پوره شده و تخم مرغ را بریزید و با همزن بزنید. وقتی مواد یکدست شدند، کره ذوب شده، آرد سمولینا و آرد همه منظوره را که از قبل الک کرده‌ بودید، به همراه عصاره وانیل و بیکینگ پودر اضافه کنید.

همه مواد را کاملا بزنید تا یکدست شود. برای خرید کره، تخم مرغ، آرد، پنیر و شیر می‌توانید به صورت تلفنی، حضوری یا اینترنتی از مجموعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش اقدام کنید.

 

مرحله دوم: کاپ کیک را در فر بگذارید

 

مایه کاپ کیک‌ها را در کپسول‌های کاغذی بریزید و کمی بیشتر از نیمه کاپ کیک را با خمیر پر کنید. سپس کپسول‌ها را در سینی فر بگذارید و در فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه قرار دهید تا بپزد و روی آن طلایی شود.

 

مرحله سوم: لایه روی دسر را درست کنید

 

در این فاصله، در یک کاسه کره‌ای که در دمای اتاق نرم شده را در یک کاسه بریزید و با همزن به مدت ۳ دقیقه بزنید تا رنگ آن شفاف و بافت توخالی پیدا کند. سپس در چند محله پودر شکر را اضافه کنید و هر بار بزنید.

طالبی و وانیل را هم به مواد بیفزایید. بعد از پخت و سرد شدن کاپ کیک‌ها، لایه روی کاپ کیک را در قیف بریزید و با ماسوله روی کاپ کیک فشار دهید. کاپ کیک‌ها را در یخچال بگذارید.

 

مرحله چهارم: دسر طالبی بستنی کاپ کیکی را سرو کنید

 

بعد از اینکه لایه رویی خودش را گرفت، روی هر کاپ کیک را یک اسکوپ بستنی طالبی قرار داده و آن را سرو کنید. می‌توانید کاپ کیک‌ها را در یخچال نگذارید و به صورت گرم سرو کنید و یک اسکوپ بستنی را در ظرف سرو، کنار کاپ کیک قرار دهید تا همزمان طعم‌های متفاوتی را بچشید. نوش جان

 

سوالات متداول

 

برای خوشرنگ شدن دسر طالبی با بستنی چه کار کنیم؟

 

اگر می‌خواهید دسر طالبی و بستنی رنگ زیبا و جذابی داشته باشد، از چند قطره رنگ خوراکی در دسر استفاده کنید.

 

برای شفاف شدن رنگ دسر طالبی بستنی چه کار کنیم؟

 

استفاده از ژلاتین در مواد انواع دسر از جمله دسر طالبی و بستنی، باعث شفاف شدن رنگ دسر می‌شود.

 

کالابرگ الکترونیک