طرز تهیه سوپ پنیر خامه ای رستورانی در ۴ مرحله ساده

طرز تهیه سوپ پنیر خامه ای رستورانی در ۴ مرحله ساده


29 اردیبهشت 1403 . زمان مطالعه: 6 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
روش تهیه سوپ پنیر خامه ای

سوپ پنیر خامه ای یکی از سوپ‌های خوشمزه رستورانی و بین‌المللی با بافت لطیف و خامه‌ای است که چون در تهیه آن از هیچ گوشتی هم استفاده نمی‌شود، برای گیاهخواران هم یک غذا و پیش غذای مناسب است. این سوپ با پنیر خامه‌ای حتی می‌تواند یک گزینه عالی برای پیش غذای مهمانی‌ها و دورهمی‌ها هم سرو شود. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش ما طرز تهیه سوپ پنیر خامه‌ای و نکات پخت و خوشمزه شدن آن را به شما آموزش می‌دهیم.

مواد لازم در طرز تهیه سوپ پنیر خامه‌ای ساده و خوشمزه

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
خامه ساده ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
پنیر خامه‌ای ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
سیر ۲ حبه
آرد سفید ۳ قاشق غذاخوری
آب ۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار
جعفری یا پیازچه خرد شده به مقدار دلخواه
کره ۳ قاشق غذاخوری
جوز هندی نصف قاشق چای‌خوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم

 

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۵ دقیقه
مدت زمان مورد نیاز برای پخت سوپ پنیر خامه ای: ۲۰ دقیقه

مراحل طرز تهیه سوپ پنیر خامه‌ای

مراحل طرز تهیه سوپ پنیر ساده با خامه

سوپ پنیر خامه‌ای طعم فوق‌العاده خوشمزه‌ای دارد و معمولا به روش‌های متفاوتی طبخ می‌شود. حتی می‌توانید به جای پنیر خامه‌ای این سوپ را با پنیر ماسکارپونه هم درست کنید. در ادامه مراحل طرز تهیه سوپ پنیر خامه‌ای را دنبال کنید.

مرحله اول: آرد را تفت دهید

در اولین مرحله از طرز تهیه سوپ پنیر خامه‌ای خوشمزه به سبک رستورانی باید مقداری کره در ماهیتابه بریزید و روی حرارت بگذارید. اجازه دهید کره داغ شود. سپس آرد را به کره آب شده اضافه کنید و خوب تفت دهید تا بوی خامی آرد گرفته شود. ولی لازم نیست آرد تغییر رنگ بدهد.

حتما بخوانید  ۱۷ راهکار ساده و سریع از بین بردن بوی غذا در خانه و آشپزخانه

در صورت تمایل می‌توانید انواع کره حیوانی و گیاهی و آرد گندم را به روش‌های حضوری و اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

مرحله دوم: سیر، آب و ادویه‌ها را اضافه کنید

بعد از این که آرد را تفت دادید، سیر را رنده کنید و با آرد داخل تابه، خوب تفت دهید. سپس آب را به این ترکیب اضافه کنید و مقداری نمک، فلفل سیاه و جوز هندی نیز به مایه سوپ بیفزایید.

انواع ادویه معطر غذا مثل فلفل سیاه و نمک را به روش‌های خرید اینترنتی و حضوری از فروشگاه‌های افق کوروش می‌توانید تهیه کنید.

مرحله سوم: خامه و پنیر را به سوپ پنیر خامه‌ای اضافه کنید

بعد از اضافه کردن آب اجازه دهید سوپ برای ۱۵ دقیقه بجوشد. در این مدت سوپ را مدام هم بزنید. سپس خامه ساده صبحانه و پنیر خامه‌ای را به آن اضافه کنید و سوپ را خوب هم بزنید.

انواع پنیر خامه‌ای و خامه صبحانه را به صورت حضوری و اینترنتی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش می‌توانید خریداری کنید.

مرحله آخر: سوپ پنیر خامه‌ای را سرو کنید

بعد از این که سوپ پنیر خامه‌ای چند جوش خورد، شعله گاز را خاموش کنید. سپس سوپ پنیر خامه‌ای را در ظرف مورد نظر بریزید و روی آن را با مقداری پیازچه خرد شده یا سبزیجات معطر دلخواه خود مثل جعفری خرد شده یا کلم بروکلی تزیین کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه سوپ مرغ و جو خامه ای

نکات مهم در طرز تهیه سوپ پنیر خامه ای

نکات طرز تهیه سوپ پنیر خامه ای

  • برای تهیه سوپ پنیر خامه‌ای به جای استفاده از آب، می‌توانید از عصاره مرغ یا عصاره گوشت آماده قابل حل در آب استفاده کنید. همچنین می‌توانید در مواد سوپ، استاک سبزیجات یا استاک مرغ و یا آب قلم به کار ببرید. انواع عصاره مرغ و گوشت آماده را به روش‌های خرید تلفنی و حضوری از فروشگاه‌های افق کوروش می‌توانید تهیه کنید.
  • در برخی دستورهای پخت،‌ از کلم بروکلی یا هویج و کرفس هم در تهیه سوپ پنیر خامه‌ای استفاده می‌شود تا به ارزش غذایی آن افزوده شود. در این صورت، کلم بروکلی، هویج یا کرفس را هنگام اضافه کردن آب به مایه سوپ، اضافه کنید و اجازه دهید این سبزیجات همراه با سوپ بپزد. سپس آنها را می‌توانید با گوشت‌کوب برقی یا چنگال پوره کنید و بعد به ترکیب سوپ خامه و پنیر بیفزایید.
  • در طرز تهیه سوپ با پنیر ماسکارپونه، به جای پنیر خامه‌ای از پنیر ماسکارپونه استفاده کنید و بقیه مراحل را مانند روش بالا دنبال کنید.
  • می‌توانید به مایه سوپ پنیر خامه‌ای، قارچ خرد و تفت داده شده در روغن هم اضافه کنید. در کل، برای تهیه این سوپ، دستتان باز است تا از سبزیجات دلخواه خود استفاده کنید. قارچ را می‌توانید به روش‌های اینترنتی و حضوری از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.
حتما بخوانید  ۱۱ مدل طرز تهیه آش با گوشت چرخ‌ کرده لذیذ و خوشمزه + فیلم

بیشتر بخوانید: طرز تهیه سوپ پنیر به روش کانادایی

فوت و فن‌های خوشمزه شدن سوپ پنیر خامه ای

فوت و فن های خوشمزه شدن سوپ پنیر خامه ای

چه کار کنیم سوپ پنیر خامه ای غلیظ شود؟

برای غلیظ شدن سوپ پنیر خامه‌‌ای می‌توانید:

۱- میزان آب سوپ را کمتر در نظر بگیرید.

۲- عصاره قلم یا انواع استاک مرغ، گوشت یا سبزیجات را جایگزین آب کنید.

۳- از سبزیجات پخته و پوره شده در سوپ استفاده کنید.

۴- مقدار خامه و پنیر سوپ را کمی بیشتر در نظر بگیرید.

از چه پنیری برای سوپ پنیر خامه ای استفاده کنیم؟

پنیر ماسکارپونه، پنیر خامه‌ای و در کل پنیرهایی که بافت خامه‌ای و نرمی دارند و همچنین نمک آنها کم است، برای استفاده در سوپ پنیر خامه‌ای مناسب هستند.

 

محصولات مرتبط