طرز تهیه دسر پاناکوتا با دنت | یک دسر ساده و خوشمزه

طرز تهیه دسر پاناکوتا با دنت | یک دسر ساده و خوشمزه


30 بهمن 1402 . زمان مطالعه: 11 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه دسر پاناکوتا با دنت | یک دسر ساده و خوشمزه

با دنت چی درست کنم؟ انواع دنت با طعم‌های مختلف خودشان به تنهایی یک دسر ساده هستند اما می‌توانید با دنت، انواع دسر را برای مهمانی و دورهمی یا میان وعده بچه‌ها درست کنید. انواع دسر با دنت را می‌توانید با طعم‌های شکلاتی، وانیلی یا میوه‌ای دنت درست کنید. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش ما طرز تهیه دسر پاناکوتا با دنت که یک دسر ساده و فوری است را به شما آموزش می‌دهیم.

مواد لازم برای تهیه دسر پاناکوتا با دنت آماده

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
دسر توت فرنگی دنت (یا طعم دلخواه دسر دنت) ۱ بسته
پودر ژله توت فرنگی (یا طعم دلخواه ژله) ۱ بسته
خامه صبحانه هم دمای محیط ۱ بسته ۲۰۰ گرمی
پودر ژلاتین ۲ قاشق غذاخوری
شیر هم دمای محیط ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
پودر قند نصف لیوان فرانسوی دسته‌دار
رنگ خوراکی صورتی ۱ یا ۲ قطره (سلیقه‌ای)
وانیل ۱ قاشق چای‌خوری
بیسکویت برای تزیین دسر

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۳۰ دقیقه
مدت زمان آماده‌سازی دسر پاناکوتا با دنت: ۴ تا ۵ ساعت

مراحل طرز تهیه دسر پاناکوتا با دنت آماده

مراحل طرز تهیه دسر پاناکوتا با دنت آماده

برای درست کردن دسر پاناکوتا با دنت می‌توانید از طعم‌های مختلف دنت یا دسر دنت استفاده کنید. قبل از شروع کار شیر و خامه را از ۳۰ دقیقه قبل از یخچال بیرون بیاورید تا هم‌دمای محیط شوند. برای تهیه این دسر ساده با دنت، مراحل زیر را دنبال کنید.

مرحله اول: شیر، شکر و خامه را با هم مخلوط کنید

در ابتدا لایه پاناکوتای دسر را درست کنید. برای این کار شیر را در یک قابلمه کوچک بریزید و روی حرارت قرار دهید. پودر قند و وانیل را اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا در شیر حل شوند. سپس خامه صبحانه را اضافه کنید و مدام مواد را هم بزنید تا خامه در شیر، کاملا باز شود و مایه یکدستی درست شود. بعد از چند دقیقه قابلمه را از روی حرارت بردارید.

برای خرید قند، وانیل، شیر و خامه صبحانه می‌توانید به روش‌های حضوری و اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش اقدام کنید.

مرحله دوم: ژلاتین را اضافه کنید

ژلاتین را اگر به صورت پودری استفاده می‌کنید، نصف ژلاتین (۱ قاشق غذاخوری) را مستقیما داخل مایه بالا بریزید، اگر ورقه ژلاتین دارید، ژلاتین‌ها را در یک لیوان با ۴ قاشق غذاخوری آب سرد بیندازید و روی حرارت ملایم یا بخار کتری بن ماری کنید تا کاملا حل شود. سپس نصف ژلاتین حل شده را به مایه پاناکوتا اضافه کنید. قابلمه را دوباره روی شعله گاز بگذارید تا کمی حرارت ببیند و مواد پاناکوتا با ژلاتین یکدست شوند.

مایه پاناکوتا را هم بزنید و در صورت تمایل یک یا دو قطره رنگ خوراکی صورتی به آن اضافه کنید. بعد از ۲ الی سه دقیقه قابلمه را از روی حرارت بردارید. مایه پاناکوتا که کمی از دما افتاد، یک لایه از آن را داخل چند لیوان یا قالب سرو مورد نظرتان بریزید و حدود یک ساعت در یخچال بگذارید تا پاناکوتا خودش را بگیرد.

مرحله سوم: دنت را اضافه کنید

در این فاصله، یک بسته دنت توت فرنگی را باز کنید و ۱ قاشق غذاخوری باقیمانده ژلاتین را به همراه ۲ قاشق غذاخوری آب جوش به دنت اضافه کنید (اگر ورقه‌ ژلاتین را از قبل با آب جوش حل کرده‌اید، نصف باقی‌مانده ژلاتین حل شده را اضافه کنید.) دنت را که با ژلاتین حل کردید، قالب یا لیوان‌های پاناکوتا را از یخچال بیرون بیاورید و مایه دنت را روی لایه پاناکوتا بریزید و سطح آن را صاف کنید. دوباره قالب‌ها را برای چند دقیقه در یخچال قرار دهید.

حتما بخوانید  ۳ مدل طرز تهیه فرنی بلغور جو دوسر با انواع میوه | صبحانه لذیذ و مقوی

انواع دسر دنت با طعم‌های مختلف را می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های حضوری و اینترنتی خریداری کنید و در جشنواره دنت ۱۴۰۲ شرکت کنید. شرایط شرکت در جشنواره، شرایط قرعه‌کشی و جوایز نفیس آن را در انتهای مقاله برای شما توضیح می‌دهیم.

مرحله چهارم: ژله توت فرنگی را درست کنید

در آخر، پودر ژله توت فرنگی را در یک لیوان آب جوش بریزید و هم بزنید تا دانه‌های ژله در آب حل شوند. وقتی ژله از دما افتاد و خنک شد، آن را روی لایه دنت دسر بریزید و دوباره دسر را در یخچال بگذارید تا خودش را کاملا بگیرد.

مرحله آخر: دسر پاناکوتا با دنت را سرو کنید

به مدت ۳ تا ۴ ساعت صبر کنید تا لایه‌های دسر پاناکوتا با دنت و ژله سفت شوند و سپس روی آن را با مقداری خامه فرم گرفته، تکه‌های میوه توت فرنگی یا بیسکویت خرد شده تزیین کنید.

می‌توانید بیسکویت و پودر ژله با طعم‌های مختلف را به روش‌های حضوری و اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

انواع نوشیدنی و دسر دنت

انواع نوشیدنی و دسر دنت

اگر دوست دارید انواع دسر با دنت درست کنید خبر خوب این است که شرکت «دنون لبنی پارس» در «جشنواره دنت ۱۴۰۲»، محصولات پرطرفدار خود با «برند دنت» را با تخفیف‌های هیجان‌انگیز عرضه کرده است. شما می‌توانید با خرید این محصولات از فروشگاه‌های افق کوروش سراسر کشور علاوه بر بهره بردن از تخفیف روی طیف وسیعی از محصولات دنت، در قرعه کشی این جشنواره هم شرکت کرده و شانس خود را برای برنده شدن جوایز نفیس این جشنواره بالا ببرید.

انواع نوشیدنی دنت

انواع نوشیدنی دنت

نوشیدنی‌ها به دسته خوراکی‌های مایع گفته می‌شود که پایه آب، آبمیوه، شیر و … دارند. انواع نوشیدنی می‌تواند علاوه بر آبرسانی و هیدراته کردن بدن، خواص مختلفی هم برای سلامتی داشته باشد. از طرفی نوشیدنی‌ها طعم‌های مختلفی دارند که به راحتی می‌توانید در برنامه غذایی روزانه خود جای بدهید.

دنت، طیف وسیعی از نوشیدنی‌ها با طعم‌ها و بر پایه آبمیوه یا شیر و شکلات را تولید کرده است که با بالاترین کیفیت در دسترس مشتریان قرار می‌دهد. از طعم و خواص نوشیدنی‌های دنت به صورت سرد یا گرم می‌توانید لذت ببرید و در جشنواره دنت افق کوروش با جوایز ارزنده شرکت کنید.

  • نوشیدنی طالبی ۲۰۰ میلی لیتر دنت
  • نوشیدنی توت فرنگی ۲۰۰ گرمی دنت
  • نوشیدنی موزی ۲۰۰ گرمی دنت
  • نوشیدنی شکلات ۲۰۰ میلی‌لیتر دنت
  • نوشیدنی شیر کاکائو  ۱۲۵ گرمی دنت
  • نوشیدنی شیر موز  ۱۲۵ گرمی دنت
  • میکس نوشیدنی ۶ عدد شیر طعم‌دار ۷۵۰ گرمی دنت

انواع دسر دنت

انواع دسر دنت

دسرها به وعده‌ غذایی (سبک‌تر از وعده اصلی) گفته می‌شوند که بعد از وعده اصلی سرو می‌شوند و معمولا طعم شیرین دارند. دسرها می‌توانند علاوه بر کمک به هضم بهتر غذا، لذت خوردن غذا را چند برابر کنند.

هر چند برخی افراد ترجیح می‌دهند خودشان دسرهای خانگی درست کنند اما دسرهای آماده هم برای کسانی مناسب هستند که وقت کافی ندارند یا اینکه می‌خواهند از طعم‌های جدید و تازه لذت ببرند. دسرها معمولا به دو دسته دسرهای میوه‌ای و دسرهای بر پایه شیر تقسیم می‌شوند که هر کدام ویژگی‌های خاص خودشان را دارند.

حتما بخوانید  طرز تهیه ۲ مدل دسر با بیسکویت پتی بور و پودینگ فوری و مجلسی

دسرهای میوه‌ای: این دسرها در اصل نوعی آبمیوه هستند و در آنها از خود میوه یا آب میوه‌های طبیعی استفاده می‌شود و می‌توانید در هر فصلی، از طعم آنها لذت ببرید. همچنین به خاطر استفاده از میوه‌های طبیعی در تهیه آنها،‌ فواید و خواص هر کدام از میوه‌ها برای سلامتی را در خود دارند. انواع دسرهای میوه‌ای دنت شامل موارد زیر می‌شوند که با خرید آنها می‌توانید با یک تیر، چند نشان بزنید و علاوه بر تخفیف‌های بالا و شرکت در جشنواره نوروزی دنت، از طعم و خواص این دسرها هم بهره‌مند شوید:

  • دسر موزی ۱۰۰ گرمی دنت
  • دسر توت فرنگی ۱۰۰ گرمی دنت
  • دسر طالبی ۱۰۰ گرمی دنت
  • دسر پسته ۱۰۰ گرمی دنت

دسر بر پایه شیر: دسته دیگر دسرهای دنت، دسرهایی هستند که در مواد پایه‌ای آنها از شیر استفاده شده است، بنابراین سرشار از کلسیم هستند و برای سلامت بدن بسیار مفیدند. برای تنوع‌بخشی به محصولات این برند، دنت طعم‌های مختلفی را برای هر طبع و سلیقه‌ای طراحی و تولید کرده است. این محصولات را هم می‌توانید در جشنواره دنت ۱۴۰۲ افق کوروش با تخفیف‌های هیجان‌انگیز خریداری کنید:

  • دسر شکلاتی ۱۰۰ گرمی دنت
  • دسر کارامل ۱۰۰ گرمی دنت
  • دسر پاپ شکلاتی بسته ۶ عددی دنت
  • دسر بیسکویتی ۱۰۰ گرمی دنت

انواع دسر نوشیدنی دنت

انواع دسر نوشیدنی دنت

دسرهای نوشیدنی دنت، بافتی غلیظ‌تر از شیر دارند ولی پایه اصلی آن‌ها همان شیر است. در این دسرهای نوشیدنی از شیر تازه بدون چربی گاو، خامه، شکر، نشاسته اصلاح شده ذرت، پودر تراویده شیر، استابلایزر، نمک و آب استفاده شده و بسته به نوع دسر به آنها افزودنی‌های دیگری مثل بیسکویت، شکلات، پودر کاکائو، کاپوچینو و … اضافه شده است.

این دسرها، بافت روان و غلظت خوبی دارند و به عنوان یک صبحانه یا عصرانه‌ مقوی می‌توانید در برنامه غذایی خودتان یا فرزندانتان قرار دهید. در جشنواره نوروزی دنت می‌توانید دسرهای نوشیدنی زیر را با تخفیف خریداری کنید.

  • دسر نوشیدنی کاپوچینو ۲۰۰ سی سی دنت
  • دسر نوشیدنی بیسکویتی ۲۰۰ سی سی دنت

انواع دسر تاپر دنت

انواع دسر تاپر دنت

«دسر تاپر» یک محصول جدید از شرکت دنون لبنی پارس است که بر پایه شیر درست شده و روی بسته‌بندی آن، قسمتی طراحی شده که دراژه‌های رنگی، اسمارتیز یا غلات رنگی ریخته شده است. در هنگام خوردن دسر تاپر، بعد از باز کردن دنت، می‌توانید این دراژه‌های رنگی را روی دنت بریزید و از طعم جذاب آن‌ها لذت ببرید.

دسرهای تاپر به خاطر استفاده از شیر در ترکیبات آنها، محصولاتی مقوی و مفید برای سلامت استخوان‌ها و سرشار از کلسیم هستند. می‌توانید دسر تاپر را به عنوان صبحانه، عصرانه یا بعد از فعالیت ورزشی خود میل کنید.

این دسر شرکت دنت، حاوی شیر تازه بدون چربی گاو، خامه تازه، شکر، نشاسته ذرت و استابلایزر است که بسته به نوع دسر تاپر، به دسر تاپر شکلاتی پودر کاکائو و پودر شکلات و به دسر تاپر وانیلی، عصاره یا پودر وانیل اضافه شده است. این دسرها را به مدت ۵۰ روز در دمای ۱ تا ۴ درجه سانتی‌گراد می‌توانید نگهداری کنید.

  • دسر تاپر وانیل ۱۰۰ گرمی دنت
  • دسر تاپر شکلات ۱۰۰ گرمی دنت
  • دسر تاپر شکلاتی با غلات قلبی ۱۰۰ گرمی دنت

جشنواره دنت ۱۴۰۲

جشنواره دنت 1402

به ازای خرید هر ۳ محصول دنت = ۱ شانس برنده شدن

جوایز:

  • ۲۰ عدد گلکسی واچ ۴ سامسونگ
  • ۲۰ عدد اسپیکر JBL
  • ۲۰ عدد پاور بانک Anker
  • ۲۰ عدد هدست JBL
  • ۲۰ عدد ایرفون JBL

* جهت شرکت در قرعه کشی حتما شماره همراه خود را به صندوقدار اعلام کنید.

تخفیفات لبنیات افق کوروش

تاریخ شروع: ۲۷ بهمن ۱۴۰۲

تاریخ اتمام: ۲۷ اسفند ۱۴۰۲

کالابرگ الکترونیک