جوانسازی پوست صورت با داروهای گیاهی

جوانسازی پوست صورت با داروهای گیاهی


29 تیر 1400 . زمان مطالعه: 11 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
جوانسازی پوست با داروهای گیاهی

با افزایش سن بیشتر افراد به دنبال راهکارهایی هستند که پیری پوست و ایجاد چین و چروک های پوستی را به تعویق بیندازند. هر چقدر سن ما بیشتر می شود، پوست به سمت خشک شدن و تیره شدن گرایش پیدا می کند و رفته رفته چروک های ریزی روی پوست ظاهر می شود. انعطاف پذیری پوست کاهش پیدا می کند و همه این ها موجب می شود تا پوست ما دیگر شادابی و زیبایی روزهای جوانی را نداشته باشد. اما از زمان های قدیم استفاده از گیاهان جوان کننده برای مراقبت از پوست، به عنوان روشی مؤثر شناخته می شد. در این مقاله از مجله کوروش می توانید با روش های جوانسازی پوست با داروهای گیاهی بیشتر آشنا شوید.

 

 

۱- جنسینگ بهترین داروی گیاهی برای زیبایی پوست صورت

 

جنسینگ بهترین داروی گیاهی برای زیبایی پوست صورت

 

جنسینگ یک گیاه فوق العاده برای جوانسازی پوست با داروهای گیاهی است. قوی ترین داروی گیاهی شناخته شده ضد پیری که در تمام دنیا برای مراقبت از پوست و رفع چین و چروک پوستی استفاده می شود. این گیاه موجب کاهش پف صورت می شود و در جوانسازی پوست صورت بسیار مؤثر است. برای مصرف جنسینگ بهتر است آن را به صورت چای مصرف کنید. این دمنوش گردش خون را افزایش می دهد و موجب بهبود وضعیت پوست می شود. جنسینگ خاصیت ضد التهابی دارد و می تواند پوست را ترمیم کند. استفاده از روش های طبیعی و مصرف گیاهان دارویی از ایجاد چروک های پوستی جلوگیری می کند. از همین رو به جای جوان سازی پوست با لیزر و استفاده از کرم های شیمیایی بهتر است ابتدا از این روش های استفاده کنید.

 

 

۲- دارچین از گیاهان جوان کننده

 

دارچین از گیاهان جوان کننده

 

دارچین یک گیاه ضد درد، ضد التهاب، ضد آرتریت، ضد سرطان، ضد دیابت، ضد قارچ، ضد التهاب، ضدعفونی کننده، ضد اسپاسم، ضد ویروس، قابض، ضد باکتری و آرام بخش است. این گیاه برای جوان سازی پوست در طب اسلامی بسیار مؤثر است. برای مصرف دارچین بهترین روش تهیه چای یا دمنوش آن است. برای این کار باید مقداری دارچین را با آب داغ ترکیب کنید. سپس یک قاشق عسل به آن اضافه کنید. می توانید مقداری دارچین به چای نیز اضافه کنید. از آن جایی که دارچین خاصیت ضد التهابی دارد به از بین بردن آکنه های پوستی کمک می کند. استفاده از این ماسک برای جوان سازی پوست صورت و همچنین کاهش قرمزی پوست و حفظ رطوبت پوستی بسیار مفید است. برای این کار باید ابتدا ماسک را روی بخش کوچکی از پوست تست کنید. در صورتی که پوستتان تحریک نشد، می توانید از ماسک دارچین برای تمام صورت استفاده کنید. برای درست کردن این ماسک باید ۳ قاشق غذاخوری عسل را با مقداری دارچین ترکیب کنید و برای ۳ تا ۵ دقیقه روی پوست قرار دهید. سپس صورت خود را با آب خنک بشویید.

 

 

بیشتر بخوانید » خواص دارویی و درمانی دارچین برای سلامتی بدن «

حتما بخوانید  آموزش طرز تهیه 4 ماسک خانگی با عسل | قوی‌ترین ماسک ترمیم کننده انواع پوست

 

 

۳- گل همیشه بهار، سریع ترین راه جوانسازی پوست

 

گل همیشه بهار، سریع ترین راه جوانسازی پوست

 

گل همیشه بهار یک گیاه ضد التهاب و ضد ویروسی است و علاوه بر فواید زیادی که برای سلامت دارد، در بهبود زخم ها و قرمزی پوست و همچنین درمان اگزما، آفتاب سوختگی و جوانسازی پوست بسیار مؤثر است. برای مصرف گل همیشه بهار می توانید گل های تازه و خشک گیاه را در آب جوش دم کنید. دمنوش گل همیشه بهار طعم شیرین و تلخی دارد و رایحه آن بسیار خاص و متفاوت است. آنتی اکسیدان های موجود در گل همیشه بهار می تواند از پوست شما در برابر رادیکال های آزاد محافظت کند و به رفع چین و چروک ها نیز کمک کند.

 

 

۴- بابونه، از بهترین گیاهان برای جوانسازی پوست با داروهای گیاهی

 

بابونه، از بهترین گیاهان برای جوانسازی پوست با داروهای گیاهی

 

جوان سازی پوست در طب اسلامی و سنتی معمولاً توسط گیاهان دارویی انجام می شود. بابونه یکی از بهترین گیاهان برای جوانسازی پوست است. مصرف دمنوش بابونه به دلیل داشتن خواص ضد التهابی قرمزی پوست را کاهش می دهند و برای التیام زخم ها نیز بسیار مفید است. برای مصرف این گیاه می توانید هم از دمنوش بابونه و هم بخور بابونه برای پوست استفاده کنید.

 

 

این مقاله را بخوانید: خواص و فواید بابونه برای درمان بیماری های جسمی و روحی «

 

 

۵- گشنیز، بهترین گیاه جوان سازی پوست در طب اسلامی

 

گشنیز، بهترین گیاه جوان سازی پوست در طب اسلامی

 

گشنیز خواص زیادی برای بدن دارد. این گیاه ضدعفونی کننده و ضد قارچ است. برای درمان جوش می توانید گشنیز خشک را با آب لیمو ترش تازه ترکیب کنید و روی پوست قرار دهید. برای برخورداری از خواص این سبزی ارزشمند نیز می توانید آن را به صورت روزانه همراه با غذا یا به صورت دمنوش مصرف کنید.

 

 

۶- زردچوبه، بهترین گیاه برای جوان سازی پوست در طب اسلامی

 

زردچوبه، بهترین گیاه برای جوان سازی پوست در طب اسلامی

 

برای جوانسازی پوست با داروهای گیاهی می توانید از زردچوبه نیز استفاده کنید. زردچوبه سرشار از آنتی اکسیدان است و برای سلامت بدن بسیار مفید است. مصرف زردچوبه می تواند به کاهش چین و چروک پوستی و جوانسازی پوست کمک زیادی کند. این ادویه برای جوان سازی پوست صورت آقایان و خانم ها بسیار مؤثر است و در تمام دنیا شناخته شده است.

 

 

۷- پونه کوهی، از بهترین گیاهان برای جوانسازی پوست

 

پونه کوهی، از بهترین گیاهان برای جوانسازی پوست

 

پونه کوهی یکی دیگر از گیاهان فوق العاده برای جوانسازی پوست بدن و صورت است. پونه کوهی یک داروی ضد پیری و پاکسازی است که به از بین بردن آلودگی های پوست کمک زیادی می کند. این گیاه به پیشگیری و درمان جوش و آکنه نیز بسیار کمک می کند. برای مصرف پونه کوهی می توانید از دمنوش آن استفاده کنید و یا آن را به ماست اضافه کنید و میل کنید.

 

 

بیشتر بخوانید » بهترین روش های درمان جوش کمر و سر شانه «

 

 

۸- گیاه دارویی چریش، گیاهی مؤثر در جوان سازی پوست در طب اسلامی

 

گیاه دارویی چریش، گیاهی مؤثر در جوان سازی پوست در طب اسلامی

 

گیاه چریش یا نیم یکی از بهترین گیاهان ضد پیری است. این گیاه ضد باکتری و ضد قارچ است و برای پاکسازی پوست بسیار مفید است. برای جوانسازی پوست با داروهای گیاهی بهتر است از چریش نیز استفاده کنید و ببینید که چگونه پوست شما نرم و لطیف می شود. این گیاه در درمان جوش، درمان بیماری های عفونی، بهبود وضعیت گوارش، درمان ریزش مو، تقویت سیستم ایمنی بدن و همچنین تصفیه خون بسیار مؤثر است. برای مصرف گیاه چریش می توانید آن را به صورت خوراکی یا موضعی استفاده کنید.

 

 

۹- سیر، از بهترین گیاهان دارویی برای جوانسازی پوست

 

سیر، از بهترین گیاهان دارویی برای جوانسازی پوست

 

سیر همیشه در لیست بهترین ها برای جوانسازی پوست با داروهای گیاهی قرار دارد. سیر یک تقویت کننده و ضد باکتری و ضد ویروس قوی است. این گیاه در درمان آکنه مؤثر است و می تواند فرآیند پیر شدن پوست را کندتر کند. تحقیقات نشان می دهد که بدن و پوست افرادی که بیشتر از سیر استفاده می کنند، دیرتر پیر می شود.

حتما بخوانید  6 مرحله ساده و قدم به قدم آموزش آرایش ملایم صورت

 

 

۱۰- آووکادو، از بهترین گیاهان جوان کننده

 

آووکادو، از بهترین گیاهان جوان کننده

 

آووکادو یک گیاه فوق العاده برای درمان چین و چروک و تأمین رطوبت پوست است. مصرف این گیاه از تورم و التهابات پوستی جلوگیری می کند و در جوانسازی پوست بسیار مؤثر است. می توانید آووکادو را در سالاد بریزید و مصرف کنید و یا از آن به عنوان ماسک استفاده نمایید.

 

 

۱۱- آویشن، گیاهی مفید برای جوانسازی پوست

 

آویشن، گیاهی مفید برای جوانسازی پوست

 

برای جوانسازی پوست با داروهای گیاهی، آویشن یک گیاه شناخته شده است که از قدیم نیز مورد استفاده قرار می گرفت. این گیاه یک مرطوب کننده و آبرسان قوی برای پوست است و با تأمین رطوبت مورد نیاز پوست از ایجاد چین و چروک پوستی جلوگیری می کند. برای بهره مند شدن از خواص این گیاه می توانید از دمنوش آن استفاده کنید و یا آن را در غذاها بریزید و میل نمایید.

 

 

بیشتر بخوانید » بررسی خواص و فواید آویشن برای سلامتی بدن «

 

 

۱۲- گزنه، بهترین گیاه برای جوان سازی پوست در طب اسلامی

 

گزنه، بهترین گیاه برای جوان سازی پوست در طب اسلامی

 

گزنه یک گیاه فوق العاده برای از بین بردن چین و چروک و لکه های پوستی است. این گیاه سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی، ویتامین D، کربوهیدرات؛ پروتئین، اسید آمینه و ویتامین C است. مصرف گزنه از ایجاد التهاب پوستی جلوگیری می کند و در کنترل چربی پوست بسیار مؤثر است. برای بهره مند شدن از خواص بی نظیر این گیاه می توانید از ماسک گزینه استفاده کنید. به منظور تهیه ماسک گزینه می توانید برگ های گیاه را خرد کنید. سپس برگ های خرد شده را داخل آب جوش بیندازید. سپس عصاره گیاه را با استفاده از پنبه روی پوست بمالید. استفاده از دمنوش گزنه نیز برای سلامت و جوانسازی پوست بسیار مفید است.

 

 

۱۳- جعفری، بهترین گیاه برای جوانسازی پوست صورت و بدن

 

جعفری، بهترین گیاه برای جوانسازی پوست

 

جعفری گیاهی معطر و فوق العاده مفید برای شادابی پوست است. این سبزی از ویتامین جوان سازی پوست یعنی ویتامین C است و از همین رو به از بین بردن چین و چروک پوستی و زخم ها و لکه های پوستی کمک زیادی می کند. برای استفاده خواص جعفری برای پوست می توانید از دمنوش جعفری استفاده کنید و یا آن را در کنار غذا میل کنید.

 

 

۱۴- گل گاو زبان، گیاهی مفید برای جوانسازی پوست

 

گل گاو زبان، گیاهی مفید برای جوانسازی پوست

 

گل گاو زبان یک گیاه بی نظیر با خواص فوق العاده است. از این گیاه بیشتر به صورت دمنوش استفاده می شود و خواص درمانی شگفت انگیزی بر لطافت و نرمی پوست دارد. اثرات دمنوش گل گاو زبان درست مثل یک قرص جوان سازی پوست، خشکی و شکنندگی پوست را درمان می کند و ظاهری نرم و صاف به پوست می بخشد.

 

 

جمع بندی نهایی

 

این روزها روش های متعددی برای جوانسازی پوست صورت و بدن و به تعویق انداختن پیری وجود دارد. بسیاری از افراد برای از بین بردن چین و چروک های پوستی از انواع کرم جوان سازی پوست صورت و بدن استفاده می کنند و یا دست به جراحی و بوتاکس می زنند. اما از سال های دور و از زمان های قدیم برای جوانسازی پوست صورت و بدن از گیاهان دارویی استفاده می شد. هنوز هم از عصاره این گیاهان در انواع کرم و محصولات مراقبت از پوست استفاده می شود.

 

 

منابع: herbeday، sixtyandme

 

کالابرگ الکترونیک