۴ دلیل برای سرمایه گذاری در فرانچایز | چطور یک فرانچایز مناسب پیدا کنیم؟

۴ دلیل برای سرمایه گذاری در فرانچایز | چطور یک فرانچایز مناسب پیدا کنیم؟


11 مرداد 1400 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
چهار دلیل برای سرمایه گذاری در فرانچایز؛ چه طور یک فرانچایز مناسب پیدا کنید؟

دلایل زیادی برای سرمایه گذاری در فرانچایز وجود دارد. در دوران پاندمی کرونا بسیاری از مشاغل دچار مشکل شده اند. بسیاری از افراد رضایت شغلی ندارند. بیکاری نسبت به پیش از همه گیری تا حد زیادی افزایش یافته و امنیت شغلی زیادی وجود ندارد. بسیاری از آمریکایی ها در طول پاندمی فرصتی پیدا کردند تا در مورد آینده خود در شرکت هایی که در آن مشغول به کار بوده اند، دوباره فکر کنند. در این میان مشاغل آنلاین رشد چشمگیری کرده اند و مجبور شده اند تا خدمات نوآورانه ای را برای بقا ارایه دهند. بسیاری از افراد حالا به راه اندازی یک کسب و کار فکر می کنند. اما در این مقاله از مجله کوروش به دلایلی که می توان به سرمایه گذاری در فرانچایز برای راه اندازی یک کسب و کار فکر کرد، پرداخته ایم.

هیچ چیز منطقی تر از سرمایه گذاری در فرانچایز نیست

 

هیچ چیز منطقی تر از سرمایه گذاری در فرانچایز نیست

 

برای راه اندازی و سرمایه گذاری در کسب و کار هیچ چیز منطقی تر از سرمایه گذاری در کسب و کار های زنجیره ای نیست. شیوع کووید ۱۹ نرخ بیکاری را سرسام آور کرده است. بر اساس آمار موسسه سیاست های اقتصادی ایالات متحده تا ژوئیه ۲۰۲۰ نزدیک به ۲۴.۵ میلیون آمریکایی در پی شیوع بیماری کرونا بیکار بوده اند. از هر ۴ کارگر یک نفر در پرداخت صورت حساب های خود با مشکل مواجه شده است. به این حال آمریکا تلاش زیادی برای جبران شکاف اقتصادی کرد و تا ماه جولای ۹.۳ میلیون شغل ایجاد کرد. متاسفانه بسیاری از آمریکایی ها بیکار هستند و این موضوع می تواند منجر به بروز سطوح بالای استرس در آن ها شود. بر اساس یک نظرسنجی در ماه ژوئن بیش از ۴۰ درصد از آمریکایی ها حداقل یک وضعیت نامطلوب از سلامت روانی یا رفتاری ناشی از همه گیری را گزارش کردند. اضطراب در چنین شرایطی کاملا طاقت فرسا است. بنابراین برای راه اندازی کسب و کار شاید در چنین شرایطی ایده آل ترین حالت، سرمایه گذاری در فرانچایز باشد. این در حالی است که بر اساس پیش بینی کارشناسان این حوزه سال ۲۰۲۱ سال پیشتازی بحث سرمایه گذاری در فرانچایز است.

 

 

بیشتر بخوانید » فرانچایز یا حق نمایندگی چیست «

 

 

سرمایه گذاری در فرانچایز با کمترین و ارزان ترین منابع

 

سرمایه گذاری در فرانچایز با کمترین منابع

 

برای سرمایه گذاری در فرانچایز فرصت های زیادی وجود دارد. فرصت هایی که نیاز به منابع مالی نسبتا کمی دارد. وقتی بسیاری از افراد به فکر راه اندازی فرانچایز هستند، گزینه های گران قیمت به ذهنشان می رسد. گزینه هایی مانند مک دونالد یا پلنت فیتنس. اما باید در نظر بگیرید که سرمایه گذاری در فرانچایز مدل های تجاری مختلفی دارد. گستردگی و فرصت های کار از خانه در این مدل بسیار زیاد است. بهتر است لیستی از برترین فرانچایزهای ارزان قیمت تهیه کنید. بعد در مورد مدیریت و سرمایه گذاری در آن ها بیشتر تحقیق کنید. در دوران پاندمی به لطف فناوری می شود بسیاری از مشاغل را به راحتی از خانه اداره کرد.

حتما بخوانید  3 تغییر عمده رفتار مصرف کننده در شکل گیری آینده تجربه مشتری

 

بیشتر بخوانید » چطور با افق کوروش کسب و کار خودمان را فرانچایز کنیم «

 

 

فراهم شدن فرصتی برای رشد از طریق فرانچایز

 

فراهم شدن فرصتی برای رشد از طریق سرمایه گذاری در فرانچایز

 

سرمایه گذاری در فرانچایز به افراد فرصت مالکیت مشاغل کوچک و ارتباط با یک شبکه بزرگ تجاری را می دهد. همین موضوع شرایطی را برای رشد فراهم می کند. بسیاری از فرانچایزرهای جدید هیچ تجربه تجاری یا دانش در مورد صنعتی که برای سرمایه گذاری انتخاب کرده اند، نداشته اند. فرانچایزرها عموما فرصت آموزش و پشتیبانی دریافت می کنند. آن ها از امنیت یک مدل تجاری اثبات شده برخوردارند. در عین حال موفقیت آن ها تضمین شده است و ریسک محدودی برایشان وجود دارد.

 

 

تعادل میان کار و زندگی

 

تعادل میان کار و زندگی با سرمایه گذاری در فرانچایز

 

یکی از مزایای سرمایه گذاری در فرانچایز این است که شما می توانید رییس خودتان باشید. این شما هستید که برنامه زمانی خود را با بسیاری از کارها و مدل ها تنظیم می کنید. دیگر مجبور نیستید ۹ صبح تا ۵ بعد از ظهر کار کنید. انعطاف پذیری زیادی در کارها و برنامه هایتان ایجاد خواهد شد. فرصت شرکت در رویدادها، صرف زمان برای خانواده خواهید داشت. این موضوع باعث کاهش سطح استرس شما و ارتقای کیفیت زندگی تان می شود. میزان بیکاری زیاد است بنابراین فرصت دارید تا گزینه های با استعدادی را برای سپردن کارها در کسب و کارتان استخدام کنید. اما باید این موضوع را در نظر بگیرید که راه اندازی یک کسب و کار جدید مستلزم سخت کوشی و تلاش است. باید تعادل بین کار و زندگی را به خوبی ایجاد کنید.

 

 

چطور یک فرانچایز مناسب برای سرمایه گذاری پیدا کنیم؟

 

چطور یک فرانچایز مناسب برای سرمایه گذاری پیدا کنید؟

 

پیدا کردن یک فرانچایز برای سرمایه گذاری نیاز به تحقیق زیادی دارد. بسیاری از مردم به اشتباه فکر می کنند که برای سرمایه گذاری در فرانچایز باید از یک کسب و کار و یا نحوه اداره آن خوششان بیاید. ممکن است شما حیوان خانگی خود را دوست داشته باشید، اما افتتاح فروشگاه حیوانات خانگی ممکن است انتخاب مناسبی برای شما نباشد. اهداف سرمایه گذاری مالی خود را تعیین کنید تا بتوانید در مسیر درست مالکیت مشاغل قرار بگیرید. برای موفقیت در فرانچایز باید چند کار روی کاغذ بیاورید.

حتما بخوانید  همه چیز درباره جمعه سیاه (بلک فرایدی) و مزایا و معایب آن

 

 

بودجه شما چقدر است؟

 

اولین قدم برای سرمایه گذاری در فرانچایز این است که تعیین کنید بودجه شما چقدر است. برای سرمایه گذاری در فرانچایز در شروع شما نیاز به یک سرمایه گذاری اولیه دارید. فرانچایزرهای زیادی با قیمت های مناسب وجود دارند. حتی می توانید از ۱۵ هزار دلار شروع کنید. قطعا اگر ذخیره مالی زیادی ندارید، به سراغ مراکز فست فود و یا تناسب اندام نروید. برای سرمایه گذاری در آن ها حداقل به یک میلیون دلار سرمایه اولیه نیاز دارید.

 

 

چه تعداد کارمند نیاز است؟

 

برای سرمایه گذاری در فرانچایز پس از بحث هزینه باید به پرسنل و تعداد آن ها فکر کنید. اگر می توانید انعطاف پذیری خوبی بین کار و زندگی شخصی داشته باشید، بهتر است در شروع ماجرا کار را با کارکنان محدود شروع کنید. در عین حال می توانید از کارکنان دورکار با هزینه کمتر استفاده کنید.

 

 

این مقاله را بخوانید» ۷ راهکار دقیق برای مدیریت هوشمندانه فرانچایز «

 

 

آیا ویترین فروشگاه را ترجیح می دهید؟!

 

آیا ویترین فروشگاه را ترجیح می دهید؟!

 

وقتی به سرمایه گذاری در فرانچایز، بودجه و تعداد کارکنان فکر می کنید، بهتر است برای خود مشخص کنید که ترجیح می دهید چطور کار کنید. این که آیا ویترین فروشگاه را ترجیح می دهید یا دوست دارید در خانه کار کنید. به عنوان مثال نماینده های مغازه های پیراشکی فروشی و یا آرایشگاه را تصور کنید. آن ها به ندرت گزینه های ارزان قیمت را در نظر می گیرند. معمولا دفتر کار و یا ون دارند. اما برخی گزینه ها را می توان با تلفن همراه و تعداد کارکنان کمتر بدون حضور در محیط کار اداره کرد. در این صورت دیگر شما نیازی به پرداخت اجاره بها ندارید.

 

شناخت بازار

 

برای سرمایه گذاری در فرانچایز باید بازار را به خوبی بشناسید. این که بدانید کسب و کار خود را در کجا اداره می کنید. هنگامی که به این موضوعات پرداختید، جستجوی خود را کمی محدود تر کنید. باید ببینید که آیا در آن محدوده رقبایی وجود دارند یا نه. بهتر است با سایر فرانچایزرها پیش از انجام هر کاری صحبت کنیم. دریافت بازخورد آن ها به شما کمک زیادی کند. آن ها می توانند ارزش های زیادی را با شما به اشتراک بگذارند.

 

 

سخن پایانی

 

سخن پایانی

 

بهتر است پیش از راه اندازی و سرمایه گذاری در فرانچایز به صورت کامل تحقیقات را انجام دهید. صحبت با افراد پر تجربه در این زمینه و بررسی کسب و کاری که می خواهید راه اندازی کنید از اهمیت زیادی برخوردار است. شما باید در بین گزینه های زیاد، موجود و مورد علاقه تان محدودیت های مالی و موانع را در نظر بگیرید.

 

 

منبع: forbes

 

 

کالابرگ الکترونیک