۲ طرز تهیه میگو سرخ شده + ۱۱ نکته خوشمزه شدن میگو

۲ طرز تهیه میگو سرخ شده + ۱۱ نکته خوشمزه شدن میگو


20 آذر 1400 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
نکات تهیه میگو سرخ شده

طرز تهیه میگو سرخ شده با طعم عالی و رستورانی نیاز به دانستن یکسری نکات طلایی دارد. در طرز پخت میگو سرخ شده نکات آماده کردن میگو را رعایت می‌کنید؟ در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش ۲ روش درست کردن میگو سرخ شده، ۱۱ نکته طلایی درباره خوشمزه شدن طعم میگو سرخ شده ساده و بدون آرد و میگوی سرخ شده با آرد سوخاری، شیوه‌های به عمل آوردن میگو، روش های گرفتن بوی زهم میگو، روش‌های مختلف به کار بردن میگو در غذاهای مختلف و … را به شما می‌گوییم.

 

 

میگو را چطور به عمل بیاوریم؟

 

میگو را چطور به عمل بیاوریم؟

 

احتمالا میگوهایی که در ایران تهیه می‌کنید، به صورت خام تازه یا منجمد هستند. برخی از برندهای فروش میگو، قبل از بسته‌بندی محصول خود، آن را به عمل می‌آورند. اما اگر شما خودتان میگوی تازه یا منجمد خریداری کردید، می‌توانید به روش‌های زیر میگوها را به عمل بیاورید و بعد آن را سرخ کنید یا در تهیه غذاهای مختلف استفاده کنید. پیشنهاد می‌کنیم مقاله راهنمای خرید میگوی تازه را هم بخوانید.

 

 

روش اول: میگوها را در آب نمک بپزید

 

در این روش داخل یک قابلمه را تا نیمه آب بریزید. به آب، نمک هم اضافه کنید. میزان شوری آب را با یک تخم مرغ آزمایش کنید. اگر تخم مرغ روی سطح آب ماند، میزان غلظت نمک کافی است. قابلمه حاوی آب نمک را روی حرارت قرار دهید و صبر کنید که جوش بیاید. سپس میگوها را به آن اضافه کنید.

 

حدود ۵ تا ۷ دقیقه بعد از شروع جوشیدن مجدد آب داخل قابلمه، صبر کنید تا میگوها کمی بپزند. بعد از این که گوشت میگوها سفت شد و به رنگ قرمز درآمد، شعله را خاموش و آن را آبکش کنید. بد نیست بدانید میگوی خام نرم است و با کوچک‌ترین فشار، فرو می‌رود.

 

 

روش دوم: میگو را بدون آب بپزید

 

میگوها را بعد از تمیز کردن و شستن در یک قابلمه بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید. روی میگوها آب نریزید. درب قابلمه را حتما بگذارید. هر چند دقیقه یک بار قابلمه را تکان دهید تا میگو‌ها جابه‌جا بشوند. در این فاصله میگوها در آب خودشان پخته می‌شوند. این روش باعث می‌شود طعم میگوها حفظ شود و قوی‌تر باشد.

 

بعد از این حدود ۱۰ دقیقه که میگوها پختند، شعله گاز را خاموش کرده و صبر کنید میگوها سرد شوند. سپس پوست‌شان را جدا کرده و آن‌ها را فریز کنید.

حتما بخوانید  طرز تهیه 6 صبحانه لاکچری خوشمزه و جدید

 

 

طرز تهیه میگو سرخ شده با آرد سوخاری

 

تهیه میگو سرخ شده ساده

 

 

مواد لازم برای تهیه میگو سرخ شده با آرد سوخاری

 

  • میگو: ۱ کیلوگرم
  • آبلیمو: ۳ قاشق غذاخوری
  • آرد سفید و آرد سوخاری: هر کدام یک لیوان دسته‌دار فرانسوی
  • سیر تازه پوره شده یا پودر سیر: ۲ قاشق چای‌خوری
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه: به میزان لازم
  • روغن مایع: به میزان لازم

 

 

مراحل تهیه میگو سرخ شده با آرد سوخاری

 

برای این‌که یک میگو سرخ شده خوشمزه درست کنید می‌توانید از آرد سوخاری برای بافت میگو پفکی و خوشمزه استفاده کنید. در کنار موادی که در بالا به آن‌ها اشاره شد، می‌توان از ادویه‌‌های معطر دلخواه، سیر، پیاز رنده شده، حتی سبزی‌های معطر و خشک استفاده کنید.

 

 

مرحله اول: میگوها را مرینیت کنید

 

برای تهیه میگو سرخ شده، در یک کاسه آبلیمو، زردچوبه، فلفل، نمک و سیر پوست گرفته و له شده را بریزید. میگوهای تمیز را اضافه کنید و با مواد داخل کاسه به آرامی ماساژ دهید. روی ظرف را بپوشانید و در یخچال قرار دهید. صبر کنید که مواد به خورد میگوها بروند. سپس آن‌ها را خارج کنید.

 

 

مرحله دوم: میگوها را در مواد سوخاری بزنید

 

تخم مرغ را در یک کاسه بشکنید و کاملا بزنید تا زرده و سفید مخلوط شود. در یک کاسه دیگر، آرد سوخاری و در یک کاسه هم آرد سفید بریزید. میگوها را ابتدا در آرد سفید بزنید. سپس آن را در کاسه تخم مرغ بغلتانید و بعد از خارج کردن هر دو طرف آن را با آرد سوخاری آغشته کنید. در یک تابه روغن زیاد بریزید و بعد از داغ شدن، میگوها را سرخ کنید.

 

میگو سرخ شده را در صافی بریزید تا روغن اضافی‌اش خارج شود یا روی دستمال قرار دهید. این میگوها را می‌توانید با سس سرو کنید.

 

 

طرز تهیه میگو سرخ شده بدون آرد سوخاری

 

تهیه میگو سرخ شده بدون آرد سوخاری

 

مراحل درست کردن میگو سرخ شده ساده و بدون آرد سوخاری را قدم به قدم بخوانید.

 

مرحله اول: میگوها را مرینیت کنید

 

به جای سوخاری کردن میگوها، می‌توانید میگو را ساده و بدون سوخاری کردن سرخ کنید. در این روش ابتدا میگوها را رگ‌گیری کنید. سپس میگوها را مرینیت یا مزه‌دار کنید و ۱ الی ۲ ساعت استراحت دهید تا بوی آن‌‌ها کاملا گرفته شود. در مرحله آخر میگوها در یک تابه با مقداری روغن سرخ کنید.

 

 

مرحله دوم: میگوها را سرخ کنید و در سس گوجه فرنگی بگذارید

 

جنوبی‌ها معمولا میگوهای سرخ شده را در سس گوجه فرنگی یا رب گوجه فرنگی سرخ می‌کنند. برای این کار بعد از این که میگوها را سرخ کردید، در یک تابه گوجه فرنگی پوره شده یا رب رقیق شده گوجه فرنگی بریزید. تابه را روی حرارت قرار دهید تا طعم خام سس گوجه‌تان از بین برود. کمی که سس غلیظ شد، میگوهای سرخ شده را به تابه اضافه کنید.

 

هر دو طرف میگوها را به سس آغشته کنید تا کاملا طعم سس گوجه را بگیرند. سپس آن‌ها را سرو کنید.

 

 

نکات طرز تهیه میگو سرخ شده به صورت حرفه ای

 

نکات تهیه میگو سرخ شده

 

۱- برای این که میگو سرخ شده گرد نشود و شکل حلزونی نگیرد، قبل از سرخ کردن پشت میگو را ۴ برش به عمق نیم سانتی متر بزنید.

حتما بخوانید  2 طرز تهیه کتلت بادمجان با گوشت و بدون گوشت

 

۲- برای جلوگیری از سفت شدن میگو، آب نمک و ۲ قاشق سرکه را در یک قابلمه بریزید. میگوهای خام را ۱۰ ثانیه در قابلمه بجوشانید و بعد آن‌ها را آبکش کنید.

 

۳- یکی از نکات مهم در مورد میگو سرخ شده، گرفتن بوی زهم آن است. برای این کار، باید حتما میگو را پس از تمیز کردن در ادویه‌جات، آبلیمو و … به مدت حداقل ۲ ساعت بخوابانید تا عطر مواد دیگر به خورد میگوها برود.

 

۴- گرفتن رگ پشت میگو تاثیر زیادی در از بین رفتن بوی زهم میگو دارد. در برخی رستوران‌های ایرانی و خارجی این رگ بیرون آورده نمی‌شود ولی اگر شما می‌خواهید رگ را بیرون بیاورید، برای راحتی کار میگوها را تمیز کنید. سپس یک برش از پشت به میگو بزنید تا به راحتی بتوانید رگ را بیرون بکشید. در میگوهای ریز درشت خارج کردن این رگ آسان‌تر است.

 

۵- بعد از خارج کردن رگ پشت میگوها، آن ها را به مدت حدود ۱ دقیقه در آب جوش بریزید و بعد آبکش کنید.

 

 

بوی زهم میگو را با چه موادی بگیریم؟

 

۶- برای اینکه میگوها را مرینت کنید و بوی آن‌‌ها گرفته شود، به ازای هر یک کیلو میگو، ۲ قاشق روغن زیتون، ۱/۴ قاشق غذاخوری نمک، نوک قاشق فلفل سیاه و پاپریکا، ۱ قاشق مرباخوری ادویه گراماسالا و ۴ قاشق غذاخوری سرکه سفید را در یک کاسه بریزید. میگوهایی که رگ سیاه آن‌ها را گرفته‌اید، در این مخلوط بریزید و استراحت دهید.

 

این مواد حسابی بوی زهم میگو را می‌گیرند و یک ترفند عالی برای گرفتن بوی زهم میگو هستند. برای هر چه خوش‌طعم‌تر شدن میگوها، ترکیب آن‌‌ها با زعفران غلیظ هم طعم بسیار لذیذی به میگوها می‌دهد.

 

۷- در هنگام سرخ کردن میگو، شعله گاز را روی حالت متوسط به بالا قرار دهید. اگر شعله ملایم باشد، میگوها آب می‌اندازند و به جای سرخ شدن و کریسپی شدن، می‌پزند.

 

۸- در کنار میگو سرخ شده، می‌توانید از سیب زمینی‌ سرخ شده هم استفاده کنید. این ترکیب معمولا با سس تارتار، سس تند، سس کچاپ و … سرو می‌شود.

 

۹- اگر می‌خواهید از میگو برای ترکیب با سالاد استفاده کنید، سعی کنید حتما آن را سرخ کنید یا بپزید و سپس به مواد سالاد میگو اضافه کنید.

 

۱۰- میگو سرخ شده را همراه با برنج سفید یا برنج زعفرانی هم می‌توان سرو کرد.

 

۱۱-اگر میگو را به عنوان یک وعده غذای مجلسی سرو می‌کنید، بهتر است در مواد مرینیت آن از زعفران دم‌ کرده استفاده کنید.

 

 

سوالات متداول

 

چه میگویی برای سرخ کردن بهتر است؟

 

چه میگویی برای سرخ کردن بهتر است؟

 

میگوهای ریز گزینه خوبی برای سرخ کردن هستند و از میگوهای درشت می‌توانید در پلو و درست کردن میگو پفکی استفاده کنید.

 

 

با میگو چه غذاهایی می‌توان درست کرد؟

 

میگو را می‌توانید در طرز تهیه انواع غذاها، خوراک، سالاد و حتی به صورت کبابی و سوخاری استفاده کنید. متداول‌ترین غذاها با میگو شامل میگوی سوخاری، قلیه میگو، خورش میگو، دوپیازه میگو، سمبوسه میگو، خوراک میگو با پنیر و … می‌شود.

 

 

کالابرگ الکترونیک