۱۷ راهکار ساده و سریع از بین بردن بوی غذا در خانه و آشپزخانه

۱۷ راهکار ساده و سریع از بین بردن بوی غذا در خانه و آشپزخانه


29 بهمن 1402 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
۱۷ راهکار ساده و سریع از بین بردن بوی غذا در خانه و آشپزخانه

برای از بین بردن بوی غذا در خانه روش‌های ساده‌ای وجود دارد. حقیقت این است که باقی ماندن بوی غذا در خانه برای خیلی از افراد بسیار آزاردهنده است و قطعا زمانی که این بو با بوی سوختگی و ادویه‌های تند و سبزیجات سرخ شده مثل سیر داغ و پیاز داغ یا بوی ماهی ترکیب شود، تحمل کردن آن چندان راحت نخواهد بود. اما بوی بد غذا را چگونه در خانه و آشپزخانه از بین ببریم؟ در این مقاله از سرویس سبک زندگی در مجله کوروش روش‌های ساده و خانگی برای از بین بردن بوی غذا در خانه و آشپزخانه را به شما آموزش می‌دهیم.

بوی بد غذا را چگونه از بین ببریم؟

۱۶ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

اگر بوی بد پیاز داغ یا سبزی سرخ کرده در خانه پخش شده یا در اثر سوختن غذای ظهر، بوی سوختگی در تمام خانه پخش شده، بهتر است نگران نباشید و از یکی از روش‌های زیر برای رفع بوی بد غذا در خانه استفاده کنید.

۱- درب و پنجره‌ها را باز کنید

برای از بین بردن بوی بد خانه قبل از هر کاری باید درب و پنجره‌ها را باز کنید تا جریان هوا افزایش پیدا کند. این روش به خصوص برای خانه‌های ویلایی که می‌توانید درب خانه را رو به حیاط باز کنید، بسیار کاربردی است و به شما کمک می‌کند تا در عرض کمتر از ۱ ساعت از شر بوی بد خانه خلاص شوید.

۲- هود و هواکش‌ها را روشن کنید

راهکار بعدی که بیشتر برای خانه‌های آپارتمانی کاربرد دارد، روشن کردن هود و هواکش (تهویه) است. در این روش بهتر است هم پنجره را باز کنید و هم هود و هواکش را روشن کنید تا بوی نامطبوع سریع‌تر از خانه خارج شود.

۳- از حوله نمناک استفاده کنید

شاید برایتان جالب باشد اما استفاده از حوله نمناک یک راه حل ساده برای از بین بردن بوی بد سوختگی در خانه و آشپزخانه است. در این روش باید یک حوله را خیس کنید و با دستتان آن را در هوا بچرخانید تا بوی سوختگی از بین برود. برای جلوگیری از بوی بد غذا در خانه نیز می‌توانید موقع طبخ غذا یک حوله خیس را در کنار گاز آویزان کنید تا بوها را به خود جذب کند.

حتما بخوانید  طرز تهیه مربای گل محمدی به 4 روش با گلبرگ تازه و خشک

۴- لیمو ترش را بجوشانید

«لیمو ترش» عطر فوق‌العاده‌ای دارد و جوشاندن آن در آب یک راهکار ساده برای از بین بردن بوی بد خانه است. در این روش باید یک عدد لیمو ترش را از وسط نصف کنید، آن را در یک قابلمه آب بریزید و روی حرارت زیاد قرار دهید. زمانی که آب شروع به جوشیدن کند، عطر لیمو در خانه پخش می‌شود و بوی بد خانه برطرف خواهد شد.

۵- مقداری سرکه بجوشانید

جوشاندن «سرکه» روی حرارت متوسط موجب از بین رفتن بوی بد و همچنین جلوگیری از انتشار بوی غذا در خانه می‌شود. بهتر است از این روش در کنار روشن کردن هود و هواکش و باز کردن درب و پنجره‌ها استفاده کنید.

شما می‌توانید سرکه را به صورت اینترنتی و حضوری از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

۶- چند عدد چوب دارچین را بجوشانید

یک ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه این است که چند عدد چوب دارچین در قابلمه آب بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید. دارچین بوی بد خانه را برطرف می‌کند و به خوشبو شدن فضا نیز کمک می‌کند.

می‌توانید چوب دارچین را به صورت اینترنتی و حضوری از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

۷- پوست مرکبات را بجوشانید

برای از بین بردن بوی بد خانه پوست مرکبات را بجوشانید

پوست مرکبات مثل لیمو و پرتقال بوی فوق‌العاده‌ای دارند. برای از بین بردن بوی پیاز در خانه و برطرف کردن بوی بد غذا می‌توانید مقداری پوست لیمو و پرتقال را در قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید. اجازه دهید پوست مرکبات برای ۱ ساعت روی حرارت بجوشد تا بوی آن کاملا در فضای خانه پخش شود.

۸- یک فنجان قهوه دم کنید

«قهوه» بوی تندی دارد و از همین رو اگر اهل درست کردن قهوه در خانه هستید، بهتر است دست به کار شوید و یک فنجان قهوه آماده کنید. با این روش به سادگی می‌توانید از شر بوی بد غذا در خانه خلاص شوید.

تخفیف شوینده های افق کوروش

شما می‌توانید قهوه را به صورت اینترنتی و حضوری از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

۹- از جوش شیرین استفاده کنید

برای از بین بردن بوی بد خانه از جوش شیرین استفاده کنید

«جوش شیرین» (خواص جوش شیرین) یک ماده فوق‌العاده برای از بین بردن بوی بد غذا از خانه است. در این روش باید یک ظرف را پر از جوش شیرین کنید و آن را در فضای آشپزخانه قرار دهید تا بوی بد را به خود جذب کند. بهتر است از این روش در کنار روش‌های دیگر رفع بو استفاده کنید تا اثربخشی آن بیشتر شود.

برای خرید جوش شیرین به صورت اینترنتی و حضوری می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش اقدام کنید.

۱۰- چند تکه سیب زمینی در فضای خانه قرار دهید

«سیب زمینی» (خواص سیب زمینی) قدرت بالایی در جذب بوها دارد. برای از بین بردن بوی بد آشپزخانه می‌توانید چند تکه سیب زمینی را در ظرف قرار دهید و روی آن مقداری نمک بپاشید. با این روش سیب زمینی بوی بد را به خود جذب می‌کند و بوی بد غذا سریع‌تر از فضای آشپزخانه از بین می‌رود.

۱۱- از ترکیب وانیل و دارچین استفاده کنید

برای از بین بردن بوی بد سبزی و غذا از خانه می‌توانید یک قابلمه آب روی حرارت قرار دهید و مقداری عصاره وانیل و چند عدد چوب دارچین در آن بریزید. سپس اجازه دهید آب برای ۱ ساعت بجوشد و بوی دارچین و وانیل در هوا پخش شود.

حتما بخوانید  روز جهانی کاسترد وانیلی | طرز تهیه کاسترد وانیلی خانگی قالبی

می‌توانید وانیل را به صورت اینترنتی و حضوری از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

۱۲- از جعفری برای رفع بوی خانه استفاده کنید

اگر به مقداری جعفری تازه دسترسی دارید، می‌توانید برای رفع بوی غذا از خانه مقداری جعفری تازه را خرد کنید و روی حرارت تفت دهید تا بوی جعفری در فضای خانه بپیچد.

۱۳- شمع معطر روشن کنید

جالب است بدانید که روشن کردن شمع در خانه موجب از بین رفتن بوی نامطبوع می‌شود. برای رفع بوی بد غذا در خانه می‌توانید یک یا چند عدد شمع معطر روشن کنید و ببینید که چطور بوها به راحتی از بین می‌روند. روش تهیه شمع در خانه را بلد هستید؟

۱۴- عود روشن کنید

برای از بین بردن بوی بد خانه عود روشن کنید

روشن کردن یک عود خوشبو می‌تواند به راحتی فضای خانه را هم خوشبو کند و بوی بد خانه را از بین ببرد. در این روش بهتر است در و پنجره‌ها را باز کنید و سپس یک عود خوشبو روشن کنید تا بوی بد خانه برطرف شود.

۱۵- از ترکیب قند همراه با عطر استفاده کنید

برای از بین بردن بوی بد خانه می‌توانید  یک قند را در یک نعلبکی قرار دهید و کمی عطر روی آن اسپری کنید. چند ثانیه صبر کنید تا قند عطر را کاملا جذب کنید. حالا قند را آتش بزنید تا بوی عطر در خانه پخش شود.

می‌توانید قند را به صورت اینترنتی و حضوری از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

۱۶- اسپند دود کنید

راهکار بعدی برای از بین بردن بوی غذا در خانه و آشپزخانه دود کردن کمی اسفند (اسپند) است. اسفند بوی بد خانه را از بین می‌برد و موجب معطر شدن فضای خانه می‌شود. بهتر است در زمان دور کردن اسفند درب و پنجره‌ها را باز کنید تا دود زیادی در خانه جمع نشود.

۱۷- از بین بردن بوی ماهی در خانه

از بین بردن بوی ماهی در خانه پس از سرخ کردن و پخت ماهی برای برخی افراد بسیار چالش‌برانگیز است. اما حقیقت این است که اگر با ترفندهای رفع بوی ماهی آشنا باشید، می‌توانید به سادگی بوی ماهی سرخ کرده را از فضای خانه و آشپزخانه برطرف کنید. برای مطالعه ترفندهای از بین بردن بوی ماهی سرخ کرده در خانه روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

سوالات متداول درباره رفع بوی بد غذا از خانه

بوی بد غذا را چگونه از بین ببریم؟

برای از بین بردن بوی غذا در خانه می‌توانید از خوشبو کننده‌های غذا هم استفاده کنید. اما بهتر است ابتدا از روش‌های طبیعی استفاده کنید. مثلا درب و پنجره‌ها را باز کنید و مقداری پوست لیمو و پرتقال را در آب جوشانید یا عود و شمع برای رفع بوی بد خانه استفاده کنید.

بهترین روش جلوگیری از ایجاد بوی بد غذا در خانه چیست؟

برای جلوگیری از ایجاد بوی بد غذا در خانه می‌توانید یک حوله خیس را در کنار گاز آویزان کنید یا از یک قابلمه سرکه در حال جوش در زمان پخت غذا استفاده کنید تا بوی غذا کمتر در خانه پخش شود.

 

کالابرگ الکترونیک